Olen siis hankkimassa afrikkaista kääpiösiiliä, ja tiedän, ettei se ole mikään helppohoitoisin lemmikki, mutta haluan silti sellaisen
Moi, siilit on ihanii
5
770
Vastaukset
- siiliHARRASTAJA
Se on aikalailla makuasia. Tytöt ovat ainakin minulla olleet pikkuisen äkäisiä, pojat taas aika lempeitä. Kun yksi siileistäni sai pitkän odotuksen jälkeen poikasia, siitä tuli tosi äkäinen, saattoi jopa purra. Pureminen kuitenkin loppui, kun poikaset lähtivät.
Hyvää joulua!- Fanzuulasiili
Entäs kumpi allergisoi enemmän? siis kumpi sukupuoli, sillä äitini on lievästi allerginen kissoille ja haluan olla varma, ettei siilistä tule allergiaa. Lähteekö jommastakummasta sukupuolesta enemmän hilsettä kuin toisesta, jne?
- aassssst
Fanzuulasiili kirjoitti:
Entäs kumpi allergisoi enemmän? siis kumpi sukupuoli, sillä äitini on lievästi allerginen kissoille ja haluan olla varma, ettei siilistä tule allergiaa. Lähteekö jommastakummasta sukupuolesta enemmän hilsettä kuin toisesta, jne?
Sukupuoli ei vaikuta allergiaan. Äitisi voi allergisoitua siilille, tai sitten ei. Siilin hilseen lisäksi allergiaa voi aiheuttaa sen käsittely ja piikit. Sukupuolella ei ole mitään väliä. Pojat yleensä rohkeampia... Tärkeää on hankkia siili Suomen Siiliyhdistyksen hyväksymältä viralliselta kasvattajalta, ja tällöin saat käsitellyn ja hyvin hoidetun poikasen.
- Fanzuulasiili
aassssst kirjoitti:
Sukupuoli ei vaikuta allergiaan. Äitisi voi allergisoitua siilille, tai sitten ei. Siilin hilseen lisäksi allergiaa voi aiheuttaa sen käsittely ja piikit. Sukupuolella ei ole mitään väliä. Pojat yleensä rohkeampia... Tärkeää on hankkia siili Suomen Siiliyhdistyksen hyväksymältä viralliselta kasvattajalta, ja tällöin saat käsitellyn ja hyvin hoidetun poikasen.
Mitä tarkoitat rohkealla? Siis että on rohkea puremaan vai mitä :) sry kun en tiedä mutta haluaisin kyllä ..
- Siilisti
Fanzuulasiili kirjoitti:
Mitä tarkoitat rohkealla? Siis että on rohkea puremaan vai mitä :) sry kun en tiedä mutta haluaisin kyllä ..
siileissä siis luonne-eroja aivan kuin missä tahansa eläimessä. Minulla itsellä on tyttösiili, ja sen rohkeampaa on vaikea kuvitella, joten lienee niin yksilöllistä myös erot rohkeudessa ja muissa asioissa. Sylittely ja käsittely tekee siilistä rohkeamman, joten eikun virallisilta kasvattajilta siili hommaamaan :) ja siiliyhdistyksen foorumilta löydät varmimmin ammattimaisempia vastaajia, koska meistä jokainen lienee omistaa siilin ja on enemmän asiantuntija, kuin nämä "siilinvihaajat" ja mukatietäjät, joita tuntuu olevan koko palsta pullollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229