Rokotteiden kestosta

enolekovinfiksu

Otin reilu 10 vuotta sitten kai rokotukset hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan ja varmaan jonkin muunkin rokotuksen (ennen Thaimaan matkaa).

Mistäköhän sitä voisi kysyä että pitäskö rokotuksia uusia. Ei ole mitään rokotuskorttiakaan. Tietääkö ne jotain jossain terveyskeskuksessa kun Suomen rokotuskeskuskin tais mennä nurin. Muistan kyllä vielä missä asuin 10 v sitten.

Tartteeko Dubaissa mitään rokotuksia...?

7

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Hepatiiteista terveydenhoitajatkin sanovat että ne ovat elinikäisiä, eli ei tarvi uusia ainakaan ennen 20 v kulumista. Tuo kolmas rokotteesi on saattanut olla jäykkäkouristus, se pitäisi uusia 10 v välein, eli nyt olis sen uusimisen paikka. Jäykkäkouristusrokotteen on syytä olla voimassa aina, ei pelkästään matkoilla.

• enolekovinfiksu

Soitin tänään aika moneen paikkaan, terveyskeskuksiin ja terveysviraston arkiston hoitajalle, mutta ei löytyny meikäläisestä mitään tietoja. Kiitti vinkistä, täytyy ottaa se jäykkäkouristusrokotus pian.

• tikattu

sama kuin 20 v??!

Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

• se-sama-äijä
        tikattu kirjoitti:

sama kuin 20 v??!

Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

Otin rokotukset aikoinaan yhdessä terveyskeskuksessa Helsingissä. Soitin tänään myös sinne ja mitään tietoja ei löytynyt koska tietojärjestelmät oli uusittu 2002, lisäksi saman terveysaseman arkistoistakaan ei tietoja löytynyt.

Mistäs helkkarista sitä nyt sitten tietää mitä rokotuksia on annettu? Pitäsköhän ottaa kaikki rokotukset uudestaan vaikka ne hepatiittirokotukset olisikin vielä voimassa, ei kai siitä haittaakaan luulis olevan...

• pilkunnussintaa
        tikattu kirjoitti:

sama kuin 20 v??!

Hepatiittirokotteesta puhutaan elinikäisen suojan antavana rokotteena mutta vielä ei ole pitäviä todisteita asiasta. Tutkimuksia on tehty, mutta tulosten saaminen kestää siis "eliniän". On saatu tuloksia, että 25 v. kuluttua rokottamisesta on vasta-aineita ollut veressä. Sen vuoksi, kun en itse ole terveydenhuollon ammattihenkilö, en kehtaa väittää sitä vettäpitävästi elinikäisen suojan antavaksi, mutta itse heitin kommentin, kun hain rokotteen nelikymppisenä, etten toista tarvitse elinaikanani.

• hate

olisit ottanut keltakuumerokotuksen niin olisit saanut Yellov Feaver kansainvälisen rokotustodistuksen mihin voipi laittaa ylös kaikki muutkin otetut rokotukset , niin minä tein.Eipä tarvitse pähkäillä.

• seikkailijatar......

on hyvä ottaa 10 vuoden välein. Eli yhtä usein kuin se jäykkäkouristusrokotus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe