Energiansäästölamput hyödyttömiä

pakkasella?

Hankittiin ulos energiansäästölamput ja syksy menikin hienosti mutta ekojen pakkasten jäkeen ihmeteltiin kun valot räpysyivät eivätkä syttyneet kunnolla. Kun ovat palaneet tarpeeksi kauan, niin sitten kyllä palavat moitteetta.
Ovatko kaikki lamput samanlaisia vai hyödyttäisikö vaihtaa vain merkkiä?

4

503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 44

Hei !

Oikea lamppu oikeaan paikkaan eli on tiedettävä hankkiessaan lamppuja millaiseen valaisimeen aikoo lampun laittaa. Itse sain aivan uskomattoman hyvää tietoa paikallisesta sähköliikkeestä, Pohjois-Suomen Sähköstä Seinäjoelta. Valitin aikanaan ettei valoa tullut riittävästi ja että valon väri oli aivan karmea puhumattakaan huonosta kestosta. Pari vuotta on nyt mennyt ja olen todella tyytyväinen saamaani tietoon ja ostamiini lamppuihin, lamput ovat kestäneet ja valoa tulee riittävästi. En osta enään mitään lamppuja halpakaupan tarjoukorista vaikka olisivat miten halpoja ! Laatu maksaa näissäkin tuotteissa ja sen opin kantapään kautta sekä ammattiliikkeen avulla !

• Vattenfall_asiantuntija

Hei,
        Vastasin toisaalla hieman samaan asiaan.
        Vähän aikaa sitten osui silmiini, että kuluttaja .fi sivuilla kirjoitetaan aiheesta.
        "Testissä oli mukana yhteensä 36 energiansäästölamppua eli pienloistelamppua".

Testin tuloksia sivuilla ei kerrota, mutta sieltä pääsee asiassa eteenpäin. Kannattaa tutustua.

Terveisin, Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

• Ertsu2
        Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:

Hei,
        Vastasin toisaalla hieman samaan asiaan.
        Vähän aikaa sitten osui silmiini, että kuluttaja .fi sivuilla kirjoitetaan aiheesta.
        "Testissä oli mukana yhteensä 36 energiansäästölamppua eli pienloistelamppua".

Testin tuloksia sivuilla ei kerrota, mutta sieltä pääsee asiassa eteenpäin. Kannattaa tutustua.

Terveisin, Airi Laakkonen,
        Vattenfallin energia-asiantuntija

Eihän ES-lampuista muuta hyötyä olekaan sisäkäytössä, kuin se, että niillä on mahdollista saada valkoista valoa. Hehkulampun valo on aina keltaista samoin kuin ruokakaupassa myytävien ES-lamppujen. Energian säästämisen kannalta ES-lampuista ei ole mitään hyötyä, koska vapautuva lämpö jää sisälle. Itse käytän energiansäästölamppuja vain valkoisen valon takia.

• Luumen

Apuja lamppujen valintaan löytyy myös netistä:

www.lampputieto.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1801
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1591
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1559
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1485
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1188
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1061
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1002
    Aihe