Pasianssi tökkii!!!!!!!

Teotwawki

Pelaan tietokonepasianssia aina silloin tällöin kun odotan inspiraatiota, tai minulla on blackout kirjoitustyöni etenemisessä. Ohjelma ilmoittaa, että uusia siirtoja ei enää ole joka tarkoittaa, että se ei tule menemään läpi. Kismittää, että miksi se ei voi ilmoittaa sitä heti kun avaa uuden pakan. Voisihan siinä olla vaikka ilmoitus, että ÄLÄ YRITÄ, TÄMÄ PAKKA EI MENE LÄPI!!!!!! Keskimäärin joka kuudes peli menee läpi. Onko muita ehdotuksia?

54

894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkälainen pasianssi sulla pelinä. Eikös niissä yleensä lue että haluatko yrittää uudelleen samaa peliä. :)

• joo lukee siinä, että haluatko jatkaa peliä, mutta olen huomannut, että ei se auta. Ongelma on se, että haluaisin hypätä sen veivaamisen yli, enkä pelata ollenkaan peliä, joka ei tule menemään läpi. :-D)))))))))))))))))))))))))))))))

• Opetus.
        Teotwawki kirjoitti:

joo lukee siinä, että haluatko jatkaa peliä, mutta olen huomannut, että ei se auta. Ongelma on se, että haluaisin hypätä sen veivaamisen yli, enkä pelata ollenkaan peliä, joka ei tule menemään läpi. :-D)))))))))))))))))))))))))))))))

Tietokone ammattilainen joka ei tiedä alasta mitään. luulee että peli on valmiina lopputulokseen asti
        koneella. Ehei satunnaisotantageneraattori valitsee kortit reaaliajassa.

• Opetus. kirjoitti:

Tietokone ammattilainen joka ei tiedä alasta mitään. luulee että peli on valmiina lopputulokseen asti
        koneella. Ehei satunnaisotantageneraattori valitsee kortit reaaliajassa.

että aloitus oli kieli poskessa tehty. En ole muuten koskaan sanonut olevani alan ammattilainen. Koulutus on, mutta niin vanhentunut, että siitä ei ole mihinkään enää nykyään.

• Heikunkeikku

En pelaa pasianssia tietokoneella. Oon joskus, varmaan pari vuotta sitten, kokeillut pelata muutamia pelejä.
      Eihän se nyt niin voisi ilmottaa, että tämä pakka ei tule menemään läpi. Mistä sitä siinä vaihees tietää. Sehän riippuu, mitä korttia siitä pakasta käytät ja jos teet jotakin älyttömiä virheitä, niin sitten lyö tyvimaan eteen ja kaikki menee lörtsyksi.
      Jaa, unohtu kysyä, että mitä pasianssia pelaat?

Pelaan pokeria tietokoneella, noin kerran viikossa on inspiraatiopäivä. Se on kivaa.

• kainalossa kirjoittaessani tätä viestiä:-) Solitaire on pelin nimi.

• handek

Olla muita nokkelampi, vai tehdä työ?
      Jos se olis enempi fiksu, sehän ois jo tehty...
      Onnea Kuitenkin Teille.
      Teillä on kuitenkin arvokasta näkökulmaa.

• mikään.

• Rocellii

ainakin spaiderissa voi näpsytellä eteenpäin

ja sehän ei mene kuin joka 25:s peli läpi

ei aina sitäkään :)

nii ja sen voi kyllä tosiaan aloittaa alusta...jos epäilee omia siirtojaan
      joskus se auttaa......

tai sitten se "kumoa siirto" ---jos ja kun huomaa mokanneensa

• En toki tiedä onko se seiskassa (eikös sulla ollut se?)
      Siihen voi kyllä jumittua, nimimerkki kokemusta on. :))

• vapaakenttää, ei hassumpi peli sekään.

• Heikunkeikku

Yritin miettiä, että mikäs sen pasianssin nimi olikaan, jota oon pelannut joskus.
        Ei tullunna mieleen.
        Nyt tuli, kun luin sun vastauksesi.
        Vapaakenttää oon pelannut minäkin.

• handek
        Teotwawki kirjoitti:

vapaakenttää, ei hassumpi peli sekään.

Eikös tämä sanaristikko jo mieltä virkeyrttä...

• hyvä mieli

Vapaakenttä on siitä mukava peli, että se menee läpi aina.

• hyvä mieli kirjoitti:

Vapaakenttä on siitä mukava peli, että se menee läpi aina.

ihan oma vapaakenttä:-)

• handek kirjoitti:

ristikoiden teossa. Iltapäivälehtien pelit ovat vain niin simppeleitä, että menevät aina läpi.

• Heikunkeikku
        handek kirjoitti:

Sanaristikot on kivoja. Iisakin ristikkolehti on paras.
        Näitä ristikkoja ratkon kausiluontoisesti. Kun ratkon, niin sitten kans ratkon, enkä meinaa. Ratkon niin kauan, että saan tarpeeksi ja korvista jo ruudut tippuu. Ja sitte pläiskäsen lehden kiinni ja jään odottamaan uutta ristikkoinspiraatiota. Tällä haavaa ei ole ratkomisia. Väärä vuodenaika.
        Iisakin ristikossa on piilosana-tehtäviä, ne ovat kivoja. Takakannessa on kuva/kirjain/sana-tehtävä ja sekin on kiva. Se on helppo, paitsi usein jää yks tai kaks keksimättä ja voi jee, että ottaa päähän.

Pidän joistakin tietyistä ristikontekijöistä erityisesti. Ja jotkut on semmosia, että huh-huh en piittaa.

Mikä meni yli ymmärryksen? Tarkoititko pasianssia? Ei, en pelaile pasianssia. Joskus oon muutamia pelannut, mutta siitä on aikaa. Kuten oon kertonut, niin pelaan nettipokeria. Se puolestaan on kivaa, kun voi pelata muiden kanssa. 6-10 hengen pöydissä. Yleensä 6 hengen. Tosin silloin tällöin pelaan 30 hengen turnausta ja muutamia kertoja semmosia, joissa on muutama tuhat pelaaja. Ne eivät niin miellytä.

Kaikki pelikorttipelit on kivoja. Ah, niin kovin kivoja ja hauskoja. Siis jos on kunnon vastustajia, jotka on myös mukavia.

Ja vielä tähän lopuksi: Olen vallan mainio tekemään korttitemppuja. Ei voi olla totta, hämmästys-hämmästys, sanovat muut. Kerro, kerro, miten sen teit, sanovat.
        Ja minä vain hymyilen, vienosti.

• hyvä mieli
        Teotwawki kirjoitti:

ihan oma vapaakenttä:-)

:-) Voipihan noita vapaakenttiä ole useampiakin (en tiedä), nyt kirjoitin siitä, joka on kaikilla helposti saatavilla, kera W.

• handek
        Teotwawki kirjoitti:

ristikoiden teossa. Iltapäivälehtien pelit ovat vain niin simppeleitä, että menevät aina läpi.

Niissähän oppii fraasit jo viikossa.
        Ei niissä mittää uutta opi, tautofoniaa.
        Kiitos näkökulmasta.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Sanaristikot on kivoja. Iisakin ristikkolehti on paras.
        Näitä ristikkoja ratkon kausiluontoisesti. Kun ratkon, niin sitten kans ratkon, enkä meinaa. Ratkon niin kauan, että saan tarpeeksi ja korvista jo ruudut tippuu. Ja sitte pläiskäsen lehden kiinni ja jään odottamaan uutta ristikkoinspiraatiota. Tällä haavaa ei ole ratkomisia. Väärä vuodenaika.
        Iisakin ristikossa on piilosana-tehtäviä, ne ovat kivoja. Takakannessa on kuva/kirjain/sana-tehtävä ja sekin on kiva. Se on helppo, paitsi usein jää yks tai kaks keksimättä ja voi jee, että ottaa päähän.

Pidän joistakin tietyistä ristikontekijöistä erityisesti. Ja jotkut on semmosia, että huh-huh en piittaa.

Mikä meni yli ymmärryksen? Tarkoititko pasianssia? Ei, en pelaile pasianssia. Joskus oon muutamia pelannut, mutta siitä on aikaa. Kuten oon kertonut, niin pelaan nettipokeria. Se puolestaan on kivaa, kun voi pelata muiden kanssa. 6-10 hengen pöydissä. Yleensä 6 hengen. Tosin silloin tällöin pelaan 30 hengen turnausta ja muutamia kertoja semmosia, joissa on muutama tuhat pelaaja. Ne eivät niin miellytä.

Kaikki pelikorttipelit on kivoja. Ah, niin kovin kivoja ja hauskoja. Siis jos on kunnon vastustajia, jotka on myös mukavia.

Ja vielä tähän lopuksi: Olen vallan mainio tekemään korttitemppuja. Ei voi olla totta, hämmästys-hämmästys, sanovat muut. Kerro, kerro, miten sen teit, sanovat.
        Ja minä vain hymyilen, vienosti.

niin moneen vuoteen tehnyt, että onko Wikipedia ahkerassa käytössä, kun ratkot rintsikoita? :-D

• handek
        Heikunkeikku kirjoitti:

Yritin miettiä, että mikäs sen pasianssin nimi olikaan, jota oon pelannut joskus.
        Ei tullunna mieleen.
        Nyt tuli, kun luin sun vastauksesi.
        Vapaakenttää oon pelannut minäkin.

Että en pelaisi koskaan uhkapeliiä.
        Nyt mulle voi nauraa ihan Päätalon tapaan, persittääiin reppien.
        En minkaanlaista rahapeliä.

Minusta rahapeli osoittaa alempaa sosiaaliluokkaa, ja minusta alemmaksi ei juuri pääse...

• Heikunkeikku
        handek kirjoitti:

Että en pelaisi koskaan uhkapeliiä.
        Nyt mulle voi nauraa ihan Päätalon tapaan, persittääiin reppien.
        En minkaanlaista rahapeliä.

Minusta rahapeli osoittaa alempaa sosiaaliluokkaa, ja minusta alemmaksi ei juuri pääse...

Mitäpäs nauramista tuossa on. Ehei, ehei, en naura.
        Yks tykkää jostakin jutusta ja toinen jostakin muusta.

Sen verran tosta pokerista, että olen melko varma, että luulet kyseessä olevan sellainen "vanhanajan pokeripeli", en minäkään sellaista menisi rahasta pelaamaan.
        Texas Holden on täysin erilainen peli. Siis täysin erilainen. Siinä on enemmän taidosta kysymys, kuin tuurista.

Mitä tarkoitit viestisi loppuosalla?

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

niin moneen vuoteen tehnyt, että onko Wikipedia ahkerassa käytössä, kun ratkot rintsikoita? :-D

Ratkon ristikkoa määrätyllä systeemillä. Teen lehdessä "kierroksia" elikkä palaan aina takaisin alkuun ja jatkan, mihin olen jäänyt ja jatkan niin kauan, kun saan ratkottua. Kun tyssää, niin menen jatkamaan seur. ristikkoa jne... Aina palatessani uudelleen keskeneräiseen ristikkoon, niin keksin uusia sanoja, vaikka aikaisemmin järki on sanonut vaan pienen Pih-äännähdyksen.
        Wikipedia ei ole ollenkaan käytössä. Mitäs jännää siinä olis, jos joka sanan kävis tarkistamassa.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Ratkon ristikkoa määrätyllä systeemillä. Teen lehdessä "kierroksia" elikkä palaan aina takaisin alkuun ja jatkan, mihin olen jäänyt ja jatkan niin kauan, kun saan ratkottua. Kun tyssää, niin menen jatkamaan seur. ristikkoa jne... Aina palatessani uudelleen keskeneräiseen ristikkoon, niin keksin uusia sanoja, vaikka aikaisemmin järki on sanonut vaan pienen Pih-äännähdyksen.
        Wikipedia ei ole ollenkaan käytössä. Mitäs jännää siinä olis, jos joka sanan kävis tarkistamassa.

sen verran ammattilaisia, että kyllä osaavat kiertää Wikipediakysymykset. Samaa systeemiä käytin itsekin aikoinaan Suomen kuvalehden ristikoita ratkoessani. Et ehkä huomannut edellisessä viestissäni ollutta koukkua. Puhuin rintsikoiden ratkomisesta.:-D)))))))))))))

• xxxyyy
      • tutustua peliin, jospa olisin siinä yhtä huono:-)

• mahjongg
        Teotwawki kirjoitti:

tutustua peliin, jospa olisin siinä yhtä huono:-)

http://www.mbnet.fi/pelihalli/pelaanyt/aly/lauta/mahjongg/

tässä sellainen enempi aikuiseen makuun ja silmiä hellivä kiinalainen mahjongg, tosin viiden luvatun peli
        hurmiosta, onkin vain neljä (kaksi kun on samaa).
        Kaksi ensimmäistä vaikeustasoa menee leikiten ja kahden muun kanssa muistia tarvitaan.

• G.J.

Ja ei siina monikenttäversiota mahjongista viimekesänä tälläista monikenttäversiota. Näppäränä miehenäkin siin on siulle haastetta. Kenttien lukumäärää en enää muista, mutta sain ne kaikki pelattu läpi putkeensa. Puolesvälii on yksi ongelmallinen kenttä, vaan sen kun saa läpi niin menee kun vettä vaan. Tässä linkissä on siulle jopa ohje, ite aloitin täysin untamona:

http://www.taukopelit.fi/pelit/Mahjong/mahjong-connect/2175

... hih .... ;-))

Ps. is.peleissä on monta kenttää po peliä jos ei tässä versiossa, ihan varmuudenvälttämisenehkäisemiseksi .

• G.J.
        G.J. kirjoitti:

Ja ei siina monikenttäversiota mahjongista viimekesänä tälläista monikenttäversiota. Näppäränä miehenäkin siin on siulle haastetta. Kenttien lukumäärää en enää muista, mutta sain ne kaikki pelattu läpi putkeensa. Puolesvälii on yksi ongelmallinen kenttä, vaan sen kun saa läpi niin menee kun vettä vaan. Tässä linkissä on siulle jopa ohje, ite aloitin täysin untamona:

... hih .... ;-))

Ps. is.peleissä on monta kenttää po peliä jos ei tässä versiossa, ihan varmuudenvälttämisenehkäisemiseksi .

Siulla menee varmasti sormet, varpaat ja kieli solmuun

• mahjongg kirjoitti:

http://www.mbnet.fi/pelihalli/pelaanyt/aly/lauta/mahjongg/

tässä sellainen enempi aikuiseen makuun ja silmiä hellivä kiinalainen mahjongg, tosin viiden luvatun peli
        hurmiosta, onkin vain neljä (kaksi kun on samaa).
        Kaksi ensimmäistä vaikeustasoa menee leikiten ja kahden muun kanssa muistia tarvitaan.

pysyä niissä helpoissa, jos muistia tarvitaan:-D

• handek
        Teotwawki kirjoitti:

pysyä niissä helpoissa, jos muistia tarvitaan:-D

Ylittävät minun älykkyyteni monin tavoin, ja monin tavoin niitä pelataankin...

• kivellä.istuja
        G.J. kirjoitti:

... hih .... ;-))

Oli tarkoitus sanoa tuossa ylempänä: että ei siinä kaikki, minulle joku ehdotti monikenttäversiota mahjongista. Siihen peliin on mm. tuo linkki. (Pyyhin näköjään väärän kohan pois. Tuli saunassa otettua kipakat löylyt.)

• pasi-kranssi
        kivellä.istuja kirjoitti:

Oli tarkoitus sanoa tuossa ylempänä: että ei siinä kaikki, minulle joku ehdotti monikenttäversiota mahjongista. Siihen peliin on mm. tuo linkki. (Pyyhin näköjään väärän kohan pois. Tuli saunassa otettua kipakat löylyt.)

kun sulle ehdotin täällä tuota peliä. Itse en pääse kauammaksi, kuin onko se 7. kenttä, vasemmalta oikealle.

• kivellä.istuja
        pasi-kranssi kirjoitti:

kun sulle ehdotin täällä tuota peliä. Itse en pääse kauammaksi, kuin onko se 7. kenttä, vasemmalta oikealle.

Ajattelinkin jossain välissä kiittää. Kiitos. Melkein loppuun pääsit siäkin. Siihen kenttään, jossa vajuuminen tapahtuu pelkästään yläältä päin jos pääsee mahollisimman vähillä korvaavuuksilla niin sen saaminen läpi on vahvoilla. Viimäsessä kentässä kokonaisuus kutistuu lähes ympyränoloisesti ja aina jostain kummasta onnistuu löytämään helpotuksen. Onnitteluja ei tullut, todettiin vaan että ei enempää.

Iso kiitos ;-) ---- otti lujille. ;-))

• pasi-kranssi

Ajattelinkin jossain välissä kiittää. Kiitos. Melkein loppuun pääsit siäkin. Siihen kenttään, jossa vajuuminen tapahtuu pelkästään yläältä päin jos pääsee mahollisimman vähillä korvaavuuksilla niin sen saaminen läpi on vahvoilla. Viimäsessä kentässä kokonaisuus kutistuu lähes ympyränoloisesti ja aina jostain kummasta onnistuu löytämään helpotuksen. Onnitteluja ei tullut, todettiin vaan että ei enempää.

Iso kiitos ;-) ---- otti lujille. ;-))

kun loppuun pääsit! Ei voi kuin kunnioittaa! :))

• kivellä.istuja
        pasi-kranssi kirjoitti:

kun loppuun pääsit! Ei voi kuin kunnioittaa! :))

Nää on terispelien tavoin hyviä pelejä aivoille, kun stimuloivat niin monipuolisesti. Alussa jouduin pelaamaan koko näytöllä vaan nuo loppu pelit oli pelattava pienemmällä, koska aika oli niin tiukasti kortilla, et silmiä ei ollu paljon varaa kohistella laiasta laitaan ja keskiöissä. Mahjonkien läpipääsyssä on hurjasti tuuria mukana, sillä kenttien asettelmista kaikki on kiinni ja noihin 'hint' apuihin ei aina voinut luottaa.

• kivellä.istuja

Nää on terispelien tavoin hyviä pelejä aivoille, kun stimuloivat niin monipuolisesti. Alussa jouduin pelaamaan koko näytöllä vaan nuo loppu pelit oli pelattava pienemmällä, koska aika oli niin tiukasti kortilla, et silmiä ei ollu paljon varaa kohistella laiasta laitaan ja keskiöissä. Mahjonkien läpipääsyssä on hurjasti tuuria mukana, sillä kenttien asettelmista kaikki on kiinni ja noihin 'hint' apuihin ei aina voinut luottaa.

tetrispelien

• Mahjongiin. Kyodai Mahjongg, ei ole tavalliset pasianssit kiinnostaneet sen jälkeen kun tuon löysin. Tosin tökkii se sekin mutta on muuten mielekkäämpi.
      Taikka sitten, opettele ohjelmoimaan ja tee sellainen pasianssi, joka menee aina läpi.

• ohjelmointia kymmenen vuotta sitten Edupolissa Porvoossa, mutta tuskin niillä taidoilla paljon pelejä kehitellään:-)

• varpunen aamuisin
        Teotwawki kirjoitti:

ohjelmointia kymmenen vuotta sitten Edupolissa Porvoossa, mutta tuskin niillä taidoilla paljon pelejä kehitellään:-)

Miksei kukaan pelaa sudokua. Sitä voi myös pelata koneella jos tykkää.

• varpunen aamuisin kirjoitti:

ne ovat niin helppoja aivan kuten jotkut sanaristikotkin.

• varpunen aamuisin
        Teotwawki kirjoitti:

ne ovat niin helppoja aivan kuten jotkut sanaristikotkin.

No sitten sun pitää siirtyä tietokoneshakkiin, ei taatusti oo helppoo. Tai mieluummin ihan oikeilla välineillä. On mielenkiintoinen ja hauska. Meillä on taas vuorossa Jouluna Monopolit ja shakit lasten kanssa. Minä häviän aina shakin kun keskittyminen herpaantuu mutta Monopolissa olen hyvä vaikka itse sanonkin.

ei pelaa. Sudokua tosin en tykkää pelata koneella mutta pelaan vähintään kaksi sudokua päivässä, töissä kahvi- ja ruokatauoilla. Kopioin ne Aamulehden sivuilta ja vain vaikeat ja supervaikeat kelpaavat;)
        Mahjonggia pelailenkin sitten vain kotona musiikkia samalla kuunnellen.

• pasi-kranssi
        varpunen aamuisin kirjoitti:

Mahjongeista.

• handek
        pasi-kranssi kirjoitti:

Mahjongeista.

Mittaa vain ihmisten matematiikan hahmotusta. Vain yhtä lajia...

• handek kirjoitti:

Mittaa vain ihmisten matematiikan hahmotusta. Vain yhtä lajia...

sillä sitten jotain mitata. Sudoku on ajanvietettä, "aivovoimistelua" ihan kuten sanaristikoiden täyttäminen tai vaikka rubikin kuutin pyörittely.

No sitten sun pitää siirtyä tietokoneshakkiin, ei taatusti oo helppoo. Tai mieluummin ihan oikeilla välineillä. On mielenkiintoinen ja hauska. Meillä on taas vuorossa Jouluna Monopolit ja shakit lasten kanssa. Minä häviän aina shakin kun keskittyminen herpaantuu mutta Monopolissa olen hyvä vaikka itse sanonkin.

kun 12 vuotinen tyttäreni voitti minut:-D)))))))))))))

• varpunen aamuisin
        Teotwawki kirjoitti:

kun 12 vuotinen tyttäreni voitti minut:-D)))))))))))))

Noh, sitten on enää jäljellä myllypeli. Sitä ei nuoriso osaa:))

Noh, sitten on enää jäljellä myllypeli. Sitä ei nuoriso osaa:))

hävisin hänelle yhden pelin, mutta shakki ei ole ikinä ollut minun juttuni.:-D

• ...karkulainen. ;-D

• täällähän mä olen, kun toi palsta rupes tökkii. Olenhan sentään käynyt melkein päivittäin, mutta siellä on sama meno, kun ennenkin.:-D

• on kaksi tyyppiä, jotka sukkuloivat kahden palstan väliä. Kelaa tätä, niin tiedät kenestä puhun. Sitten täällä on muitakin vanhoja tuttuja. Mutta sinä joudut odottamaan vielä vuosikymmeniä, ennen kuin olet tässä iässä.:-D))))

• Teotwawki kirjoitti:

on kaksi tyyppiä, jotka sukkuloivat kahden palstan väliä. Kelaa tätä, niin tiedät kenestä puhun. Sitten täällä on muitakin vanhoja tuttuja. Mutta sinä joudut odottamaan vielä vuosikymmeniä, ennen kuin olet tässä iässä.:-D))))

Kahvia kehiin ja antoisaa keskustelua...

• Tarkastaja.X kirjoitti:

Kahvia kehiin ja antoisaa keskustelua...

kyllä mä käyn sua moikkaamassa välillä:-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      390
      15130
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      116
      2322
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1849
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1728
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1317
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1230
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      280
      1123
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      81
      1091
    9. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      28
      1084
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1063
    Aihe