"4. Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan.
5. Onhan niillä Leevin pojista, jotka saavat pappeuden, käsky lain mukaan ottaa kymmenyksiä kansalta, se on veljiltään, vaikka nämä ovatkin Aabrahamin kupeista lähteneet;
6. mutta hän, jonka sukua ei johdeta heistä, otti kymmenykset Aabrahamilta ja siunasi sen, jolla oli lupaukset.
7. Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan.
8. Ja täällä kuolevaiset ihmiset ottavat kymmenyksiä, mutta siellä se, jonka todistetaan elävän.
9. Ja Aabrahamin kautta, niin sanoakseni, on Leevikin, joka kymmenyksiä ottaa, maksanut kymmenyksiä;
10. sillä hän oli vielä isänsä kupeissa, kun Melkisedek meni tätä vastaan.
11. Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
12. Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
13. Sillä se, josta tämä sanotaan, oli toista sukukuntaa, josta ei kukaan ole alttaritointa hoitanut.
14. Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
15. Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
16. joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.
17. Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
18. Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
19. - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
20. Ja niinkuin tämä ei tapahtunut ilman valan vannomista - nuo taas ovat papeiksi tulleet ilman heistä vannottua valaa,
21. mutta tämä hänestä vannotulla valalla, sen asettamana, joka hänelle sanoi: "Herra on vannonut eikä ole katuva: 'Sinä olet pappi iankaikkisesti'" -
22. niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut."
Lainaus Hebrealaiskirjeen 7. luvusta
21
115
Vastaukset
- 8234092384
mikä??
- DKW
Pointtihan on selvä. Adventistit noudattavat lakia, joka kumottiin kaksi vuosituhatta sitten.
DKW kirjoitti:
Pointtihan on selvä. Adventistit noudattavat lakia, joka kumottiin kaksi vuosituhatta sitten.
Laki tappaa uuden liiton aikana yhtälailla kuin jo paratiisissa sen yhden kiellon rikkominen.
Mutta nyt se luvattu sovitus on toteutettu ja on helppo tarttua Jeesukseen pelastajana ja
saada luvattu Pyhä Henki. Oli harvinaista vanhan liiton aikaan.
(Pari esimerkkiä vanhasta, Job 19:25, Ps. 51:11, 1.Kor.10:4)
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Jesaja 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.- 3745347598
DKW kirjoitti:
seremonialliset uhrilait ovat se laki, josta tuossa puhutaan, eikä 10 käskyä.
- hehh ...
AnttiVKantola kirjoitti:
Laki tappaa uuden liiton aikana yhtälailla kuin jo paratiisissa sen yhden kiellon rikkominen.
Mutta nyt se luvattu sovitus on toteutettu ja on helppo tarttua Jeesukseen pelastajana ja
saada luvattu Pyhä Henki. Oli harvinaista vanhan liiton aikaan.
(Pari esimerkkiä vanhasta, Job 19:25, Ps. 51:11, 1.Kor.10:4)
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Jesaja 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.Room. 7:10
Jes.53:10 >>>>>
Älä käytä toisenlaiseen käyttöön kirjoitusta kuin missä se on alunperin!
Et voi tehdä itse samoin kuin "kiellät" muita tekemästä. - hehh ...
3745347598 kirjoitti:
seremonialliset uhrilait ovat se laki, josta tuossa puhutaan, eikä 10 käskyä.
Tämä kumoaa sinut suonsilmäkkeeseen ....>>> Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Johanneksen evankeliumi:
7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Et löydä mistään kohden Raamattua muuta ilmoitusta, tai teet Jeesuksesta valehtelijan.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Kaikki kohdat yhdessä todistavat oppiasi vastaan, ja sinä nujerrut Totuuden alle.
Oletko jo silmäillyt, missä tuhkahinkki on, sillä tarvitset sitä seuraavaksi? - Eskatologi
hehh ... kirjoitti:
Jes.53:10 >>>>>
Älä käytä toisenlaiseen käyttöön kirjoitusta kuin missä se on alunperin!
Et voi tehdä itse samoin kuin "kiellät" muita tekemästä.Kyllä laki ihan sama on tehtävänsä ja tuomion suhteen kuin vanhojen liittojen aikaan.
Mutta ei hätää, sillä se lupaus Kristuksesta, joka paratiisissa annettiin Aatamille ja Eealle, siihen monet
tarttuivat jo ammoin, kuten esim. Daavid ja Job ja tänä päivänä tietysti on Jes. 53. luvun ennustus
jo tapahtunut tosiasia ja uhraamisjärjestelmä poistettu. Lain tuomion pelko jos ei mikään muu, ajakoon
meitä Kristuksen syliin ja armon valtakuntaan.
Jeesus-kallio on aina seurannut ihmistä ja on ollut mahdollisuus lain tuomion alta sille kalliolle paeta.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Aatami ja Eevakin kuolivat lain vaikutuksesta. Jeesus kävi Golgatan tapahtumien jälkeen saarnaamassa
tuonelassa ja niin saivat ennen Golgataa eläneet ihmiset mahdollisuutensa hekin. - hehh ...
Eskatologi kirjoitti:
Kyllä laki ihan sama on tehtävänsä ja tuomion suhteen kuin vanhojen liittojen aikaan.
Mutta ei hätää, sillä se lupaus Kristuksesta, joka paratiisissa annettiin Aatamille ja Eealle, siihen monet
tarttuivat jo ammoin, kuten esim. Daavid ja Job ja tänä päivänä tietysti on Jes. 53. luvun ennustus
jo tapahtunut tosiasia ja uhraamisjärjestelmä poistettu. Lain tuomion pelko jos ei mikään muu, ajakoon
meitä Kristuksen syliin ja armon valtakuntaan.
Jeesus-kallio on aina seurannut ihmistä ja on ollut mahdollisuus lain tuomion alta sille kalliolle paeta.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Aatami ja Eevakin kuolivat lain vaikutuksesta. Jeesus kävi Golgatan tapahtumien jälkeen saarnaamassa
tuonelassa ja niin saivat ennen Golgataa eläneet ihmiset mahdollisuutensa hekin.Paavali kuoli lain vaikutuksesta jo siksi, että laki oli olemassa!
Ei siksi, että olisi 10 käskyn lakia rikkonut.
Laki saa aikaan vihaa, ja viha on tappamista.
Älä himoitse, saa aikaan himoa, vaikka et toteutakaan himoasi.
Laki saa aikaan jaon väärän ja oikean välille.
Kun jako on saatu, on laki jo virassaan.
Kun on väärintekoa, se vasta antaa anteeksiantamiseen tilaisuuden.
Vasta lain kautta hyväntekeminen muuttuu hyväksi.
Mutta se, että jätät vihollisesi henkiin, ei ole hyvä teko. Sehän on vasta yhtähyvä minkä osaa pihapihlajakin. - Rabbi_1
hehh ... kirjoitti:
Paavali kuoli lain vaikutuksesta jo siksi, että laki oli olemassa!
Ei siksi, että olisi 10 käskyn lakia rikkonut.
Laki saa aikaan vihaa, ja viha on tappamista.
Älä himoitse, saa aikaan himoa, vaikka et toteutakaan himoasi.
Laki saa aikaan jaon väärän ja oikean välille.
Kun jako on saatu, on laki jo virassaan.
Kun on väärintekoa, se vasta antaa anteeksiantamiseen tilaisuuden.
Vasta lain kautta hyväntekeminen muuttuu hyväksi.
Mutta se, että jätät vihollisesi henkiin, ei ole hyvä teko. Sehän on vasta yhtähyvä minkä osaa pihapihlajakin." Mutta se, että jätät vihollisesi henkiin, ei ole hyvä teko.
Sehän on vasta yhtähyvä minkä osaa pihapihlajakin. "
Juuri noin rabbit opettavat. Jeesus viittasi lakinn ja huomautti että te sanotte: "Rakasta lähimmäistäsi ja
vihaa vihollistasi". Se on laissa 3.Moos.19:18.
Jeesus tuli antamaan rakkauden ilman lakia --
Matt. 5.
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." hehh ... kirjoitti:
Tämä kumoaa sinut suonsilmäkkeeseen ....>>> Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Johanneksen evankeliumi:
7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Et löydä mistään kohden Raamattua muuta ilmoitusta, tai teet Jeesuksesta valehtelijan.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Kaikki kohdat yhdessä todistavat oppiasi vastaan, ja sinä nujerrut Totuuden alle.
Oletko jo silmäillyt, missä tuhkahinkki on, sillä tarvitset sitä seuraavaksi?Olipa hyvät paljastavat sanankohdat!
JOH. 1:16
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Niin. Laki on totta mutta Jeesus on TOTUUS.
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Koska laki on totta, tarvitsemme Jeesusta.
Galatalaiskirje:
Tässähän se pointti näyttää olevan, se helminen:
11. Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu,
miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
12. Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
13. Sillä se, josta tämä sanotaan, oli toista sukukuntaa, josta ei kukaan ole alttaritointa hoitanut.
14. Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
Mikäli tuo aloittajan pointti ei saanut sinua vakuuttuneeksi siitä, että tarvittiin kauttaaltaan uusi liitto,
niin lopussa on vielä Jeesuksen allekirjoitus, tämmöinen:
22 "Tästä näemme, kuinka paljon vahvempi on se liitto, jonka takaajana Jeesus on."
Halleluja uudelle liitolle ja Juudan Leijonalle joka ei ole leeviläinen! :
17 Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta. [Hepr. 5:6]
18 Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]
19 eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa. [Hepr. 4:16, 10:22]- 23749237423
laittanut mitään pointtia. lateli vain pitkän rimpsun tekstiä. voisin minäkin laittaa tänne vaikka viisi lukua Matteuksesta ja jättää teidän arvailtavaksenne, mitä ajattelin.
- 239647289347
on se, että uhrimenot ovat päättyneet. Se ei missään kohtaa väitä, että 10 käskyä on kumottu.
- hehh ...
239647289347 kirjoitti:
on se, että uhrimenot ovat päättyneet. Se ei missään kohtaa väitä, että 10 käskyä on kumottu.
Muista aina, ettei adventismi tullut Vanhan liiton tilalle, jooko?
Nyt puhut asiat adventismin etkä Totuuden puolesta! 239647289347 kirjoitti:
Olet rähmälläsi aivan väärän portin edessä, sillä lakiportti pysyy suljettuna ja vasta iankaikkisuudessa se
avataan ja se johtaa suoraan helvettiin.
Tottakai laki on iäti voimassa ja tuomiot tulee. Nimenomaan laki sulkee tien taivaaseen. Jotta jokainen
ihminen nöyrtyisi tunnustamaan mahdottomuutensa ja turvautumaan Kristukseen. Oikea portti on Hän,
joka poisti uhrimenot kertakaikkisella uhrautumisellaan.
Lue Hebr. 10. luku! äässä avainjae:
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Lain tien tiedämme - että emme lakia pysty noudattamaan Jumalan vaatimalla tavalla. Muista aina
lain ARMOTON tehtävä:
Room. 7:9-11
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13]
Antti- Laki tuomitsee
hehh ... kirjoitti:
Muista aina, ettei adventismi tullut Vanhan liiton tilalle, jooko?
Nyt puhut asiat adventismin etkä Totuuden puolesta!Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Lain kirous
Gal. 3:10
Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." [5. Moos. 27:26]
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun." [Room. 8:3; 2. Kor. 5:21 | 5. Moos. 21:22,23]
Senpä takia on kirottu jokainen joka lainnoudattamisen tielle houkuttelee ....
Gal. 1:8
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
Gal. 1:9
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. - hehh ...
Laki tuomitsee kirjoitti:
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti. [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Lain kirous
Gal. 3:10
Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." [5. Moos. 27:26]
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun." [Room. 8:3; 2. Kor. 5:21 | 5. Moos. 21:22,23]
Senpä takia on kirottu jokainen joka lainnoudattamisen tielle houkuttelee ....
Gal. 1:8
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
Gal. 1:9
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.Markuksen evankeliumi:
10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
Luukkaan evankeliumi:
18:21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
Poikahan oli sapattisinettiä vaille valmis taivaaseen! - uteljas
AnttiVKantola kirjoitti:
Olet rähmälläsi aivan väärän portin edessä, sillä lakiportti pysyy suljettuna ja vasta iankaikkisuudessa se
avataan ja se johtaa suoraan helvettiin.
Tottakai laki on iäti voimassa ja tuomiot tulee. Nimenomaan laki sulkee tien taivaaseen. Jotta jokainen
ihminen nöyrtyisi tunnustamaan mahdottomuutensa ja turvautumaan Kristukseen. Oikea portti on Hän,
joka poisti uhrimenot kertakaikkisella uhrautumisellaan.
