elämänuskon seuratessani tätä palstaa.
Jos Jumalaa ei ole onko silloin syytä elää?
Olen menettänyt
66
514
Vastaukset
Osoitit juuri syyn miksi uskonnot ovat kovin haitallisia.
- hihhuli2
sitte tuo uskonto,en minä ole sitä keksinyt. minulle vain tuputetaan sitä silloin tällöin.
Pitäskö meillä olla yhteiskunta, jossa uskonnot kiellettäisiin.
Kukapa ei haluais taivaaseen. hihhuli2 kirjoitti:
sitte tuo uskonto,en minä ole sitä keksinyt. minulle vain tuputetaan sitä silloin tällöin.
Kukapa ei haluais taivaaseen.Jos olen oikein ymmärtänyt, niin siellä vain ylistetään jumalaa iankaikkisesti. Minua ainakin alkaisi jo ensimmäisen tuhannen vuoden jälkeen kyllä pikkuhiljaa nyppimään koko touhu, niin että sitä voisi ihan vaihtelun vuoksi vähän käydä uimassa tulijärvessä.
Ei, minun ei tee mieli taivaaseen.- goddeloos
weccu kirjoitti:
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin siellä vain ylistetään jumalaa iankaikkisesti. Minua ainakin alkaisi jo ensimmäisen tuhannen vuoden jälkeen kyllä pikkuhiljaa nyppimään koko touhu, niin että sitä voisi ihan vaihtelun vuoksi vähän käydä uimassa tulijärvessä.
Ei, minun ei tee mieli taivaaseen...."helvetin" hyvä pointti :)
- Hihhuli2
weccu kirjoitti:
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin siellä vain ylistetään jumalaa iankaikkisesti. Minua ainakin alkaisi jo ensimmäisen tuhannen vuoden jälkeen kyllä pikkuhiljaa nyppimään koko touhu, niin että sitä voisi ihan vaihtelun vuoksi vähän käydä uimassa tulijärvessä.
Ei, minun ei tee mieli taivaaseen.mukaan elämä on tässä ja nyt.
Mitä tuo kuolemanjälkeinen elämä oikein tarkoittaa. weccu kirjoitti:
Ei, minun ei tee mieli taivaaseen.ekana päivänä kun ilmoitetaan päivä..ai niin eihän siellä nukuta ikinä, eli ainaohjelma, joka kuuluu näin,ohjelmassa jumalan ylistystä, kello aina ja iänkaikkisesti,mulle riittäis jo silloin.
- sielu jatkaa
hihhuli2 kirjoitti:
Kukapa ei haluais taivaaseen.Siellä taivaassa on toisenlaista, sitä ei varmaankaan voi oikein edes sanoilla kuvata, mutta sinne pääsevät saavat rauhan ja ovat onnellisia.
- noreligion
Ei oikeastaan, paitsi jos haluaa nähdä, miten tässä oikein lopulta käy eli mitä kaikkea kerkiää kokemaan ennen kuin pakollinen loppu tulee .
- .
Jumalaa EI ole, ja sentakia nimenomaan kannattaakin elää
- pää pinnalla
koska 1. Kor 15 luku puhuu tästä epäuskoiseta asenteestasi!
Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
Sorry tuli vähän pitkä teksit suoraan Raamatusta, mutta valaiseva tarina se on!
MInä taas ajattelen, että koska Jumala on kannattaa elää!!! Nimitäin jos ei olisi mitään tuolla puolella rajaa voisin ihan helposti luopua elämästäni, koska tämä olisi ihan turhaa vaivannäköä! pää pinnalla kirjoitti:
Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
MInä taas ajattelen, että koska Jumala on kannattaa elää!!! Nimitäin jos ei olisi mitään tuolla puolella rajaa voisin ihan helposti luopua elämästäni, koska tämä olisi ihan turhaa vaivannäköä!Eikö sulla tosiaa ole itselläsi mitään sanottavaa, noin niinkuin omana itsenäs?
- !!!
pää pinnalla kirjoitti:
MInä taas ajattelen, että koska Jumala on kannattaa elää!!! Nimitäin jos ei olisi mitään tuolla puolella rajaa voisin ihan helposti luopua elämästäni, koska tämä olisi ihan turhaa vaivannäköä!sinulle halpaa. Ellei ikuista elämää ole, sinulle tämä on ihan yhdentekevä :O
- hihhuli2
jumala on ihminen, niin miten siihen pitäs suhtautua?
!!! kirjoitti:
sinulle halpaa. Ellei ikuista elämää ole, sinulle tämä on ihan yhdentekevä :O
Selitys?
Ei mun penskat ainakaan mulle yhdentekeviä ole, eikä avovaimo, eikä elämä, eikä kaverit, eikä...........
Sulle on tärkeetä vain se mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, sitä minä taas en voi käsittää millään tasolla.A.Mikkonen kirjoitti:
Selitys?
Ei mun penskat ainakaan mulle yhdentekeviä ole, eikä avovaimo, eikä elämä, eikä kaverit, eikä...........
Sulle on tärkeetä vain se mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, sitä minä taas en voi käsittää millään tasolla.sori. kysymys tarkoitettu kuoleman jälkeisyyteen uskovalle:-)
- goddeloos
pää pinnalla kirjoitti:
MInä taas ajattelen, että koska Jumala on kannattaa elää!!! Nimitäin jos ei olisi mitään tuolla puolella rajaa voisin ihan helposti luopua elämästäni, koska tämä olisi ihan turhaa vaivannäköä!1. Kor 15
- 14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne. - goddeloos
hihhuli2 kirjoitti:
...se.... ajatuksella...
- ei ole ihminen
hihhuli2 kirjoitti:
Jumala on henki, luoja, kaikkivaltias joka on kirkkaudessa, joka ihmiseltä puuttuu.
- p0t6mf dödx
A.Mikkonen kirjoitti:
Eikö sulla tosiaa ole itselläsi mitään sanottavaa, noin niinkuin omana itsenäs?
hän luulee ascii kooodauksen olevan iheemllistä!
- !!!
kristinuskon jumalaa, kun isolla kirjaimella sanan aloitat.
Jos tämä jumala olisi, olisiko syytä elää? Uskomalla ja toimimalla oikein saattaisi ehkä välttää ikuisen kidutuksen itse, mutta miljoonat ja miljoonat eivät välttäisi. Eihän tällainen voi olla tuntumatta järkyttävältä. Mitä sitten, jos itse saisikin euforian, kun valtaisa määrä kärsisi järjettömissä tuskissa ikuisuuden. Siis aina ja aina... Mikään ei voi olla kammottavampaa.
Jos kristinuskon jumala olisi olemassa, elämä olisi hirvittävää. Ei olisi toivoa, koska toivoa ei ole se, että itse olisi onnellinen muiden kituessa. Ikuinen piina yhdellekin ihmiselle olisi liian kammottavaa. En usko, että ihminen on edes kykeneväinen ajallisen elämän aikana tekemään niin paljon pahaa, että olisi ansainnut loputtoman, ikuisen, kauhean rangaistuksen.
Kun sitä kuitenkaan ei ole, niin elämä on kaunis ja ainutkertainen kokemus. Niin pitkä ja niin lyhyt. Ja kun elämä aikanaan päättyy, se päättyy kokonaan. Ei ole kammottavaa ikuisuutta, vaan rauha.- Hänenpalvelijansa
Se joka kadottaa elämänsä löytää sen ja joka luulee löytäneensä elämän kadottaa sen.
Joo kyllä tämä elämä maan päällä on lyhyt verrattuna siihen iankaikkisuuteen, joka on tuleva...
Meidän tehtävämme täällä maan päällä ja elämäntarkoituksemme on löytää takaisin se yhteys Jumalaan, joka katkesi silloin kun syntiinlankeemus tuli. Yhden välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta se vihdoin onnistuu Kiitos Jumalan! Kun me ennen kuljimme häviöön ja olisimme kuoleman ansainneet me pahat ihmiset. Mutta Jumala hyvyydessään meitä armahti, ja joka sen suuren armon ohi kävelee, kadotukseen joutuu.
Taivaassa ei ole murhetta, eikä itkua. Ei siellä ajatella niitä kadotuksessa olevia, koska Jumala pyyhkii muistin. Ja sitäpaitsi Jumala on oikeudenmukainen tuomari. Eihän hän halua kenenkään sinne joutuvan,siksi hän kärsikin meidän puolestamme!!ettei kukaan sinne joutuisi, ja Jumala jokaista ihmistä kutsuu vähintään kerran elämässä, mutta ihmiset itse ovat vaan niin typeriä, ylpeitä ja totelemattomia että hylkäävät Jumalan armon kohdallaan... - !!!
Hänenpalvelijansa kirjoitti:
Se joka kadottaa elämänsä löytää sen ja joka luulee löytäneensä elämän kadottaa sen.
Joo kyllä tämä elämä maan päällä on lyhyt verrattuna siihen iankaikkisuuteen, joka on tuleva...
Meidän tehtävämme täällä maan päällä ja elämäntarkoituksemme on löytää takaisin se yhteys Jumalaan, joka katkesi silloin kun syntiinlankeemus tuli. Yhden välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta se vihdoin onnistuu Kiitos Jumalan! Kun me ennen kuljimme häviöön ja olisimme kuoleman ansainneet me pahat ihmiset. Mutta Jumala hyvyydessään meitä armahti, ja joka sen suuren armon ohi kävelee, kadotukseen joutuu.
Taivaassa ei ole murhetta, eikä itkua. Ei siellä ajatella niitä kadotuksessa olevia, koska Jumala pyyhkii muistin. Ja sitäpaitsi Jumala on oikeudenmukainen tuomari. Eihän hän halua kenenkään sinne joutuvan,siksi hän kärsikin meidän puolestamme!!ettei kukaan sinne joutuisi, ja Jumala jokaista ihmistä kutsuu vähintään kerran elämässä, mutta ihmiset itse ovat vaan niin typeriä, ylpeitä ja totelemattomia että hylkäävät Jumalan armon kohdallaan...nauttii ja unohtaa muiden kärsimykset, on kaikki ok? Huh, ei kiitos minulle tuollaista moraalia =((
Ja vähintään kerran kutsutaan ja jos ei silloin heti tottele, on ansainnut ikuisen kidutuksen? Tässä ei siis puhuta siitä, että joku kiduttaa sinut kuoliaaksi (mikä valtavan julmaa sekin) vaan siitä, että kidutus jatkuu i-k-u-i-s-e-s-t-i. Käsittämätöntä, miten julma ajatus. Ja että joku löytää sille vielä oikeutuksen, että voi sydämessään ymmärtää, että joku olisi jopa ansainnut sellaisen rangaistuksen? Kuvottaa... - Helppohan sitä on
!!! kirjoitti:
nauttii ja unohtaa muiden kärsimykset, on kaikki ok? Huh, ei kiitos minulle tuollaista moraalia =((
Ja vähintään kerran kutsutaan ja jos ei silloin heti tottele, on ansainnut ikuisen kidutuksen? Tässä ei siis puhuta siitä, että joku kiduttaa sinut kuoliaaksi (mikä valtavan julmaa sekin) vaan siitä, että kidutus jatkuu i-k-u-i-s-e-s-t-i. Käsittämätöntä, miten julma ajatus. Ja että joku löytää sille vielä oikeutuksen, että voi sydämessään ymmärtää, että joku olisi jopa ansainnut sellaisen rangaistuksen? Kuvottaa...tällä palstalla kehuskella omalla välittämisellään,mutta mitenkäs käytännössä?!
Kyllä Jumalan rakkaus vaikuttaa ja Raamattu kehoittaa välittämään toisista!
Raamatun mukaan ihmisessä itsessä ei asu mitään hyvää..petollinen on sydän
ylitse kaiken ja pahanilkinen..itsekäs.. ja sydämen kyllyydestä suu puhuu..
niinkuin tälläkin palstalla huomataan.
Synneistään parannuksen tehneessä alkaa Jumalan muuttava sisäinen työ ja
sen pitäisi johtaa epäitsekkääseen elämään,jossa katsotaan toisen,ei omaa parasta.
Valinta on jokaisen uskovan-tahtooko olla kuuliainen Jumalan Sanalle vai itselle..
Mitä tulee Jumalan kutsuun,niin kukaan ei voi sanoa,että kutsutaan kerran,
koska kutsu voi kestää pitkäänkin,niinkuin monet ovat kokeneet,mutta siihen
ei voi omalla kohdallaan luottaa-Jumala tuntee sydämet ja tuntee ihmisen
perinjuurin,joten,jos Hän näkee,ettei joku tahdo parannusta tehdä,eikä sitä
tule elämänsä aikana tekemään,niin Hän antaa olla sellaisen ihmisen.
Hän ei pakota ketään. Helppohan sitä on kirjoitti:
tällä palstalla kehuskella omalla välittämisellään,mutta mitenkäs käytännössä?!
sen pitäisi johtaa epäitsekkääseen elämään,jossa katsotaan toisen,ei omaa parasta.
Valinta on jokaisen uskovan-tahtooko olla kuuliainen Jumalan Sanalle vai itselle..
Hän ei pakota ketään."Raamatun mukaan ihmisessä itsessä ei asu mitään hyvää..petollinen on sydän
niinkuin tälläkin palstalla huomataan."
Etkö tosiaan pystyisi olemaa vähääkään hyvä, vaan läpeensä paha ja julma ihminen ilman uskoa ja raamattua?
TOI ON PELOTTAVAA, jos noin kerran uskot.huh.- !!!
Helppohan sitä on kirjoitti:
tällä palstalla kehuskella omalla välittämisellään,mutta mitenkäs käytännössä?!
Hän ei pakota ketään.välittämisellä?? Mikä kehumisen aihe se on? Siis anteeksi, minä oletan, että ei monta ihmistä löydy, joka ei kokisi suunnatonta tuskaa, jos uskoisi helvetin olemassaoloon - vaikka miten ajattelisi, että itse ei sinne joudu. Pidän ihmisen luonnetta empaattisena, en vain omaani... Sekä teoriassa että käytännössä. Olen siis hyvin eri mieltä raamatun kanssa, jonka näkökulmasta ihminen on paha ja ansaitsee ikuisen kidutuksen. Minun mielestäni sellaista ei ansaitse kukaan.
Kerran kutsuminen oli vastaus edelliselle kirjoittajalle, joka sanoi että jokaista kutsutaan vähintään kerran.
Moraalia on taas monenlaista. Minun moraaliini ei istu, että annetaan tietämättömän rauhassa kävellä kohti ikuista kidutusta. Päästäisitkö sinä lapsen auton alle, jos hän nyt vain ei usko sinua kun kiellät juoksemasta moottoritielle? Vapaa tahto, et pakottaisi tottelemaan? Minä kyllä pakottaisin, ja sitä suuremmalla syyllä en päästäisi ketään helvettiin ikuiseen kärsimykseen 'vapaan tahdon nimessä', jos sellainen olemassa olisi ja minulla olisi valta. Sellainen olisi mielestäni järkyttävän moraalitonta ja piittaamatonta. - Pedroviikset
!!! kirjoitti:
välittämisellä?? Mikä kehumisen aihe se on? Siis anteeksi, minä oletan, että ei monta ihmistä löydy, joka ei kokisi suunnatonta tuskaa, jos uskoisi helvetin olemassaoloon - vaikka miten ajattelisi, että itse ei sinne joudu. Pidän ihmisen luonnetta empaattisena, en vain omaani... Sekä teoriassa että käytännössä. Olen siis hyvin eri mieltä raamatun kanssa, jonka näkökulmasta ihminen on paha ja ansaitsee ikuisen kidutuksen. Minun mielestäni sellaista ei ansaitse kukaan.
Kerran kutsuminen oli vastaus edelliselle kirjoittajalle, joka sanoi että jokaista kutsutaan vähintään kerran.
Moraalia on taas monenlaista. Minun moraaliini ei istu, että annetaan tietämättömän rauhassa kävellä kohti ikuista kidutusta. Päästäisitkö sinä lapsen auton alle, jos hän nyt vain ei usko sinua kun kiellät juoksemasta moottoritielle? Vapaa tahto, et pakottaisi tottelemaan? Minä kyllä pakottaisin, ja sitä suuremmalla syyllä en päästäisi ketään helvettiin ikuiseen kärsimykseen 'vapaan tahdon nimessä', jos sellainen olemassa olisi ja minulla olisi valta. Sellainen olisi mielestäni järkyttävän moraalitonta ja piittaamatonta.Että auton alle jääminen on todistettavasti mahdollista kun taas helvetin lieskat ja ikuinen kidutus ovat pelkästään myyttejä vailla mitään konkreettista todistetta olemassaolostaan. Sitä ei voi todistaa todeksi, joten sen nojalla ei tällöin ole mitään oikeutta alkaa pakottamaan ketään. Painotan jälleen että ihan sama mitä kukin uskoo, mutta mulle on turha yrittää sitä tuputtaa.
- niin se on.
Silloin ei olisi meitäkään.
- ei kukaan olisi
!!! kirjoitti:
nauttii ja unohtaa muiden kärsimykset, on kaikki ok? Huh, ei kiitos minulle tuollaista moraalia =((
Ja vähintään kerran kutsutaan ja jos ei silloin heti tottele, on ansainnut ikuisen kidutuksen? Tässä ei siis puhuta siitä, että joku kiduttaa sinut kuoliaaksi (mikä valtavan julmaa sekin) vaan siitä, että kidutus jatkuu i-k-u-i-s-e-s-t-i. Käsittämätöntä, miten julma ajatus. Ja että joku löytää sille vielä oikeutuksen, että voi sydämessään ymmärtää, että joku olisi jopa ansainnut sellaisen rangaistuksen? Kuvottaa...Yksikään ihminen ei voisi pelastua ellei Jeesus olisi tullut maksamaan synneistä, Jumala vaatii että ihmisellä on oltava uskoa Häneen. Siinä kaikki tärkein.
- siitä se lähtee
A.Mikkonen kirjoitti:
"Raamatun mukaan ihmisessä itsessä ei asu mitään hyvää..petollinen on sydän
niinkuin tälläkin palstalla huomataan."
Etkö tosiaan pystyisi olemaa vähääkään hyvä, vaan läpeensä paha ja julma ihminen ilman uskoa ja raamattua?
TOI ON PELOTTAVAA, jos noin kerran uskot.huh.Ihmisen ajatukset tekevät sanat ja toiminnan, ja kyllähän ihminen on paha, elleivät ne ajatukset pysy hyvinä.
- Aslak Mustapää
ei kukaan olisi kirjoitti:
Yksikään ihminen ei voisi pelastua ellei Jeesus olisi tullut maksamaan synneistä, Jumala vaatii että ihmisellä on oltava uskoa Häneen. Siinä kaikki tärkein.
On huvittavaa seurata tätä miten vahvasti kristityt uskovat perisyntiin, pelastukseen ja jumalansa narsistisuuteen.
- !!!
Pedroviikset kirjoitti:
Että auton alle jääminen on todistettavasti mahdollista kun taas helvetin lieskat ja ikuinen kidutus ovat pelkästään myyttejä vailla mitään konkreettista todistetta olemassaolostaan. Sitä ei voi todistaa todeksi, joten sen nojalla ei tällöin ole mitään oikeutta alkaa pakottamaan ketään. Painotan jälleen että ihan sama mitä kukin uskoo, mutta mulle on turha yrittää sitä tuputtaa.
Helvettiä ei ole olemassakaan. Keskustelu olikin teoreettista; jos olisi olemassa jumala, kaikkivaltias sellainen, ja helvetti, niin olisiko kovinkin moraalista, että tämä jumala antaisi kaikessa rauhassa ihmisten vapaan tahdon nimissä tietämättöminä sinne helvettiin kepsutella? Vai olisiko moraalisempaa reagoida kuten kuka hyvänsä ihminen lapsen meinatessa juosta auton alle - estää, ei vedota vapaaseen tahtoon ja antaa juosta. Vastaus lienee ilmiselvä - niin ainakin haluan uskoa, vaikka turhan moni uskovainen näyttää pystyvän surutta perustelemaan vapaalla tahdolla oikeutuksen uskomalleen ikuiselle kidutusrangaistukselle.
Kyse ei siis ollut siitä, saako uskontoa tuputtaa muille. Mutta kiitos nyt kuitenkin, että kerroit minulle, että sinulle on turha yrittää tuputtaa. Itse kun en jumaliin usko, niin tuskinpa olisin tuputtamaankaan tullut kyllä muutenkaan ;) - !!!
ei kukaan olisi kirjoitti:
Yksikään ihminen ei voisi pelastua ellei Jeesus olisi tullut maksamaan synneistä, Jumala vaatii että ihmisellä on oltava uskoa Häneen. Siinä kaikki tärkein.
Vaikka toisaalta kuulemma usko tulee ylhäältä, ei ihmisestä itsestä. Eli jumala antaa uskon kelle antaa ja vaatii sitä kaikilta? Ehkä pitäisi tarkentaa, mitä se jumala vaatii?
Jos jumalasi olisi kaikkivaltias, hän pystyisi tekemään halutessaan itsensä niin tiettäväksi, että kukaan ei sinne helvettiin joutuisi. Ilman vaatimuksia - sitä olisi rakkaus. Nythän maailma on pullollaan ihmisiä, jotka eivät ole edes kuulleet ko. jumalasta. Saati kokeneet mitään jumalan kutsua elämässään. Saattaa johtua siitä, että kyseistä jumalaa ei ole olemassa... ;) - !!!
niin se on. kirjoitti:
Silloin ei olisi meitäkään.
on raamatun jumala, niin paljon parempi, ettei meitä olisikaan ollut. Miljoonien ihmisparkojen ikuinen kidutus on liian kova hinta mistään.
Onneksi siis jumalaa ei ole, eikä tuota moraalitonta ja järjetöntä rangaistustakaan.
Nyt se elämä sitten alkaa. Onnea matkaan. Aivot ovat käyttöä varten, nyt voit nauttia aisteista ja päättää mitä teet. Loistava uutinen!
- maan pinnalla
Uusi päivä alkaa, mutta hyväksi tarkoittamallasi lauseella tuskin kuitenkaan on mitään merkitystä, mutta jos leijailit jossakin vaaleanpunaisessa pilvilinnassa, niin hyvähän se vain on, että tajusit tulla sieltä alas!
- P.Kele
maan pinnalla kirjoitti:
Uusi päivä alkaa, mutta hyväksi tarkoittamallasi lauseella tuskin kuitenkaan on mitään merkitystä, mutta jos leijailit jossakin vaaleanpunaisessa pilvilinnassa, niin hyvähän se vain on, että tajusit tulla sieltä alas!
Helppoa on, kun opettelet vielä ymmärtämään lukemasi. Mistä näitä yksinkertaisuuksia putoilee?
- ...
Tee itse elämällesi tarkoitus,tai mikä vielä parempaa,älä kuvittele tarvitsevasi mitään tarkoitusta!Pienen elämänvihjeen voin kuitenkin antaa,eräästä laulusta varastettu: *Elämän tarkoitus on nauttia syntymisen ilosta*
- elämää tämä on
Kaikki on turhuutta, sanoo saarnaaja. Kaikki tyynni, tämän auringon alla.
- Akkad
Juuri siksi, koska elämäsi on ainutlaatuinen kuten sinä itsekin, on elämällä tarkoitus. Se tarkoitus minkä itse sille annat. Elämä on mysteeri ja jotkut käyttävät elämänsä tieteen parissa selvittääkseen miten tänne on tultu ja miten kaikki toimii. Jos sinua yhtään kiinnostaa luonnontieteet niin kehoittaisin tutkimaan niitä :o)
- hihhuli2
tuollaisilla sanoilla on merkitystä. Kun lohtua ei tule edes uskovaisten taholta.
- jos pirteä olet
Yhtä pirteää olisi paikata ne aukot joita tieteessä on.
- M@k3
Nukkuminen ja unet, Hyvän makuiset ruuat ja juomat, tuoskuvat kukat, talvet ja kesät, keväät ja syksyt, hyvät kirjat, rakkaat ihmiset, ilot ja surut, internet, sauna, hyvä musiikki, kivat pelit, keskustelu ja väittely.
On todella surullista jos ainoa syysi roikkua elämässä on odotus taivaaseen pääsemisestä, elämäsi mahtaa olla todella kurjaa :(- yliluonnollista on
Elämässä on sellaisia yliluonnollisia asioita kuin unet, aistit, vaistot ja kummittelemaan jääneet henget, jotka jäivät jostakin syytä taloihinsa tai linnoihin, mutta uskossa he eivät ainakaan olleet. He menevät viimeiselle tuomiolle yhtäaikaa muiden kanssa, mutta en tiedä kadotukseenko vaiko helvettiin? Ei maistu enää keksi!
Mitä tekemistä jumaluskolla on sen kanssa onko sinulla mitään syytä elää??
- hihhuli2
opetettiin ,että Jumala pitää huolen, mutta nyt näyttää käyneen niin että Jumalaa ei olekkaan,
- Pedroviikset
hihhuli2 kirjoitti:
opetettiin ,että Jumala pitää huolen, mutta nyt näyttää käyneen niin että Jumalaa ei olekkaan,
Tässä taas trollataan Atteparkoja. Vaikka uskonto saakin usein aikaan pahoja kriisejä, varsinkin kun paljastuu miten tyhjän päällä ne lepäävät niin tämä Hihhuli2 tuntuu nyt vain laukovan sellaisia ajatuksia, mitä olen aiemmin kuullut uskisten käyttävän kun ovat yrittäneet vakuuttaa että ateismi = onnettomuus, kurjuus ja turha elämä. Korjaa toki, jos olen väärässä mutta nyt alkaa hälytyskellot soida. Jumalan huolenpidosta en ole ollut koskaan riippuvainen kun en sellaiseen ole uskonutkaan. Silti minulla on paljon syytä elää niin pitkään kuin mahdollista. Ja ainakin omasta mielestäni ne ovat paljon parempia syitä kuin katua syntejäni koko elämän läpi, koska kun joku akka söi jonkun hedelmän, samalla kun ylistän jotain olentoa, joka ei koskaan näyttäydy, kuin sille jollekin, jonka mun kaveri sano tuntevansa. Tämä kaikki vain että voin kuoleman jälkeen laulaa kuorossa ikuisesti siitä kuinka hyvä tyyppi tää olento on.
Minulla on elämässä tavoitteita, oikeita tavoitteita. Elän elämäni omien valintojeni mukaan. En siis tuhlaa elämääni kenenkään muun palvomiselle yms. - usko/tapausko
hihhuli2 kirjoitti:
Oikeasti uskossa olevien uskoa koetellaan, ja siitä selviää kyllä kun jaksaa elää sen vain läpi. Mutta tapauskoiset tulevat kirkkoon vain käyttäytymään, joten ne koetuksetkin voivat olla jotain ihan muuta...!
- itse olen hetero
Pedroviikset kirjoitti:
Tässä taas trollataan Atteparkoja. Vaikka uskonto saakin usein aikaan pahoja kriisejä, varsinkin kun paljastuu miten tyhjän päällä ne lepäävät niin tämä Hihhuli2 tuntuu nyt vain laukovan sellaisia ajatuksia, mitä olen aiemmin kuullut uskisten käyttävän kun ovat yrittäneet vakuuttaa että ateismi = onnettomuus, kurjuus ja turha elämä. Korjaa toki, jos olen väärässä mutta nyt alkaa hälytyskellot soida. Jumalan huolenpidosta en ole ollut koskaan riippuvainen kun en sellaiseen ole uskonutkaan. Silti minulla on paljon syytä elää niin pitkään kuin mahdollista. Ja ainakin omasta mielestäni ne ovat paljon parempia syitä kuin katua syntejäni koko elämän läpi, koska kun joku akka söi jonkun hedelmän, samalla kun ylistän jotain olentoa, joka ei koskaan näyttäydy, kuin sille jollekin, jonka mun kaveri sano tuntevansa. Tämä kaikki vain että voin kuoleman jälkeen laulaa kuorossa ikuisesti siitä kuinka hyvä tyyppi tää olento on.
Minulla on elämässä tavoitteita, oikeita tavoitteita. Elän elämäni omien valintojeni mukaan. En siis tuhlaa elämääni kenenkään muun palvomiselle yms.Tekstistäsi voisin päätellä että olet, mutta ei sillä ole mitään väliä tässä asiassa mitä kirjoitit, jollei jollekkin ole?
"Jos Jumalaa ei ole onko silloin syytä elää? "
On. Sellainen on itse elämä.- joukkahaine
on vaka vanha Väinämöinen.
Häneen kun uskot, et pety !!
Aaaamennn!- ei ihan niinkään
Jumala ei ole ihminen, eikä hänellä ole ihmisten ajatuksetkaan. Hän on ihmiset luonut henki, ja odottaa ihmisten kunnioittavan sitä asiaa.
- akkkbar
seuraamas vain ALLAH.
40 neeitsyyt odottamas !- Atet ei tajua,että
Hänessä,Jumalassa,me elämme,olemme ja liikumme,niinkuin Raamattu sanoo,eli
elämä joka meillä kaikilla on,on Häneltä ja ilman Häntä emme vedä henkäystäkään.
Raamatun mukaan Jumala siunaa niin syntisiä,kuin vanhurskaita,joten kaikki hyvä,mitä on,
on Jumalalta.
Kerran Jumalan hyvyys ja huolenpito lakkaa niiden ihmisten kohdalla,jotka hylkäsivät Hänet.
Se tapahtuu silloin,kun ylitämme ajan rajan ilman Häntä. Eli hylkäämme Elämän:Jeesus on
tie, totuus ja elämä,eikä kukaan pääse Jumalan luo,kuin Hänen kauttansa.
Mitä merkitystä sillä on,mitä muut ajattelevat??? Kyse on meidän iäisyydestämme!!! - pieni korjaus
Kun ihminen kuolee, liha muuttuu maaksi, eikä henki tarvitse mitään naisia kun ei ole lihanhimoakaan enää.
- P.Kele
Atet ei tajua,että kirjoitti:
elämä joka meillä kaikilla on,on Häneltä ja ilman Häntä emme vedä henkäystäkään.
Raamatun mukaan Jumala siunaa niin syntisiä,kuin vanhurskaita,joten kaikki hyvä,mitä on,
on Jumalalta.
Kerran Jumalan hyvyys ja huolenpito lakkaa niiden ihmisten kohdalla,jotka hylkäsivät Hänet.
Se tapahtuu silloin,kun ylitämme ajan rajan ilman Häntä. Eli hylkäämme Elämän:Jeesus on
Mitä merkitystä sillä on,mitä muut ajattelevat??? Kyse on meidän iäisyydestämme!!!että jumalalta saa nykyisen henkäyksiäkin. Kaikki pultsarit ottavat varmasti tiedon ilolla vastaan.
Kyllä on riemua kun yhdessä vedetään kunnon henkoset ja Lasolia päälle. - 01011101
Atet ei tajua,että kirjoitti:
on Jumalalta.
Mitä merkitystä sillä on,mitä muut ajattelevat??? Kyse on meidän iäisyydestämme!!!Yhtä hyvin saman voi tehdä jollain muulla uskonnolla.
"Raamatun mukaan Jumala siunaa niin syntisiä,kuin vanhurskaita,joten kaikki hyvä,mitä on,
on Jumalalta."
Siunaa = Murhaa. Sekin vielä, että jumalan "oma kansa" on yksi kärsineimmistä kansoista maailmassa, mitä se tekee kansoille joita se vihaa?
- tauko virkistää
Älä kuuntele kaikkea mitä ilkeät tai itserakkaat ateistit kirjoittelevat, jos tuntuu pahalta lukea niitä. Laita omia juttujasi uskontopaikkaan, ja keskusteluta niillä siellä olevia ihmisiä. Minä vakuutan sinulle että Jumala on, ja että Jeesus rakastaa sinua, miksi muuten miljoonat ihmiset tietäisivät tämän myös, eivätkä suostuisi minkäänlaisten juttujen ja luulojen takia luopumaan uskostansa? Ota lomaa ilkeistä ihmisistä jos se on mahdollista ja vaihda jonkinlaiseen toiseen keskustelupaikkaan, ne tarvitsevat vain uusia aiheita. Tässä paikassa ihmiset pilkkaavat omahyväisinä toisiaan ja jos eivät jotain ymmärrä, sen takia tämä ei ole mukava paikka.
- Aslak Mustapää
"Minä vakuutan sinulle että Jumala on, ja että Jeesus rakastaa sinua, miksi muuten miljoonat ihmiset tietäisivät tämän myös, eivätkä suostuisi minkäänlaisten juttujen ja luulojen takia luopumaan uskostansa?"
Jos oletetaan että puolet kristittyyihin kirkkokuntiin kuuluvista uskoo näihin myytteihin, niin kristinuskoisia on vain kuudesosa populaatiosta.
Ihmiset eivät voi luopua opitusta uskostaan koska he pelkäävät luopumisen seurauksia. Kannattaa ehkä uskoa varalta. Sehän on kuin vakuutus.
- Jumala ON Ei raamat
jos evoluution takana onkin Jumala eikä Nainen tai vaikkapa mutatiota aiheuttava säteitly, tai virus, tai pöpö?
Viimeinen ns. tuomio kohdataan kun kuollaan.- 1010111
jos jokin jumaal on oleamssa ei se välttämättä tuomitse meitä mihinkään kun kuollaan.
Jos se jumala on Jahve tai Allah niin kaikki joutuu helvettiin, koska kukaan nykyään ei elä täysin Raamatun tai Koraanin mukaan (syitä ei tarvi sanoa).
- Aslak Mustapää
Jos ainoa syy elää on ollut jonkun jumalan olemassaoloon uskominen, ja tuon uskon menettää, niin kyllähän ne syyt sitten on vähissä.
Tosin kun silmät nyt kuitenkin on avautumassa, niin voisihan täältä löytyä ihan todellisuuspohjaistakin syytä elää. Etsivä löytää ja loggaavalle avautuu. - Varuska
Mikäli uskon joku menettää, silloin edessä tietenkin tyhjyys ja elämäntarkoituksettomuus. Uskon että ei ole kysymys mistään uskovaisesta vaan ateistitn hämäyksestä. HE VOIVAT PUOLLUSTAA VALHEELLA AATETTAAN, MUTTA ME USKOVAISET EMME VOI!
- qswtippuriläp
Miksi valehtelet? Miksi olet niin katkera ja vihamielinen?
- 010111010001
Miksi menetät syysi elää jonkin olennon takia joka ei edes rakasta ihmistä?
- ,,,,
Jos meinaa järkikultansa säilyttää, ei tällä avohoitomielenterveyspalstalla kannatakaan asustella. Potilaaksi kyllä tulee toistensa kaltaiseksi, kuten sanonta kuuluukin. 'Seura tekee kaltaisekseen', kuten sanotaan. Tänne on kokoontunut Suomi24:n mielenterveyspotilasaineisto, masentuneet rassukat. Mutta onpa onneksi heillekin toivoa olemassa:
http://www.youtube.com/watch?v=HCuaQCr0hws&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.35313616Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002081- 931769
- 831683
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451241- 971184
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2741037Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211003Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27993Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73977