- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
- Ruotsi on kaunis kieli ?
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Suomessa ei tarvita rajoituksia kun osaa ruotsia
1
371
Vastaukset
- teuvorusina
- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
Kyllä. Ruotsin kielisten on hyvä saada palvelua kuntien/valtioitten virastoissa myös omalla äidinkielellään, niinkuin tottakai suomenkielistenkin. Ahvenanmaalla olisi suomalaistenkin saatava palvelua suomeksi.
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
Millä tavalla? Se ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi opetella ruotsinkieltä.
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
Matematiikka sattuu olemaan huomattavasti tarpeellisempi. Sitä tarvitaan päivittäin. Esim. Itse en ole ruotsiakieltä tarvinnut käyttää ollenkaan. No, enhän minä oikeastaan osaa kunnolla ruotsia. Minulla oli 5 yläasteen päättötodistuksessa ruotsi. :) Eipä oikein kiinnostanut koko kieli.
- Ruotsi on kaunis kieli ?
On yhtä kaunis kuin muutkin kielet, sitä en kiellä, mutta tuo on silti huono argumentti sille että suomenkielisten pitäisi opetella pakolla ruotsin kieltä.
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
Ja mitenkä tämä liittyy nyt kielipolitiikkaan? Onko sinulla jonkinlaisia perusteluita väitteellesi?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Perustele väite.
Kuten näimme, pakkoruotsille ei löydy oikeasti kunnon perustelua, miksi sitä pitäisi kaikkien suomenkielisten opetella. Joten muutetaan ruotsi valinnaiseksi, opetelkoon ne jotka sitä haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299