Russ ponin ratsastaja?? APUA

mie vain

Suunnitteilla ostaa russi, mutta...?

Voiko 170cm pitkä ja 60kg painava ihminen ratsastaa Gotlannin russ ponilla, joka olisi n. 125cm korkea.
Ei olisi tarkoitus kisata, vain maastoilla ja kentällä ratsastamista. Onko russeilla joku painoraja, kuinka paljo max. paino?

12

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevosellinen

Otsikoi ensi kerralla hieman paremmin! Olin jo vähällä olla kirjoittamatta kun otsikko näytti aivan päättömälle.

JOS poni ei ole järin vanha
      JOS ponilla on hyvät, normaalit jalka-asennot
      JOS se on hyvässä kunnossa lihaksistoltaan
      JOS ei ole kovin pitkäselkäinen
      ENNENKAIKKEA ponin pitää olla terve

Antaisin omallani ratsastaa mikäli ylläolevat seikat täyttyy. Ratsastajan pitäisi myös hallita kehonsa ratsastaessaan, koska on aika pitkä.

• Edellisen kanssa

Mutta olisiko varmuuden vuoksi järkevämpää hommata, jonkun muun rodun edustaja? Koska russitkin vanhenevat ja sitämukaan niiden kunto huononee ja et välttämättä voi enään nousta ratsusi selkään, niinkuin tavallisesti. Vinkki, jos olet hommaamassa russia: Ota n. 10-vuotias ruuna, koska orit ovat aikavaikeita ja tammoilla on ketuttavat kiima-ajat. Russit ovat itsepäisiä ja tarvitsevat kokeneen ratsastajan. Ne ovat pieniä pippurisella luonteella.

• joku ei kiinnosta

mielestäni tolla otsikolla ei oo nyt mitään merkitystä :P

• russin omistaja

mulla on russ poni! se on 125cm,mä oon 136cm,35kg ja se on mulle unelman kokoinen,eikä kyllä yhtään pippurinen!se on 7v ruuna,ja aivan mielettömän ihana!

jos se on kympin pinnassa ja ruuna,ja osaat hyvin ratsastaa,niin kai sellasen voit hankkia...

• Jannu :)

Sama pula mulla, oon hieman alle 165cm ja 48kg ja mietin, et oisko hyvä hankkii vähän isompi poni.. Ite olen rakastunut russejen luonteisiin ja niistä löytyy kokemusta. Eli koko vaan ongelmana..

• Seren-a

Tiedän ää tulee vähän myöhään, mutta kyllä sillä voi ratsastaa jos kerta shettiksen painoraja on 60 kg ja pituus jotain 150, niin eiköhän voi, sillä itsekkin olen saman painoinen ja mittainen kuin sinä ja minä omistan myös russin (:

• Hevoskouluttaja

Nyt on menny neidillä numerot sekaisin! Shettiksillä saa mennä max. 50 kg, ja 160 cm ihminen.

• Joku
        Hevoskouluttaja kirjoitti:

Nyt on menny neidillä numerot sekaisin! Shettiksillä saa mennä max. 50 kg, ja 160 cm ihminen.

joillakin shettiksilla painoraja saattaa olla vähän eri, riippuen terveydestä, ja yms.. monilla tuntemilla talleilla on eri painorajat, mutta aika lähellä toisiaan. joillakin 55kg ja yhellä toisella 50kg.. en rupea sanomaan että olen tämän asian insinööri, mutta näin minulle on kerrottu..

• Russ-fani

Kyllähän toi paino russilla vielä menee mutta jos pituutta on tuo 170, niin jalathan menevät russin ympäri :) Ei se välttämättä haittaa, mutta apujen antaminen voi olla vaikeampaa, jos jalat roikkuvat vatsan alapuolella. Tiedän kyllä suht pitkiä russ-ratsastajia. Kannattaa kuitenkin hommata vähän isokokoisempi russi, ei ihan 120 senttistä :)

• Russin omistaja

VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄÄ!!! SÄÄ ET TODELLAKAAN VOI RATSASTAA RUSSILLA JOS OOT 170cm PITKÄ NIIN SÄ OOT IHAN YLI PITKÄ!! Mulla on itsellä tussi joka on noin 130cm pitkä ja oon 148cm pitkä ja en tod kerro painostani mut en oo mikään läski vaan oon alipainonen niin Russi on mulle ihan sopiva! ;) Xd

• Russin omistaja
        Russin omistaja kirjoitti:

VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄÄ!!! SÄÄ ET TODELLAKAAN VOI RATSASTAA RUSSILLA JOS OOT 170cm PITKÄ NIIN SÄ OOT IHAN YLI PITKÄ!! Mulla on itsellä tussi joka on noin 130cm pitkä ja oon 148cm pitkä ja en tod kerro painostani mut en oo mikään läski vaan oon alipainonen niin Russi on mulle ihan sopiva! ;) Xd

Siis RUSSI eikä tussi...

• Anonyymi

Tartten apua. Oon hankkimassa itselleni ponia. Voinko ratsastaa russilla jos olen 160cm ja 70kg painava. Niin voinko mennä russilla. Oon ennen menny russilla mutta olin sillon nuorempi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe