Minulla on taulukko, jossa on 45 välilehteä. Olen tehnyt ensimmäiseen välilehteen erilaisia makroja, jotka olen sitten kopioinut muihin välilehtiin. Näyttävät kopioituneen ja toimivan oikein muilla välilehdillä, mutta ne makrot, joissa on lajittelua (sorttausta), viittaavat aina siihen ensimmäiseen välilehteen ja lajittelu ei siis toimi muilla välilehdillä.
Onko mitään keinoa tehdä lajittelumakro, jonka voisi kopioida muille välilehdille? En haluaisi/jaksa tehdä 180 makroa erikseen.
Makron kopiointi muille välilehdille
3
597
Vastaukset
- Janne ööö
Konstit on monet, sano .......
Lajittelu täytyykin tehdä erillisessä tiedostossa ja tuoda sieltä tiedot takaisin lähtötaulukkoon. Vähän monimutkaista ja tarkkaa makron ohjelmointia, mutta toimii kuitenkin.
Kiitoksia kaikille, jotka eivät vieä ehtineet vastata :))Kyllä lajittelu toimii varmasti missä tahansa taulukossa. Ei tietoja tartte mihinkään toiseen tiedostoon siirrellä. Tosin makronauhottimella ei nyt kunnon koodia saakaan aikaiseksi...
Pikkutrreeniä ja kyllä se siitä ;-)
Keep Excelling
Kunde
- muuan mies
Makron ei talletu yhdelle välilehdelle, vaan omaan "Moduliin". Siellä ne on käytettävissä miltä tahansa välilehdeltä. Löytyy Alt-F11 näppäimillä.
Jos makronauhoitin on lisännyt välilehden nimen makron viittauksiin, niin poista se, jolloin makro toimii kulloinkin aktiivisessa välilehdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.832834- 651098
Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.200942Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa85886Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau4865- 34850
Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti39839- 52826
- 43815
- 41798