Minua häiritsee

Mikael*

Tämä uskovaisten nykyinen Anti-ateistinen riekkuminen.

Minä en usko jumalaan tai jumalien olemassaoloon koska siitä ei ole mitään pitäviä todisteita jotka olisivat minulle asian muuttanut.
minulle Ateismi on jumaluskon puutetta, ei muuta.

viimeaikoina on minua häirinnyt miten monet uskovaiset haukkuvat ateisteja siitä että olisivat homoja,kommunisteja tai muuten vaan epämoraalisia ihmisiä.

minä en usko jumalaan, en tee mitään laitonta,en käytä alkoholia,autan vanhoja ihmisiä.maksan veroni enkä ole poliittisesti aktiivi. omin omasta mielestäni hyvän moraalin enkä tekisi kenellekkään pahaa.

mutta viimeaikoina ovat uskovaiset ihmiset ruvennut nimittelemään ja yhdistelemään minun ajatukseni siitä että en usko jumalaan vaikka mihinkä mitä ei pidä paikkaansa.

tähän asti on minun ajatuksiini on yritetty liittää ainakin kommunismi(en ole) islam myönteinen(en ole) saatanan palvoja(ei todellakaan) kouluammuskelu(ei voi olla) epäisänmaallinen(olen reservi upseeri) yms.

yleensä nykyaikana ihmiset pyrkivät tekemään mitä ihmeellisiä yleistyksiä joita en ymmärrä laisinkaan, ihankuin viimevuosina ihmisten älykkyys Suomessa on romahtanut.

32

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Largo LaGrande

katsos sitä uskovaisten lähimmäisenrakkautta ja suvaitsevaisuutta. Tuossa sen juuri näkee, mitä uskonnot teettävät. Syrjitään muita ihmisiä, kun itse ollaan niin täydellisiä ja oikeaoppisia. Tuollaisestahan ne noitavainotkin muinoin sai alkunsa. Oikeassa olet, ateismi on vain jumaluskon puutetta, mutta uskikset eivät vain saa sitä mahtumaan sinne pollaansa. Sitten heillä on tapana, jostain hiton syystä, yhdistää nuo kommunismit ja saatananpalvonnat siihen, ettei usko satuolentoihin. Uskovaisten ei pitäisi puhua mitään moraaleista. Heidän moraalinsa, kun on sitä, että nuoleskellaan jonkun pyllyä, että päästäisiin paratiisiin. Pelaavat siis omaan pussiinsa, muista ihmisistä piittaamatta. Tai, kuten Päivi Räsänen sanoi, että jumala on ainut syy, miksi hän ei tee hirmutekoja. Eli, jos ei isoveli valvoisi ja pelottelisi rangaistuksilla, niin voisi tehdä vapaasti pahojaan. Tuota nuo uskovaiset myös jaksavat jauhaa, että ateistit ovat pahantekijöitä, kun he eivät pelkää helvettiä. Kertoo enemmän uskovaisista ja heidän moraalistaan tuo. Ei minulla ole ollut mitään haluja tehdä pahojani, kun tiedän, ettei se ole toisesta osapuolesta kivaa, muta uskiksethan ei tuota tajua, heiltä kun tuntuu puuttuvan tuo empatian kyky. Uskisten pitäisi muistaa myös se, että ateistit eivät myöskään odota saavansa mitään palkintoa siitä, että ovat kiltisti, eivätkä tee pahojaan, toisin kuin he itse. Mielestäni tuo jo kertoo korkeammasta moraalista.

• jgughlkjö

Largon vastaus kuvasi jo sitä syytä, miksi moni uskovainen käsittää ateistit kuvaamallasi tavalla, sillä siitä paistaa läpi kommunistiaikojen uskonnonvastainen sävel, mustamaalaus. Moni ei malta olla vastaamatta siihen provosointiin muistuttamalla juuri niistä vainoista ja rajoituksista, joita tuolla tavalla ajattelevat ovat viimeisten vuosikymmenienkin aikana kohdistaneet juuri uskovaisiin. Voin siteerata vanhaa taistelulaulua: "sama on kaiku askelten".

• morgan lefey

"tuolla tavalla ajattelevat ovat viimeisten vuosikymmenienkin aikana kohdistaneet juuri uskovaisiin"
        eikö se vaino ole kohdistuneet muihin kun uskovaisiin uskovaisten tekeminä viime vuosikymmenennen?

• jgughlkjö
        morgan lefey kirjoitti:

"tuolla tavalla ajattelevat ovat viimeisten vuosikymmenienkin aikana kohdistaneet juuri uskovaisiin"
        eikö se vaino ole kohdistuneet muihin kun uskovaisiin uskovaisten tekeminä viime vuosikymmenennen?

Ateistis-kommmunistivaltiot Neuvostoliitto, Itä-Saksa, Albania, Romania, Kiina, P-Korea ja monet muut satelliitit ovat oiva merkki siitä, miten kommunistit uskovaisia kohtelevat / kohtelivat. Sama meno jatkuu ateistien kirjoituksista ikäänkuin plagiaatioina. Ei siten mikään ihme, että heitä kohdellaan ateisti-kommareina, ihmisoikeuksien rajoittajina.

• Trudabuuri
        jgughlkjö kirjoitti:

Ateistis-kommmunistivaltiot Neuvostoliitto, Itä-Saksa, Albania, Romania, Kiina, P-Korea ja monet muut satelliitit ovat oiva merkki siitä, miten kommunistit uskovaisia kohtelevat / kohtelivat. Sama meno jatkuu ateistien kirjoituksista ikäänkuin plagiaatioina. Ei siten mikään ihme, että heitä kohdellaan ateisti-kommareina, ihmisoikeuksien rajoittajina.

""Ateistis-kommmunistivaltiot Neuvostoliitto, Itä-Saksa, Albania, Romania, Kiina, P-Korea ja monet muut satelliitit ovat oiva merkki siitä, miten kommunistit uskovaisia kohtelevat / kohtelivat. Sama meno jatkuu ateistien kirjoituksista ikäänkuin plagiaatioina. Ei siten mikään ihme, että heitä kohdellaan ateisti-kommareina, ihmisoikeuksien rajoittajina.""

nyt eletään kuitenkin 2000-lukua ja ainoat jotka ajavat homojen ja naisten oikeuksia ovat juuri ateistit.

nykyään ne jotka ajavat sananvapauden rajoittamista ja ihmisoikeuksien rajoittamista ovat juuri uskovaiset.

"satelliitit"???
        mistä horiset?

"Ateistis-kommmunistivaltiot Neuvostoliitto, Itä-Saksa, Albania, Romania, Kiina, P-Korea"
        mainitsemasi "kommunistivaltiot" olivat/ovat kylläkin tyranismi valtioita eikä kommunismia nähnytkään, ihmetyttää vaan se asia että sinulla on todellisuudessa vaikea havaita miten asiat menevät.

kommunismi = http://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismi
        tuotahan neuvostoliitto/kiinahan ei ole ikinä todellisuudessa nähnytkään.

Voisitko keroa meille omin sanoin miten nykypäivän suomi Ateistit ajavat ihmisoikeuksien rajoituksia, ja kerro vielä meille ketä nämä näkemäsi ateistit ovat? sillä ministereistä ei taida kun yksi olla Ateisti.

• Mikael*
        jgughlkjö kirjoitti:

"Ateistis-kommmunistivaltiot Neuvostoliitto, Itä-Saksa, Albania, Romania, Kiina, P-Korea ja monet muut satelliitit ovat oiva merkki siitä, miten kommunistit uskovaisia kohtelevat / kohtelivat. Sama meno jatkuu ateistien kirjoituksista ikäänkuin plagiaatioina. Ei siten mikään ihme, että heitä kohdellaan ateisti-kommareina, ihmisoikeuksien rajoittajina."

Eikö siinä ollut taas kivenkova todistus siitä miten ahdasmielinen ihminen voi olla 2000-luvulla, ja miten tuo liittyy siihen jos yksittäinen ihminen ei usko jumalan olemassaoloon, eipä mitenkään.

ja miksi nykypäivän uskovaiset viittaavat johonkin kommunistivaltion tekemisiin 50vuotta takaperin? ei siinäkään ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa.

lisäksi jos katsoo ketkä sitä tasa-arvoa ja ketkä sitä ihmisoikeuksien rajoituksia nykypäivänä ajaa takaa niin taitaa roolit vaihtuneet.

• Foulheart
        jgughlkjö kirjoitti:

Vastoin tätä yleistä harhaluuloa esim. Neuvostoliitto ei ollut varsinaisesti ateisti valtio. Siellä eli vahvana usko kommunismiin ja Stalinin-henkilö kultti. Ne vasta fanaattisia uskontoja ovatkin ja niitä ei yksikään oikea ateisti kannata.

Ja sitten siihen kun joku varmasti haluaa sanoa että kommunismi ei ole uskonto:
        Mielestäni jokainen niin ääreistynyt poliittinen ideologia joka syrjäyttää uskonnon on uskonto. Ei tässä muuta.

• kuka se sit oli?

Tänne kirjoittelee toisilleen tuntemattomia ihmisiä, en oikein usko, että juuri sinua olisi nimitelty ja pilkattu milloin miksikin. Olet ottanut jotakin henkilökohtaisesti. Ei täällä ketään ihmistä tunneta, vaan tänne voi kirjoitella ihan kuka vain osaa käyttää tietokonetta.

• Threemoles

Uskoa Jumalaan tarkoittaa käytännössä, totella Jumalaa, luottaa Jumalaan, olla kuuliainen sekä uskollinen Jumalalle. Elikä, ensin tietysti kannattaa tehdä itselle selväksi mitä mikin ja mikäkin on. Ja jota tulee asioiden ja ihmisten yhdistelemisiin, niin sinähän näytät olevan se varsinainen mestari siinä, voisi jopa sanoa, anti-ihminen.

• Mikael*

""niin sinähän näytät olevan se varsinainen mestari siinä, voisi jopa sanoa, anti-ihminen.""

nytkö sitten olen joku anti-ihminen jos en tykkää siitä että jos ei usko jumalan olemassaoloon niin olisin sitten heti joku epämoraalinen antikristillinen kommunisti joka haluaa ajaa kristillisyyden suomesta?

aika paljon sinäkin perustelit olettamalla.

• Threemoles
        Mikael* kirjoitti:

""niin sinähän näytät olevan se varsinainen mestari siinä, voisi jopa sanoa, anti-ihminen.""

nytkö sitten olen joku anti-ihminen jos en tykkää siitä että jos ei usko jumalan olemassaoloon niin olisin sitten heti joku epämoraalinen antikristillinen kommunisti joka haluaa ajaa kristillisyyden suomesta?

aika paljon sinäkin perustelit olettamalla.

Jos joku tai jokin provosoi, ei pidä provosoitua. Etpä sinä tykkäämistäsi ole vielä kertonut. ;)

• Foulheart
        Threemoles kirjoitti:

Jos joku tai jokin provosoi, ei pidä provosoitua. Etpä sinä tykkäämistäsi ole vielä kertonut. ;)

Ei kyllä pidä vaikka Threemoles on näillä palstoilla ainoastaan provosoidakseen ihmisiä.

• sunnyriver

Siis proateistinenko uskovan pitäisi olla?
      Mitä uskoa se olisi?

• ParallaXi

Ei uskonnoille erityisoikeuksia verrattuna uskonnottomiin. Sehän ei tietenkään käy, jos on tottunut olemaan paremmassa asemassa ja ylempänä. Epäkohtia ei välttämättä edes näe silloin.

• sunnyriver
        ParallaXi kirjoitti:

Ei uskonnoille erityisoikeuksia verrattuna uskonnottomiin. Sehän ei tietenkään käy, jos on tottunut olemaan paremmassa asemassa ja ylempänä. Epäkohtia ei välttämättä edes näe silloin.

No, kyllähän se ateismi oppina käy niin kauan kuin rauha on.
        Mutta entä sitten, kun useamman kerran nämä
        rauhaa ja tasa-arvoa rakastavat ateistit
        idästä ovat alkaneet isotella ja marssineet rajan yli.
        (Samoin tosin itseään Jumalaa suurempana pitäneet suomalaist
        marssivat Äänislinnaan ja karjalaisten asuinsijoille)
        Silloin ei ateismi paljon auta.
        Suositteleisin silloin rukousta,
        Jumalan suojan pyytämistä uudelleen tälle maalle.

• Kop kop kop.
        sunnyriver kirjoitti:

No, kyllähän se ateismi oppina käy niin kauan kuin rauha on.
        Mutta entä sitten, kun useamman kerran nämä
        rauhaa ja tasa-arvoa rakastavat ateistit
        idästä ovat alkaneet isotella ja marssineet rajan yli.
        (Samoin tosin itseään Jumalaa suurempana pitäneet suomalaist
        marssivat Äänislinnaan ja karjalaisten asuinsijoille)
        Silloin ei ateismi paljon auta.
        Suositteleisin silloin rukousta,
        Jumalan suojan pyytämistä uudelleen tälle maalle.

Ei sinustakaan olisi uskonut että olet noin huonosti opetellut historiaa.

"Jumalan suojan pyytämistä uudelleen tälle maalle."
        -unohditko että suurin osa niistä venäläisistä jotka iloisesti rajamme yli marssi olivat ortodokseja, ja hekin rukoilivat sotaonnea, ja he voittivat sodan.

jote todellisessa tilanteessa se oli kristitty vs.kristitty.

ja kaikki nämä Ateistit ovat kommareita voivat vaieta ikuisesti.

• kop kop kop

Levitellä harhojasi huomionkipeydesta, eikö miehesi anna tarpeeksi huomiota kun pitää sitä tuollalailla netistä hakea?

• ,,..--

yleensä nykyaikana ihmiset pyrkivät tekemään mitä ihmeellisiä yleistyksiä joita en ymmärrä laisinkaan, ihankuin viimevuosina ihmisten älykkyys Suomessa on romahtanut.

kirkko maalisttu ja uskonnottomuus lisääntyy on johtanut juuri esittelemääsi tilanteeseen.

Miksei päinvastaiseen?

• ...

Ennakkoasenteille ei voi mitään.

• Agnostikko sinä taidat olla. Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, vaikka ei tiedä, onko Jumala olemassa. Ateismi on uskontoa, sillä jos ei usko Jumalan olevan olemassa, ei sitä tarvitse kieltääkään. On koko lailla eri asia olla uskomatta siihen, mitä ei tiedä, sillä silloin jää avoimeksi se, että todisteen ilmaantuessa voi uskoa. Ateistille eivät mitkään todisteetkaan riitä, sillä hän on lyönyt kantansa kieltämisellään lukkoon. - Vai onko niin, että ateistit ovat oikeammin agnostikkoja?

Minä olen mormoni-kristitty, sillä olen saanut varmuuden elävistä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta. Todistukseni perustuu Mormonin kirjaan, toiseen todistukseen Kristuksesta. Herra on jälleen kutsunut profeettoja. Jumala ei ole kuollut! Ennen tutustumista palautettuun Kristuksen kirkkoon olin tavanomainen passiivinen luterilainen. Nyt olen ollut kohta 50 vuotta Jeesuksen Kristuksen kirkon aktiivinen jäsen. Lisätietoja:

http://scriptures.lds.org/fi
      Tämä on kirkkomme virallinen sivusto suomeksi niille, jotka haluavat tutustua siihen, mistä on kysymys: http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html
      Tässä ovat kirkon viralliset Suomen sivut:
      http://www.mormonit.fi

• AttePatte + Latte

"Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, vaikka ei tiedä, onko Jumala olemassa. Ateismi on uskontoa, sillä jos ei usko Jumalan olevan olemassa, ei sitä tarvitse kieltääkään."
        -väärin sanottu, ateisti ei usko jumalan olemassaoloon. ei kiellä.

Ja Ateismi ei ole usko. katsos Teismi = usko Ateism = ei ole usko.

vai onko mielestäsi kaljuus hiuksen väri?

"sillä hän on lyönyt kantansa kieltämisellään lukkoon"
        -se on vaan silleen että jumalasta ei ole mitään havaintoa,todisteita eikä kuvaa, turhaa se on uskoa olematonta.

Kaikella kunnioituksella mutta linkkisi eivät kiinnosta.

Hyvää päivänjatkoa tapani.

• AttePatte + Latte kirjoitti:

"Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, vaikka ei tiedä, onko Jumala olemassa. Ateismi on uskontoa, sillä jos ei usko Jumalan olevan olemassa, ei sitä tarvitse kieltääkään."
        -väärin sanottu, ateisti ei usko jumalan olemassaoloon. ei kiellä.

Ja Ateismi ei ole usko. katsos Teismi = usko Ateism = ei ole usko.

vai onko mielestäsi kaljuus hiuksen väri?

"sillä hän on lyönyt kantansa kieltämisellään lukkoon"
        -se on vaan silleen että jumalasta ei ole mitään havaintoa,todisteita eikä kuvaa, turhaa se on uskoa olematonta.

Kaikella kunnioituksella mutta linkkisi eivät kiinnosta.

Hyvää päivänjatkoa tapani.

Ateismi on ilman Jumalaa olemista. Se tarkoittaa Jumalan kieltämistä. Se on uskoa, ettei Jumalaa ole, sillä kukan ei voi sitä tietää. Uskoa voi, mutta sellainen usko ei ole oikeata uskoa, vaan sillä se on luuloa.
        Agnostismi on oppi, jonka mukaan ei ole mahdollista saada tietoa Absoluutin tai Jumalan todellisesta olemuksesta taikka olemassaolosta.

Olen minäkin tietyllä tavalla agnostikko, sillä olen sitä mieltä, ettei ihminen voi saada omin neuvoin tietoa Jumalan olemassaolosta. Kaikenlaisia kuvitelmia ja filosofeja voidaan laatia, mutta kaikki ihmisestä lähtevä kuuluu tämänpuoleiseen.

Jumalan antamat ilmoitukset ovat ainoa tapa saada tietoa ja ymmärrystä tuonpuoleisesta. Jumala on ilmoittanut itsestään meille profeettojen välityksellä ja joskus henkilökohtaisesti itse tai lähettiläidensä, enkelien, välityksellä. Raamattu kertoo ilmoituksista, vaikka siinä on paljon muutakin. Samoin myöhempien aikojen pyhät kirjoitukset kertovat Hänestä:
        Tämä on kirkkomme virallinen sivusto suomeksi niille, jotka haluavat tutustua siihen, mistä on kysymys: http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html
        Tässä ovat kirkon viralliset Suomen sivut:http://www.mormonit.fi

Noista voi jokainen saada varmuuden kun tutkii siten kuin hengellisiä asioita on tutkittava eli näin:
        1. Kor. 2:13
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        1. Kor. 2:14
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

• Tapani1 kirjoitti:

Ateismi on ilman Jumalaa olemista. Se tarkoittaa Jumalan kieltämistä. Se on uskoa, ettei Jumalaa ole, sillä kukan ei voi sitä tietää. Uskoa voi, mutta sellainen usko ei ole oikeata uskoa, vaan sillä se on luuloa.
        Agnostismi on oppi, jonka mukaan ei ole mahdollista saada tietoa Absoluutin tai Jumalan todellisesta olemuksesta taikka olemassaolosta.

Olen minäkin tietyllä tavalla agnostikko, sillä olen sitä mieltä, ettei ihminen voi saada omin neuvoin tietoa Jumalan olemassaolosta. Kaikenlaisia kuvitelmia ja filosofeja voidaan laatia, mutta kaikki ihmisestä lähtevä kuuluu tämänpuoleiseen.

Jumalan antamat ilmoitukset ovat ainoa tapa saada tietoa ja ymmärrystä tuonpuoleisesta. Jumala on ilmoittanut itsestään meille profeettojen välityksellä ja joskus henkilökohtaisesti itse tai lähettiläidensä, enkelien, välityksellä. Raamattu kertoo ilmoituksista, vaikka siinä on paljon muutakin. Samoin myöhempien aikojen pyhät kirjoitukset kertovat Hänestä:
        Tässä ovat kirkon viralliset Suomen sivut:http://www.mormonit.fi

Noista voi jokainen saada varmuuden kun tutkii siten kuin hengellisiä asioita on tutkittava eli näin:
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Kuurous ei ole kuulemisen muoto eikä kuuro kiellä kuulon olemassaoloa.

Ateismi ei ole jumaluskon muoto vaan sen puute.
        Eikä ateistin tarvitse erikseen kieltää jumalien olemassaoloa sen enempää kuin muumienkaan.
        Riittää että ei usko yhteenkään jumalaan.

Mutta toisaalta kyllä aktiivisia jumalankieltäjiä ateisteihin mahtuu.

• A10097 kirjoitti:

Kuurous ei ole kuulemisen muoto eikä kuuro kiellä kuulon olemassaoloa.

Ateismi ei ole jumaluskon muoto vaan sen puute.
        Eikä ateistin tarvitse erikseen kieltää jumalien olemassaoloa sen enempää kuin muumienkaan.
        Riittää että ei usko yhteenkään jumalaan.

Mutta toisaalta kyllä aktiivisia jumalankieltäjiä ateisteihin mahtuu.

Kuuro uskoo kuulemiseen, koska näkee muiden kuulevan. Ateisti ei usko Jumalaan, koska ei "kuule" tätä. Silti ateistilla olisi yhtä suuri syy uskoa Jumalaan kuin kuurolla kuulemiseen, jos ateisti näkee muiden uskovan. Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat. Syy voi olla hengellisessä sokeudessa, mutta näkö voi palautua tutkimisen kautta, jolloin hän itsekin voi alkaa uskoa.

• AttePatte
        Tapani1 kirjoitti:

Kuuro uskoo kuulemiseen, koska näkee muiden kuulevan. Ateisti ei usko Jumalaan, koska ei "kuule" tätä. Silti ateistilla olisi yhtä suuri syy uskoa Jumalaan kuin kuurolla kuulemiseen, jos ateisti näkee muiden uskovan. Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat. Syy voi olla hengellisessä sokeudessa, mutta näkö voi palautua tutkimisen kautta, jolloin hän itsekin voi alkaa uskoa.

Sinä itse toit esille sen mitä valheita ja epätosia väitteitä mormooneista tehtiin Luterilaispalstalla ja sitä miten luterilaiset suorastaan valehtelivat sitä mitä mormonismi on kun siellä kirjoittelit.

Nyt itse kirjoittelet valheita ja epätosia väitteitä Ateismista, kävikö niin että sinäkin olet susi lampaiden vaatteissa vai opitko tuon luterilaisilta?

• AttePatte kirjoitti:

Sinä itse toit esille sen mitä valheita ja epätosia väitteitä mormooneista tehtiin Luterilaispalstalla ja sitä miten luterilaiset suorastaan valehtelivat sitä mitä mormonismi on kun siellä kirjoittelit.

Nyt itse kirjoittelet valheita ja epätosia väitteitä Ateismista, kävikö niin että sinäkin olet susi lampaiden vaatteissa vai opitko tuon luterilaisilta?

Jospa perustelisit! En ole valehdellut Ihmettelen kovasti mitä tarkoitat.

• herdee
        Tapani1 kirjoitti:

Jospa perustelisit! En ole valehdellut Ihmettelen kovasti mitä tarkoitat.

"Silti ateistilla olisi yhtä suuri syy uskoa Jumalaan kuin kuurolla kuulemiseen"
        Kyseessä oli varmasti vain nopea heitto, mutta et kai itse usko johonkin, jos joku toinen sanoo uskovansa? Esim. muslimi, hindu, ufouskovainen...

"Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat. Syy voi olla hengellisessä sokeudessa, mutta näkö voi palautua tutkimisen kautta."
        Oletko sinä henkisesti sokea islamin ja juutalaisuuden suhteen?

• Tapani1 kirjoitti:

"Kuuro uskoo kuulemiseen, koska näkee muiden kuulevan."

Ateistikin uskoo, että uskovaiset uskovaiset uskovat jumaliinsa, koska tästä on selviä havaintoja.

En kuitenkaan näe miksi ateistin tulisi hurahtaa uskoon vain sen tähden, että näkee jonkun uskovan.
        Eihän uskovaisetkaan taida kääntyillä jatkuvasti eri uskomuksiin vaikka näkevät muiden uskovan erilaisiin näkymättömiin mielikuvitusolentoihin.

• herdee kirjoitti:

"Silti ateistilla olisi yhtä suuri syy uskoa Jumalaan kuin kuurolla kuulemiseen"
        Kyseessä oli varmasti vain nopea heitto, mutta et kai itse usko johonkin, jos joku toinen sanoo uskovansa? Esim. muslimi, hindu, ufouskovainen...

"Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat. Syy voi olla hengellisessä sokeudessa, mutta näkö voi palautua tutkimisen kautta."
        Oletko sinä henkisesti sokea islamin ja juutalaisuuden suhteen?

Täytynee selventää. Kirjoitin: "Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat. Syy voi olla hengellisessä sokeudessa, mutta näkö voi palautua tutkimisen kautta, jolloin hän itsekin voi alkaa uskoa." Mitä tarkoittaa uskominen? - En tarkoita sillä luulemista, vaan todellista kokemukseen perustuvaa tietoa siitä, että on syy uskoa. Lauseeni tarkoittaa siis sitä, ettei ateisti usko olevan olemassa tosiasioihin perustuvaa uskoa Jumalaan. Usko ilman totuutta on luuloa eikä uskoa. Uskonnollista totuutta saa vain hengellisen tutkimisen kautta. Tutkimuksen kohteena ovat Jumalan ilmoitukset. Niistä voi saada samankaltaisen varmuuden kuin loogisista välttämättä totta olevista asioista, mutta vain hengellistä tietä:

Tämä lause "Ateisti ei taida uskoa, että muut uskovat" tarkoittaa sitä, että ateisti ei usko aidon uskomisen olevan mahdollista - mutta se on! En todellakaan tarkoita, että jonkun usko olisi syy uskoa. Omakohtainen etsiminen vasta tuo aidon uskon. Rinnastaminen kuuron uskomiseen on vertauskuvallista. Kuuro näkee, että toiset kuulevat. Toisen uskoa ei voi nähdä samalla tavalla, sillä siinä on kysymys hengellisestä näkemisestä.

• A10097 kirjoitti:

"Kuuro uskoo kuulemiseen, koska näkee muiden kuulevan."

Ateistikin uskoo, että uskovaiset uskovaiset uskovat jumaliinsa, koska tästä on selviä havaintoja.

En kuitenkaan näe miksi ateistin tulisi hurahtaa uskoon vain sen tähden, että näkee jonkun uskovan.
        Eihän uskovaisetkaan taida kääntyillä jatkuvasti eri uskomuksiin vaikka näkevät muiden uskovan erilaisiin näkymättömiin mielikuvitusolentoihin.

Kuten edellä olevassa vastauksessa sanoin, ei tulekaan uskoa siksi, että joku muu uskoo. Kysymys on totuudesta. Monilla uskovaisilla on hyvin vähän totuutta, mutta jos sitä on edes vähän, niin kysymys on siltä osin aidosta uskosta. Monet luulevat uskovansa oikein enempään, mihin on oikeutus. Uskonnolliset harhat ja kuvitelmat ovat moninaiset. Totuudellisuus näissäkin asioissa on sitä, että ilmaisee asiat itselleen sellaisina kuin tietää niiden olevan ja sen ettei tiedä.

• ei ne sinua pilkkaa

Joku yksittäinen kirjoittelija on saattanut pahoittaa mielesi, mutta ei uskovaiset kulje ketään pilkkaamassa.

• 7+17

Uskovaiset ovat antikristuksellisen rikollisjärjestön ateisteja; harhautettuina!

Perustelu:
      ------------
      Uskovaiset kieltävät Jumalan ja Jeesuksen sekä Heidän Lain palvelemalla yli 3500:n väärennettyä raamattua lukevien jumalien uskonsuuntia ja lahkoja! Se on uskoa se, uskoa joka harhauttaa sillä Jumalaa ja Jeesusta palvelemaan tarvitaan vain YKSI, Jumalallisuuden tietous!
      12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Esimerkiksi kristinusko, luterilaisuuskin on Jumalan ja Jeesuksen Lain rikkoja. Paavalin tuella kristinuskon tappoi ja tapatti Jeesuksen seuraajakin. Lutherinkin opin toimesta on tapettu syyttömiä kastettuja omia uskovaisia, pieniä lapsiakin noitarovioilla.
      Kristinusko on tappanut ja tapattanut satoja miljoonia ihmisiä olemassa olonsa aikana sekä tukenut murhaajia, ja tukee murhaajia nytkin esim. sotilaspappien toimiessa Jumalan ja Jeesuksen nimissä saatanalle palveluksia tehden. Se on uskoa se!!!

Usko ei ole tietoa.
      Tieto ei ole uskoa.
      Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa.

"Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni. "

Johannes 8:43-47
      Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

1 Johanneksen kirje 3:4-10
      Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe