LACETTI huhtikuussa

Kiinnostunut

10

3054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lunki mies

      Vähän tyly tuo englanninkielisen linkin arvio, vaikka en varsinaisesti pidäkään Lacettia Octavian kilpailijana. Eipä kotimaisetkaan arviot ole mairittelevia. Tuorein Tuulilasi kirjoittaa: "Jos Lacettia pitäisi verrata johonkin autoon, sanoisin sen olevan sillä tasolla, missä japanilaiset olivat noin kymmenen vuotta sitten".

      • vENKULA

        Jonkinsortin kopioita.
        Octaaviakin on nyt sillä tasolla kuin Volkkari 10 vuotta sitten.
        Konehan siinä on kelvollinen, melkein samanlainen kuin golffissa paitsi sanovat valmiostustoleranssien olevan aavistuksen väljempiä.
        Haitanneko mitään pelaapa varmemmin kuin venäläinen kalashinikov hehehe.


      • kiinnostunut Lacetti

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.


      • wondering also
        kiinnostunut Lacetti kirjoitti:

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.

        Aivan - itselläni on herännyt voimallinen epäily siitä, että suomalaisten autolehtien faktuaalinen objektiivisuus on vaarassa. Et voi ostaa mitään numeroa kummastakaan lehdestä saamatta eteesi eritoten saksalaisiin autoihin liittyvää monisanaista selittelevää kehuryöppyä. Vaikka Mercedes kaatuisi, Opel lahoaisi... niin eiköhän näpsäkkä toimittajamme kirjoittele, että "kylläpä on halpaa muovinmakua tässä korealaisauton kojelaudassa"-tyyliin. haluaisin nähdä, miltä toimittajasta tuntuu iskeytyä vuoden 1962-malliseen Kadetin kojelautaan. Vaikka kaverini Boran kojelauta nitisee ja vikisee, on varmaa, että toimittaja kynäilisi tähän tapaan :"VW:n laatuvaikutelma ei ole pettänyt nytkään". Myönnettäköön, että hieman hämmentävää lukea, että jonkinlaista ranskalaisautojen imaginääristä imagonkohotusta on luettavissa rivien välistä - puhdas sattumako? Jos olisin tietänyt, että Daewoon tuonti alkaa, olisin hyvin voinut odotella vaikka 8 kuukautta uuden auton vaihtoa.


      • Kele
        kiinnostunut Lacetti kirjoitti:

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.

        Eiköhän se tässäkin päde se yleinen tosiasia, että maasuttamalla niitä tuloksia tehdään.
        Onhan siitä ennenkin puhuttu, että eivät ne ole puolueettomia testejä, vaikka tietenkään eivät sitä voi missään nimessä myöntää. Se kenenkä merkkitesteistä jotkut hyötyvät, tekevät tietysti parhaita tuloksia. Sen vuoksi odotankin Lacettia. Ps. Fiat on muuten myös autoarvostelujen "mustalla listalla".


      • Hyvä herra
        Kele kirjoitti:

        Eiköhän se tässäkin päde se yleinen tosiasia, että maasuttamalla niitä tuloksia tehdään.
        Onhan siitä ennenkin puhuttu, että eivät ne ole puolueettomia testejä, vaikka tietenkään eivät sitä voi missään nimessä myöntää. Se kenenkä merkkitesteistä jotkut hyötyvät, tekevät tietysti parhaita tuloksia. Sen vuoksi odotankin Lacettia. Ps. Fiat on muuten myös autoarvostelujen "mustalla listalla".

        Jos Daewoo Lacettia ei ylistetä ylitsevuotavasti autolehdessä, niin sekö on selvä merkki lahjonnasta ja objektiivisuuden puutteesta? Voisiko kuitenkin ehkä mahdollisesti olla niin, että kokeneet toimittajat kehuvat hyviä ja kritisoivat vähemmän hyviä?

        Ette kai tosissanne kuvittele, että Daewoo Lacetti tarjoaisi parhaat ominaisuudet ja edullisimman hinnan samassa paketissa? Kyseessä on varmasti ihan toimiva kulkupeli, mutta jossain sen halvan hinnan täytyy näkyä. Daewoosta kiinnostuneiden onneksi valmistajan tietoisesti valitsemat tinkipaikat ovat ymmärtääkseni helposti havaittavia ja hintaa punniten suht' helposti hyväksyttäviä. Eikö olisi ikävämpää, jos säästö olisi toteutettu tekemällä tyyliin "moni kakku päältä kaunis vaikk' on silkkoa sisältä"?


      • Kommentoija

        On se kumma kun joku kirjoitustaitoinen pääsee autolehteen töihin niin hän muuttuu käden kääntessä alan asiantuntijaksi. Tosiasiassahan nuo toimittajat pyrkivät kirjoituksillaan tukemaan lehden toimituslinjauksia (= myymään lehteä). On hyvin turvallista heittää tuollaisia arvioita uudesta merkissä sen kummemmin perustelematta. Lehden lukijakunta haluaa kuulla juuri tuollaisia juttuja (heh heh.. auto koreasta, kyllähän me sitä jo tuolla Essolla naurettiin.)
        Kyllä kai sen nyt voi itsekin käydä katsomassa ja kokeilemassa auton tason japseihin verrattuna. Jos itse ei tuota tasoeroa huomaa, niin ei kai asialla sitten ole sen suurempaa merkitystä. Mitä välia sillä on onko jonkun moottorin peruskonstruktio 90-luvulta niin kauan kuin sieltä konepellin alta se hurina kuuluu. Parin desin lisäkulutusta sadalla kilometrillä ei käytännössä huomaa. Toimivalla ilmastoinnilla esimerkiksi taas on kesällä edellistä paljon suurempi merkitys. Jos tietoisuus vanhanaikaisesta hilavitkutinkonstruktiosta jossakin auton uumenissa ei häiritse, voi alkaa vertailla mitä vastinetta rahalle oikeasti saa.


      • wondering also
        Hyvä herra kirjoitti:

        Jos Daewoo Lacettia ei ylistetä ylitsevuotavasti autolehdessä, niin sekö on selvä merkki lahjonnasta ja objektiivisuuden puutteesta? Voisiko kuitenkin ehkä mahdollisesti olla niin, että kokeneet toimittajat kehuvat hyviä ja kritisoivat vähemmän hyviä?

        Ette kai tosissanne kuvittele, että Daewoo Lacetti tarjoaisi parhaat ominaisuudet ja edullisimman hinnan samassa paketissa? Kyseessä on varmasti ihan toimiva kulkupeli, mutta jossain sen halvan hinnan täytyy näkyä. Daewoosta kiinnostuneiden onneksi valmistajan tietoisesti valitsemat tinkipaikat ovat ymmärtääkseni helposti havaittavia ja hintaa punniten suht' helposti hyväksyttäviä. Eikö olisi ikävämpää, jos säästö olisi toteutettu tekemällä tyyliin "moni kakku päältä kaunis vaikk' on silkkoa sisältä"?

        Ihmeenä pitäisin, että Lacetti äkillisesti saisi ylistyksen lehden linjan vastaisesti...mitattavissa olevat objektiiviset arvot ovat ainoita verrannollisia ja luotettavia ja siihen testipenkki riittänee. Toimittaja ei voi olla objektiivinen kirjoitustyössään, luettehan tekin oman puolueenne lehtiä - eikö totta. Pitäisin sitä jo merkittävänä seikkana, että kohtuullisen toimiva tuote on näinkin hyvä tällä pohjoiseurooppalaisella hintatasolla ja toleranssirajoilla. Se automatiikka, että kaikki ylihintainen olisi luotettavaa, ainutkertaista tai hyvää ei nykypäivänä näytä toimivan.


    • pieni koeajo!
      • Jean

        Hyvälle vaikuttaa? Sitten ne on lahjottu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe