Oletteko matkustelleet USA:ssa nyt lama-aikana ? Näkyykö taloudellinen ahdinko kaduilla, onko turvattomampaa nyt kuin aiemmin ? Onko avunpyytäjiä/ rahanpyytäjiä ympärillä ? Kolme vuotta sitten matkustin itse USA:n kautta karibialle ja esim. lentokentällä minulta pummattiin rahaaa. Voisi kuvitella, että ahdingossa olevia ihmisiä olisi siellä nyt paljon enemmän...
USA:ssa matkailu talouslaman aikaan....
4
630
Vastaukset
- transatlantic
Ei katukuva ole sen kummemmin muuttunut kuin Suomessakaan laman aikana. Eivät tavalliset työttömät tule pummaamaan rahaa. Huumeista yms. riippuvaiset pummaavat rahaa niín nousu- kuin laskukausina. Enpä usko tavallisen turistin huomaavaan talouslaman vaikutteita sen kummemmin.
- matkailija-x
New Yorkissa ei kerjäläisiä näkynyt aiempaa enemmän.
Hyvillä (ja kalliilla) liikepaikoilla oli liiketiloja tyhjinä ja monilla liikkeillä oli rajuja tarjoiskampanjoita. New Yorkin heinäkuista Restaurant Weekiä, jolloin monissa hyvän tason ravintoloissa pääsee syömään 35 USD hintaan kolmen ruokalajin illallisen, oli pidennetty kahdesta viikosta kuukauteen. Monilla ravintoloilla oli myös muita hyviä tarjouksia. Toisaalta viikonloppuisin suosittuihin ravintoloihin ei päässyt ilman varausta ja viikolalkin monet ravintolat olivat aivan täynnä.
Hotellien hinnat olivat myös tulleet alas ja asuin hyvässä hotellissa edullisemmin kuin koskaan.
Monissa aiemmin suurissa teollisuuskaupungiessa, joista on suljettu tehtaita, työttömyys ja talouden ahdinko näkyy selvemmin; taloja pakkohuutokaupataan pilkkahintaa, teollisuuden myötä myös muut liikeyritykset ovat muuttaneet tai lopettaneet kokonaan.
Tavalliselle lomalaiselle, joka vierailee esim. New Yorekissa tai Miamissa, lama ei välttämättä paljoa näyt muuten kuin aiempaa alhaisempina hintoina, mutta monen tavallisen, velkaantuneen amerikkalaisen arjessa taantuma tuntuu.
- wysig
Enemmän tyhjiä liikehuoneistoja sekä loppuunmyyntejä.
Syrjäytyneitä ei ole näkynyt tavallista enempää kaduilla. kaupoissa alemyyntejä, tyhjiä liikehuoneistoja, asunnot ja autot todella halpoja, taala halpaa euroon nähden, shoppailijalle se on vaan hyvä, itse ostin auton ja kämpän, eipä juuri sen enempää kerjäläisiä ole näkynyt kuin ennenkään, enemmän melkein täällä Tampereella ja Hesassa niitä näkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748