Innostuin Carcassonnesta monien muiden tavoin ja sitä on nyt sitten vuosia pelattu innokkaasti kaveriporukalla ja perheen kesken. Välillä voisi pelata jotain muutakin, mutta lautapelien pakkauksia tutkiessa ei mikään iske niin että huvittaisi ostaa peliä. Carcassonnessa tuntuu olevan kaikki kohdallaan...
Nyt muut siihen hurahtaneet: Oletteko innostuneet jostain toisesta pelistä samalla tavalla? Mitä suosittelisitte, mikä on kokeilemisen arvoinen? Kiitän jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Onko toista Carcassonen veroista?
5
505
Vastaukset
- kjk
Oletko kokeillut Carcassonnen tietokoneversiota. Oli paljon kivempi pelata tietokonetta vastaan. Kone opetti samalla oikeat säännöt ja peli oli nopeampitempoinen kun ei tarvinnut itse laskea pisteitä. Samalla opin lisäosa kakkosen säännötkin helposti.
- käy
katsomassa täältä: http://www.funagain.com/control/main
Sieltä voit erilaisilla hakusanoilla (palkitut, suositut ...) vaikka löytyä uusi Carcassonne'n kaltainen peli.- Ville S
www.lautapeliopas.fi
Tuolta löytyy paljon peliarvosteluja. Itse suosittelisin Catanin Uudisasukkaita, Menolippua tai Dominionia.
- peli-mamma
Carcassonnen tapaan Alhambra on kiva rakennustyyppinen peli, johon saa vaihtelua eri lisäosilla. Itse en jaksa tajuta Carcassonnen peltojen lasku-logiikkaa, joten mieluummin pelaan juuri Alhambraa, Thurn und taxisia, Catanin uudisasukkaita, ja nyt joulupukilta tullutta Agricolaa. Dominionit on nyt alessa, ihan kiva peli, joskin vähän tylsä jos paljon pelaa.
- puli ukkeli
itse olen pitänyt agricola nimisestä lauta pelistä siinä perustetaan maatila ja hoidetaan sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107010- 954511
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524237Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493617- 513598
- 1923545
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242999- 492579
- 131964
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.191862