Onko Jumalalla sielua?

QffT

Onko tällä suurten sotien siunaajalla, kaiken tautien levittäjällä ja kurjuuden ylläpitäjällä sielua?

Tiedäthän, sitä joka kertoo mikä on OIKEIN ja mikä VÄÄRIN!

Näyttäisi raamatun tekstien perusteella että jumala on sieluton. Mitä raamattu sanoo sieluttomista olennoista?

16

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

hihuille liian hapokas kysymys..;)))

Joten jospa se menee niin, että Piru, jolle Jahve on antanut oikeuden hallita maapalloa, on se mukava poliisi. Jahve itse taas, joka on suuri sotapäälliköiden päällikkö ei ole poliisi ollenkaan, vaan muuten vain suuri mulkku. Näiden omatuntona toimii Pyhä Henki, joka leijailee kaikkialla muualla paitsi heidän itsensä luona. Jesse puolestaan, tuo kaikkien luusereiden kruunattu kuningas ei itsekään oikein tiedä mitä on: välillä pitää ruoskia kauppiaita ja kirota viikunapuita tai sikoja, sitten taas kääntää poskea vihamiehelle tai parantaa sairaita.

Kyllä jumalissa persoonia löytyy, ovathan ne oman aikansa Kauniita ja rohkeita:D

• .

Älykästä, mutta olet väärässä. Jumala loi maailman. Aatami ja Eeva aihuttivat vahingon (perisynnin), Noak pelasti itsensä ja turvasi ihmiskunnan jatkumisen. Ja Tony tappoi vissiin itsensä (synnin seurauksena).

• pää painuksissa

etkä viitsi ajatella. Ilmeisesti et pysty siihen! Lue ja rukoile niin ennenkuin kirjoittelet joutavai!

• ...

oliko sillä jumalalla sitä sielua vai eikö ole?

• QffT

Ajatellaan sitten!

Noh kaiken logiikan mukaan, jos jumala tekee ihmisen kaltaisekseen niin silloin jos ihmisellä on sielu niin jumalalla on sielu.

Kuitenkin jumala on kaikkivoipa, joten hänellä ei voi olla mitään rajoitteita jotka oikeuttaisivat häntä tekemään moraalisia lakeja ja täten ei taas ole sielua.

Mutta jos jumalalla ei ole sielua, niin mitä hänellä sitten on tuonpuoleisessa?

MÄ OON NIIN SEKAISIN NYT!!

• QffT

Mikäs on muuten muita tyhmäksi ja laiskaksi nimittelevän uskiksen kanta tähän asiaan, vai onko ajatusten tuottaminen hankalaa kaiken sen patoutuneen vihan alla?

• Sethos
        QffT kirjoitti:

Mikäs on muuten muita tyhmäksi ja laiskaksi nimittelevän uskiksen kanta tähän asiaan, vai onko ajatusten tuottaminen hankalaa kaiken sen patoutuneen vihan alla?

Nyt tuli paha kyssäri,eivät uskalla sanoa onko vai ei.

• pää painuksissa

Jumala meni hiljaiseksi, kun sanoin..siis rukolin sille tuon. Ihan oikein sille Jästille ,kun ei osaa hyvää taikoa.

• pää painuksissa
        QffT kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Millaisena pellenä oikein minua pidät?

• ajuuna
        pää painuksissa kirjoitti:

Jumala meni hiljaiseksi, kun sanoin..siis rukolin sille tuon. Ihan oikein sille Jästille ,kun ei osaa hyvää taikoa.

Totta kai sillä on sielu, koska jumala on raamatun mukaan persoonallinen, ja vain persoonallisella voi olla sielu.
        Se ilmenee myös jumalan ominaisuuksista,kaikkivaltias,julma,kostava, ja piinaava, eli samat ominaisuudet kuin ihmisellä.

• QffT
        pää painuksissa kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Millaisena pellenä oikein minua pidät?

Sellaisena jolla ei ole mielipiteitä.

• On tietenkin Jumalalla sielu tai siis miljardeja sieluja kun kaikki ihmiset eli elävät sielut on sen.
      Ja Aku Ankalla on veli koska sillä on veljenpoikia.

• S. Sielu

mutta se jakaantuu skitsofrenisesti kolmeen osaan :
      isän sieluun , pojan sieluun js pyhän hengen sieluun.
      Näistä jokainen jakaantuu edelleen kolmeen alasieluun.
      Onko vielä kysyttävää ?

• __teo-logi

jumal-äijä on niin kiivas, että kostaa lapsille saman kolmijaon kolmanteen, neljänteen polveen.

• QffT

tuliko tähän vastausta? Ei? noh nostoa shitten..

• .

En mä sielusta tiedä, mutta Jumala päättää, sen tiedän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe