Olisi tarkoitus saada pelilaudalta valittu olio A hyökkäämään pelilaudalta valitun vihollisolion B kimppuun.
Hiiren eka kilikkaus valitsee toimivan olion A ja toinen klikkaus osuessaan ruutuun joka on A:n rangella ja sisältää vihollisyksikön
-> A hyökkää B:n kimppuun, tekee B:lle damagea ja jos B on elossa, B tekee vastahyökkäyksen.
Tähän asti homma on toiminut, mutta nyt tuli aivojen totaalinen meltdown.
Meinasin tehdä Attack -metodin jolla homma hoituu kutsumalla sitä jotenkin näin:
OlioA.Attack (target)
Mutta miten tuo target-parametri pitää määritellä että tsydeemi ymmärtää sen olioksi?
Vai pitääkö tuo toteuttaa jotenkin muuten?
Olioden kanssa ongelmaa
peliä väsään
5
363
Vastaukset
C:llä ei noin onnistu kun se ei varsinaisesti ole oliokieli. C:llä teet tavallisen funktion esim. void OlioAttack(luokka* OlionNimi, int target);
- väsäillä
Mutta kun ei ole C :lle omaa palstaa. Olisi pitänyt mainita, sori.
väsäillä kirjoitti:
Mutta kun ei ole C :lle omaa palstaa. Olisi pitänyt mainita, sori.
esim. void Luokka.attack(Luokka target);
- pitää kokeilla
M-Kar kirjoitti:
esim. void Luokka.attack(Luokka target);
Yritän jatka koodausta jahka töiltäni ehdin.
- homma...
Jos oliot hierarkiassa niin luepa nuo selitykset ja C -koodikin löytyy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_dispatch
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853141
- 883003
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 211681
- 241677
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299