Päivi Räsänen on huolissaan islaminuskon leviämisestä. Eikö olisi syytä olla huolissaan yleensäkin, uskonnon käyttämisestä vallan välineenä. Siitä on kristillisdemokraatit Varkaudessa hyvä esimerkki. Eikö yhtähyvin voisi olla islamdemokraatit? Jos on sitoutumaton islamdemokraatti, kuullostaa vielä paremmellata.
Uskonto politiikassa.
31
563
Vastaukset
- mukamantai
Islam on oikea uskonto, te vääräoppiset joudute kadoyuksen kautta kayumaan. Ettekö nae etta on vain islam, oikea uskonto.
- Varkkila
Ota kartta sinäkin kouraasi ja katso miten eri mailla menee. Sitten katso, mitä uskontoa ne maat keskimäärin edustaa...Eiköhän siinä ole tarinaa taas pitkäksi aikaa, vai mitä?
- uska dara
ymmärtää, että nämä islaminuskoiset pikkuhiljaa valtaavat Suomen. Kasvattavat myös lapsistaan kenties terroristeja?! Mitä muuta noissa islaminuskoisissa maissa on kuin sotia ja terrorismia. Ehkä joku voisi kertoa islaminuskoisen maan, jossa ei ole sotia ja joissa ei ole yhtään terroristia! Kun olin vielä nuori, asia oli ihan toisin. Setäni oli laivalla ja kävivävät monessa maassa. Afganistanissa ja siellä päin. Silloin se tuntui niin eksoottiselta. Nyt kun kuulee sanan Afganistan, tulee mielee heti terrorismi ja sodat!
- Halleluja ja hospoti
myös niistä kristinuskoisista maista jotka ei ole sotinut ja harrastanut terrorismia. Suomessakin sotien aikana papit oli menossa ensimmäisinä. Jos uskontoa arvostat, arvosta myös toisten uskontoa.
- ihmettelen suuresti
laivalla siellä Afganistanissa??? Tarkista nyt ensin että mitä sinä pahvipää kirjoitat kun se mainitsemasi Afganistan on ns. sisämaa!!! eli meri ei ole lähelläkään!!! Ja kyllähän kaikki vanhemmat uskontoon katsomatta varmaan kasvattaa lapsistaan terroristeja, sehän se on päämäärä kaikilla vanhemmilla!!! Kyllä mun lapsesta muuten tehdäänkin terroristi! Ja lopuksi kerro minulle yksi ns. länsimaa ja samalla kristitty maa joka ei ole sotinut ja jossa ei ole ollut ns. terroristeja!!??
- Nakki kopissa
ihmettelen suuresti kirjoitti:
laivalla siellä Afganistanissa??? Tarkista nyt ensin että mitä sinä pahvipää kirjoitat kun se mainitsemasi Afganistan on ns. sisämaa!!! eli meri ei ole lähelläkään!!! Ja kyllähän kaikki vanhemmat uskontoon katsomatta varmaan kasvattaa lapsistaan terroristeja, sehän se on päämäärä kaikilla vanhemmilla!!! Kyllä mun lapsesta muuten tehdäänkin terroristi! Ja lopuksi kerro minulle yksi ns. länsimaa ja samalla kristitty maa joka ei ole sotinut ja jossa ei ole ollut ns. terroristeja!!??
palveli varmaan Sveitsin merivoimissa. Afganistanissakin uskonto taitaa olla sodan aiheena sivuseikka. Olisikohan mitään tekemistä rahanvallalla ja huumeilla, eli huumekartelleilla. Pelko on valjastettu uskonnon varjolla kansan alistamiseen. Kyllä vanhemmat käyttävät häikäilemättömästi myös uskontoa ja vihanlietsontaa kasvatuksessa. Samoin uskontoa käytetään vähäväkisen kansan hyväksikäyttöön, kuten kristillisdemokraatit tekevät. Muuten ihmisiä hyväksikäyttäviä ääriliikkeitä suomessa edustaa persut.
- ei enää sotia
Nakki kopissa kirjoitti:
palveli varmaan Sveitsin merivoimissa. Afganistanissakin uskonto taitaa olla sodan aiheena sivuseikka. Olisikohan mitään tekemistä rahanvallalla ja huumeilla, eli huumekartelleilla. Pelko on valjastettu uskonnon varjolla kansan alistamiseen. Kyllä vanhemmat käyttävät häikäilemättömästi myös uskontoa ja vihanlietsontaa kasvatuksessa. Samoin uskontoa käytetään vähäväkisen kansan hyväksikäyttöön, kuten kristillisdemokraatit tekevät. Muuten ihmisiä hyväksikäyttäviä ääriliikkeitä suomessa edustaa persut.
olla edes armeijaa käynyt? Kirjoitatte puuta heinää! Kirjoitelkaapa sitten uudestaan, kun korvantaukset ovat kuivuneet! Eikä ole tainneet isännekään armeijassa olla? Olette syntyneet valmiiseen maailmaan. Entäpä jos olisitte joutuneet olemaan ihan oikeassa sodassa? Toivottavasti ei ainakaan minun elinaikanani enää tule sotaa, muutoin Suomi on tuhon oma kun tuollaiset maitoparrat ja pullamössöt yrittäisivät isänmaata puolustaa! Olette tosi uusavuttomia!
- jalbert
sun maailmaas ei taida paljoo asioita mahtua, jos on islaminuskoinen, tarkoittaako se että olet automaattisesti terroristi??? ja setäs voi mun puolesta suksia takas afganistaniin laivoineen päivineen. aika hieno laiva jos se maalla kulkee.
Sotien takana on aina jokin uskonnollinen erimielisyys. Jos maailmaan halutaan rauhaa niin uskontojen leviämistä on pyrittävä estämään ja uusien monumenttien eli kirkkojen rakentaminen pitäisi kieltää. Niissä maissa missä on Islam ne voi rakentaa mutta eihän meidän kirkkojen rakentaminenkaa ole mahdollista Islamilaiseen maahan. Israil on hyvä esim. meidänkin uskonnon sotaisuudesta. Myös Pohjoisirlanti. Maassa maan tavalla ja ääri uskonnolliset ja poliittiset järjestöt kuoleman tuomiolla uhattuna kiellettäisiin.
- Nakki kopissa
Sotkemalla uskonto politiikkaan, kuten Varkaudessa, saadaan sekalainen päättäjien joukko. Tosin uskonnon kaltaistahan kommunismikin oli. Demokratia ilman äärimmäisyyksiä on vaikesti saavutettavissa. Kyllä järjestäytyneen yhteiskunnan sääntöihin on sopeutuminen oli uskonto mikä tahansa. Vahvat yksilöt manipuloivat heikkoja. Olipa aseena uskonto tai politiikka. Pahinta jos on sama johtaja molemmissa.
- Varkkila
toisia uskontoja kohtaan. Kaikille annetaan tasapuoliset mahdollisuudet kertoa ajatuksistaan, vai kuinka?
Varkkila kirjoitti:
toisia uskontoja kohtaan. Kaikille annetaan tasapuoliset mahdollisuudet kertoa ajatuksistaan, vai kuinka?
Kyllä se vain kuitenkin on niin että vaikka tämä meidän luterilainen uskonto on maailman pienimmästä päästä niin se on myös samalla niitä suvaitsevampia ja samoin tämä pohjoismainen demokratia politiikka jota nykyhallitus on romuttamassa. Ahdasmielisimmästä päästä on Islam. Ne ei suvaitse alueelleen mm. meidän uskontoa.
- Varkkila
bruno2 kirjoitti:
Kyllä se vain kuitenkin on niin että vaikka tämä meidän luterilainen uskonto on maailman pienimmästä päästä niin se on myös samalla niitä suvaitsevampia ja samoin tämä pohjoismainen demokratia politiikka jota nykyhallitus on romuttamassa. Ahdasmielisimmästä päästä on Islam. Ne ei suvaitse alueelleen mm. meidän uskontoa.
Niinhän mä taisin juuri kirjoittaakin...Sarkasmi on katsos huumorin yksi osa-alue.
- Äläs ny
Varkkila kirjoitti:
Niinhän mä taisin juuri kirjoittaakin...Sarkasmi on katsos huumorin yksi osa-alue.
sivusta seuraten näiden "uskovaisten" tavan lypsää henkisesti huonossa hapessa olevan lähimmäisen
varat...taisi olla helluntailaisia silloin pelissä, ei ollut lasten katottavaa...taisi se huimata useita aikuisiakin. Vielä enemmän kuvottaa tuo poliittinen uskontopeli jota mm. kari ja ihaa vetävät täällä varkauden kulmilla.
Hiukkasin myös arvelluttaa tuo uskonto lastentarhoissa ja kouluissa. Lapset ovat kovin alttiita oppimaan vaikka sitten vääränlaistakin sanomaa. Tokihan minäkin tunnen olevani hiukan uskovainen, mutta vältän tätä viikolla, pekkasvapailla, lomilla ja pyhäpäivinä, mutta muina päivinä kyllä jos vain joutaa ja luoja suo... - Hurmosta hengessä
Äläs ny kirjoitti:
sivusta seuraten näiden "uskovaisten" tavan lypsää henkisesti huonossa hapessa olevan lähimmäisen
varat...taisi olla helluntailaisia silloin pelissä, ei ollut lasten katottavaa...taisi se huimata useita aikuisiakin. Vielä enemmän kuvottaa tuo poliittinen uskontopeli jota mm. kari ja ihaa vetävät täällä varkauden kulmilla.
Hiukkasin myös arvelluttaa tuo uskonto lastentarhoissa ja kouluissa. Lapset ovat kovin alttiita oppimaan vaikka sitten vääränlaistakin sanomaa. Tokihan minäkin tunnen olevani hiukan uskovainen, mutta vältän tätä viikolla, pekkasvapailla, lomilla ja pyhäpäivinä, mutta muina päivinä kyllä jos vain joutaa ja luoja suo...ovat varmaan lukeneet Bengt Pohjasen kirjoja Korpela liikkeestä. (Ei pidä sotkea L Kaulimen Korpelaliikkeeseen.) Korpelaliikehän oli aikalailla suvaitsevainen saarnamiehille. Nykypäivänähän puhuttaisiin hyväksikäytöstä. Saattaisi geenitutkimus, Korpelaliikkeen alueella, näin jälkikäteen tuottaa yllätyksiä. Uskonnon varjolla suoritettu " huonossa hapessa" olevien hyväksikäyttö pyörii nykyisen tekniikan aikakaudella jopa tekstiviesteinä. Kirkollisissa piireissä on jopa järjestetty koulutusta hyväksikäyttöön.
- ' Latitude '
Hurmosta hengessä kirjoitti:
ovat varmaan lukeneet Bengt Pohjasen kirjoja Korpela liikkeestä. (Ei pidä sotkea L Kaulimen Korpelaliikkeeseen.) Korpelaliikehän oli aikalailla suvaitsevainen saarnamiehille. Nykypäivänähän puhuttaisiin hyväksikäytöstä. Saattaisi geenitutkimus, Korpelaliikkeen alueella, näin jälkikäteen tuottaa yllätyksiä. Uskonnon varjolla suoritettu " huonossa hapessa" olevien hyväksikäyttö pyörii nykyisen tekniikan aikakaudella jopa tekstiviesteinä. Kirkollisissa piireissä on jopa järjestetty koulutusta hyväksikäyttöön.
"Kirkollisissa piireissä on jopa järjestetty koulutusta hyväksikäyttöön. "
Onko sinulla näyttöä tuolle väitteellesi ? - Äläs ny
' Latitude ' kirjoitti:
Onko sinulla näyttöä tuolle väitteellesi ?olisi virkistävää kuulla millä alueella ko. liike on toiminut:
Saattaisi geenitutkimus, Korpelaliikkeen alueella, näin jälkikäteen tuottaa yllätyksiä.
Tuo kirja pitääkin etsiä ja lukea. Sinänsä en ole uskonnosta kiinnostunut, mutta sen mukaanaan tuomat lieveilmiöt ovat saaneet minut voimaan pahoin monta kertaa, ehkä se nostaa tähän uutta
henkilökohtaista innostusta varsinkin kun en ole itse tuosta kuullutkaan. - Hurmosta hengessä
' Latitude ' kirjoitti:
Onko sinulla näyttöä tuolle väitteellesi ?hengellisestä hyväksikäytöstä. Kirkkohan kouluttaa esim lähetys-saarnaajia ja muita tiedon levittäjiä.
- Hurmosta hengessä
Äläs ny kirjoitti:
olisi virkistävää kuulla millä alueella ko. liike on toiminut:
Saattaisi geenitutkimus, Korpelaliikkeen alueella, näin jälkikäteen tuottaa yllätyksiä.
Tuo kirja pitääkin etsiä ja lukea. Sinänsä en ole uskonnosta kiinnostunut, mutta sen mukaanaan tuomat lieveilmiöt ovat saaneet minut voimaan pahoin monta kertaa, ehkä se nostaa tähän uutta
henkilökohtaista innostusta varsinkin kun en ole itse tuosta kuullutkaan.Vaikutti 1920-30 luvulla Pohjois-Ruotsin ja Torniojokilakson lesdatiolaisten keskuudessa. Bengt Pohjanen on muistaakseni Pajalasta kotoisin. Kirjoittaa meänkielellä myös. Jos olet katsonut "Maa on syntinen laulu" elokuvan tai lukenut kirjan. Aihepiiri on samankaltainen Korpela liikkeen kanssa.
- - Latitude -
hengellisestä hyväksikäytöstä. Kirkkohan kouluttaa esim lähetys-saarnaajia ja muita tiedon levittäjiä.
"Kirkkohan kouluttaa esim lähetys-saarnaajia ja muita tiedon levittäjiä
No se nyt ei ole hyväksikäyttöä. - Hurmosta hengessä
- Latitude - kirjoitti:
"Kirkkohan kouluttaa esim lähetys-saarnaajia ja muita tiedon levittäjiä
No se nyt ei ole hyväksikäyttöä.Hyväksikäytöstä konkreettisesti. Etsi käsiisi juttuja katolisen kirkon sisäpiirissä tapahtuneista tapauksista. Minä tarkoitin henkistä hyväksikäyttöä ja siitä on esimerkkejä jo sitten Varkaudestakin. Eikös jonkun valheellisen opin julistaminen tietämättömälle ole henkistä hyväksikäyttöä?
- - Latitude -
Hyväksikäytöstä konkreettisesti. Etsi käsiisi juttuja katolisen kirkon sisäpiirissä tapahtuneista tapauksista. Minä tarkoitin henkistä hyväksikäyttöä ja siitä on esimerkkejä jo sitten Varkaudestakin. Eikös jonkun valheellisen opin julistaminen tietämättömälle ole henkistä hyväksikäyttöä?
En minä viitsi penkoa noita tapauksia, mutta koska kirjoitit "Kirkollisissa piireissä on jopa järjestetty koulutusta hyväksikäyttöön", niin arvelin sinulla olevan joku lähde tuolle asialle. Et sitä kuitenkaan kertonut, joten taisi olla huuhaa juttu.
Valheellinen oppi tai valehtelu eivät ole henkistä väkivaltaa. On kyllä aika vaikeaa määritellä, missä kulkee huonon käyttäytymisen ja henkisen väkivallan raja. - Äläs ny
- Latitude - kirjoitti:
En minä viitsi penkoa noita tapauksia, mutta koska kirjoitit "Kirkollisissa piireissä on jopa järjestetty koulutusta hyväksikäyttöön", niin arvelin sinulla olevan joku lähde tuolle asialle. Et sitä kuitenkaan kertonut, joten taisi olla huuhaa juttu.
Valheellinen oppi tai valehtelu eivät ole henkistä väkivaltaa. On kyllä aika vaikeaa määritellä, missä kulkee huonon käyttäytymisen ja henkisen väkivallan raja.jotenkin tuohon aiempaan juttuun, olen kuullut lähetys-saarnaaja asennosta. Onko se topakasti asennossa seisova kirkon kouluttama saarnamies, vai pelkkä jalkojen levittelijä.
Kirkkohan kouluttaa esim lähetys-saarnaajia ja muita tiedon levittäjiä.
- ----
Islam eroaa muista siinä, ettei kyseessä ole pelkkä uskonto. Islam on yhteiskuntajärjestelmä, jonka vaikutus näkyy kaikessa arkielämästä lainsäädäntöön. Islamin leviäminen on oikeasti uhka länsimaisille arvoille.
- Niet ponimai
yritä juuri samaa?
- Äläs ny
Niet ponimai kirjoitti:
yritä juuri samaa?
että otetaan kevennystä hiukan, wikistä löytyi seuraava jäyhä kuvaus uskonnosta:
Uskonnolla tarkoitetaan yleiskielessä uskoa jumalaan tai muuhun yli-inhimilliseen mahtiin, siihen turvautumista sekä siihen liittyvää pyhyyden kokemusta yleismaailmallisena ilmiönä. Uskonnot ovat muotoutuneet oppijärjestelmiksi ja ilmenevät erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina.
Lisäksi löytyy nämä kansan parista tutut sloganit jotka viittää uskoon tai johonkin korkeampaan:
voi pyhä sylvi, voi taivahan taatto, eihän tuota usko erkkikään, voi jeesus sentään, voi taivahan talikynttilät
voi kristus perkele, jne Muistaako joku lisää näitä sloganeita? - Niet ponimai
Äläs ny kirjoitti:
että otetaan kevennystä hiukan, wikistä löytyi seuraava jäyhä kuvaus uskonnosta:
Uskonnolla tarkoitetaan yleiskielessä uskoa jumalaan tai muuhun yli-inhimilliseen mahtiin, siihen turvautumista sekä siihen liittyvää pyhyyden kokemusta yleismaailmallisena ilmiönä. Uskonnot ovat muotoutuneet oppijärjestelmiksi ja ilmenevät erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina.
Lisäksi löytyy nämä kansan parista tutut sloganit jotka viittää uskoon tai johonkin korkeampaan:
voi pyhä sylvi, voi taivahan taatto, eihän tuota usko erkkikään, voi jeesus sentään, voi taivahan talikynttilät
voi kristus perkele, jne Muistaako joku lisää näitä sloganeita?Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon.
Uskovaisten kiroja: Ai Italian maa. Voi Rantasalamen pojat. No jo on kumma. Voi äiti ( Smör mamma ) - ........
Niet ponimai kirjoitti:
yritä juuri samaa?
No eipä ole kyllä lähelläkään samaa tasoa. Ei silti, en kyllä pidä KD:n uskonnollisuudestakaan. Mutta kovin ollaan kaukana islamiin verrattuna...
- Ei pyhäsyl...
........ kirjoitti:
No eipä ole kyllä lähelläkään samaa tasoa. Ei silti, en kyllä pidä KD:n uskonnollisuudestakaan. Mutta kovin ollaan kaukana islamiin verrattuna...
on kasvamassa tuloja suuremmiksi WL: 17.12. 09. Eikä tarvitse ihmetellä miksi ihmiset eroavat kirkosta. Kirkon päättäjät on politikoineet kirkonkin nurkkaan. Vallassa riehuvat suurimmat oman edun tavoittelijat. Tekopyhyys ja hurskasteku suorastaan huokuu näistä temppelipolitikoista. Muslimeilla on sentäs selkärankaa, entäs meidän krist ja demokraateilla?
- Niin no...
Ei pyhäsyl... kirjoitti:
on kasvamassa tuloja suuremmiksi WL: 17.12. 09. Eikä tarvitse ihmetellä miksi ihmiset eroavat kirkosta. Kirkon päättäjät on politikoineet kirkonkin nurkkaan. Vallassa riehuvat suurimmat oman edun tavoittelijat. Tekopyhyys ja hurskasteku suorastaan huokuu näistä temppelipolitikoista. Muslimeilla on sentäs selkärankaa, entäs meidän krist ja demokraateilla?
Joo, melkoista kikkailua tuo kirkon toiminta on. Mutta enpä nyt puhuisi mistään selkärangasta muslimienkaan suhteen. Ääriryhmillä on käsitykset liiankin jumittuneet menneisyyteen, kun taas valtiotasolla ollaan edelleen rähmällään länteen päin.
- Näin se menee.
Mua ei ainakaan mitkään uskonnot heilauta mihinkään suuntaan.
Uskon, mitä näen ja sydämessäni koen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363797- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311536- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821252