Onko sinulla lastensuojelutausta?

Gradu

..ja koetko itsesi selviytyjäksi? Osallistu pro gradu -tutkimukseen riskilapsuudesta ja selviytymisestä. Jos olet kiinnostunut osallistumisesta, lähetä mailia tähän osoitteeseen: pcrang@utu.fi ja saat lisätietoa sekä kirjoituskutsun vastauksena. Tutkimuksen osallistujan pitää olla yli 25-vuotias.

Kiitos etukäteen.

4

922

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masse-setä

Olen ehkä jo hieman vanha, mutta toivottavasti se riittää ainakin aihetodisteena siitä, että en ole enää nuori.
      Taidan olla tosin hieman liian vanha, koska en ymmärrä sitä, että millä tavalla 25-vuotias voisi vielä tietää, niin kuin ei kukaan ennen kuolemaansa, että onko selviytyjä vai ei.

• pcrang

Vanhemman ihmisen näkökulma olisi kyllä todella tärkeä tälle tutkimukselle. SElviytyminen on todella henkilökohtainen kokemus, joku voi istua vankilassa ja silti kokea itsensä selviytyjäksi, sen takia olemme senmäärittelemisen antaneet tutkittaville. Ajattelimme myös, että se tarkoittaisi juuri tätä elämäntilannetta, missä nyt on. Tulevaisuudesta kun emme tiedä. Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä minun sähköpostiini, niin saat ohjeet miten osallistua. Kyseessä on siis lyhyen elämänkerran kirjoittaminen.

• särkynyt sieluni

täälä on yksi .. en sanoisi että olen selviytyjä mutta. meistä moni joka on ollut huostaanotettuja on oikeasti kovaelämäisiä. jokaisella oma iso kivi perässä vedettävänä kuten itsellänikin . ei tulevaisuutta , ei kavereita, ei koulustusta ja tärkein EI TUKEA ei ihmisiä joka välittää tai kysyy "miten voit" onko kaikki hyvin" olen ollut sioitettuna ihan vauvasta asti . ja mun nuoruuden ja lapsuuden kaikki "siskot ja veljet" on linnassa tai tappanu ittensä , pelkäävät pimeää ym.. joten hyvin harva täällä elämässä terveenä säilyy jos on yksin .
      hyvä sanonta kuuluu : yksinäisyyteenkin voi kuolla" kyllä ..
      moni ajautuu juomaan tai jotakin muuta löhduttavaa . itse olen yrittänyt vaa väkin elää ja ajattelenkin usein että "mun työni on pysyä hengissä"

• Turun yliopisto

Selviytyminen merkitseekin eri ihmisille eri asiaa. Olisi mielenkiintoista saada sinun tarinasi tutkimukseen. Ota yhteyttä minun sähköpostiosoitteeseeni pcrang@utu.fi, olemme juuri aloittamassa tutkimuksen tarinoiden käsittelyä, ja tarvitsemme vielä muutaman. Olisi hienoa, jos lähtisit mukaan tutkimukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      65
      1977
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1357
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1132
    Aihe