Keittiössä energiansäästölamppu

kuullut kaikenlaista

Eli 1 semmoinen on joka on 11w. kulutukselta, viekö se lamppu enemmän sähköä koko ajan päällä ollessaan vai silloin kun sen sammuttaa hetkeksi ja laittaa uudestaan päälle, jos olisi vaikka päivässä 6h. päällä yhteen menoon tai sen 6h. aikana kävisi keittiössä 5 kertaa ja joka kerta olisi 15min. päällä yhteen menoon, kummin vie enemmän sähköä?

2

367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mb--

Lamput kannattaa aina sammuttaa silloin kun niitä ei tarvitse. Nykyiset liitäntälaitteet kestää kyllä sytyttelyä. Lampun sytyttämisestä tuleva piikki kuormituksessa on niin pieni, ettei sillä ole käytännön merkitystä. Tuossa tapauksessasi siis voi sanoa että valo kannattaa ilman muuta sammuttaa, eihän se ole yhteensä kuin reilun tunnin päällä päivän mittaan.

• Ertsu2

Mulla on keittiössä valkoista, =6500 K -valoa antava Megaman 11 w. Se syttyy niin hitaasti, ettei sitä kannata alvariinsa sammutella. En osta lainkaan niitä keltaisia 2700 K -lamppuja. Ärsyttää, kun nuo 4000 kelvinin ja siitä kirkkaammat lamput pitää hakea Nokialta. Ainoa Tampereella oleva sähköliike, josta niitä sai, on lopettanut niiden myynnin. Ennen niitä sai tilaamalla, mutta ei enää. Loisteputkipuolella noista käytetään merkintää "840". Siis myös ne pistokantaiset pitää tilata merkinnällä "840".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe