Voiko tämä johtua allergiasta

paremmin voisi mennä

Heipparallaa

Mulla tulee aina välillä sellaisia ihme oireita kuin olisin tulossa kepeäksi. Paikkoja särkee samalla lailla kuin kuumeen noustessa, mutta helpottaa muutaman päivän kuluttua. Suuhun ei tule sitä tuttua kutinaa mitä yleensä, esim mitä tulee syödessä omenaa, luumua, persikkaa.................. tai pähkinää.
Olen allerginen koivulle ja samalla ristiallerginen monelle hedelmälle, pähkinälle ja usealle maustelle. Olen jo vuosia yrittäny selvittää "omatoimisesti" voisivatko oireni johtua allergiasta mutta huonoin tuloksin.

Osaisko täällä joku sanoa voiko jokin ruoka-aine aiheuttaa kyseiset vaivat, vai onko tämä jotain muuta?

2

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osma74

Et sanonut, kuinka usein oireita on, ja liittyvätkö johonkin tiettyyn tilanteeseen. Entäpä, jos sairastat silloin lievänä jonkin flunssan tai vastaavan infektiotaudin? Voihan sitä käydä lääkärissä, jos alkaa usein outoja oireita olemaan. Lämpökin kannattaa mitata, ja merkitä lukemat ylös. Jotain perustutkimuksia kannattaisi varmaan tehdä, jos ei ole aikoihin tehty. Kuten perusveritutkimukset.

• viisastunut

Onko sulla paljon huonekasveja, onko niissä liian vanhaa multaa ja/tai hometta pinnalla? Tämä pirulainen oli minun sairastuttaja. Ajattelin jo ettei kaikissa kodeissa ole voinut olla hometta, vaikka kaikki oireet viittasivatkin siihen. Sitten perehdyin paremmin huonekasvien hoito-ohjeisiin ja tajusin kasvattavani omaa pientä kompostiviljelmää kotonani.

Multa on todellakin vaihdettava useammin tai vain yksinkertaisesti heitettävä kaikki kasvit pois. Olen asunut yksiöissä ja aiemmalla kasvimäärällä, se oli sama kuin asuisi kompostissa. Hengitä nyt sitä ilmaa sitten! Ei ihme, että olin kauttaaltaan niin huonossa kunnossa. Kaikki oireet sopivat muuten hometalo oireisiin, ihan vain vinkiksi. Talo saattaa olla täysin kunnossa, se on ne kasvit joissa se home on. Muutto siis turhaa, kaikki kasvit vain roskikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1085
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      981
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      905
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      900
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe