Ostin Tanskasta rommikuulia, painavia 50g ainakin, 5 cm halkasija, maistuvia leivonnaisia. Ovat taivaallisen hyviä, mutta varasto ehtyy kotona. Tietääkö kukaan näiden herkkujen ohjetta? Sisällä on kookoshiutaleita, se on tuhtia syötävää ja kostukkeena on rommia ;) Ei sisällä rusinoita, joita jotkut ohjeet tarjoavat. Löytyisikö joltain ohje laihduttajan kiroukselle?
Rommikuulat ohje?
2
2389
Vastaukset
- .o.o.o.
Yksinkertainen resepti, jolla minä ainakin olen niitä tehnyt jos nyt ymmärsin mitä tarkoitit.
200g margariinia/voita
1,5dl sokeria
2rkl vaniljasokeria
2rkl kaakaojauhetta
3dl kaurahiutaleita/keksinmuruja/kakun muruja
1rkl rommia (laitan aina vähän enemmän ja sitten heitän myös kaurahiutaleita pikkasen extraa taikinaan.
Voi ja sokeri sekoitetaan ensin suht tasaiseksi. Sitten vain lisätään muut aineet ja jos käyttää kaurahiutaleita, niitä kannattaa sähkövatkaimella vatkata hetki siinä taikinassa jotta ne menee pienemmäksi. Sitten taikina jääkaappiin kovettumaan hetkeksi ja soitten pyöritellään palloiksi ja kieritellään kookoshiutaleissa.- herkkusuu:)
Löysin googlettamalla rommipallot ja löysin tälläisen ohjeen.
http://revonpiha.vuodatus.net/blog/2203442/rommipallot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096