Mitä teit...

kummitäti-84

... kun sinua pyydettiin kummiksi?

Mulla sisko soitti ja juteltiin ensin vähän jotain tavallista ja sitten aloin miettiä että mitähän asiaa sillä ihan oikeasti on ja jo siinä vaiheessa alkoi itkettää. Sitten tuli itse kysymys ja itkin liikutuksesta niin että oli vaikea puhua. Olin niin toivonut pääseväni kummiksi! Tietysti vastasin myöntävästi.:) Mulla on vielä se tilanne että omia lapsia ei ole eikä tule (sairauden takia) niin tämä kummius auttaa silloin kun tuntuu että haluaisi oman lapsen. En jää itkemään lapsettomuuttani vaan käytän ylimääräisen tarmon ja energian kummina ja tätinä olemiseen. Toivottavasti olen hyvä kummi ja täti.

3

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoppis

Olin ollut jo pitkään pois kotiseudulta ja nähnyt enää harvoin kavereitani. No yksi sai sitten lapsen, jota kävin katsomassa noin kuukausi siitä kun oli päässyt kotiin. Kaverini kysyi että tulisinko lapsen kummiksi. Johon vastasin kysymyksellä "Ettekö ketään muuta ole saanut, eikö kukaan muu olisi kiinnostunut?". Ehdotin vielä paria läheisempää kaveria tilalleni, mutta ei kuulemma haluneet. Sanoinkin, että taidatte vaan tällä konstilla toivoa että minua näkisi vähän useammin tässä suunnassa.
      No, sanoin, että suostun, jos kerran muita ei ole. Ja kaverini vielä suostui kaiken jahkaamiseni jälkeen...ei ymmärrä.

Tästä on nyt neljä vuotta, eikä käynnit omalta osaltani ole lisääntyneet, päinvastoin. Käyn kerran-kaksi vuodessa, niin kuin hekin minun luonani. Välit on etäiset ja hiipumaan päin. Koska miksi lapsi paikkaisi kaverisuhdetta kun se ei paikkaa parisuhteitakaan.

• mangoooooooooh

Kun pyydettiin ensimmäistä kertaa kummiksi, ilmoitin heti ilosta ja onnesta hihkuen; tottakai !!Olin oikein iloinen pyynnöstä ja sovittiin että soitellaan myöhemmin (olin valitettavasti vähän pahassa paikassa tuolloin).Tämä kummilapsi on tyttö.

Seuraavana kun pyydettiin kummiksi ,oli kyse monikkoperheestä jossa on kaksi poikaa ja tyttö. Minulle soitettiin ja kysyttiin haluanko tulla heidän tytön kummiksi.Vastasin että oi mielellään.Mutta siihen perään heti kysyin että onko pojilla jo kummit? (koska minulla oli jo yski tyttökummilapsi ja tiedossa oli toinen tyttökummilapsi). Hän kertoi että on ollu hankalaa miettiä näitä kummeja ja jokaiselle tulee kolme kummia,mutta katsotaan. Lopuksi sanoin että ei tarvitse ruveta vaihtelemaan jos kummit jo valmiina,tottakai ryhdyn kenen tahansa heidän lapsista kummiksi. Kun menin seuraavan kerran kylään he ilmoittivat että olen keskimmäisen lapsen, pojan kummi. Hyvä mieli jäi ja olen iloinen, vaikka vähän mielessä kaivertikin että ajattelevatko vanhemmat tosiaan ettei tyttö kelvannut kummilapsekseni..sehän oli vain kysymys.mutta juu nyt kaikki hyvin ja oon sanut olla paljon näiden värikkäässä elämässä mukana!!!ihania jokainen! pyrin kuitenkin eniten heistä huomioimaan kummipoikaani vaikka toki näitä sisaruksiakin.

Kolmas kummilapsi on tosi läheisen sukulaisen lapsi ja olin tiennyt aina että kunhan tämä syntyy minusta tulee hänen kummi ja oli tosi iloinen,taas kerran:)))

• kummiustäti

mitään ihmeempiä -- meille se ilmoitettiin "te ootte sitten sen toisen
      kummeja". tilanne meni sekunnissa ohitse. mitään ei kysytty ym.
      niinpä sitten ajatukset kummiudesta lyövätkin meillä esim lahjojen oston
      suhteen ristiin. Itse jo 3 kummilasta, enempää en suostu enää ottamaan.

Meillä ei ole lapsia eikä hankittakaan (ei sairauksia vaantäysinomasta tahdosta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      102
      1737
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1474
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1205
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      985
    Aihe