Lue Hebr. 10. luku! äässä avainjae:
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Lain tien tiedämme - että emme lakia pysty noudattamaan Jumalan vaatimalla tavalla. Muista aina
lain ARMOTON tehtävä:
Room. 7:9-11
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13]
AnttiMiksi nuo adventistit yrittävät johtaa meitä harhaan?
239647289347 kirjoitti:
kokoelmaa poistaa, vai haluaisitko sinä Suomenlain poistaa? Etpä tietystikään, mutta että joku vieras kansalainen menisi ja sanoisi jollekin juutalaiselle, että teidän laistanne poistetaan se ja se lakiosa, tai ne ja ne lait. On selvää, että ei kukaan voi mennä toisen kansakunnan lakia kumoamaan. Mutta, että Jeesus toi vastapainoksi omat viisi käskyään jossa hän valoitti mitä todella Jumalallinen käsitti, niihin oli vuodatettu Jumalan Rakkaudellinen armon täydellinen anteeksianto jokaiseen käskyyn sitoutui lupaus anteeksiannosta.
Jeesuksen antamissa käskyissä ihmisen edellytettiin sitoutumaan anteeksiantoon ja Kristuksen rakkauteen pohjautuvaan anteeksiantoon ja "uhrautuvaan" lähimmäisen palvelemiseen, ei niin, että siitä tavalla tai toisella tietäisi itsetietoisesti hyötyvänsä, jolloin siitä ei koituisi mitään "aarteita taivaalliseen varastoon". **************** kirjoitti:
kokoelmaa poistaa, vai haluaisitko sinä Suomenlain poistaa? Etpä tietystikään, mutta että joku vieras kansalainen menisi ja sanoisi jollekin juutalaiselle, että teidän laistanne poistetaan se ja se lakiosa, tai ne ja ne lait. On selvää, että ei kukaan voi mennä toisen kansakunnan lakia kumoamaan. Mutta, että Jeesus toi vastapainoksi omat viisi käskyään jossa hän valoitti mitä todella Jumalallinen käsitti, niihin oli vuodatettu Jumalan Rakkaudellinen armon täydellinen anteeksianto jokaiseen käskyyn sitoutui lupaus anteeksiannosta.
Jeesuksen antamissa käskyissä ihmisen edellytettiin sitoutumaan anteeksiantoon ja Kristuksen rakkauteen pohjautuvaan anteeksiantoon ja "uhrautuvaan" lähimmäisen palvelemiseen, ei niin, että siitä tavalla tai toisella tietäisi itsetietoisesti hyötyvänsä, jolloin siitä ei koituisi mitään "aarteita taivaalliseen varastoon".Se näkyy tässäkin
Jeesuksen antamissa käskyissä ihmisen edellytettiin sitoutumaan anteeksiantoon ja Kristuksen rakkauteen pohjautuvaan anteeksiantoon ja "uhrautuvaan" lähimmäisen palvelemiseen,
ei niin, että siitä tavalla tai toisella tietäisi itsetietoisesti hyötyvänsä, jolloin siitä ei koituisi mitään "aarteita taivaalliseen varastoon".
Aivan sillä ...
Matt. 6:4
että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Matt. 6:18
etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Rakkauden laki ja mittari ...
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille;
sillä tämä on laki ja profeetat.- hehh ...
**************** kirjoitti:
Jeesuksen antamissa käskyissä ihmisen edellytettiin sitoutumaan anteeksiantoon ja Kristuksen rakkauteen pohjautuvaan anteeksiantoon ja "uhrautuvaan" lähimmäisen palvelemiseen, ei niin, että siitä tavalla tai toisella tietäisi itsetietoisesti hyötyvänsä, jolloin siitä ei koituisi mitään "aarteita taivaalliseen varastoon".Kristuksessa täyttyy kaikki meitä pakanuudesta kääntyneiden Jumalaa ja Hänen palvelustaan koskevat "suuremmat" käskyt. =>"Rakasta Jumalaasi yli kaiken".
Ja lähimmäisen rakkaudessa ne pienemmät käskyt => "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi."
Eikä tässä ole mitään sijaa adventismin lakiopille eikä uudisuskonnolle kaikine sen tapoineen.
Timo Flink on väärässä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154