Joulupukki faksasi minulle lastenlasteni hänelle lähettämän joulukirjeen eli lahjatoivelistan.
Kaipa Pukki toivoi kiireeseensä vähän apua. No, antavathan ukit Pukille apua, sehän on selvä.
Niinpä seisoin kaupan leluosastolla silmiäni pyörittelemässä.
Varsinkin kouluikäisten lasten toiveet saivat ukin lompakon jo takataskussa hytisemään, koska harva niistä toiveista alle satasen jäi. Varsinkin Lego-osaston hinnat hirvitti.
Kateellisena ajattelin Mummia, joka kotona telkkaria katsellessaan oli syksystä lähtien kutonut sukkia lasenlasten joululahjoiksi. Eipä maksa paljon ja jokaisessa silmukassa on joulun tunnetta ja mummin rakkautta. Varmasti lämmittävät pieniä jalkoja talvipakkasella.
Vaan entäpä Ukki. Muistelin pienenä poikana joululahjaksi saamaani, isän taitavien käsien tekemää, puista kuorma-autoa. Kyllä se oli hyvä ja paljon käytössä tuvan lattialla lapsen leikeissä.
Kelpaisikohan sellainen lahja nykylapselle, kun toinen lapsi vieressä ajelisi lähes 200€ maksavalla Lego nosturiautolla, jossa oikea power function moottori, vaihteistot ja kaikki?
Tuskin, kyllä sen Ukkikin tajuaa ja niinpä Ukki nostaa nöyrästi laatikoita kärryyn ja menee kiltisti kassalle, jossa muovi vinkuu ja eläkesäästöt hupenee markkinatalouden janoiseen kurkkuun.
Ukin joulutunnelma ei kuitenkaan ole sama kuin Mummin, näin se on.
Joulupukilta faksin sain
7
125
Vastaukset
- Ramoona*
Jo marraskuun alussa tulvii postilaatikosta lelukuvastoja, joissa esitellään viimeisimmät tekniikkalegot, Braz-nuket rekvisiittoineen, Barbie-unelmat, ritarilinnat, avaruusrobotit, RC-autot. Kyllä meidänkin vaari niitä tekniikkaleluja hypistelee ja kummasti mukaan tarttuvat leluosastolta, näyttää poikien kanssa leikkivänkin niillä. Ristiriitaisin tuntein aattona katselen sitä lahjavuoren joulupapereiden auki repimistä, ja pakkausjätemäärä on valtaisa. Nostalgiset kauniisti veistetyt puuautot joutuisivat varmaan hyllylle koristeeksi.
Minäkin neulon lämpöisin ajatuksin paljon lapsenlapsille sukkia, lapasia, myssyjä, villapaitoja, mutta yleensä annan ne muulloin. Olen ottanut miellyttäväksi tehtaväkseni lähisuvun kirjalahjat, ja aloitan hankinnat syksyn kirjamarkkinoilla, joilta löytää mielenkiintoisia pienkustantajien tuotteita. Kirjakaupoissa on myös mukavia pelejä, joita voi monenikäiset yhdessä pelata. Nyt löysin kauniisti tehtyjä puisia pulmaleluja, uusiakin vanhan pirunnyrkin lisäksi, eikä hintakaan päätä huimannut, niissä on haastetta aikuisillekin. - Hintriika*
Jos ukki on rikkaampi kuin pukki, niin mikäpä siinä. Muutoin karsastan lahjavaatimuksia, eivät ne nykyisin enää useinkaan ole lahjatoiveita.
Hyvän mielen vaatimus voi aiheuttaa toiselle pahan mielen, jos ukin tai mummin lompakossa ei olekaan tarpeeksi rahaa. Tai kenties rakkaat sukulaiset ajattelevat, että olkoot isovanhemmat vaikka viikon syömättä. - 11+
Mitähän Mummi sanoisi jos ukki olohuoneeseen höyläpenkin raahaisi ja alkaisi puuleluja väsäämään.
- se sama*
tonttumuori* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Oa5HBlU1h9M
Lämmintä Joulun odotusta!Piti olla Joulupukki suukon sai !---- No joudun sen antamaan itse: Moiskis ihana joulu-ukki! t. pilvi*
- Mummi tykkäisi
jos ukki vuolisi minulle kauniin puukauhan tai vaikka rukinlavan seinäkoristeeksi. Ukille kokoontaitettava Black and Decker, tai oikea puinen höyläpenkki, joka toimisi samalla sohvapöytänä. Siinäpä lahjaidea omalle ukkokullalleni , nyt tämä mummi lähteekin oitis Bauhausiin ja tekee ukin onnelliseksi.
- JouluMummi
Joulupukki lahjat jo toi,
Pikku-Jukka vieläkään ei unta saada voi,
kas, painaa hänen mieltään nyt niin suuri salaisuus.
Ei hillitä voi kieltään, vaan saa kuulla nalle uus:
Voi, kun hassua mä nähdä sain
äsken, kun mä karamellin hain.
Mä hiivin saliin päin,
ovenrakoon salaa jäin,
kun äidin kanssa joulupukin juttelevan näin.
Ja kuinka hassusti se sattuikaan
Joulupukin partaan valkeaan!
Voi, mikä nauru syntyiskään
jos isi sais tietää tään,
että joulupukki suukon sai !
suom. sanat Saukki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955