540litrasen suodatusongelma

oh31448

moi! mulla on 540litranen akvaario. ongelma on akvaarion suodatus. eli nyt altaassa on eheim 2028 ja eheim sisäsuodatin 2252 powerline(joku sinnepäin). siltikin akvaario on samea ja pohjalla on likaa. suodattimet on asetettu vastaikkaisiin päätyihin. tarviiko lisätä toinen ulkosuodatin vai mikä avuksi?

kiitos

1

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

sisäsuodatinta ei oikein voida laskea suodatus massaan mukaan tälläisessa näin suuressa akvaariossa, lähinnä roskan kerääjänä ja siinäkään se ei nähtävästi toimi lainkaan ;/ kyllä 500 litraseen toi pitäs riittää... normaalilla kalastolla???

Mulla oli aikanaan 355l akvassa kaksi vastaavaa PRO II sarjalaista, ne toimi siinä kyllä hyvin kun kalastona oli enimmillään kolmattakymmenettä kongontetraa useita monnilajeja etc...

Miksi sun akvas vesi on likasta;
      - akva on pahasti ylikansoitettu
      - suodattimen hienomassalevy (valkoinen) on aikansa elänyt, osta uusi vastaava, tarvike paketti maksanee reilun kympin
      - onko akva juuri perustettu tai hiekat uusittu, huonosti pesty hiekka samentaa akvaarion hetkeksi
      - onko sameus minkä väristä
      - myös heikkolaatuiset valaisimen putket vaikuttavat veden sävyyn, kuinka vanhatputket on, mikä valosävy niissä on, mitä lukee putkissa

... lues tuolta hoitosaitilta oi LUE ENSIN TÄMÄ JUTTU, vastaa kysymyksiin... tähän juttuusi perään
      -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3062
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      74
      2944
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    10. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      31
      1295
    Aihe