Sanoiko joku jolloinkin?
Jos et tunne handea, tunnetko itseäsi?
Runoudesta löytyy kepeys ja ilo.
Olla illlan on olla ilman iltaa
Luetko Päätaloa, luetko ihmisyytä?
28
217
Vastaukset
- oree
yrittänyt lukea, mutta kovin on yksinkertaista, ja paikallaan junnaavaa tekstiä. Sinänsä hyvää ajankuvausta.
- handek
Kirvestien kulmassa, kuten Martinkin.
Veteraanien viimeinen kohtaus.
Martti kuoli 15min siitä.
Viimeinen iltahuuto. - Meriläinen
Taivalkoskella Päätalon kotia ole käynyt katsomassa.
Kerran yhtä kirjaa aloittanut ja aika nopeasti lukemisen lopettanut.- Hiltsa
Päätalon kotia katsomassa muutama vuosi sitten. Kirjojaan en ole vieläkään lukenut.
- Meriläinen
Hiltsa kirjoitti:
Päätalon kotia katsomassa muutama vuosi sitten. Kirjojaan en ole vieläkään lukenut.
Joskus oon miettnyt pitäiskö uudelleen kokeilla, jos nyt sais jotain enemmän irti siitä.
Mutta hyvähän se on että on lukemattomia kirjoja vielä ;)) - Hiltsa
Meriläinen kirjoitti:
Joskus oon miettnyt pitäiskö uudelleen kokeilla, jos nyt sais jotain enemmän irti siitä.
Mutta hyvähän se on että on lukemattomia kirjoja vielä ;))säästää vanhuuden varallekin, kun ei enää uskalla jännäreitä lukea ;)))
- Meriläinen
Hiltsa kirjoitti:
säästää vanhuuden varallekin, kun ei enää uskalla jännäreitä lukea ;)))
Mutta mitä kivaa sitä vanhana enää on jos ei edes jänniä kirjoja?????
- Hiltsa
Meriläinen kirjoitti:
Mutta mitä kivaa sitä vanhana enää on jos ei edes jänniä kirjoja?????
on siinä, että pitääkö ryppynaru vessaan saakka.
- Meriläinen
Hiltsa kirjoitti:
on siinä, että pitääkö ryppynaru vessaan saakka.
Ai mie aattelin ettei sinne asti tarvi mennä, hoitajat tehkööt hommassa ja mie vaan luen jännäreitä :))
- RIMMIR
melkein kaikki hänen teoksensa. Nykyään enää harvemmin ja harvemmin tulee avattua kaunokirjallisuutta tai muutakaan kirjallisuutta. Jos olen liikenteessä junassa taikka lentsikassa niin silloin voi joku taskukirja, useinmiten jännäri, eksyä laukkuun. Ja silloin ei sekään ole suomenkielellä.
Viimeksi kun luin lainastosta lainaamaani se oli dementiaa sairastavien ihmisten hoidosta. Nyt kun on jälleen kokopäivätöissä ei kertakaikkiaan jaksa lukea kirjallisuutta. Ajattelin tässä jos kirjastossa olisi lainata äänikirjoja niin niitä voisi työmatkalla kuunnella. Olen lukenut, Sodan loppumiseen asti. Siitä eteenpäin on vielä lukematta.
Saappa nähdä tuleeko luettua..- Otto-Vaan..
Melkein kaikki olen lukenut, enää en muista mitkä on tullut luettua ja mitä on lukematta.
Itselle hyllyyn on ilmestynyt 39:stä 17. Hirmuinen määrä kirjaimia.:)
Handea en tunne, enkä välillä tunne itseänikään, ainakaan aamulla wc:n peilistä katsottuna.:)- k/k
Päätalot on luettu kaikki myös toisten kallea kuvaavat ,Kalle on hyvä kirjailija sopii mun laiselle juntille.
Olen pitäny sinua hyvänä tyyppinä ja käsitys vahvistui,handea en tunne mikä lie riäkkylän rustokorvia.
koskaan se ei vastaa. - Otto-Vaan..
k/k kirjoitti:
Päätalot on luettu kaikki myös toisten kallea kuvaavat ,Kalle on hyvä kirjailija sopii mun laiselle juntille.
Olen pitäny sinua hyvänä tyyppinä ja käsitys vahvistui,handea en tunne mikä lie riäkkylän rustokorvia.
koskaan se ei vastaa.Terveppä vaan. Kirjastosta ja kaverilta lainasin loppuja mitä minulla ei ollut. Kerran räknäsin mitä olisi vielä lukematta. Nyt lukeminen tuntuu niin hankalalta. Aivokäytävät on niin väljät ettei niihin luettu teksti oikein tartu. Pitäisi treenata sitäkin aluetta. Paasilinnan Arton kirjoitusta olen myös aikaisemmin lueskellut. Tykkäsin hänen huumoristaan.
Varmaan oletkin käynyt Kallen koti maisemissa Jokijärvellä. Menneinä vuosina loma reissuilla tuli poikettua, oli metkaa kierrellä paikkakuntaa. Oli niin paljon kirjoista tuttuja paikan nimiä.
Varo vain, mielikuvan mukaan tyypittäminen voi johtaa harhaan, vaikka lähelle Riäkkylää.:) Otto-Vaan.. kirjoitti:
Terveppä vaan. Kirjastosta ja kaverilta lainasin loppuja mitä minulla ei ollut. Kerran räknäsin mitä olisi vielä lukematta. Nyt lukeminen tuntuu niin hankalalta. Aivokäytävät on niin väljät ettei niihin luettu teksti oikein tartu. Pitäisi treenata sitäkin aluetta. Paasilinnan Arton kirjoitusta olen myös aikaisemmin lueskellut. Tykkäsin hänen huumoristaan.
Varmaan oletkin käynyt Kallen koti maisemissa Jokijärvellä. Menneinä vuosina loma reissuilla tuli poikettua, oli metkaa kierrellä paikkakuntaa. Oli niin paljon kirjoista tuttuja paikan nimiä.
Varo vain, mielikuvan mukaan tyypittäminen voi johtaa harhaan, vaikka lähelle Riäkkylää.:)handelta ton sanonnan alkuperää mut eihän insinööri duunarille vastaa,kerro jos tierät mistä tulee riäkkylän rustokorva.
- Otto-Vaan..
koti-kiusattu kirjoitti:
handelta ton sanonnan alkuperää mut eihän insinööri duunarille vastaa,kerro jos tierät mistä tulee riäkkylän rustokorva.
Karjalaa vallottamasta takaisin.
Riäkkylän rustokorvan kuulin sinulta ensimmäisen kerran. Aivan outo ja uusi sanonta minulle.
Paikkakunta on myös minulle aika tuntematon. Erittäin hyvää koti ruisleipää olen sieltä saanut, siinä minun paikallis tuntemus.Monet muut lähikunnat on hiukan tutumpia ja varsinkin jos siitä etelään tai pohjoiseenpäin mennään.
- handek
Hän määritteli Päätaloa,
Jonkun kai on käytävä tämä polku läpi, Kalle sitä käy peräpohjaisesti. - handek
On kaikki kikottimet ja sitten. Ihmisen täytyy tietää ja tuntea historiansa.
- partikkeli**
(Yrittänyt olen Päätaloa, mutta en päässyt oikein mukaan)
Juuri "löysin" hyllystä SUOMEN MAISEMIA, I.K.INHA
Näkemänsä mukaan kuvaillut
Johdantoessee Erno Paasilinna 1988
Tekstiosan tarkastanut Tuomas Anhava
jne...
Sisällys: Pohjolaan, Kuusamo, Itä-Suomen matkailimaisemia, Raja-Karjala, Meren äärellä, Länsi-Suomi, Oulujoen vesistö, Keski-Suomi, Toiveiden mailla
1. Kuvitusta koskeva tietoliite
2. Ensimmäinen painos 1909
3. Toinen painos 1925
4. kolmas painos 1988
Suomi-kuvausten klassikko.
p.s. olen aiemmin selaillut, nyt aloitan lukemisen ja katsomisen :D - partikkeli**
partikkeli** kirjoitti:
jne...
Sisällys: Pohjolaan, Kuusamo, Itä-Suomen matkailimaisemia, Raja-Karjala, Meren äärellä, Länsi-Suomi, Oulujoen vesistö, Keski-Suomi, Toiveiden mailla
3. Toinen painos 1925
4. kolmas painos 1988
p.s. olen aiemmin selaillut, nyt aloitan lukemisen ja katsomisen :D - handek
partikkeli** kirjoitti:
jne...
3. Toinen painos 1925
4. kolmas painos 1988
p.s. olen aiemmin selaillut, nyt aloitan lukemisen ja katsomisen :DNiin Inhaa ko se olliitkin...
- handek
handek kirjoitti:
Niin Inhaa ko se olliitkin...
Luettu, myöhemmin kylläkin...
- Lulu 50
Luen, Ja mun housuissa on hämmäri oikeinpäin. Heko heh.
T, Jassu - hairioilmoitus
Luen toki R-kiskalta ostettua Kalle-lehteä. Siinä on hyviä Kalle Alapään juttuja. Muuten hyvää kirjallisuutta mutta liikaa tekstiä. Kuvia tykkään katsella.
- handek
Tilastoja tehdään.
Sinänsä kuvalehtiä luet, mikä on oikein. - hairioilmoitus
handek kirjoitti:
Tilastoja tehdään.
Sinänsä kuvalehtiä luet, mikä on oikein.Miten KUVAlehtiä voi lukea?
- ednah
hairioilmoitus kirjoitti:
Miten KUVAlehtiä voi lukea?
Mulkoimella lehtiä luetaan.
Entäs tuokii,kehtovvaa.
Sennii kettu...
Onpas utareet?
- umriy
Luin joskus yhtä teosta (en muista nimeä) ehkä kolmanneksen.
Voi jestas,jaarittelun maailmanmestari:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.41116102Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352546- 941936
- 841785
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461367- 981275
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2831190Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341190Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831169Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211133