Miksi en ole ateisti ?

jaajo

Siksi koska (minulla) on Jumalasta on paljon enempi todisteita kuin evoluutiotarun paikkansapitävyydestä,
Sitäpaitsi evoluutioteorian keksi lastensa kuolemasta katkeroitunut tyyppi.

71

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfgsdfsgdgsdg

jahka olet ymmärtänyt tämän:

Universumi on aina ollut olemassa, koska aika on universumin ääretön ilmiö.

http://www.actionbioscience.org/newfrontiers/steinhardt.html

Universumissa kaikki tapahtuu sattuman ja syy-seuraussuhteiden kautta. Siksi maapallo ja elämä maapallolla on syntynyt sattumalta, tästä todisteena todennäköisyys vstaavanlaiselle elämälle muualla on 1/tunnettu avaruus eli melkein nolla.

• M@k3

Jaksanut kertoa yhtäkään niistä todisteistasi.

Jos paska alkaa valua ulos päästä suun kautta, niin voisitko mennä valumaan jonnekkin siihen sopivampaan paikkaan esim helluntailaisten palstalle.

• jaajo

lienee ihan turha esittää mitään todistuksia koska ateisti ei usko yhtään mihinkään mikä on Jumalasta.
        Mutta se on fakta että moni ateisti tulee uskoon aikanaan, kun Jumala suuressa armossaan ilmestyy tavalla tai toisella niin ei voi enää piiloutua tietämättömyyden taakse vaan on tehtävä ratkaisu.
        Yksi entinen ateisti Viktor Klimenkko oli ampumassa itseään kunnes Jumala ilmestyi ja teko jäi tekemättä.
        En silti suosittele näin epätoivoiseen hankeeseen ryhtymistä, mutta aina voi rukoilla että ilmaise itsesi Jumala jos olet olemassa.

• .,.,.
        jaajo kirjoitti:

lienee ihan turha esittää mitään todistuksia koska ateisti ei usko yhtään mihinkään mikä on Jumalasta.
        Mutta se on fakta että moni ateisti tulee uskoon aikanaan, kun Jumala suuressa armossaan ilmestyy tavalla tai toisella niin ei voi enää piiloutua tietämättömyyden taakse vaan on tehtävä ratkaisu.
        Yksi entinen ateisti Viktor Klimenkko oli ampumassa itseään kunnes Jumala ilmestyi ja teko jäi tekemättä.
        En silti suosittele näin epätoivoiseen hankeeseen ryhtymistä, mutta aina voi rukoilla että ilmaise itsesi Jumala jos olet olemassa.

"lienee ihan turha esittää mitään todistuksia koska ateisti ei usko yhtään mihinkään mikä on Jumalasta."

Olisko ehkä siksi ettei yhtäkään pitävää todistetta ole tullu uskovien suunnasta joka todistaisi jumalan olemassaolon.

"Mutta se on fakta että moni ateisti tulee uskoon aikanaan, kun Jumala suuressa armossaan ilmestyy tavalla tai toisella niin ei voi enää piiloutua tietämättömyyden taakse vaan on tehtävä ratkaisu."

Suuressa armossaan? Siis se hirviö pystyy osoittamaan armoa? Ei paljon auta vähä armo kun on niin paljo pahaa aiheuttanut.

• nonteist
        jaajo kirjoitti:

... ateisti on joskus uskonut jumalaan? Väittäisin luvun olevan lähellä 100%.

Totta mooses ateisti uskoo todistukseen jumalasta, sen pitää olla konkreettinen ja tieteellisesti todistettu. Sitten. Ateismi on uskonpuutetta jumalolentoihin. Kukaan järkevä ateisti ei sano että jumalaa ei ole olemassa. Todisteet vain puuttuvat...

Harmi että olet noin sulkeutunut mieli ja lyhytnäköinen, sinulta jää todella paljon paitsi tässä ainoassa ja lyhyessä elämässä.

• ihmisapina
        nonteist kirjoitti:

... ateisti on joskus uskonut jumalaan? Väittäisin luvun olevan lähellä 100%.

Totta mooses ateisti uskoo todistukseen jumalasta, sen pitää olla konkreettinen ja tieteellisesti todistettu. Sitten. Ateismi on uskonpuutetta jumalolentoihin. Kukaan järkevä ateisti ei sano että jumalaa ei ole olemassa. Todisteet vain puuttuvat...

Harmi että olet noin sulkeutunut mieli ja lyhytnäköinen, sinulta jää todella paljon paitsi tässä ainoassa ja lyhyessä elämässä.

"... ateisti on joskus uskonut jumalaan? Väittäisin luvun olevan lähellä 100%."

Itse en ainakaan muista koskaan uskoneeni. Eli siis pitää mennä niin pitkälle lapsuuteen, että tuskin maailmanmenosta tajusin. Uskonnot eivät tosiaankaan liikuttaneet minua pienenä. Muistan vain käyneeni jossain lapsille tarkoitetussa näytelmässä kirkossa. Taisi olla nimenomaan joku näytelmä Jeesuksesta ja sellaisena satuna sen otinkin.

En kyllä muista uskoneeni "oikeaan" joulupukkiinkaan.

• aina vaan

Koska sinä et kykene esittämään minulle yhtään ainoaa todistetta jumalastasi.
      Tyhjä lässytys ja taikauskoiset mielipiteet eivät ole todisteita.

• elämän eväät

aina ollut! Jumala on ollut aina ja luonut kaiken! Todista, että kaikki alkoi alkuräjähdyksetä! Ei sitä kukaan ole pystynyt todistamaan, se on vain teoriaa, ja vaatii uskoa, uskoa tuo höpötys. Sillä sitä se on ihan varmasti, eli just sitä mistä Raamatun sana varoittaa. Varokaa TIEDON nimellä kulkevaa VALHEtietoa!

Eli tasoissa ollaan, kun minä uskon Jumalaan, joka antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä! Vautsi mitkä tehokkaat sanat ja niissä on elämä sille joka sen ottaa vastaan! Todistuksen saat täsät, kun otat hänet vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi, niin sinun sydämeesi tulee siitä sisäinen todistus. Sinä tiedät, että sinä tiedät, että se on totta, mitä KIRJOITETTU ON!!!!

• Thommaus
        elämän eväät kirjoitti:

aina ollut! Jumala on ollut aina ja luonut kaiken! Todista, että kaikki alkoi alkuräjähdyksetä! Ei sitä kukaan ole pystynyt todistamaan, se on vain teoriaa, ja vaatii uskoa, uskoa tuo höpötys. Sillä sitä se on ihan varmasti, eli just sitä mistä Raamatun sana varoittaa. Varokaa TIEDON nimellä kulkevaa VALHEtietoa!

Eli tasoissa ollaan, kun minä uskon Jumalaan, joka antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä! Vautsi mitkä tehokkaat sanat ja niissä on elämä sille joka sen ottaa vastaan! Todistuksen saat täsät, kun otat hänet vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi, niin sinun sydämeesi tulee siitä sisäinen todistus. Sinä tiedät, että sinä tiedät, että se on totta, mitä KIRJOITETTU ON!!!!

Et pärjännyt jaajoona joten nyt leikit siis elämän eväätä, et sinä huijaa ketään.

• aina vaan
        elämän eväät kirjoitti:

ja edelleenkään ei tullut yhtään ainoaa todistetta jumalastasi.
        Koska mitään et kykene esittämään. Tyhjä lässytys ei asioita muuta.

Emme ole tasoissa, koska tieteelliset teoriat ja faktat painivat
        täysin eri sarjassa kuin lammaspaimenten kansansadut sekä
        näkymättömät mielikuvitusystävät.

http://www.evoluutio-kreationismi.argumentti.fi/kreationismin_virheet.php?id=5

• nonteist
        elämän eväät kirjoitti:

... tuota voikkaan todistaa... tosin tiedämme jo 13 miljardin valovuoden taakse vuoden taakse joten universumi on hmm... aika wanha ja ISO. Tietämys lisääntyy koko ajan universumin laajuudesta ja kehityksestä. uusia galakseja löydetään ja galakseista uusia planeettoja. Moni tähti on sammunut ja monia galakseja hajonnut aikaa ennen meidän galaksin ja planeetan syntyä Me elämme koska joku lähellä oleva galaksi tuhoutui aikanaan meidän galaksi tuhoutuu ja sen raunioista saattaa nousta uusi galaksi ja sinne uusi aurinko paistamaan.

Sitten evoluutioon. se teoriana pystyy pitämään paikkansa paremmin kuin mikään uskonto, ihan vain todisteidensa puolesta. Evoluutiota tapahtuu tänäkin päivänä, ihan siinä ympärilläsi vaikket sitä huomaakkaan. Lue kirja kutistuva turska ja muita evoluution ihmeitä niin olet evoluutiosta paljon viisaampi.

• Sama trolli vissiin kuin aiemminkin taas laukoo älytömyyksiä..
      Charles Darwin kehitteli luonnonvalinta teoriaansa jo kauan ennekuin oli edes naimisissa. Ja ainoastaan yksi hänen lapsistaan kuoli, ja missään ei lue että hän olisi ollut erityisen katkera lapsensa kuolemasta. Olihan se suuri menetys hänelle, mutta kellepä se ei olisi..

Ja me muutkin lukisimme mielellämme niitä sinun todisteita siitä jumalasta..

• QffT

Sinulla on siis objektiivisesti dokumentoituja havaintoja jumalan olemassa olosta ja vaikutuksesta, joka ylittää evoluution objektiivisesti dokumentoitujen havaintojen määrän. Iän määritykset, Dna-todisteet, Astrologiset todisteet ja fossiilit jäävät selvästi toiseksi kun sinulla on kaiken selittävä olento ja empiirisesti todistettu tulvateoria.

Sait minut heti vakuuttuneeksi, ei tarvitse todisteita tänne ruveta latomaan, kun nyt kreationiksiksi käännyin.

• Jaajo

kaikesta mahdollisesta enhän ole edes tiedemies, tiedän kyllä että tieteellisiä todisteita on vedenpaisumuksesta yms.
        Minulle riittää vallanhyvin omat kokemuseni Jumalasta, niinkuin varmasti jokaiselle täysjärkiselle ihmiselle miksi pitäis muka kääntää nurin koko avaruus kunse ei pienelle ihmiselle kuitenkaan onnistu.

• josta ei löydy
        Jaajo kirjoitti:

kaikesta mahdollisesta enhän ole edes tiedemies, tiedän kyllä että tieteellisiä todisteita on vedenpaisumuksesta yms.
        Minulle riittää vallanhyvin omat kokemuseni Jumalasta, niinkuin varmasti jokaiselle täysjärkiselle ihmiselle miksi pitäis muka kääntää nurin koko avaruus kunse ei pienelle ihmiselle kuitenkaan onnistu.

mitään todisteita todellisuudesta. Ei ole koskaan hyvä elää tahallisesti harhassa, koska ihmisen usko vaikuttaa ihmisen tekoihin,

jos he ovat olemassa kristittyjen jumala ja myös muslimien jumala ei ansaitse palvomista, koska ne ovat moraalittomia ja epäoikeudenmukaisia.

• Jaajo kirjoitti:

...on yleensä oire jostain, ei mikään todiste. Kannatta hakea apua.

• Jaajo
        josta ei löydy kirjoitti:

mitään todisteita todellisuudesta. Ei ole koskaan hyvä elää tahallisesti harhassa, koska ihmisen usko vaikuttaa ihmisen tekoihin,

jos he ovat olemassa kristittyjen jumala ja myös muslimien jumala ei ansaitse palvomista, koska ne ovat moraalittomia ja epäoikeudenmukaisia.

"mitään todisteita todellisuudesta. Ei ole koskaan hyvä elää tahallisesti harhassa, koska ihmisen usko vaikuttaa ihmisen tekoihin,"

Minulla on todisteita Jumalasta jotka riittää minulle hyvin, enkä todellakaan elä missään harhassa jos huomaan ettei tää oo totta olen valmis luopumaan tästä uskostani.

Mitä tulee tekoihini jotka uskoni vaikuttaa, niin, teot ovat pelkästään hyviä lähimmäisen auttamista monin tavoin.

"jos he ovat olemassa kristittyjen jumala ja myös muslimien jumala ei ansaitse palvomista, koska ne ovat moraalittomia ja epäoikeudenmukaisia".

Tämä on sinun näkemyksesi asiasta minun Jumalani kehottaa kaikkeen hyvään kaikkia kohtaan se on uudentestamentin ja eli uudenliiton fakta.

• Jaajo
        Tarkastaja.X kirjoitti:

...on yleensä oire jostain, ei mikään todiste. Kannatta hakea apua.

et silleen.

• Jaajo kirjoitti:

et silleen.

Mitä nämä "kokemuksesi" sitten ovat? Yleensä täällä heiluu uskovaisia, joilla on niiin uskomattomia harhoja.
        Oletko ihan perinteinen uskovainen, joka on vain aivopesty vanhempien toimesta. Onko taustalla alkoholismia tai muita riippuvaisuuksia, jotka on muutettu uskoholismiksi?

• Jaajo
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Mitä nämä "kokemuksesi" sitten ovat? Yleensä täällä heiluu uskovaisia, joilla on niiin uskomattomia harhoja.
        Oletko ihan perinteinen uskovainen, joka on vain aivopesty vanhempien toimesta. Onko taustalla alkoholismia tai muita riippuvaisuuksia, jotka on muutettu uskoholismiksi?

1.Eli, olen ihan selvinpäin nähnyt kun jalka joka on lyhyempi kuin toinen kasvaa rukouksen aikana
        yhtäpitkäksi, jopa kaksi kertaa, ja ihan omilla silmilläni.

2.Sitten olen saanut rukousvastauksia asioihin jotka ei ole oikein mitenkään järjelle mahdollisia.

3. Saarnamies joka tuli toiseltapuolelta suomea eikä taatusti tuntenut minua eikä tiennyt minun asioitani, kertoi minulle asiat jotka minua vaivaavat ja kertoi myös tulevia tapahtumia elämässäni, joten odottelen mielenkiinnolla.

4. Montakertaa rukouksessa ollessani on Jumala ihan konkreettisesti ottanut minulta ahdistavan olon joka on johtunut milloin mistäkin ongelmasta.

Tässä vain muutamia mainitakseni,ruttaa vain lyttyyn nämä ja kävele kuin norsu posliinikaupassa, mutta jos voit mitenkään ymmärtää niin nämä ovat minulle henkilökohtaisia todistuksia Jumalasta jotka olen saanut uskoni kautta, salattu Jumala kun ei ole tieteellisesti selitettävissä valitettavasti.

• ...
        Jaajo kirjoitti:

"mitään todisteita todellisuudesta. Ei ole koskaan hyvä elää tahallisesti harhassa, koska ihmisen usko vaikuttaa ihmisen tekoihin,"

Minulla on todisteita Jumalasta jotka riittää minulle hyvin, enkä todellakaan elä missään harhassa jos huomaan ettei tää oo totta olen valmis luopumaan tästä uskostani.

Mitä tulee tekoihini jotka uskoni vaikuttaa, niin, teot ovat pelkästään hyviä lähimmäisen auttamista monin tavoin.

"jos he ovat olemassa kristittyjen jumala ja myös muslimien jumala ei ansaitse palvomista, koska ne ovat moraalittomia ja epäoikeudenmukaisia".

Tämä on sinun näkemyksesi asiasta minun Jumalani kehottaa kaikkeen hyvään kaikkia kohtaan se on uudentestamentin ja eli uudenliiton fakta.

2/3-osaa raamatusta, eli VT:n kokonaan?

"Minulla on todisteita Jumalasta jotka riittää minulle hyvin, enkä todellakaan elä missään harhassa jos huomaan ettei tää oo totta olen valmis luopumaan tästä uskostani."

Et tunnu pystyvän kakistelemaan edes näitä subjektiivisia "todisteitasi" ulos.

"Mitä tulee tekoihini jotka uskoni vaikuttaa, niin, teot ovat pelkästään hyviä lähimmäisen auttamista monin tavoin."

Vaikutat niin harhaiselta, että on kyseenalaista, onko sinun hyvänä pitämäsi teot oikeasti hyviä niiden lähimmäisten itsensä kannalta ajateltuna.

• ...
        Jaajo kirjoitti:

1.Eli, olen ihan selvinpäin nähnyt kun jalka joka on lyhyempi kuin toinen kasvaa rukouksen aikana

2.Sitten olen saanut rukousvastauksia asioihin jotka ei ole oikein mitenkään järjelle mahdollisia.

3. Saarnamies joka tuli toiseltapuolelta suomea eikä taatusti tuntenut minua eikä tiennyt minun asioitani, kertoi minulle asiat jotka minua vaivaavat ja kertoi myös tulevia tapahtumia elämässäni, joten odottelen mielenkiinnolla.

4. Montakertaa rukouksessa ollessani on Jumala ihan konkreettisesti ottanut minulta ahdistavan olon joka on johtunut milloin mistäkin ongelmasta.

Tässä vain muutamia mainitakseni,ruttaa vain lyttyyn nämä ja kävele kuin norsu posliinikaupassa, mutta jos voit mitenkään ymmärtää niin nämä ovat minulle henkilökohtaisia todistuksia Jumalasta jotka olen saanut uskoni kautta, salattu Jumala kun ei ole tieteellisesti selitettävissä valitettavasti.

-eli jalka kaksinkertaisti pituutensa???
        tuo on vanha juttu, ja hanni keromana! joten toistat vaan toisten kertomia juttuja. mitä jos vaikka näytät kuvan jutusta tai kerrot parantuneen nimen.

-niinkuin mitä? et sitten kerro asiasta mitään yksityiskohtia, vai onko nämä taas niitä hanin juttuja miten hän rukoili rahaa ja paha setä kuoli ja hanni peri?

-ja kerro saarnamiehen nimen ja sinun nimesi sillä nämä joku tuli jostain ja teki jotain on epäselvyyden esikuva ja mitä sinulle odotettiin tapahtuvan!

-voi sinua, jos mielikuvituksesi aiheuttaa sinulle ongelmia ja rukoiluse ne parantaa niin se on vieläkin itsesuggestiota eikä todista mitään!

-pelkkiä epäselvyyksiä ja pelkästään sinuun liittyviä asioita mitä et edes jaksa tarkasti selvitellä tai todistella joten asiasi ovat joko;

1.olet helposti johdeltavissa oleva henkilö joka uskoo helppoihin temppuihin

2.olet valehtelija.

• ...
        Jaajo kirjoitti:

yksi osoittaa, että valehtelet törkeästi ja hävyttömästi.

Jos tuollainen koiven kasvaminen olisi jossain joskus oikeasti sattunut, siitä olisi mustaa valkoisella esim. lääkärintodistusten muodossa.

Hyi helvetti teitä helluntailaisia, ei minkäänlaista rääpyä noiden paskapuheittenne kanssa.

• jaajo
        ... kirjoitti:

yksi osoittaa, että valehtelet törkeästi ja hävyttömästi.

Jos tuollainen koiven kasvaminen olisi jossain joskus oikeasti sattunut, siitä olisi mustaa valkoisella esim. lääkärintodistusten muodossa.

Hyi helvetti teitä helluntailaisia, ei minkäänlaista rääpyä noiden paskapuheittenne kanssa.

en ihmettele enää yhtään miksi näistä ihmeparannetuista ei tule julkisuuteen kuin murto osa, heti leimataan hulluksi tai harhaiseksi hyi olkoon teitä.

• jaajo
        ... kirjoitti:

-eli jalka kaksinkertaisti pituutensa???
        tuo on vanha juttu, ja hanni keromana! joten toistat vaan toisten kertomia juttuja. mitä jos vaikka näytät kuvan jutusta tai kerrot parantuneen nimen.

-niinkuin mitä? et sitten kerro asiasta mitään yksityiskohtia, vai onko nämä taas niitä hanin juttuja miten hän rukoili rahaa ja paha setä kuoli ja hanni peri?

-ja kerro saarnamiehen nimen ja sinun nimesi sillä nämä joku tuli jostain ja teki jotain on epäselvyyden esikuva ja mitä sinulle odotettiin tapahtuvan!

-voi sinua, jos mielikuvituksesi aiheuttaa sinulle ongelmia ja rukoiluse ne parantaa niin se on vieläkin itsesuggestiota eikä todista mitään!

-pelkkiä epäselvyyksiä ja pelkästään sinuun liittyviä asioita mitä et edes jaksa tarkasti selvitellä tai todistella joten asiasi ovat joko;

1.olet helposti johdeltavissa oleva henkilö joka uskoo helppoihin temppuihin

2.olet valehtelija.

jotkut ovat uskossa (miljardeja ihmisiä) ja on olemassa Jumala joka toimii.

Te menette lukkoon kun vain kuulette sanan usko, onhan sitä uskoa pajlon muuallakin kuin uskovaisten keskuudessa, uskothan sinäkin monia asioita todeksi vaikka et niitä nää silmilläsi.

Ihme porukkaa??????????????????????????????????????

• ...
        jaajo kirjoitti:

en ihmettele enää yhtään miksi näistä ihmeparannetuista ei tule julkisuuteen kuin murto osa, heti leimataan hulluksi tai harhaiseksi hyi olkoon teitä.

"ihmeparanemisista" on tehty oikein tutkimuskin, jonka tekivät kaksi hellaria itsekin.

Yhtään ihmeparanemista ei löytynyt. Surkeata, kun joudutte illuusionne takia valehtelemaan itsellenne ja muille. Tavallaan te olette säälittäviä, mutta kun tietää tuon katteettoman omahyväisyytenne, niin muhikaa nyt siinä sitten, vaikka hautatolpalle asti. Pääasia, että teitä pystyy oikeassa elämässä välttelemään.

• -.,ölk
        jaajo kirjoitti:

Te menette lukkoon kun vain kuulette sanan usko, onhan sitä uskoa pajlon muuallakin kuin uskovaisten keskuudessa, uskothan sinäkin monia asioita todeksi vaikka et niitä nää silmilläsi.

päättelet "meidän menevän lukkoon"?

• ...
        jaajo kirjoitti:

ja uskominen esim. tieteellisiin teorioihin, ovat kaksi aivan erilaista asiaa, vaikka suomen kielessä niillä harhaanjohtavasti onkin sama verbi.

Uskonnolliseen uskoon ei löydy todisteita mistään, kun taas tieteelliset mallit ovat toistettavia ja ennustavat tulevaa jollain todennäköisyydellä. Tai parantavat sairaita, pitävät lentokoneet ilmassa, jne.

Uskonnot ovat silkkaa huuhaata, jossa kaikki vastuu niiden oikeellisuudesta siirretään kuolemanrajan taakse, jotta huijari itse selviää rankaisutta petoksestaan.

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

"ihmeparanemisista" on tehty oikein tutkimuskin, jonka tekivät kaksi hellaria itsekin.

Yhtään ihmeparanemista ei löytynyt. Surkeata, kun joudutte illuusionne takia valehtelemaan itsellenne ja muille. Tavallaan te olette säälittäviä, mutta kun tietää tuon katteettoman omahyväisyytenne, niin muhikaa nyt siinä sitten, vaikka hautatolpalle asti. Pääasia, että teitä pystyy oikeassa elämässä välttelemään.

http://humanerror.vuodatus.net/blog/category/Toivonkipinöitä

http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

• ...

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

Kiitos.

Toihan oli aikoinaan paljonkin esillä palstalla, mutta siitä oli jo sen verran aikaa, etten tiennyt, mistä sitä alkaa etsiskelemään.

Aika karut oli johtopäätökset. :-D

kun en nimeä muistanut.

Hannu Lauerma on myös kirjoittanut aiheesta. Ihmisiä on jokseenkin helppo huijata mihin tahansa.

• aina vaan
        Jaajo kirjoitti:

"Eli, olen ihan selvinpäin nähnyt kun jalka joka on lyhyempi kuin toinen kasvaa rukouksen aikana
        yhtäpitkäksi, jopa kaksi kertaa, ja ihan omilla silmilläni."

Tuota ihan samaa hellareiden keskuudessa kierrätettävää valhetta kertoivat minulle
        jo 70-luvulla omat hellarivanhempani. Tosin hekään eivät kyenneet kertomaan tämän
        kyseisen ihmisen nimeä tai missä tämä ihme oli tapahtunut tai esittämään yhtään
        ainoaa valokuvaa tästä ihmisestä tyyliin ennen/jälkeen ihmettä, jostain lääkärin
        lausunnoista tai muista konkreettisista todisteista nyt puhumattakaan.

Kerrotko seuraavaksi meille sen sadun siitä helvettiin poratusta reiästä, josta
        kuului kidutettujen huutoja? Vai kenties ne jutut joissa silmät tai hampaat
        kasvoivat takaisin päähän? Vai kenties siitä mittarista joka mittaa kuolevan
        ihmisen rukoilun ja antaa uskovalle tuloksen 500 ja ateistille miinus 500? Olen
        kaikki nämä sadut ja muut vastaavat hellareiden loputtomasti kierrättämät
        valheet kuullut jo vuosikymmeniä sitten. Keksikää välillä uusia ja parempia.

Ja sitten nämä ihmiset joilla ei ole mitään moraalia jatkuvan valehtelun
        suhteeen, katsovat oikeudekseen arvostella ateistien moraalia.

• Foulheart
        Jaajo kirjoitti:

Nyt olet kyllä sortunut Saatanan temppuihin. Eikös nämä ennustamiset ja muut magia hommat ole täysin Saatanan hommia? Tiedä vaikka tämä saarnamies olisi jo vuosia sinua stalkannut ja olisi itse Paholainen. Ja tuollaiset jalan kasvut... Jumalahan ei jakele todisteita koska kyse on uskosta. Saatananpalvojien jalankasvu rituaaleja. Olet kyllä Jaajo eksynyt tietämättäsi pahoille poluille!

• jaajo

Aikuiseksi kasvamiseen kuuluu oppia, että
      mikään ei ole absoluuttista vaan suhteellista.
      Minulta vain tuo on vielä jäänyt kokematta.
      En omaa tiedonhalua.

• jaajo se oikea

,.

• NineStar
        jaajo se oikea kirjoitti:

,.

Vastaapas tähän kiitos.

mikä on se Jeesuksen uskontohaara mikä on se oikea ilman harhaoppia, ja miksi näin? voisit tehdä lyhyen perustelun.

Sitten voisit perustella miksi juutalaisuus ja islam on väärässä.

ja lopuksi voisit perustella minkä takia olet kristitty ja asut suomessa ja olisitko kristitty jos olisit syntynyt muslimi maahan.

kiitos vastauksista etukäteen.

• jaajo
        NineStar kirjoitti:

Vastaapas tähän kiitos.

mikä on se Jeesuksen uskontohaara mikä on se oikea ilman harhaoppia, ja miksi näin? voisit tehdä lyhyen perustelun.

Sitten voisit perustella miksi juutalaisuus ja islam on väärässä.

ja lopuksi voisit perustella minkä takia olet kristitty ja asut suomessa ja olisitko kristitty jos olisit syntynyt muslimi maahan.

kiitos vastauksista etukäteen.

Kaikki jotka pitävät raamattua Jumalan sanana ovat oikealla tiellä, pieniä vivahde eroja voi olla eri suunnissa mutta kokaan ei ole täysin apsoluuttisen oikeassa kaikessa mutta pääkohta että Jeesus on Jumalan poika ja Jumalan kolmas persoona joka sovitti meidät tunnustaa.

Ilman juutalaisia ei olisi raamattua eikä kristittyjäkään, raamattu sanoo selvästi että Hän (Jeesus) tuli omiensa tykö mutta he eivät ottaneet Häntä vastaan, mutta he (juutalaiset) tulevat ottamaan Jeesuksen vastaan aikanaan se on varma asia koska raamattu todistaa sen tulet näkemään sen, juutalaiset palaavat kovaa kyytiä omaan maahansa parasta aikaa ja sekin on ennustettu raamatussa.

Miksi minun pitäisi pystyä perustelemaan tuollainen asia en ole Jumala.

• iskias

Vaan jumaluskon puutetta.

Sinulla on järjen puutetta kun et vieläkään ymmärrä;)

• Jaajo

toihan on sanomattakkin selvää.
        Mutta jotkut sanoisin monet atet ylistää nimenomaan evoluutioteoriaa.

en jaksais vääntää näin yksinkertaisista asioista.

• NineStar
        Jaajo kirjoitti:

toihan on sanomattakkin selvää.
        Mutta jotkut sanoisin monet atet ylistää nimenomaan evoluutioteoriaa.

en jaksais vääntää näin yksinkertaisista asioista.

Jotkut ja jotkut.

ja sitten rupeat siitä vänkäämään.

""en jaksais vääntää näin yksinkertaisista asioista.""
        -eli et rupea perustelemaan asiaasi.

voi sinua jaajo, älä astu liian isoihin kenkiin, kaadut niiden kanssa.

• NineStar kirjoitti:

Jotkut ja jotkut.

ja sitten rupeat siitä vänkäämään.

""en jaksais vääntää näin yksinkertaisista asioista.""
        -eli et rupea perustelemaan asiaasi.

voi sinua jaajo, älä astu liian isoihin kenkiin, kaadut niiden kanssa.

"Sitäpaitsi evoluutioteorian keksi lastensa!kuolemasta katkeroitunut tyyppi."
        Hyvin sä jaako olet Darwinia tutkinu ja osaat sen perusteella ladella meleko kovia väittämiä.

• NineStar

Nimim.Jaajoo on törkeä valehtelija!

• jaajo

kun kertoo omia kokemuksiaan tää jalan kasvaminen on ihan minun itseni näkemä juttu olen sen joskus kertonut tällä jollain toisella nimimerkillä.

Kiitos valehtelijan leimasta.

• ...
        jaajo kirjoitti:

kun kertoo omia kokemuksiaan tää jalan kasvaminen on ihan minun itseni näkemä juttu olen sen joskus kertonut tällä jollain toisella nimimerkillä.

toistaminen ei tee tarinasta totta, vaikka jeesustelija niin mielellään haluaisikin.

Sitä paitsi, jos proteesit voitaisiin korvata rukouksilla, olisi moni paja työtön. Vaan kun ei ole. Menisit vain pois täältä älyvapaine sepustuksinesi.

• jaajo
        ... kirjoitti:

toistaminen ei tee tarinasta totta, vaikka jeesustelija niin mielellään haluaisikin.

Sitä paitsi, jos proteesit voitaisiin korvata rukouksilla, olisi moni paja työtön. Vaan kun ei ole. Menisit vain pois täältä älyvapaine sepustuksinesi.

ja korvilla, tätä minun todistusta ei voi kukaan ottaa minulta pois eikä tyhjäksi tehdä, se on minun ja pysyy.
        Uskokoot tai olkoot uskomatta mutta minä todistan sen mitä olen nähnyt.

Aivan samoin niinkuin Jeesuksen ensimmäiset opetuslapsetkin todistivat sen mitä olivat itse nähneet ja kuulleet.

1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
        2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,

Ateismilla ei ole tällaista silminnäkija todistusta/tietoo. Think öö bout it

• Huhahhhei
        jaajo kirjoitti:

olet nähnyt sen, mitä yleensäkin valmiiksi pehmeähköpäiset hellarit toivovatkin näkevänsä. Massa- ja itsesuggestion luomia harhoja. Eli en usko, että valehtelet, olet vain tyyppiesimerkki uunotetusta uskovaisparasta.

• joojoojoo.
        jaajo kirjoitti:

ja korvilla, tätä minun todistusta ei voi kukaan ottaa minulta pois eikä tyhjäksi tehdä, se on minun ja pysyy.

Aivan samoin niinkuin Jeesuksen ensimmäiset opetuslapsetkin todistivat sen mitä olivat itse nähneet ja kuulleet.

1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
        2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,

Sillä todistustaakka on sinunlaisilla hellari valehtelijoilla..

• Jaajo
        Huhahhhei kirjoitti:

olet nähnyt sen, mitä yleensäkin valmiiksi pehmeähköpäiset hellarit toivovatkin näkevänsä. Massa- ja itsesuggestion luomia harhoja. Eli en usko, että valehtelet, olet vain tyyppiesimerkki uunotetusta uskovaisparasta.

mutta tosiasia on ettei ateilla ole simminnäkijä tietoo asiastaan.

1. Kor. 15:6

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

Että se siitä sitten heippa!

• ...
        Jaajo kirjoitti:

mutta tosiasia on ettei ateilla ole simminnäkijä tietoo asiastaan.

1. Kor. 15:6

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

Että se siitä sitten heippa!

Ne raamatun tekstit.

vittu mikä tyyppi!

tunnusti että on valehdellut palstalla eri nikkien kautta, ei esitä mitään todisteita väittämillensä ja sitten pakenee palstalta.

Hellarit ovat sairaita!

• ...
        jaajo kirjoitti:

Koska tämä jalan piteneminen tapahtui, kuka oli potilas, ketä muita oli tapahtumaa todistamassa, mistä lähtien jalkojen eripituisuutta oli ollut, kuinka monta senttiä se oli, koska tämä oli todettu ja kenen toimesta ja koska todettiin, että tilanne oli korjautunut ja kuka lääkäri tämän paranemisen varmisti?

Vastaile nyt noihin ensin, niin tehdään sitten tarkentavia kysymyksiä. Ei pitäisi olla vaikeata, kun kerran itse olit paikalla.

• Jaajo
        ... kirjoitti:

Ne raamatun tekstit.

vittu mikä tyyppi!

tunnusti että on valehdellut palstalla eri nikkien kautta, ei esitä mitään todisteita väittämillensä ja sitten pakenee palstalta.

Hellarit ovat sairaita!

todistella sulle jotain, en ole tiedemies, eikä ihmisten tiede yllä Jumalaan valitan.

Enkä ole valehdellut yhtään mitään.

• jaajo
        ... kirjoitti:

Koska tämä jalan piteneminen tapahtui, kuka oli potilas, ketä muita oli tapahtumaa todistamassa, mistä lähtien jalkojen eripituisuutta oli ollut, kuinka monta senttiä se oli, koska tämä oli todettu ja kenen toimesta ja koska todettiin, että tilanne oli korjautunut ja kuka lääkäri tämän paranemisen varmisti?

Vastaile nyt noihin ensin, niin tehdään sitten tarkentavia kysymyksiä. Ei pitäisi olla vaikeata, kun kerran itse olit paikalla.

en muista nimiä mutta tää tapahtui Hammaslahdessa, ja toinen tapaus oli menneenä syksynä ja rukoilija oli Jean Roos joka tiesi ennalta että tää paranee. Parantuneen nimeä en tiedä eikä olisi soveliasta levitellä hänen nimeä täällä netissä ennenkuin hän itse tahtois.

• ...
        Jaajo kirjoitti:

todistella sulle jotain, en ole tiedemies, eikä ihmisten tiede yllä Jumalaan valitan.

tosiaan pitää tulla atte-palstalle todistelemaan jumalastasi, kun et pysty siitä mitään näköjään todistamaan.

Vielä ihmeellisempää on, että jumalasi käyttää tuollaisia tumpeloita asiansa hoitamiseen, eikä itse tee yhtään mitään.

Erittäin uskottava jumala:)

• ...
        jaajo kirjoitti:

en muista nimiä mutta tää tapahtui Hammaslahdessa, ja toinen tapaus oli menneenä syksynä ja rukoilija oli Jean Roos joka tiesi ennalta että tää paranee. Parantuneen nimeä en tiedä eikä olisi soveliasta levitellä hänen nimeä täällä netissä ennenkuin hän itse tahtois.

Taas se hellareiden valehteluyritykset nähtiin! suksi nyt paskahousu vittuun täältä!

• ...
        ... kirjoitti:

tosiaan pitää tulla atte-palstalle todistelemaan jumalastasi, kun et pysty siitä mitään näköjään todistamaan.

Vielä ihmeellisempää on, että jumalasi käyttää tuollaisia tumpeloita asiansa hoitamiseen, eikä itse tee yhtään mitään.

kieltäydyt todistamaan sanojasi. mikä taas tekee sen että teet väitteitä ilman perusteluita.

joten valehtelija hellari olet! ja saastainen semmoinen!

• Jaajo
        ... kirjoitti:

Jumalasta pätkiikö muistisi,
        ja sitten vielä ne silminnäkijätkin.

• pöööööööööööö
        ... kirjoitti:

Taas se hellareiden valehteluyritykset nähtiin! suksi nyt paskahousu vittuun täältä!

no voi sua.

• ...
        Jaajo kirjoitti:

Jumalasta pätkiikö muistisi,
        ja sitten vielä ne silminnäkijätkin.

Miksi muut kristityt pitävät helluntalaisia valehtelijoina ja sairaina eksyttäjinä..

etkä sinä todistanut yhtään mitään vaan pulisit jotain 20vuotta sitten jonkun tekemistä jostain.

• Hellariboy86
        ... kirjoitti:

Miksi muut kristityt pitävät helluntalaisia valehtelijoina ja sairaina eksyttäjinä..

etkä sinä todistanut yhtään mitään vaan pulisit jotain 20vuotta sitten jonkun tekemistä jostain.

Kerronpa ateisti- ja agnostikkoveljille suuren salaisuuden: "Todistaminen" tarkoittaa uskoville muuta kuin todisteiden esittämistä jonkun asian tueksi. Todistaminen tarkoittaa niissä piireissä puheenvuoroa jossa kritiikittä ylistetään sitä isokyrpää joka säälimättä tappaa pikkulapsia (äskettäin luin yhden kertomuksen jossa oli murhannut 43 nuorta jotka sanoivat profeettaa kaljupääksi). Sairaalloinen kostonhimoinen psykopaatti massamurhaaja.

• ...
        jaajo kirjoitti:

Mistä tiesit, ettei sillä ollut jo proteesi jalassa? Kyllä sitä pystyy jatkamaan, ainakin paljon helpommin kuin elävää luukudosta.

"ja rukoilija oli Jean Roos joka tiesi ennalta että tää paranee."

Ja et siis tiedä näistä parantuneista edes nimiä? Huhhuh, taikatemput ovat sinulle varmaan silkkaa noituutta tai jumalan työtä aivan kaikki...

• Atte Ateisti
        Jaajo kirjoitti:

Voisit olla ihan no et ehkä viisas mies mutta siedettävä, jos et uskoisi kaikkea mitä hellarisaarnaajasi sinun päähäsi on pannut.

Siis jos.

Tämä iso jos.

Mutta mitäpä hellari maallisesta viisaudesta. Hänelle riittää se omahyväisyyden tunne jonka hän saa pilvenpäälliseen satuolentoon uskomisesta.

• Jaajo kirjoitti:

"Enkä ole valehdellut yhtään mitään. "
        Muunmuassa heti aloituksessa,puhuessas Darwinin kuolleista lapsista.

• Foulheart
        jaajo kirjoitti:

Minäkin olen todistanut ihmeen! Vaikka olen ateisti. Näin kerran yhden miehen jolle kasvoi uusi penis kun vihainen koira oli purrut edellisen irti. Ja vielä kaksi kertaa isompi!

• Minä en sinuna viitsisi esitellä tietämättömyyttäsi.

• Atte Ateisti

Nuo lorusi on hetkessä punnittu: yhtä kuin nollan arvoista.

Oikeasti en usko sinun ymmärtäneen sen enempää evoluutioteoriasta kuin jumalastakaan. Luulet vain pienessä päässäsi.

• (Haukotus) Anteeksi

Niin, että etukäteen tiedettiin, että jalka kasvaa. Voi voi, kun ei tullut mieleen ottaa röntgenkuvia ennen paranemista ja paranemisen jälkeen. Tuhansia vuosia on kaikki odottaneet tällaista tilaisuutta todistaa, mutta juuri ratkaisevalla hetkellä...

Tai jos aikaisempia röntgenkuvia oli, niin ne menivät äsken vahingossa takkaan sytykkeeksi...

• uskovainen poika

Tässä ketjussa kirjoittaneista ateista vois nyt lähteä ainakin puolet vihan-hallinta kurssille :)

Sananl18.
        1.Eristäytyvä ihminen katsoo vain itseensä -- riita on valmis, jos häntä neuvot.
        2.Moukka ei yritäkään ymmärtää, silti hän tahtoo mielipiteensä julki.
        7.Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
        8.Makealta maistuvat panettelijan puheet, ne painuvat syvälle sisimpään.
        12.Ylpeys vie ihmisen perikatoon, kunnian tie käy nöyryyden kautta.

psalm.73
        6.Sen tähden ylpeys koristaa heidän kaulaansa ja väkivalta on viittana heidän yllään.
        7.Pahuus pursuaa heidän sisimmästään, heidän sydämensä on tulvillaan juonia.
        8.He puhuvat ilkeästi ja pilkallisesti, häikäilemättä he sortavat avutonta.
        9.Heidän puheensa uhmaavat taivasta, heidän sanansa eivät säästä mitään maan päällä.
        10.Ja minun kansani kääntyy heidän puoleensa, särpii suun täydeltä heidän sanojaan!
        11.He sanovat: "Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä."

1.Joh.2
        22.Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä.
        23.Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24.Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25.Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän.
        26.Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan.

Joh.8
        42.Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.
        43.Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.
        44. Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45.Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.

ilm12
        12.Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.

Jeesuksen kristuksen armo ja rakkaus olkoon meidän kaikkien kanssa aamen.

• uskovainen poika kirjoitti:

Tässä ketjussa kirjoittaneista ateista vois nyt lähteä ainakin puolet vihan-hallinta kurssille :)

Sananl18.
        1.Eristäytyvä ihminen katsoo vain itseensä -- riita on valmis, jos häntä neuvot.

psalm.73
        6.Sen tähden ylpeys koristaa heidän kaulaansa ja väkivalta on viittana heidän yllään.
        9.Heidän puheensa uhmaavat taivasta, heidän sanansa eivät säästä mitään maan päällä.
        10.Ja minun kansani kääntyy heidän puoleensa, särpii suun täydeltä heidän sanojaan!

1.Joh.2
        22.Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä.
        23.Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24.Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

Joh.8
        42.Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.
        43.Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.
        44. Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

ilm12
        12.Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.

Kyllähän se totuudenhallintakurssi olisi ajankohtaisempi uskovaisille. Kaveri tulee tänne väittämään totena asioita joista ei ole minkäännäköistä kriittisen tarkastelun kestävää todistetta. Tuossa tapauksessa on kyseessä (niinkuin sinunkin tapauksessa) aivopesty nuori joka on kykenemätön ajattelemaan omilla aivoilla ja kriittisesti.

Vahva todiste tuosta ajattelukyvyn puutteesta on tuollaiset raamatunkohtien massapostaukset joilla varmaan yrität kertoa miten ateistit on saatanasi vallassa ja eksyksissä, eikö?

Vapaa tahto on jokaisella mutta kaikkien vapaaseen tahtoon kuuluu silmitön usko fiktiiviseen taruolentoon ja se teidän tapauksessa on kristinuskon tarina joka on kokoelma lähi-idän, egyptin ja välimeren ympäristön taruista ja uskonnoista.

Nuo jalan kasvamiset ja muut puheet pitäisi näyttää toteen. Se, että kertoo äänekkäästi miten "on varma" että näki jalan kasvamisen ei ole todiste yhtään mistään. Silmänne aukeaisivat ja ymmärryksenne kasvaisi jos vaivautuisitte ottamaan selvää esimerkiksi noista parantumistapauksista. Kerta toisensa jälkeen tulet huomaamaan ettei mitään fysikaalista tapahtunutkaan. Ihmisen tunnemaailma on eri asia. Jumalasi ei valitettavasti paranna. Asiaa on tutkittu maailmalla ja suomessakin paljon.

• orko1
        uskovainen poika kirjoitti:

Sananl18.

psalm.73

1.Joh.2

Joh.8

ilm12

Mitä hyötyä on mennä vihanhallintakurssille, jos silmitön valehtelu ja uskonnollinen egoilu jatkuu samaan tahtiin siitä huolimatta?

• orko1 kirjoitti:

Mitä hyötyä on mennä vihanhallintakurssille, jos silmitön valehtelu ja uskonnollinen egoilu jatkuu samaan tahtiin siitä huolimatta?

http://www.youtube.com/watch?v=Ck_cmr2tDeY
        kuunelkaa tää biisi niin kaikki on sen jälkeen paremmalla nielellä.
        uskoisin näin:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      338
      12688
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1943
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1713
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1653
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      43
      1155
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      95
      1149
    7. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      957
    8. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      953
    9. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      258
      953
    10. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      27
      913
    Aihe