Onko jollain kokemuksia? Oliko käärme sellainen kuin luvattiin, sujuiko kaikki hyvin etc? Mistä ostitte, mikä käärme, paljonko oli hintaa?
Käärmeen ostaminen ulkomailta
1
583
Vastaukset
- Käärmemies
Olen ostanut viljakäärmeen Ruotsista. Vierailin alan myyntimessuilta ja toin eläimen mukanani sieltä. Hinta oli järkevä, samaa luokkaa kuin moiset käärmeen muuallakin. Pari kuukautta sitten selvitin hintoja herppien tilaamiselle Briteistä. Jätin väliin, koska kuljetuskulut olisivat nousseet pilviin.
Älä _koskaan_ osta mitään eläintä näkemättä sitä ensin itse. Ei Suomesta, eikä ulkomailta. Erilaisia eläimiinkin liittyviä nettihuijauksia on maailma täynnä. Lisäksi itse eläimen tarkastamalla voit varmistua siitä että saat mitä haluat. Jos et tule huijatuksi, inhimillisen virheen mahdollisuus on suuri.
Toisekseen eläimen lähettäminen postin/kuriirin/rahdin/tms mukana maasta toiseen hankalaa, riskialtista, kallista (kuljetuskulut ovat helposti satoja euroja, joten homma on kannattavaa ainoastaan jos tuo maahan kerralla kymmeniä/satoja eläimiä kuten eläinkaupat tekevät), tai laitonta/luvatonta. Esimerkiksi Suomen postihan ei eläimiä juurikaan kuljeta, samoin kuin valtaosa kuriirifirmoista kieltäytyy niistä. Niinpä itse hakeminen on paras, ja yksityiselle melkein ainoa vaihtoehto. Ja silloinkin törmää lento- ja laivayhtiöiden pykäläviidakkoon.
Suosittelen todella lämpimästi että etsit haluamasi käärmeen Suomesta, tai tilaat sen eläinkaupan kautta niin että ammattilaiset hoitavat maahantuonnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251096