Tiedän, että tämä asia ei kuulu tänne, mutta kun täällä "liikkuu" aina niin paljon ihmisiä, niin haluaisin mielipiteen yhdestä facebook-jutusta. Vähän aikaa sitten kirjauduin facebookiin. Sain kaveripyyntojä, joiltakin ihmisiltä, joiden kanssa moikataan vain tavatessamme. Hyväksyin ne ja kaverini sanoi, että tää on tätä verkostoitumista ja ihan hyvin voisin itse laittaa kaveripyynnöt vanhoille luokkakavereillekin vaikka ei ollakaan nähty pitkään aikaan. Siis kaikki muut luokkakaverini ovat kavereita keskenään siellä ja mä sain kieltävän vastauksen näiltä. Ei me oltu silloin mitään friendsforever-kavereita, mutta en ois uskonu, että MEININKI ON NIIN KATKERAA/LAPSELLISTA? Luulin siis oikeasti, että täähän on kiva tapa moikata vanhoja luokkalaisia. Tää loukkasi OIKEASTI mua ihan hirveesti. Meillä on tulossa luokkakokouskin kohta ja multa meni koko maku menemisestä sinne.
Toinen mua loukkaava asia on se, että yks mun entisen parhaan kaverin sisarus ei hyväksyny mua myöskään kaveriksi. Ja kun mietin näitä "kaverijuttuja" niin tiedän, että mun palstalla on paljon sellasia, joiden kanssa oon ollu huonommissakin väleissä. Itse hyväksyin ne, koska ajattelin, että mehän ollaan aikuisia, että turhaan sinne menneisyyteen katsotaan niin paljoa enää.
En siis vain käsitä näitä inside-piirejä enää. Itku oikeasti tuli tän sisaruksen kohdalla, koska en tajua mitä oon tehny väärin?!? En todellakaan ollut ylin ystävä, mutta silti loukkaa...
Mitä teen luokkakokouksen suhteen, meenkö silti sinne vaikka sain kaverikiellon puolilta niiltä ja pitäiskö koko facebookyhteisö jättää? Olo on oikeesti tosi surkee tällä hetkellä, siitä facebookista piti tulla mulle hyvä juttu ja jo nyt tunnen itseni hyljeksityksi...
ai niin, oon 22v. että tämä ei ole mikään kahdeksanvuotiaan viesti vaikka kuulostaakin siltä
kysymyksiä! VAIKKA EI KUULUKAAN TÄNNE
12
216
Vastaukset
Siellä oli aiemmin muodissa hankkia mahdollisimman paljon kavereita, mutta se on jo muuttunut.
Ei siis ole syytä huolestua, ne ovat vain alkaneet varoa valtavien laumojen hankkimista.
Ja tietysti menet luokkakokoukseen ja ihan kiusalla.
Eikä se nyt niin vakavaa ole koko juttu.hyväksyä jokaista. Ei edes aikuistumisen myötä.
Ei edes parhaan kaverin sisaren tarvitse hyväksyä sinua kaverikseen.
Mikäli haluat mennä luokkakokoukseen, mene. Näet silloin ne parhaimmat kaverisi kouluaikoina.
Mikäli et halua, älä mene.
Luokkakokouksen jälkeen kaiketi voit saneerata FB:n kaveripiiriä.
Omalla kohdalla, jos FB (1980) olisi ollut olemassa, en 22 vuotiaana olisi hyväksynyt yhtäkään "koulu-, luokkakaveria" FB:n kaveripiiriin.
Ja jättänyt luokkakokouksesta menolistalta.
Joskun olen lukenut runon, joka alkaa sanoin:
Ystäväni
mikäli haluat välttyä pettymyksiltä
älä pidä mitään omanasi
sillä omasta on tuskallista luopua- Marjelie
jotakin tuttua. ;-)
Ystäväni
Jos haluat suojautua
pettymyksiltä elämässäsi
niin älä pidä ketään omanasi
sillä omasta on tuskallista luopua.
Kun ystäväsi tulee luoksesi
niin koeta muistaa että
hän tulee vain lähteäkseen,
ettet särkyisi hänen lähdöstään,
sillä elämä antaa
-Ei omaksi- vaan lainaksi
'
- Vento vieras
Sinun on ihan itse päätettävät menetkö luokkakokoukseen vai et. Itse en ainakaan halua kaveriksini facebookissa kuin vain kavereita. En halua että kaikki puolitut saavat tietää mitä hommailen ja mitä mielessäni liikkuu. Kai sinulla on oikeita kavereita, jos ei ole niin kyllä ystäviä saa läpi iän ja ei niitä montaa tarvikkaan olla. Itselläni kaverit on vähentynyt iän myötä kouralliseen ja se on ihan sopiva määrä mielestäni :D
Onnea ja hyvää mieltä toivottaa ventovieras mies! - Oopust
"tämä ei ole mikään kahdeksanvuotiaan viesti vaikka kuulostaakin siltä"
Siinä tapauksessa sinun ehkä pitäisi koittaa kehittyä 22-vuotiaan tasolle...
Luokkakokous... kuka on munannut kenet... ei mikään kiva tilanne, mutta mielestäni oiva paikka laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Menet sinne bileisiin ylpeänä ei ylimielisenä, ja jatkossa rakentelet itsetuntoa jossain muualla kuin fb:ssä.
- rusalkaa
Tää on justiin näitten nykyisten nettijuttuin huonoja puolia. Pelaaminen toisilla ihmisillä on niin helppoa! Välittämättä toisesta. Sitten vielä voidaan olla jossain piilossa, kun ei tarvi toista kasvotusten kohdata...raukkamaista.
Mene vaan sinne luokkakokoukseen. Aikaa myöten nuo jutut tulee muuttumaan. Nii, en noista facebook kuvioista teidä mitään, mutta ei kai sitä kaveria kannata alkaa teeskentelemään väkisin...
Jos he käyttäytyy sua kohtaan loukkaavasti, niin et sinäkään varmaan halua heidän kanssaan enää olla tekemisissä. Eiköhän sieltä niitä mukavia vastaan tule :-)- hahaahahaa
HALUAA VIELÄ REPIÄ KAIKKI KUVAT YHTEISESTÄ LUOKKARETKESTÄ PIENIKSI PALASIKSI
- dayum
"oon 22v."
SINÄKIN olet tuon ikäinen... onpa teitä paljon täällä kirjoittelemassa aloituksia. - facebookiin pettynyt
huijarien suosiossa nykyään
- Marjelie
Eihän siellä ole pakko kaikkien kasvoja selailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018093- 1075667
- 2795023
- 494973
- 763747
- 562970
- 642687
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432411