kilpikonna

Minkälainen lemmikki on maakilpikonna, esim.nelivarvaskilpikonna? Minulla on tehnyt mieli jo pitemmän aikaa hankkia sellainen, mutta epäilen että jos se haisee niin pahalle, että koko huusholli alkaa lemuta.

Onko jollain tietoa haiseek se paljon? Ja onko sen hoitaminen työlästä? Ja saako siitä salmonellaa jos sitä vahingoissa suukottelee? heh heh.

Yritin googlettaa, mutta siitä hajuasiasta ei puhuta nioilla lemmikkieläin sivuilla paljon ollenkaan.

11

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adria

Kaikki konnat haisee. Kuka millekin, joku viinalle joku toinen fyrkalle. Naisen hajukaan ei heille vieras liene. Kilpikonna vois haista vaikka palttoon taskulle.

Anteeksi kyseenalainen asiallisuuteni.

• Ja minä raukka heti olin ajatellut sitä suloista olentoa suukotella. heh heh

• Adria
        miljoona kirjoitti:

Ja minä raukka heti olin ajatellut sitä suloista olentoa suukotella. heh heh

Minun mielikuvassani kilpikonnia on suuria ja pieniä. Munivat maalle ja ovat kömpelöitä, vedessä vähän vikkelämpiä. Suloisuutta tosin en ole otuksista ajatellut edes löytäväni.

Haluaisitko kertoa mitä suloista sinä kilpikonnassa näet.

• kivellä.istuja
      • kivellä.istuja

.. älä vihjasekkaan kenellekkään mikä on siilien kommunikointitapa ... ssshhhh""

• kivellä.istuja

Yhdellä lukioaikaisella luokkakaverillani oli kilpikonna, tai perheen lemmikkinä oli, se oli jo vanha ja sitä pidettiin kylpyammeessa ja ainakaan siinä kerrostalo huushollissa ei ollut mitään ylimääräisiä haisuja.

• HTZA

päähajuinen eläin.

Runsasvalkuainen ravinto, apila, kaali, saa sen toisen pään haisemaan.
      Se paksumpi häntä on pääpuoli.
      Se on sillä puolella mikä menee edellä kun se liikkuu.
      Galapagos-kilpikonna ja useat vesikilpikonnat purevat helposti käden poikki, siis isona, siinä keskikoisena menee helposti sormi.
      Pieninä ja helyytävinä ne purevat vain paloja kielistä ja huulista.
      Pese se kilven korkein kohta ja pussaa siihen.
      Väärin nostettuna se puree yhteen sormeen ja paskoo toiseen joten nosta sivuista.
      Pahaa pelkään että palstalla on joku, joka ei, ensi kesänä, pahemmin näpöttele, muuten kuin nenällään. Hänet on silloin helppo tunnistaa Kilpikonnan omistajaksi, tulee paljon tuplakirjaimia.

Esim: hgytvcäö hjuyopmntr : Hyvää huomenta.

• Mä olin lukenut, että sitä pikkuista konnuskaa kylvetetään kerran viikossa ja se tekee ne pikku kakkansa aina sen kylvyn jälkeen sinne kylpyveteen. Oletko varma, että ne puree vai kiusaatko minua? Noilla lemmikkinetti sivulla ei sanottu mitään puremisesta.

• henri|

ei ole tarkempaa tietoa, mutta eiköhän ne vähän prinsille haise, niin kuin sammakotkin.

• Samaa konnan sukua sitten vissiin ja geeni perimältään kaikki kolme.

• Dorodea

En tiedä muuta, mutta yhdessä paikassa oli sellanen 70-80 vuotias kilpikonna, eikä se haissut kyllä millekään. Eikä huushollissakaan mitään outoja tuoksuja. Siellä se lattialla möngersi ja omistaja sanoi että vaivaton kaveri on. Talvella unessa jossain laatikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5288
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4894
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4045
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3996
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3883
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3598
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3243
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52