mikä palstalaisten mielestä on oikea ja sovelias poliittinen kanta. Kommunismi on jo leimattu moneen otteeseen. Onko kapitalismi parempi? Perussuomalaisia ei ainakaan saa äänestää, jotta ei syyllisty rasismiin ja Kepu pettää aina. Entä sosialidemokraatit? Niillä on uskis puheenjohtajana. Vihreitä, ei yök, nehän on kettutyttöjä?
Nykyään tuntuu siltä, että saa kalikasta päähänsä, jos erehtyy sanomaan, että on äänestänyt Vasemmistoliiton ehdokasta. Heti vedetään esille Stalin. Perussuomalaisten kohdalla heilahtaa natsikortti. Ja kepun ollessa kyseessä ilmestyy kommentteihin korruptio ja lautakasat. Ja kristilliset, niin no. Siihen paikkaan minä laitan sanan kaksinaismoraali.
Haluaisin tietää
11
93
Vastaukset
- Kössönöm
Tuntuu olevan helpompi sanoa olevansa ateisti tai uskovainen, kuin ilmaista oma poliittinen kantansa. Kun olen sanonut äänestäväni vasemmiston ehdokasta, ollaan oltu ärhäkkäästi lähettämässä Pohjois-Koreaan tai Kiinaan.
Että se sinun kyllä pitää itse ajatella ja päättää. Oletko uskovainen? he eivät päätä itse mistään, he lukevat raamatusta ja kysyvät papilta miten pitää ajatella..
- ..
Poliittinen kanta vaan tuntuu olevan arka aihe täällä. Miksi se vasemmistolaisuus aina kytketään Staliniin ym. aikoja sitten kuolleisiin jeppeihin.
Kokoomuksessa taitaa olla eniten kirkkoon kuuluvia keskustan lisäksi. Mitä kristillisiä arvoja nämä puolueet muka ajavat? Jos siis kristillisiksi arvoiksi katsotaan lähimmäisistä huolehtiminen, kuten ne juhlapuheissa kilvan vakuuttavat.
Olen äänestänyt sekä vasemmistoa, että vihreitä, mutta ihan henkilöiden perusteella.Tälläkin palstalla on saanut lukea, että ateisteja haukutaan viherkommareiksi. Sitä käytetään nimenomaan haukkumasanana. Onko väärin jos ajattelee kaikkien toimeentuloa plus myös luontoa?
Ei minua sinänsä kiinnosta kuka ketäkin äänestää, mutta huomaan vaan, että kaikenlaista leimaa lyödään herkästi. Moniko täällä oikeasti tietää, mitä asioita puolueet ajavat. Mielikuvilla tunnutaan pelattavan aika laajalti. .. kirjoitti:
Poliittinen kanta vaan tuntuu olevan arka aihe täällä. Miksi se vasemmistolaisuus aina kytketään Staliniin ym. aikoja sitten kuolleisiin jeppeihin.
Kokoomuksessa taitaa olla eniten kirkkoon kuuluvia keskustan lisäksi. Mitä kristillisiä arvoja nämä puolueet muka ajavat? Jos siis kristillisiksi arvoiksi katsotaan lähimmäisistä huolehtiminen, kuten ne juhlapuheissa kilvan vakuuttavat.
Olen äänestänyt sekä vasemmistoa, että vihreitä, mutta ihan henkilöiden perusteella.Tälläkin palstalla on saanut lukea, että ateisteja haukutaan viherkommareiksi. Sitä käytetään nimenomaan haukkumasanana. Onko väärin jos ajattelee kaikkien toimeentuloa plus myös luontoa?
Ei minua sinänsä kiinnosta kuka ketäkin äänestää, mutta huomaan vaan, että kaikenlaista leimaa lyödään herkästi. Moniko täällä oikeasti tietää, mitä asioita puolueet ajavat. Mielikuvilla tunnutaan pelattavan aika laajalti.Stalin oli huono ihminen, Stalin oli ateisti. Kaikki ateistit ovat huonoja ihmisiä.
Tällaiset typeryydet kannattaa jättää omaan arvoonsa..- ..
weccu kirjoitti:
Stalin oli huono ihminen, Stalin oli ateisti. Kaikki ateistit ovat huonoja ihmisiä.
Tällaiset typeryydet kannattaa jättää omaan arvoonsa..sitä juuri tarkoitin, että eikö täällä uskalla sanoa äänestäneensä vaikkapa Arhinmäkeä ilman että alkaa Stalinilla mäiskintä?
- puoluekannasta
.. kirjoitti:
sitä juuri tarkoitin, että eikö täällä uskalla sanoa äänestäneensä vaikkapa Arhinmäkeä ilman että alkaa Stalinilla mäiskintä?
Olen ollut kerran SKDL:n kunnallisvaaliehdokkaana, ja valtuustoon pääsy jäi ääntä vaille. Stalinista en ole koskaan tykännyt, enkä kommariksi nimittelystä. En ole paha ihminen, enkä ole joukkomurhannut ihmisiä. En ihannoi, enkä ole koskaan ihannoinut joukkomurhia tai vainoja.
Olen äänestänyt pääasiassa vihreitä sen jälkeen, kun puolue toi vaaleihin ehdokkaitaan. Äänestin vihreiden listoilta kerran jopa pappia. Demareita olen äänestänyt muutaman kerran tietyn henkilön vuoksi. Kokoomus on kehittynyt parempaan suuntaan, ja heidän edustajillaan on jo nykyään hyviäkin näkemyksiä. Keskustalaisilla on erityislahjoja ketkuilemiseen. Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit saavat meikäläisen oksentamaan.
- ja stalinisti
Minä olen tällä palstalla kääntynyt kommariksi ja stalinistiksi, koska krisset koko ajan hokevat, että ateisti on kommari ja stalinisti - JA MINÄ KUN SATUN OLEMAAN ATEISTI!!! - KIIIITOOOOS!
- kaikista
puolueista. Jokaisella puolueella on mielestäni hyviä edustajia, mutta en osaa kiinnittää itseäni mihinkään puolueeseen, ehkä tyypilliseen ateistis-individualistiseen tyyliin. Ainoa merkittävä puolue, jonka ehdokasta en ole noteerannut vakavissani koskaan on PerSut. Vaikuttaminen ihmisiin pelkällä populistisella soopalla ei vakuuta.
- ..
yhdistetään sana populismi?
"Populismi (lat. populus, kansa) tarkoittaa kansansuosioon varsinkin kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävä poliittista toimintaa. [1]"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi
Eiköhän kaikki puolueet tähtää kansansuosioon. Ajatellaan vaikkapa kristillisiä. Nehän meuhkaavat perusarvoista vaaleista toiseen ja kiihottavat kansaa ateisteja vastaan oikein urakalla. Populismia jos mikä.
Minä äänestän asioita ja ihmisiä en puolueita.
- Tähtis98
minullakin, tosin ensin tulee ihminen ja vasta sitten asiat. Toisaalta valtakunnan päättäjille on hivenen vaikeampi antaa ääntään kuin esimerkiksi näille kunnallisehdokkaille.
Tosin eihän tätä yksi yksittäinen vallankäyttäjä voi kovinkaan paljon osaltaan vaikuttaa edes puolueensa sisällä, joten aika turhauttavaa koko politiikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34012909Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951963- 931739
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te441162- 951149
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e270983Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21973Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73957Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27933