Kumpi kutsuu ensin?

Pitkä seurustelu

Pitkään yhdessä asuneet, ei kuitenkaan kihlautuneet. Kumman pitäisi etiketin mukaan ensin kutsua vieraisille tytön, vai pojan vanhempien?

5

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhmmm

Enpä tosiaan tiedä. Jos tällaista pitää kysyä, onko sillä lopuksi niin väliäkään? Siis ei kutsua kuulu kummankaan appikokelailta? Ehkä pääsette helpommalla, jos kutsutte kaikki teille kylään? Tutustuvat samalla toisiinsakin.

• Pitkä seurustelu

Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.

• pohojanmaalla
        Pitkä seurustelu kirjoitti:

Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.

POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.

• El. Mer
        pohojanmaalla kirjoitti:

POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.

Jos on menty kihloihin, niin tietysti TYTÖN vanhemmat kutsuvat. Myös TYTÖN vanhemmat pitävät häät vanhan perinteen mukaan. Saattaa olla, ettei sekään päde tänäpäivänä.
        Tuo kyläänkutsu on aika vaikea kysymys. Ei siihen taida etikettiä löytyä?

• ......

Siis ymmärsinkö oikein, olette asuneet yhdessä avoparina, mutta ette ole käyneet kummankaan kotona yhdessä vierailulla?? Mikä on estänyt?? Eikö voi esitellä puolisoa ilman virallista kutsumista?
      Itse toin poikaystävän kotiin näytille yhtenä iltana kun olin isän autolla kaupungilla ja siitä sitten jatkettiin meille kotiin autoa palauttamaan. Itse kävin anoppilassa seuraavana viikonloppuna, siellä oli (tulevan kälyn) 40-vuotissynttärit, jonne menin, ja näin samalla kaikki tulevat sukulaiset. Nämä vierailut menivät tähän tyyliin sen vuoksi että välimatka anoppilaan tuolloin (ja edelleenkin) yli 250 km, eli ihan kahville ei tullut lähdettyä päiväseltään.

Kun ostin oman asunnon, kutsuimme tulevan anopin kylään ensimmäistä kertaa. Oli tarjota yöpymispaikka, ja sitten mentiin yhdessä vanhempieni mökille. Vanhemmat tutustuivat kunnolla ja heillä oli todella mukavaa, ilta ei meinannut loppua millään. Lopulta mentiin vielä koko porukka juhlimaan mökkinaapurin syntymäpäivää, anoppi ei heitä ollut tietenkään aikaisemmin tavannut mutta se ei tahtia haitannut. Häissämme tapasivat sitten uudelleen ja olivat kuin vanhat tuttavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2855
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2733
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      16
      1434
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe