Vanhempien kokemuksia kaksi- tai monikielisestä kasvatuksesta

Niina P

Hyvä kaksi- tai monikielisen lapsen vanhempi,

Opiskelen Helsingin yliopistossa kasvatustiedettä ja teen kandidaatin tutkielmaa kaksi - ja monikieliseen kasvatukseen liittyen. Tutkimuksessani olen kiinnostunut vanhempien kokemuksista monikielisten lasten kasvatuksesta ja perheen arjesta.

Pyytäisin apua sellaisilta suomenkielisiltä vanhemmilta – äideiltä tai isiltä – jotka asuvat ulkomailla ja kasvattavat lapsiaan kaksi- tai monikielisiksi. Asuinmaanne ja muut perheessänne käytetyt kielet voivat olla mitkä tahansa, mutta lasten toisen vanhemman tulisi olla muun kuin suomenkielinen. Minua kiinnostaa juuri Sinun ajatuksesi lastesi monikielisyydestä, ja Sinun näkökulmasi vanhempana perheenne arkeen ja monikielisten lasten kasvatukseen.

Viestin lopussa on linkki, josta pääset vastaamaan kyselyyn. Kysely sisältää muutaman taustakysymyksen lisäksi kuusi avokysymystä, joita toivoisin Sinun pohtivan.

Tulen käsittelemään vastaukset ehdottoman luottamuksellisesti. Toivoisin vastauksia 17.11. mennessä.

Annan mielelläni lisätietoja.
Kiitos avusta!

Ystävällisin terveisin,
Niina Piiparinen

niina.piiparinen@helsinki.fi

Pääset vastaamaan kyselyyn tästä: Kyselyyn

7

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niina P
    • sitten lopuksi

kuinka monta vastausta sait.

Vastaan itse ensi viikolla paremmalla ajalla.

• Niina P

Suuri kiitos niille, jotka ovat jo vastanneet kyselyyni!

Vastauksia kuitenkin edelleen kaivataan. Päätin hieman jatkaa vastausaikaa, ja vastata voi 22.11. saakka. Jos Sinulla on kokemuksia kaksi- tai monikielisestä kasvatuksesta, olisin vastauksestasi suuresti kiitollinen.

Tänne palstallekin voi toki mielelläään kirjoitella kokemuksistaan, jos niistä haluaa keskustella!

Ystävällisin terveisin,
      Niina Piiparinen

• sait?

???????

• MIR2
        sait? kirjoitti:

???????

Veikkaan, etta jotkut kohdistetummat foorumit olisivat voineet tuottaa parempaa tulosta. Nailla tarkoitan esim kussakin maassa asuvien ulkosuomalaisten omia keskustelupalstoja. Samoin Expatriumissa on aktiivista vakea, ja he tietenkin voivat auttaa loytamaan parhaat kanavat potentiaalisten vastaajien tavoittamiseksi.

• Niina P

Suuri kiitos kaikille kyselyyni vastanneille, ja myös kaikille niille, jotka ovat osoittaneet mielenkiintoa tutkielmaani kohtaan. Vastauksia tuli kolme kappaletta. Olin toivonut enemmän vastauksia, mutta tästäkin on hyvä jatkaa eteenpäin.

Kuten jo aiemmin olen maininnut, minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse, jos haluaa lisätietoja.

terveisin,
      Niina

niina.piiparinen@helsinki.fi

• Niina P

Niin, ja vielä pahoitteluni sinulle, jota kovasti on näyttänyt kiinnostavan saamieni vastausten määrä. Vastaan mielelläni asiallisesti esitettyihin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      152
      3931
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      36
      2241
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      148
      2054
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      108
      2026
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1793
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1689
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      86
      1639
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      290
      1492
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      124
      1398
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1262
    Aihe