Sienien paistaminen...

heikurahki

Eli pakkanen täynnä itse kerättyä ja sukulaisilta saatua kanttarillia. Ongelma on nyt se että olen koittanut paistaa sientä pitkään.. mutta silti siihen jää voimakas maku, joka on liian voimakas! Eikö sienen laktoosi vaikuta tms?? En tiedä mitä teen väärin, kuinka se sieni oikeaoppisesti paistateaan, jotta se on hyvää?? Olen jo pari kanttarillikastiketta ja siniepiirasta pilannut maun takia.

6

6611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marmelaid

Oma tapani valmistaa sieniä on antaa ensin sienten sulaa rauhassa ja sitten lyhyesti paistaminen pannulla, en ole haudutellut niitä pitkään, maksimissaan viisi minuuttia, sipulin olen kuulottanut ennen sienten lisäämistä. Kyllä sienien kuuluu sieniltä maistua, lisäämällä kermaa maku ainakin pehmenee. Ei kanttarellit minusta ole voimakkaan makuisia, tämä tosin on niitä kuuluisia makuasioita.

• iitukka**

Jos olet jo pakastanut sienet, oletettavastikin kuten yleisimmin tehdään, eli haihduttanut liian kosteuden, luulen, että käytät liikaa sieniä ruokiisi.
      Eri asia, jos sienet on pakastettu sellaisinaan raakoina

• kitkerä?

Suppilovahveroihin ainakin syntyy kitkerä maku, jos ne pakastaa sellaisenaan putsaamisen jälkeen ilman muuta käsittelyä. Tämän taki itse joko kuivaan, ryöppään tai paistan ennen pakastusta. Kuivattuja ei tietenkään tarvi pakastaa, eikä purkkiin suolattuja.

• paistamaan

Sama homma. Myös minä paistan tai ryöppään ennen papastamista, jos
        pakastimeen saakka jotain jää. No täytyy hiukan sinnekin varata.
        Ovat vaan niin perhanan hyviä sienireissun jälkeen pistää poskeen.

• sellaisenaan

lienee se suurin syy voimakkaaseen makuun. Itse olen yhden satsin siten pilannut, kun en tiennyt että muuttuvat kovin kitkeriksi, jos pakastaa sellaisenaan.

• kuivaus kunniaan
        sellaisenaan kirjoitti:

lienee se suurin syy voimakkaaseen makuun. Itse olen yhden satsin siten pilannut, kun en tiennyt että muuttuvat kovin kitkeriksi, jos pakastaa sellaisenaan.

Niinhän se on, että pakasta, kärsi ja unhoita...

Mutta jos esikypsennettyjä sieniä on pakastimeen tullut laitettua, niin kyllähän ne kuuluisi jäisinä pannulla sulattaa. Sanovat, että pilaantuminen alkaa heti, kun sienet alkavat sulaa, joten kovin pitkään ei kannata sulatella. Raakapastetut sienet ovat tietysti asia erikseen ja ainakaan syöntitarkoituksessa sitä ei kannata tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe