Hiiri poikaset

hulivilihuli

hei!

Olen harkinnut pitkään teettäväni hiirilläni poikasia, ja nyt mietin juuri sitä, että saanko kaikille poikasille (max. 6kpl) omat hyvät kodit. Eli nyt kysymys olisi, meneekö poikaset yleensä kaupaksi?

1

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Mikäli poikueeseen syntyy useampia kivan värisiä naaraita ja osaat tunnistaa sukupuolet jo karsintavaiheessa, löytyy muksuille todennäköisesti varsin helposti kodit. Etenkin jos tytöt ovat keskenään eri värisiä, sillä moni hiiriä hankkiva haluaa mieluiten sellaisen hieman kirjavan 2-4 likan lauman, jonka jäsenet erottaa hyvin toisistaan. Uroksia voi sen sijaan olla vaikeampi saada kaupaksi, samoin kuin keskenään lähes identtisiä naaraita. Ne kun lähtevät tavallisesti uusiin koteihin yksittäin (urokset omiin kämppiinsä ja naaraat jo olemassa olevan naaraslauman jatkoksi), ja niitä jotka haluavat lemmikkuroksen on selvästi vähemmän mitä naaraslauman haluajia. Tietenkin jos yhdistelmä on jalostuksellisesti järkevä (hiiret standirdinmukaisia, hyviä suvultaan ja yhdistelmä yhteensopiva), niin uroksiakin voi saada kasvattajille menemään.

Sijainti voi myös vaikuttaa aika paljon, sekä se onko sinulla mahdollisuuksia kuljettaa hiiriä minnekään. Jos asut itse syrjemmässä etkä kulje paljoa isommissa kaupungeissa, voi kotien löytäminen olla vaikeampaa kuin jos asut keskeisellä paikalla hyvien kulkuyhteyksien päässä. Samaten digikameran omistaminen ja kuvien lisääminen myynti-ilmoituksiin lisää tavallisesti kiinnostuneiden määrää.

Mutta siihenkin vaihtoehtoon tosin kannattaa varautua, ettei kaikkia saakaan kaupaksi. Itsellä ei myyntiinlaitettujen naaraiden kanssa ole koskaan ollut tätä ongelmaa, mutta uroskyselyitä ei itsellenikään juuri koskaan ole tullut (itsellä sijaintina Turku ja myös Tampereella tulee säännöllisesti käytyä). Eli vara-asumuksia täytyy löytyä, tai sitten jokin varavaihtoehto mitä tehdä niiden poikasten kanssa, jotka mahdollisesti jäävät käsiin (itselläni hiirikasvutus on pitkälti ruokakasvatusta, vaikka hiiriä lemmikiksikin lähtee, eli "ylimääräiset" jäävät joko sitten itselle lemmikeiksi, tai menevät käärmeille). Jos lähelläsi on jokin hyvä ja luotettava eläinkauppa, myös sieltä voi kysellä olisivatko ne halukkaita ottamaan ylimääräiset yksilöt myyntiin, mutta etenkin uroshiirten kohdalla monet eläinkaupatkin ovat varsin varauksellisia juuri hajun ja huonomman kysynnän vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe