Mukavaa kuulua kirkkoon

houjee

jo siitäkin syystä, että ateismin lahko on vähän tylsä. Ovat kovempia
saarnamiehiä kuin ketkään muut, ja kova angsti tuntuu olevan.
Itselläni on mieli rauhallinen ja tasapainoinen, ei se ole minulta pois mitä kukakin uskoo.

49

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hubbabubba

Ihana kirjoitus. Pusuja sulle!

• houjee

Suu kiinni puppelipoika!

• hubbabubba
        houjee kirjoitti:

Suu kiinni puppelipoika!

Hih, älä viitsi... Minä niin pidän fiksuista, rauhallisista ja tasapainoisista kivoista pojista! Pusi!

• pussaa sammakkoja

Pitäisi tietää vastaanottajan ikä, sukupuoli sekä ulkonäkö vai etkö välittäisi mitään?

• >> Itselläni on mieli rauhallinen ja tasapainoinen, ei se ole minulta pois mitä kukakin uskoo.

• oon m30+

Olen ateisti. Hyväksyn uskontokuntiin kuuluvien uskonnon harjoittamisen, se ei ole minulta pois. uskonnon tuputtaminen minua häiritsee. Ja islamin leviäminen jonkin verran pelottaa. Mutta en ole angstinen. En ole ateisti vastustaakseni jumaluuden olemassaoloa, olen käytännön ateisti. En ole pelkästään "kristitty ateisti", olen skeptinen jumaluuden ja korkeamman älyn olemassaolon suhteen yleisesti.

Hyväksyn kristinuskon osana suomalaista kulttuuria ja historiaa, koska sitä se vahvasti on. Minulle kristinusko on kuitenkin vain historiallinen fakta, ei uskonto. Siis minulle. Henkilökohtaisesti.

Ateistit eivät ole yhtenäinen joukko tai "lahko", vaan joukko ihmisistä, joilla on omat, toisistaankin eroavat mielipiteet asioista.

Kunnioittakaamme toistemme oikeuksia uskoa tai olla uskomatta. Maailmassa on liikaa pahuutta. Miksei voida vaan olla ja rakastaa, vakaukseen katsomatta?

• houjee

ja on totta että uskontoja on käytetty henkilökohtaisen vallan hankkimiseen historiassa.
        Länsimaissa on kuitenkin nykyisin vapaus päättää itse uskontokuntaan kuulumisesta, Islamistisessa maailmassa
        näin ei ole. Tuon vapauden säilyttäminen jos mikä olisi ensiarvoisen tärkeää tulevaisuudessakin.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

ja on totta että uskontoja on käytetty henkilökohtaisen vallan hankkimiseen historiassa.
        Länsimaissa on kuitenkin nykyisin vapaus päättää itse uskontokuntaan kuulumisesta, Islamistisessa maailmassa
        näin ei ole. Tuon vapauden säilyttäminen jos mikä olisi ensiarvoisen tärkeää tulevaisuudessakin.

"Länsimaissa on kuitenkin nykyisin vapaus päättää itse uskontokuntaan kuulumisesta"

- Lapsi voidaan liittää kirkkoon, siitä seuraa lain mukaan velvollisuus opiskella uskontoa ja maksaa kirkolle veroa, jos on ansiotuloja, eikä saa vanhemmilta lupaa erota kirkosta.

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

"Länsimaissa on kuitenkin nykyisin vapaus päättää itse uskontokuntaan kuulumisesta"

- Lapsi voidaan liittää kirkkoon, siitä seuraa lain mukaan velvollisuus opiskella uskontoa ja maksaa kirkolle veroa, jos on ansiotuloja, eikä saa vanhemmilta lupaa erota kirkosta.

mutta aikuisella on on oikeus erota. Sitä voi miettiä, mitä tapahtuu esim. Iranissa tai vastaavissa paikoissa
        jos ilmoittaa haluavansa islamista eroon. Samat käytännöt tännekin tulevat käyttöön kun islam pääsee enemmistöasemaan. Sitten on 100% pakko kuulua jokaisen.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

mutta aikuisella on on oikeus erota. Sitä voi miettiä, mitä tapahtuu esim. Iranissa tai vastaavissa paikoissa
        jos ilmoittaa haluavansa islamista eroon. Samat käytännöt tännekin tulevat käyttöön kun islam pääsee enemmistöasemaan. Sitten on 100% pakko kuulua jokaisen.

Ei siitä ole kyse, että lapset harvemmin makselevat kirkollisveroa, vaan siitä, että lain mukaan on maksettava, jos vanhemmat eivät anna lupaa erota kirkosta. Että se siitä uskonnonvapaudesta, joka on perustulaissa mainittu.

Tässä pikkuisen luettavaa toiselta palstalta:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8625661/41014660

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

Ei siitä ole kyse, että lapset harvemmin makselevat kirkollisveroa, vaan siitä, että lain mukaan on maksettava, jos vanhemmat eivät anna lupaa erota kirkosta. Että se siitä uskonnonvapaudesta, joka on perustulaissa mainittu.

Tässä pikkuisen luettavaa toiselta palstalta:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8625661/41014660

mutta niinpä olisi monessa muussakin asiassa. Makselen progressiivista veroa hirveitä määriä
        muutenkin muiden elättämiseen. Kirkollisvero nyt on ainoa vapaaehtoinen aikuisiällä kun YLE-verokin tulee pakolliseksi.

• ~~~
        houjee kirjoitti:

nuori on kesätöissä ja maksaa niitä veroja alaikäisenä. Etkö sinä ollut aikanaan?

Olet siis vakuuttunut, että sama käytäntö palaa maahamme islamin myötä kuin mitä se suhteellisen vähän aikaa sitten oli kristinuskon myötä... Mikähän tarve uskonnoilla on pakottaa kuulumaan joukkoonsa. Ettekö te voisi vain antaa ihmisten uskoa, mihin uskovat.

Nyt olisi se hetki, kun suomalaisten kristittyjen pitäisi suureen ääneen ajaa sekularismia ja luopua erioikeuksistaan, jotta niitä ei tarvitsisi antaa myös islaminuskoisille, kun sitä kerran eivät halua. Tasa-arvoa kannattavassa maassa kun se ei voi toimia, että yksi saa ja muut eivät. Mutta mitä tekevät kristityt? Yrittävät nostaa valta-asemaansa ja sillä luoda lisää eriarvoisuutta kiihdyttäen muita syrjimään islaminuskoisia maalaillessaan taivaanrantaan kauhukuvia häämöttävästä historian toistumisesta... Ja takaavat tällä sen, että samat oikeudet tullaan antamaan myös saapuville uskonnoille.

• Atte Ateisti

"Ovat kovempia
      saarnamiehiä kuin ketkään muut,"

"Itselläni on mieli rauhallinen ja tasapainoinen, ei se ole minulta pois mitä kukakin uskoo. "

-Joo, olet oikeassa sikäli, että Suomen evankelis-luterilaiselle valtiokirkolle on yhtäkaikkisen samantekevää, mihin sen jäsenet uskovat tai ovat uskomatta niin kauan kun maksavat kirkollisveroa.

• älä edes yritä!

Kuinka paksut kumihuulet sinulla on?

• ite ate

"Itselläni on mieli rauhallinen ja tasapainoinen, ei se ole minulta pois mitä kukakin uskoo."

Minullakin on mieli rauhallinen ja tasapainoinen - vaikka olen ateisti. Teistille uskonto/usko tuo tarkoituksen lähes hänen koko elämäänsä. Ateismi ei tuo ateistin elämään mitään erityistä tarkoitusta, mitä teistin on erittäin vaikea ymmärtää. Esimerkki RAUTALANGASTA VÄÄNNETTYNÄ: Ateisti voi yhtä hyvin ilman kristinuskoa, kuin kristitty voi ilman islaminuskoa.

Ei ateistiltakaan ole pois, mitä kukin uskoo. Jossain määrin ateistinen kanta on kuitenkin otettava huomioon yhteiskunnallisesti ja poliittisesti, koska uskoon perustuvia asioita ei pitäisi "totuutena" millään tavoin pystyä pakkosyöttämään muille. Jotkut ateistit mm. haluaisivat kirkon ja valtion täysin erilleen toisistaan. Tällainen ateistien omien näkemystensä ajaminen vaikuttaa uskontojen vastustamiselta, jonka takia ilmeisesti mm. kristityt Suomessa suhtautuvat niin kielteisesti ateismiin.

Ateismista kehittyy näennäisesti "aate", kun ateistien näkemyksiä halutaan tuoda esiin yhteiskunnallisella ja poliittisella tasolla, vaikka kysymyksessä on vain uskonnon suhteeton ylivalta, johon halutaan kaikki kansalaiset huomioiva muutos. Kirkon pitäisi kaukokatseisena perääntyä maltillisesti sille kuuluvaan osaansa, jotta vältyttäisiin yhteiskunnallisilta levottomuuksilta, joita ääriainekset aiheuttavat.

Suomessakin kirkko pitää vallan rippeistään viimeiseen asti kiinni. Kirkko on monelle nykyihmiselle jäänne keskiajalta, jonka pakkovalta nykyaikana ärsyttää monia ja johtaa yksittäisiin ääritekoihin, kuten mm. kirkkojen polttamisiin. Kirkon johto ymmärtää, että vallan ja yhteskunnallisen näkyvyyden heikkeneminen johtaa kirkon vaikuttavuuden heikkenemiseen, jolloin edessä saattaa olla kirkon syöksykierre, kun yhä useampi eroaa kirkosta, koska tällä hetkellä monet tapakristityt kuuluvat kirkkoon, koska heistä kirkko on osa yhteiskuntaa, johon muutenkin kuulutaan. Mielestäni Suomessa kirkko on uskovaisia varten ja valtio kaikkia varten.

Joidenkin ateistien, kuten minun mielestäni uskonnosta pitäisi tehdä jokaisen yksityinen asia, jolloin se edistäisi maailman rauhaa, koska uskovaisia käytetään hyväksi poliittisesti, kun he (esim. terroristit) ovat jopa valmiita kuolemaan jumaliensa takia, jolloin heistä saadaan fanaattisia poliitikan tekijöitä. Uskonto ja politiikka pitäisi erottaa toisistaan myös yksilötasolla. Uskonnolliset kokoukset olisivat uskonnollisia ja poliittiset kokoukset poliittisia.

• Hyvin puhuttu hyvällä tyylillä!
        Enkä edes tarkoita asiasisältöä, joka sekin on rautaa, vaan itse asioiden esittämisen tapaa.

• houjee

esimerkiksi sosialismista ja agraarisosialismista (SDP ja KEPU) joutuu veronmaksaja maksamaan 4-5 miljardia euroa vuodessa. Vaikkei näihin lahkoihin kuuluisikaan. Sitä kutsutaan demokratiaksi. Huolimatta kehnosta ja
        korruptoituneesta poliittisesta aineksesta, niitä äänestetään valtaan aina uudelleen.

Siten paras ratkaisuhan olisi jos jokainen maksaisi kirkkoon kuulumisestaan erikseen. Sekä myös vain niistä palveluista, joita käyttää yhteiskunnassa. Tuo ei vain ole mahdollista, eikä tule olemaankaan. Samoin on mahdotonta uskonnottomuus, ainoastaan heikommat (suvaitsevaisemmat) uskonnot väistyvät ja niiden tilalle tulee totalitaarisempia.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

esimerkiksi sosialismista ja agraarisosialismista (SDP ja KEPU) joutuu veronmaksaja maksamaan 4-5 miljardia euroa vuodessa. Vaikkei näihin lahkoihin kuuluisikaan. Sitä kutsutaan demokratiaksi. Huolimatta kehnosta ja
        korruptoituneesta poliittisesta aineksesta, niitä äänestetään valtaan aina uudelleen.

Siten paras ratkaisuhan olisi jos jokainen maksaisi kirkkoon kuulumisestaan erikseen. Sekä myös vain niistä palveluista, joita käyttää yhteiskunnassa. Tuo ei vain ole mahdollista, eikä tule olemaankaan. Samoin on mahdotonta uskonnottomuus, ainoastaan heikommat (suvaitsevaisemmat) uskonnot väistyvät ja niiden tilalle tulee totalitaarisempia.

"Samoin on mahdotonta uskonnottomuus, ainoastaan heikommat (suvaitsevaisemmat) uskonnot väistyvät ja niiden tilalle tulee totalitaarisempia."

- Olen uskonnoton ja se on ihan mahdollista. Olen siitä elävä esimerkki. Me elämme demokratiassa, mutta sinä väität, että islam tulee ja jyrää meitin. Sitähän sinä kaiketi tarkoitit? Miksi ev.lut.kirkko ja kansanedustajat plus hallitus ei ala ajamaan sekulaaria valtiota, joka kirjattaisiin perustuslakiin, jotta islamin invaasio torjuttaisiin?

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

"Samoin on mahdotonta uskonnottomuus, ainoastaan heikommat (suvaitsevaisemmat) uskonnot väistyvät ja niiden tilalle tulee totalitaarisempia."

- Olen uskonnoton ja se on ihan mahdollista. Olen siitä elävä esimerkki. Me elämme demokratiassa, mutta sinä väität, että islam tulee ja jyrää meitin. Sitähän sinä kaiketi tarkoitit? Miksi ev.lut.kirkko ja kansanedustajat plus hallitus ei ala ajamaan sekulaaria valtiota, joka kirjattaisiin perustuslakiin, jotta islamin invaasio torjuttaisiin?

voit itse tutkailla demografista kehitystä esimerkiksi Euroopassa.
        Tämän hetkiset poliitikot eivät asiaa vastusta, paremminkin jouduttavat.
        Ainoa kysymys on, koska se tulee toteutumaan, me emme varmaan sitä näe mutta
        jo seuraavat sukupolvet.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

jo seuraavat sukupolvet.

Onhan Suomessa toisenkin aabrahamilaisen uskonnon ylivalta murrettu. Enää ei ole kuolemantuomiota jumalanpilkasta, eikä ole pakko kuulua kirkkoon.

Mutta jos te krisselit olette noin lässyjä, että ette aio tehdä asialle mitään, niin ikävämpi homma teille.

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

Onhan Suomessa toisenkin aabrahamilaisen uskonnon ylivalta murrettu. Enää ei ole kuolemantuomiota jumalanpilkasta, eikä ole pakko kuulua kirkkoon.

Mutta jos te krisselit olette noin lässyjä, että ette aio tehdä asialle mitään, niin ikävämpi homma teille.

mutta sinä ja minä voimme vielä nautiskella vapaudesta uskoa mihin haluamme.
        Ehkä seuraavakin sukupolvi osan aikaa elämästään. Sitä seuraavat joutuvat ainakin näyttelemään
        uskovansa islamiin. Hän on vaan hyvä, ja katsoo syntyperäisten eurooppalaisten lisääntymistilastoja verrattuna uuteen Islamilaiseen populaatioon.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

Ehkä seuraavakin sukupolvi osan aikaa elämästään. Sitä seuraavat joutuvat ainakin näyttelemään
        uskovansa islamiin. Hän on vaan hyvä, ja katsoo syntyperäisten eurooppalaisten lisääntymistilastoja verrattuna uuteen Islamilaiseen populaatioon.

mutta et perustele sitä mitenkään.

Voisitko vähän pinnistellä ja esittää syyt, miksi islamia ei saada täältä torjutuksi, kuten on melkoisen hyvin saatu nyt krisseliuskonto marginaaliin. Onhan krisselismi jopa perustuslaissa ja moniin asioihin se vaikuttaa edelleen lainsäädännössäkin, mutta jos vertaa siihen, missä Suomessa oltiin sata vuotta sitten, niin ero on huikea.

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

mutta et perustele sitä mitenkään.

Voisitko vähän pinnistellä ja esittää syyt, miksi islamia ei saada täältä torjutuksi, kuten on melkoisen hyvin saatu nyt krisseliuskonto marginaaliin. Onhan krisselismi jopa perustuslaissa ja moniin asioihin se vaikuttaa edelleen lainsäädännössäkin, mutta jos vertaa siihen, missä Suomessa oltiin sata vuotta sitten, niin ero on huikea.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/5994047/Muslim-Europe-the-demographic-time-bomb-transforming-our-continent.html

Ihan virallisista lähteistäkin samaa demografiatietoa on saatavilla. Jos muu eurooppa kääntyy islamiin, niin luuletko, että suomi jätetään rauhaan jotenkin :) Kristittyjen ja ateistien saarekkeeksi :D Heh.

Tarvitsetko vielä muita perusteluita? Ihan sama vaikka 100% suomalaisista olisi kristittyjä, niin
        samalla tavoin tulee käymään. Turhaa pötkiä tutkainta vastaan, kuten sanonta kuuluu. Paras keskittyä nauttimaan nykyisestä suhteellisen vapaasta elämästä. Tulevilla sukupolvilla ei sitä nautintoa ole.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/5994047/Muslim-Europe-the-demographic-time-bomb-transforming-our-continent.html

Ihan virallisista lähteistäkin samaa demografiatietoa on saatavilla. Jos muu eurooppa kääntyy islamiin, niin luuletko, että suomi jätetään rauhaan jotenkin :) Kristittyjen ja ateistien saarekkeeksi :D Heh.

Tarvitsetko vielä muita perusteluita? Ihan sama vaikka 100% suomalaisista olisi kristittyjä, niin
        samalla tavoin tulee käymään. Turhaa pötkiä tutkainta vastaan, kuten sanonta kuuluu. Paras keskittyä nauttimaan nykyisestä suhteellisen vapaasta elämästä. Tulevilla sukupolvilla ei sitä nautintoa ole.

Voisitko sinä nyt sitten selittää, miksi krisselit ei halua tehdä mitään sen eteen, että Suomi saataisiin sekulaariksi valtioksi ja se kirjattaisiin perustuslakiin?

Ja vielä yksi juttu: älä leimaa lapsia vanhempiensa mukaan.

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

Voisitko sinä nyt sitten selittää, miksi krisselit ei halua tehdä mitään sen eteen, että Suomi saataisiin sekulaariksi valtioksi ja se kirjattaisiin perustuslakiin?

Ja vielä yksi juttu: älä leimaa lapsia vanhempiensa mukaan.

Ja kyllä, miltei 100% islamilaisten lapsista tulee islamilaisia itsestään. Taitaa olla kauhea tieto tämä sinulle, että me molemmat sekä kristityt että ateistit pyyhkiydymme pikkuhiljaa maan päältä pois. Sinä olet tainnut luulla muuttavasi tätä maailmaa jotenkin, mutta maailma tulee muuttumaan juuri päinvastaiseen suuntaan. Etkä voi sille mitään, hyväksy se. Niin hyväksyn minäkin.

According to the US's Migration Policy Institute, residents of Muslim faith will account for more than 20 per cent of the EU population by 2050 but already do so in a number of cities. Whites will be in a minority in Birmingham by 2026, says Christopher Caldwell, an American journalist, and even sooner in Leicester. Another forecast holds that Muslims could outnumber non-Muslims in France and perhaps in all of western Europe by mid-century. Austria was 90 per cent Catholic in the 20th century but Islam could be the majority religion among Austrians aged under 15 by 2050, says Mr Caldwell.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

Ja kyllä, miltei 100% islamilaisten lapsista tulee islamilaisia itsestään. Taitaa olla kauhea tieto tämä sinulle, että me molemmat sekä kristityt että ateistit pyyhkiydymme pikkuhiljaa maan päältä pois. Sinä olet tainnut luulla muuttavasi tätä maailmaa jotenkin, mutta maailma tulee muuttumaan juuri päinvastaiseen suuntaan. Etkä voi sille mitään, hyväksy se. Niin hyväksyn minäkin.

According to the US's Migration Policy Institute, residents of Muslim faith will account for more than 20 per cent of the EU population by 2050 but already do so in a number of cities. Whites will be in a minority in Birmingham by 2026, says Christopher Caldwell, an American journalist, and even sooner in Leicester. Another forecast holds that Muslims could outnumber non-Muslims in France and perhaps in all of western Europe by mid-century. Austria was 90 per cent Catholic in the 20th century but Islam could be the majority religion among Austrians aged under 15 by 2050, says Mr Caldwell.

te krisuthan huudatte koko ajan islamin vaarasta, joten tehkää asialle jotain. Miltä muuten tuntuu palvoa samaa jumalaa kuin musulmaanitkin? Maistuuko makealta?

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

te krisuthan huudatte koko ajan islamin vaarasta, joten tehkää asialle jotain. Miltä muuten tuntuu palvoa samaa jumalaa kuin musulmaanitkin? Maistuuko makealta?

syntyi pedon luvun mukaan vuonna 616 jkr :) Tuota vasten kristittyjen tulisi vain kestää mitä tuleman pitää. Ateistit voivat tapella vastaan minkä ehtivät. Hyväksy kuitenkin totuus siitä, että islam tulee ottamaan valta-aseman, pidit siitä tai et. Aivat sama, mitä suomalaiset asian eteen tekevät tai ovat tekemättä.

• Kössönöm
        houjee kirjoitti:

syntyi pedon luvun mukaan vuonna 616 jkr :) Tuota vasten kristittyjen tulisi vain kestää mitä tuleman pitää. Ateistit voivat tapella vastaan minkä ehtivät. Hyväksy kuitenkin totuus siitä, että islam tulee ottamaan valta-aseman, pidit siitä tai et. Aivat sama, mitä suomalaiset asian eteen tekevät tai ovat tekemättä.

Samaa jumalaa palvotte ja silti pelottelet saman jumalan toisen haaran palvojilla.

• houjee
        Kössönöm kirjoitti:

Samaa jumalaa palvotte ja silti pelottelet saman jumalan toisen haaran palvojilla.

vaikealta kun ei voi tehdä mitään tulevalle kehitykselle :D
        Minä taas otan asian rauhallisin mielin vastaan, koska se nyt vain tulee menemään niin.

• Pedroviikset
        houjee kirjoitti:

jo seuraavat sukupolvet.

Islam on toki melko vaarallinen uskonto, mutta ei mitään invaasiota voi syntyä länsimaissa ennen kuin täältä on kaikki ateistit ja kristityt kuolleet tai muuttaneet muualle. Tosiasia on että uskonnollista identiteettiään haeskeleva pakkokastettu, joka tällä hetkellä on otollisinta riistaa juurikin näille "TR00-kristityille", on paljon suuremmassa vaarassa kääntyä islamiin kuin ateisti, jonka kääntymyksen mahdollisuus on todella pieni. Ateismi ei aiheuta mitään uskonnollista tyhjiötä, joka automaattisesti täyttyy, jollain muulla huuhaalla. Se on ateistin oman pohdinnan tulos, kun hän tajuaa että tuo lapsesta asti faktana opetettu satu ei kestäkään vertailua itsensä kanssa, eikä sitäkään vähää todellisuuden kanssa. Senkö me nyt sitten vaihtaisimme toiseen yhtä älyttömään satuun? Ei ikinä.

• vv
        Pedroviikset kirjoitti:

Islam on toki melko vaarallinen uskonto, mutta ei mitään invaasiota voi syntyä länsimaissa ennen kuin täältä on kaikki ateistit ja kristityt kuolleet tai muuttaneet muualle. Tosiasia on että uskonnollista identiteettiään haeskeleva pakkokastettu, joka tällä hetkellä on otollisinta riistaa juurikin näille "TR00-kristityille", on paljon suuremmassa vaarassa kääntyä islamiin kuin ateisti, jonka kääntymyksen mahdollisuus on todella pieni. Ateismi ei aiheuta mitään uskonnollista tyhjiötä, joka automaattisesti täyttyy, jollain muulla huuhaalla. Se on ateistin oman pohdinnan tulos, kun hän tajuaa että tuo lapsesta asti faktana opetettu satu ei kestäkään vertailua itsensä kanssa, eikä sitäkään vähää todellisuuden kanssa. Senkö me nyt sitten vaihtaisimme toiseen yhtä älyttömään satuun? Ei ikinä.

euroopassa, ja sen se tulee saavuttamaan ennen 2050.
        Sen jälkeen pakkokäännytetään loputkin, tai pistetään kylmäksi.
        Eikä mitään muuta vaihtoehtoa ole, oli suomessa kuka vaan minkä tahansa muun uskonnnon
        tai uskonnottomuuden jäsen.

• .
        houjee kirjoitti:

kannattaa uskoa

• yksi olio
        houjee kirjoitti:

vaikealta kun ei voi tehdä mitään tulevalle kehitykselle :D
        Minä taas otan asian rauhallisin mielin vastaan, koska se nyt vain tulee menemään niin.

Eikö ollutkin houjee niin, että islamistit tulisi tapattamaan uskottomat ensin, he kunnioittavat niitä enemmän joilla on Jumala? Niin olen kuullut islamilaisilta. No sittehän voi olla vielä rauhallisemmin mielin.

• ite ate
        A10097 kirjoitti:

Hyvin puhuttu hyvällä tyylillä!
        Enkä edes tarkoita asiasisältöä, joka sekin on rautaa, vaan itse asioiden esittämisen tapaa.

Kiitos. Sydämestäni kirjoitin.

• näin se menee

Kristitty ei ole uskovainen, mutta uskossa oleva on, eikä yhtään ateismeja vasaan suunnattua uskossa olevian protestijuttua ole tehty, eivätkä he sellaista tee. He kertovat Jeesuksesta, eivätkä puutu maailmassa olevien järjestöjen kokonaisolemuksiin, vaan ne järjestöt saavat jatkaa olemistansa ihan rauhassa.

• on jo opetettu
        Kössönöm kirjoitti:

Miksi on tehty ktämän maan kouluihin Islamilaisille opetusta Islamista? He ovat itse sanoneet selvästi, etteivät ole sellaista tästä maasta vaatineet tehtäväksi, mutta laittaneet sitten tietysti lapsiansa niille tunneille. Mutta opetuksen tasokin on ollut kehnoa, heille on kodeissa jo poetettu ne asiat joita heille tämän maan koulusta tarjotaan, eivätkä he loppujen lopuksi edes tarvitse sellaisia oppitunteja.

• aiskis

Ja kyllä mieli keveni. Sosiaalinen pelko estää monia eroamsta kirkosta (varsinkin pienillä paikkakunnilla) vaan toivoa sopii että tämäkin jää pian historiaan niin erot vain lisääntyvät.

Imagine, no religions too;)

• houjee

Minä voisin jopa antaa kirkolle hiukan enemmän rahaa, jos valtiolle ei tarvitsisi antaa niin paljoa.
        Tulevaisuudessa tosin taidan muuttaa johonkin mukavaan kristilliseen maahan, esim. Filippiineille.
        Siellä arvot ovat muutenkin paremmassa kunnossa, ja suomessahan ne vain huononevat kun taloudellinenkin alamäki kiihtyy kiihtymistään.

• cccpp
        houjee kirjoitti:

Minä voisin jopa antaa kirkolle hiukan enemmän rahaa, jos valtiolle ei tarvitsisi antaa niin paljoa.
        Tulevaisuudessa tosin taidan muuttaa johonkin mukavaan kristilliseen maahan, esim. Filippiineille.
        Siellä arvot ovat muutenkin paremmassa kunnossa, ja suomessahan ne vain huononevat kun taloudellinenkin alamäki kiihtyy kiihtymistään.

Eihän Filippiinit ole kristillinen maa, mutta tervemenoo. Toivottavasti et joudu panttivangiksi jolon saarelle ja tee vahasia/fräntejä

• St Claus
        cccpp kirjoitti:

Eihän Filippiinit ole kristillinen maa, mutta tervemenoo. Toivottavasti et joudu panttivangiksi jolon saarelle ja tee vahasia/fräntejä

"Suurin osa filippiiniläisistä on katolisia. Vähemmistönä ovat muslimit, joita sanotaan moroiksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Filippiinit#Kielet_ja_uskonto

En valitse puolia mutta on hyvä kuitenkin pitää faktat kunnossa keskusteluissa.

PS. tuleeko tervehdyksestä "moro" nyt haukkuva/leimaava ilmaisu? :)

• puhutaas ny totta
        St Claus kirjoitti:

"Suurin osa filippiiniläisistä on katolisia. Vähemmistönä ovat muslimit, joita sanotaan moroiksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Filippiinit#Kielet_ja_uskonto

En valitse puolia mutta on hyvä kuitenkin pitää faktat kunnossa keskusteluissa.

PS. tuleeko tervehdyksestä "moro" nyt haukkuva/leimaava ilmaisu? :)

ressukalta näytti ja tietokonenörtiltä lähinnä mikä lie tumppuunvetäjä

saarnamiehet ja papit ovat kuitenkin tosimiehiä ja hyviä esiintyjiä&puhujia, heissä on sitä kuuluisaa "munaa" mikä näiltä nettirunkkarikirkostaeroajatilastoijilta puuttuu

• minäpä en

En usko että yleenäs pienen paikkakunnan ihmisiä oikeastaan paljoakaan kiinnostaa mikään kirkosta eroamisjuttu, vaan heillä on hiukan toisenlaisia intressejä, riippuu tietysti kylästä jota käytät esimerkkinä?

• Aslak Mustapää
        puhutaas ny totta kirjoitti:

ressukalta näytti ja tietokonenörtiltä lähinnä mikä lie tumppuunvetäjä

saarnamiehet ja papit ovat kuitenkin tosimiehiä ja hyviä esiintyjiä&puhujia, heissä on sitä kuuluisaa "munaa" mikä näiltä nettirunkkarikirkostaeroajatilastoijilta puuttuu

Taidat olla enempi hyvännäköisten miesten perään.

• pää painuksissa

eiks meillä ole?!

• houjee

Jumala on välinpitämätön taudinsallija, jos tarkoitat raamatun jumalaa.
        Irstas vaimojen makaaja, ja hölmö.

• 9+19
        houjee kirjoitti:

Jumala on välinpitämätön taudinsallija, jos tarkoitat raamatun jumalaa.
        Irstas vaimojen makaaja, ja hölmö.

katselin myös sitä haastattelua ja melkoiselta nöösipojalta vaikutti tämä onko nyt sitten toiminnan- vai puheenjohtaja. Sopisi muuten suntioksi paremmin..

• ja tekee kokoajan

Jumala lähettää kokoajan lisää lähetyssaarnaajia kertomaan Jeesuksesta, että kaikki saisivat tietää, ja sitten kun kaikki tietävät, tulee loppu, mitä se sitten tarkoittaneekaan? Niin mieti mieluummin sitä missä asti sitä Evankeliumia nyt ollaan kertomassa? Jeesus ei tule väkisin kenenkään sydämmeen asumaan, kaikille vain kerrotaan Hänestä, mutta se joka haluaisi uskoa vaikkei usko, voi pyytää sitä uskoa Jumalalta, koska se on luvattu pyytävälle lahjoittaa.

• Aslak Mustapää
        9+19 kirjoitti:

katselin myös sitä haastattelua ja melkoiselta nöösipojalta vaikutti tämä onko nyt sitten toiminnan- vai puheenjohtaja. Sopisi muuten suntioksi paremmin..

Onks sitä haastateltu jossain?

:-)

• ite ate

"jo siitäkin syystä, että ateismin lahko on vähän tylsä. Ovat kovempia
      saarnamiehiä kuin ketkään muut, ja kova angsti tuntuu olevan."

No, ateismi ei kuitenkaan ole mikään lahko, mutta...

Olen moneen kertaan sanonut, että työttömät ateistit ovat pian pappeina. Koska ateistien tietämys uskon asioista ja intohimo saarnaukseen johtaa siihen, että pian he pitävät jumalanpalveluksia ja toimivat pappeina kirkoissa. Tähän johtaa nimenomaan heidän ylivoimainen tietämyksensä uskonasioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe