Pieni ilmoitus kaikille asiasta kiinnostuneille.
Olen huomenna lähdössä ulkomaille toteuttamaan hyväntekeväisyys-projektia. Mitä luultavammin en pääse ottamaan osaa näihin mukaviin keskusteluihin, sillä matkani vie hieman syrjäisempiin kolkkiin kaakkois-aasiassa ja jokaisen sademetsän puun alla ei ole WIFI-pistettä.
Olen reissussa reilun kuukauden, joten jos kaikki menee hyvin, palailen kirjoittelemaan palstalle tammikuun jälkipuolella. Olettaen että minulta löytyy jotain fiksua sanottavaa.
Joten toivotan nyt kaikille palstalaisille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta, sillä luulen että huomisen aamupäivän jälkeen minulla ei ole enään mahdollisuutta tai aikaa kirjoitella tänne pitkään aikaan.
Pitäkää itsenne ihmisinä...
Minä lähden pois...
52
558
Vastaukset
- jk
Varo käärmeitä.
Olisikin käärmeet ainoa huolenaihe...
Noissa metsissä kun on hieman enemmän ihmiselle vaarallisia elukoita kuin suomessa, mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma.- orko
boxerblock kirjoitti:
Noissa metsissä kun on hieman enemmän ihmiselle vaarallisia elukoita kuin suomessa, mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma."...mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma."
Hyvä niin, sillä olisi erittäin huolestuttavaa, jos lähtisit vaikkapa junttimaisella "lähdetään kalsarit jalassa Viroon sammumaan"-asenteella samoilemaan sademetsiin. :D
Voitko valaista, minkälainen projekti on kyseessä? Niin, ja mukavaa matkaa. - jk
boxerblock kirjoitti:
Noissa metsissä kun on hieman enemmän ihmiselle vaarallisia elukoita kuin suomessa, mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma.Liittyykö ihmisiin vai muihin eläimiin?
Olen niin paljon luonto-ohjelmia katsonut, että en ihan helpolla mihinkään sademetsiin lähtisi. Kaikenlaista tappajaötökkää vilisee joka puolella. Hirvikärpäsissä on meikäläiselle ihan tarpeeksi kestämistä. - chris_hitchens
boxerblock kirjoitti:
Noissa metsissä kun on hieman enemmän ihmiselle vaarallisia elukoita kuin suomessa, mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma.Hyvää matkaa. Toivottavasti palaat miljoonaa upeaa kokemusta rikkaampana.
orko kirjoitti:
"...mutta on minulla kokemusta jo jonkin verran, eikä kyseessä ole mikään discovery-kanavan selviytymis-ohjelma."
Hyvä niin, sillä olisi erittäin huolestuttavaa, jos lähtisit vaikkapa junttimaisella "lähdetään kalsarit jalassa Viroon sammumaan"-asenteella samoilemaan sademetsiin. :D
Voitko valaista, minkälainen projekti on kyseessä? Niin, ja mukavaa matkaa.Olen huomannut että monille suomalaisille tuo Viro on sellainen paikka että sieltä on vaikea selvitä ilman jotain kömmähdyksiä.
Mutta minua on aina auttanut ulkomailla selvänä reissaaminen ja terve järki.
Ja projekti on paikallisväestön kouluttamista, kieliopintoja ym...jk kirjoitti:
Liittyykö ihmisiin vai muihin eläimiin?
Olen niin paljon luonto-ohjelmia katsonut, että en ihan helpolla mihinkään sademetsiin lähtisi. Kaikenlaista tappajaötökkää vilisee joka puolella. Hirvikärpäsissä on meikäläiselle ihan tarpeeksi kestämistä.No, jos katsoo ohjelmaa uhanalaisesta lajista joita on muutamia satoja maailmassa, niin kyllähän niitäkin vilahtelee ruudulla koko ajan, ei todellisuus vastaa editoijien leikkuuta.
Selvillä poluilla liikkuminen on melko turvallista jos sitä ei tee yksin ja suurin huoli aikaisempien matkojen perusteella on se että nukkuu verkon suojaamana ja tarkistaa että vaatteissa ei ole aamulla ikäviä yllätyksiä...
Ja ihmisiin liittyy, koulutusta...chris_hitchens kirjoitti:
Hyvää matkaa. Toivottavasti palaat miljoonaa upeaa kokemusta rikkaampana.
Yritetään nyt rikkoa vaikka tuhannen upean kokemuksen raja...
Hyvää ja turvallista matkaa;-)
....
Hyvää matkaa.
Meni minne tahansa, niin kyllä se on aina ihmisiä, mitä pitää eniten varoa. ;)- mrs Missukka
Antoisaa matkaa Mustalle Hevoselle!
Hyvää matkaa! Varmasti antoisa matka tulossa kokemuksineen plus että elimistö saa d-vitamiinia siitä tähdestä, joka meille kirkkaimpana loistaa. Paitsi juuri nyt.
Toivottavasti aurinko paistaa vähän paremmin siellä kuin täällä, mutta ainakin lämpötila on yli kolmekymmentä astetta päivällä, yöksi saattaa laskea sinne 15-17 asteeseen, että voi sielläkin vähän vilpoista olla paikoitellen...
boxerblock kirjoitti:
Toivottavasti aurinko paistaa vähän paremmin siellä kuin täällä, mutta ainakin lämpötila on yli kolmekymmentä astetta päivällä, yöksi saattaa laskea sinne 15-17 asteeseen, että voi sielläkin vähän vilpoista olla paikoitellen...
menossa johonkin korkeampaan ilmanalaan?
Zelig kirjoitti:
menossa johonkin korkeampaan ilmanalaan?
Siis en minnekään korkealle vuorenhuipulle, mutta vuoristoiselle alueelle noin kahden kilometrin korkeuteen...
Ei ateistit voi tehdä hyväntekeväisyyttä! Ne ajattelee vaan itteään! Vain Herramme Jeesuksen lapset ajattelevat muitakin kuin itseään!! OTAJESSESYDÄMEEN!
..Hyvää matkaa :) (varo hihuja!).- Kössönöm
mutta varmasti hyvä itsesi kannalta, että lähdet maailmalle. Vai että sademetsiin matkalla. Tänne etelä-Suomeen luvattiin ensi viikoksi 20 asteen pakkasia. hrrr
Hyvää matkaa ja tule terveenä takaisin.On mukava tietää että löytyy ihmisiä jotka pitävät poissaoloani palstalta harmillisena, ehkä se tarkoittaa sitä että en ole pahemmin nolannut itseäni tänne kirjoittelemalla. Ja sinä kyllä olet sellainen palstan vakiohahmo että olo tuntuu orvolta jos ei kommenttejasi löydy.
Taisi olla hyvin ajoitettu tuo suomesta lähtö, pääsee pakkasia pakoon. En ole koskaan ollut mikään kylmän tai lumen ystävä. Ainoa hyvä puoli talvessa on se että silloin voi leikkiä autolla vähän vapaammin.
Kuten teen tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=f7zyH80F1dU
Tiedän että tuo saattaa vaikuttaa keskenkasvuiselta, mutta se parantaa ajotaitoja. Ainakin sitä tekosyytä minä käytän oikeuttamaan hauskanpitoani.
Suurimmaksi osaksi sademetsä on matkani kohteena, se missä minä vietän seuraavan kuukauden näyttää hieman tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=AGB_cxJ9gJ8- Kössönöm
boxerblock kirjoitti:
On mukava tietää että löytyy ihmisiä jotka pitävät poissaoloani palstalta harmillisena, ehkä se tarkoittaa sitä että en ole pahemmin nolannut itseäni tänne kirjoittelemalla. Ja sinä kyllä olet sellainen palstan vakiohahmo että olo tuntuu orvolta jos ei kommenttejasi löydy.
Taisi olla hyvin ajoitettu tuo suomesta lähtö, pääsee pakkasia pakoon. En ole koskaan ollut mikään kylmän tai lumen ystävä. Ainoa hyvä puoli talvessa on se että silloin voi leikkiä autolla vähän vapaammin.
Kuten teen tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=f7zyH80F1dU
Tiedän että tuo saattaa vaikuttaa keskenkasvuiselta, mutta se parantaa ajotaitoja. Ainakin sitä tekosyytä minä käytän oikeuttamaan hauskanpitoani.
Suurimmaksi osaksi sademetsä on matkani kohteena, se missä minä vietän seuraavan kuukauden näyttää hieman tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=AGB_cxJ9gJ8minne olet matkalla. En pidä kylmästä, enkä liian kuumastakaan. 20 lämpöastetta olisi ihanne läpi vuoden. Mutta eihän sellaista missään ole.
Jos sinulla on mahdollisuus, niin laita tänne jotain kuvia tai videopätkiä tulemaan. Aiotko pitää matkapäiväkirjaa? Kössönöm kirjoitti:
minne olet matkalla. En pidä kylmästä, enkä liian kuumastakaan. 20 lämpöastetta olisi ihanne läpi vuoden. Mutta eihän sellaista missään ole.
Jos sinulla on mahdollisuus, niin laita tänne jotain kuvia tai videopätkiä tulemaan. Aiotko pitää matkapäiväkirjaa?Voi olla että saatan muutamia videoita laittaa reissusta palattuani tuonne youtube-kanavalleni.
http://www.youtube.com/user/markotark
Muistuta minua sitten kun olen palannut palstalle, voi olla niin paljon muuta mielessä ja tehtävänä että siinä saattaa unohtaa muuten...
- QffT
Jumalattoman siunausta matkalle.
Antoisaa matkaa minunkin puolestani ja muista, että alkuperäiset asukkaat voivat käännyttää sinut paikallisiin pakanauskontoihin. Mitäs sitten kun takaisin tulee ärhäkkä marginaaliuskonnon edustaja? Huomaatkin jokupäivä ihmetellessäsi paksua tähtipuuroa, että sen onkin paikallinen Ugumamalele luonut banaaninlehdellä :) No, vitsi vitsinä ja hyvää matkaa!
Epäilen että tämä palsta on minut valmistanut aika hyvin kaikenlaisia käännytyksiä vastaan.
Mutta jos palattuani en ole entiselläni, niin saatte valtuudet alkaa takoa tervettä järkeä päähäni...
Paikallisilla on päällimmäisinä uskoina buddhalaisuus ja luonnonhenget, molemmat ihan siedettävän harmittomia uskomusjärjestelmiä, että ehkä huonomminkin voisi käydä.boxerblock kirjoitti:
Epäilen että tämä palsta on minut valmistanut aika hyvin kaikenlaisia käännytyksiä vastaan.
Mutta jos palattuani en ole entiselläni, niin saatte valtuudet alkaa takoa tervettä järkeä päähäni...
Paikallisilla on päällimmäisinä uskoina buddhalaisuus ja luonnonhenget, molemmat ihan siedettävän harmittomia uskomusjärjestelmiä, että ehkä huonomminkin voisi käydä.Kyllä jos olisin uskovainen ja sinut pitäisi käännyttää johonkin uskomusjärjestelmään, niin helpompi olisi kamelin käydä neulansilmän läpi..
Asiasta toiseen Jimillä virityspaja ohjelmassa änkesivät 4-veto subarun vermeet vanhaan golfiin :) Siinä on todellista osaamista.
http://video.google.com/videosearch?hl=fi&rls=com.microsoft:fi:&rlz=1I7FUJC&q=leepu subaru&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=qCchS4v0JpPR-Qby...KeljuKooKojootti kirjoitti:
Kyllä jos olisin uskovainen ja sinut pitäisi käännyttää johonkin uskomusjärjestelmään, niin helpompi olisi kamelin käydä neulansilmän läpi..
Asiasta toiseen Jimillä virityspaja ohjelmassa änkesivät 4-veto subarun vermeet vanhaan golfiin :) Siinä on todellista osaamista.
http://video.google.com/videosearch?hl=fi&rls=com.microsoft:fi:&rlz=1I7FUJC&q=leepu subaru&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=qCchS4v0JpPR-Qby...Tuli katsottua tuo joskus discoveryltä. Nythän on Toyota ja Subaru julkaisemassa uuden takavetoisen pikku-sportin jonka voima on peräisin boxerista ja kori Toyotalta. Siinäpä minun ainoitten omistamieni autojemerkkien yhteistyötä.
http://www.youtube.com/watch?v=JIriKiQhOjE
Mutta minun lempivehkeeni subaru-pohjalta on kyllä Prodrive P2:
http://www.youtube.com/watch?v=469mi4UOVK0
"Kyllä jos olisin uskovainen ja sinut pitäisi käännyttää johonkin uskomusjärjestelmään, niin helpompi olisi kamelin käydä neulansilmän läpi.."
Mitä? Olenko minä antanut sellaisen kuvan täällä palstalla että minä en ole herkkäuskoinen? Pahus!
Minä kun niin toivoin sellaista imagoa...- t.Kuiperus
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Kyllä jos olisin uskovainen ja sinut pitäisi käännyttää johonkin uskomusjärjestelmään, niin helpompi olisi kamelin käydä neulansilmän läpi..
http://video.google.com/videosearch?hl=fi&rls=com.microsoft:fi:&rlz=1I7FUJC&q=leepu subaru&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=qCchS4v0JpPR-Qby...Hauskaa Joulua
ja
Onnellista Uutta Vuotta boxerblock kirjoitti:
Paikallisilla on päällimmäisinä uskoina buddhalaisuus ja luonnonhenget, molemmat ihan siedettävän harmittomia uskomusjärjestelmiä, että ehkä huonomminkin voisi käydä.Mulla muuten on subaru ja golf
Myös minulta..
Hyviä kokemuksia! Kiva, jos sinulla on aikomus tulla myöhemmin takaisin! Kerro sitten kaikki :)
- ihmettelevätonttu
jotka melkein tappoivat yhden tytön ja neljäkymmentä tyttö- ja poikaretkua seisoi vierella katselemassa pieksämistä! Sinä olet yksi niitä itsensä huiputtajia! Ongelmat ovat sinua paljon lähempänä ne ovat sinussa!
Jotenkin mukava poikkeus palstan keskiarvoisista viesteistä tämä. Niin että toivotan hyvää matkaa ja joulua yms.
- kadun*nainen
Hyvää matkaa, matkustamisessa ei ole kauheasti enää dramatiikkaa, koska on nämä vehkeet
skypet ja (ääliö)webbikamerat millä voi pitää koko ajan kotiin yhteyttä. Huumoria ja yhteispeliä pitää
kuitenkin aina viljellä että pärjää ihmisten kanssa. Tanssiaskelin ja kädestä kiinni pitäen siis jatketaan harjoituksia...
http://www.youtube.com/watch?v=lznKLmhMAf4&feature=related
http://rutube.ru/tracks/2699932.html?v=f48e89d17691bd337173436819f7a7ceKiitos toivotuksista. Onhan sitä tekniikkaa, mutta siellä mihin minä menen ei ole useamman tunnin matkan sisällä kunnon netti-yhteyksiä...
Itsekin lähtisin mielelläni sademetsään, jos aika antaisi myöten. Älä saa malariaa.
Toivottavasti ei tule mitään tauteja.
Olen kyllä käyttänyt hyväkseni kaikkia mahdollisia lääketieteen kehittämiä rokotuksia ja lääkkeitä estääkseni sen, mutta eihän sitä koskaan tiedä...boxerblock kirjoitti:
Toivottavasti ei tule mitään tauteja.
Olen kyllä käyttänyt hyväkseni kaikkia mahdollisia lääketieteen kehittämiä rokotuksia ja lääkkeitä estääkseni sen, mutta eihän sitä koskaan tiedä...Hyvin epätodennäköistähän jonkun pahan todella pahan taudin saaminen on, varsinkin, jos on järki yhtään mukana.
Viidakko on kaunis paikka....
- Thronos
Hyvää ja antoisaa matkaa!
- Thronos
boxerblock kirjoitti:
Kiitos!
Hyvää joulua ja vuoden vaihdetta sinnepäin...Kiitos samoin. Älä katoa kokonaan sinne viidakkoon, sinua kaivataan täällä.
Thronos kirjoitti:
Kiitos samoin. Älä katoa kokonaan sinne viidakkoon, sinua kaivataan täällä.
Kyllä sieltä on tarkoitus tulla takaisin jos en sitten niin sanotusti "go native"...
Taitaa tehdä hyvää pitää pieni tauko palstasta ja ladata akkuja että voi sitten palata virkeämpänä takaisin. Ainakin onnistun välttämään sen viestitulvan mikä tänne aina joulua ennen iskee.- hassu asia mut hyvä
boxerblock kirjoitti:
Kyllä sieltä on tarkoitus tulla takaisin jos en sitten niin sanotusti "go native"...
Taitaa tehdä hyvää pitää pieni tauko palstasta ja ladata akkuja että voi sitten palata virkeämpänä takaisin. Ainakin onnistun välttämään sen viestitulvan mikä tänne aina joulua ennen iskee.Olet siinä tpauksessa oikealla asialla, hyvä juttu.
- HattiWatti!
Hyvää matkaa ! Matkailu avartaa aina ja kunnon seikkailu on poikaa..
Itsekin lähden tässä katsomaan mitä Blue Mountains tarjoaa, tulen takaisin sitten joskus kun siilit heräilevät talviuniltaan. ...turvallista matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.35313616Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002081- 931769
- 831683
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451241- 971184
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2741037Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211003Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27993Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73977