että ateistit ovat rehellisempiä, avuliaampia, luotettavampia ja järkevämpiä kuin uskovaiset. Perustan väitteeni empiirisiin tutkimuksiin, joita olen kirjannut koko pitkän elämäni aikana. Kumpaakin homo sapiens-lajia tunnen suunnilleen saman määrän, joten tutkimus on luotettava.
Minä väitän
70
451
Vastaukset
- Saatanaton
En usko väitteeseesi, koska en ole uskovainen.
En yritä todistaa sitä oikeaksi tai vääräksi.
Mutta pidän väitettäsi mahdollisena ja olen kanssasi hyvinkin samaa mieltä.
Saatanaton- Kössönöm
on siitä ongelmallinen, että varsinkin sanaa usko käytetään kahdellakin eri tavalla.
Kössönöm kirjoitti:
on siitä ongelmallinen, että varsinkin sanaa usko käytetään kahdellakin eri tavalla.
jota jotkut käyttävät oudosti on todistaminen. On vaikea luottaa uskovaisiin oikeuden lautamiehiiniin, jotka saattavat käsittää sanan miten tahansa. Illalla kuuntelevat todistusta jumalien teoista, päivällä kuuntelevat todistusta rikosasiassa. Menevätkö käsitteet sekaisin?
- Kössönöm
v-ms kirjoitti:
jota jotkut käyttävät oudosti on todistaminen. On vaikea luottaa uskovaisiin oikeuden lautamiehiiniin, jotka saattavat käsittää sanan miten tahansa. Illalla kuuntelevat todistusta jumalien teoista, päivällä kuuntelevat todistusta rikosasiassa. Menevätkö käsitteet sekaisin?
(sitäkin sanaa käytetään väärin), koska todistamisen juuri on sanassa tosi ja siinä on just se ongelma. Totta totisesti minä sanon teille...
- en taida nyt ymmärtä
v-ms kirjoitti:
Itse taas epäilisin ennemminkin sellaista ihmistä jolle raha on se joka puhuu kuin uskovaista.
en taida nyt ymmärtä kirjoitti:
Itse taas epäilisin ennemminkin sellaista ihmistä jolle raha on se joka puhuu kuin uskovaista.
Raha "puhuu", koska se on kätevä keksintö. Sen avulla ihminen pystyy hankkimaan perheelleen ruokaa vaikka ei olisi maanviljelijä.
Näetkö rahassa sinänsä jotain pahaa?
Vai näetkö pahaa ihmisten ahneudessa?
Haluaisitko keskustella uskovaisten ja muiden eroista ahneuden suhteen?en taida nyt ymmärtä kirjoitti:
Et sitten tajunnut pointtia, mikä ei kylläkään ole ihme jos kerran olet uskovainen.
Pitäisikö ottaa rautalanka käyttöön että menisi jotenkin perille. Keskustelu koski sanojen erilaisesta merkityksestä eri tilanteissa ja niiden ymmärtämistä.
- Kun todistetaan jumalista hellarikokouksessa ei ole kysymyksessä mikään todellinen, vaan kuviteltu olento vailla minkäänlaista näyttöä olemässäolosta.
- Kun taas todistetaan oikeudessa on kyse tapahtuneesta asiasta, eikä mistään mutu- jutusta kuten jumalien kohdalla on.
Ymmärtävätkö jumaliin luulevat tämän eron, on kyseenalaista.
Rahasta en kirjoittanut mitään, joten uskovaislogiikan käyttö tulee ilmi erittäin hyvin kommentoinnissasi. Vedetään esiin asioita täysin keskustelun ja tapahtumien ulkopuolelta. Tämä juuri on epäilyttävää uskovaisissa lautamiehissä.
Todistit pelkoni oikeiksi.- Saatanaton
Kössönöm kirjoitti:
Koitan välttää aina sanaa usko. Se mielestäni viittaa liikaa hihuihin.
Esim: Uskotko joulupukkiin? -> En. Mutta olen varma, että hän on olemassa.
Uskotko evoluutioon?: -> En, koska en ole evoluutiouskovainen. Mutta pidän teoriaa täysin mahdollisena.
Uskotko jumalaan? -> En helvetissäkään ;)
Saatanaton - Kössönöm
Saatanaton kirjoitti:
Koitan välttää aina sanaa usko. Se mielestäni viittaa liikaa hihuihin.
Esim: Uskotko joulupukkiin? -> En. Mutta olen varma, että hän on olemassa.
Uskotko evoluutioon?: -> En, koska en ole evoluutiouskovainen. Mutta pidän teoriaa täysin mahdollisena.
Uskotko jumalaan? -> En helvetissäkään ;)
Saatanatontaitaa olla ihan sama mitä sanaa käyttää, koska uskikset vääntävät sen aina tarkoittamaan jotain muuta. Esim. Armo = raamatulla armottomasti päähän hakkaamista.
Tuohon voisi vielä lisätä että Ateistit ovat myös iloisempia ja huumorintajuisempia ja suvaitsevampia, oman kokemuksen pohjalta väitän näin :)
- enpä oikein tiedä
Sinun väitteesi herättävät jo huumorintajuani, mutta ihan miten vaan...!
- Sulevi U
Viimevikkoisten kokemuksien perusteella mä väitän tohon päälle vielä sellastakin, et uskovaisia raaempia yhteiskunnan vihaaajia ei ole.
- ...
Minä uskon, että ateistit ovat moraalisempia, luotettavampia ja jopa kauniimpia ihmisiä kuin hihut. Mitään perusteluita ei tarvita, minun uskoni asiaan riittää;)))
- Kuinka pitkään
olet elänyt?
Joo kauniimpiakin vielä, sekin on totta. Johtuu varmasi paljosta hymyilemisestä. Katsoin kerran jotain amerikkalaista ohjelmaa jostain hihhulikokouksesta ja panin merkille heidän oudot ilmeet, ihan kuin jonkun huumehörhön ilmeitä jokaisella, semmonen kummallinen "autuas" ilme jokaisella tai jotenkin känninen en tiä, mutta pihalla porukka näytti tästä päivästä olevan.
- Kössönöm
mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Näin ainakin itselleni vakuutan.
Vähän käy kateeksi, kun katsoo nuoria joilla on kroppa kuosissa, mutta ajattelen kuitenkin, että kunhan he ovat yhtä vanhoja ja virttyneitä kuin minä, niin heilläkin on ehkä viisaita ajatuksia päässä. Tässä iässä ei oikein ole enää muita iloja kuin lukea kirjoja, muistella menneitä ja ajatella, että kyl kai se siit sit.
Ja rokkenroll läskipohjasaappaissa!
http://www.youtube.com/watch?v=T1Ond-OwgU8 - ...
Kuinka pitkään kirjoitti:
olet elänyt?
jotta tiedän. että se mihin uskon, on Totuus.
Onko sinulla asiaan jotain huomautettavaa? - ...
Kössönöm kirjoitti:
Vähän käy kateeksi, kun katsoo nuoria joilla on kroppa kuosissa, mutta ajattelen kuitenkin, että kunhan he ovat yhtä vanhoja ja virttyneitä kuin minä, niin heilläkin on ehkä viisaita ajatuksia päässä. Tässä iässä ei oikein ole enää muita iloja kuin lukea kirjoja, muistella menneitä ja ajatella, että kyl kai se siit sit.
http://www.youtube.com/watch?v=T1Ond-OwgU8toi Elviksen lilliputti-kitara...
Olikohan tuota videota ihan pikkuisen pahasti kuvakäsitelty. No, niin tai näin, niin ihan hyvin rullasi;))) - x_x...
Kössönöm kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=T1Ond-OwgU8Mun bravuuri karaokessa onkin blue shoede shoes.
Tosin ei mun karvaturpainen 50v lärvi oo kyllä ihan yhtä nätti kuin elviksellä mutta ihan varmasti naiset kirkuu yhtä paljon kun mut näkevät (tai sitten tai sitten kauhusta :)) - Kössönöm
... kirjoitti:
toi Elviksen lilliputti-kitara...
Olikohan tuota videota ihan pikkuisen pahasti kuvakäsitelty. No, niin tai näin, niin ihan hyvin rullasi;)))Ei vaan, en minä koskaan hepun musiikista niin ihmeemmin ole pitänyt, mitä nyt eilen sen musiikin tahdissa pompsahtelin.
Oli sillä notkea lantio ja siitäkö jenkkilän moralistit närkästyivätkin ja määrättiin, ettei telkussa saa näkyä Elviksestä mitään pallean alapuolelta. - Kössönöm
x_x... kirjoitti:
Mun bravuuri karaokessa onkin blue shoede shoes.
Tosin ei mun karvaturpainen 50v lärvi oo kyllä ihan yhtä nätti kuin elviksellä mutta ihan varmasti naiset kirkuu yhtä paljon kun mut näkevät (tai sitten tai sitten kauhusta :))ei se ulkonäkö, vaan se karisma. Joitain ihmisiä, joiden karisma on ainakin minuun vaikuttanut läheltä seurattuna ovat Tuija Piepponen, Anneli Saaristo, Esko Valtaoja ja Heikki Kinnunen. Kun joskus saisi vielä Ritva Valkaman kättä puristaa.
Ihan uteliaisuuttani pohdiskelen tapaamiani ihmisiä ja sitä, mikä joissain ihmisissä viehättää ja mikä ärsyttää, niin en oikeasti tiedä. Jossain ihmisessä vaan jokin kolahtaa ja toisessa ei. Mutta ei sekään mitään pysyvää ole. Jostain saatu ensivaikutelma saattaa äkkiä kääntyä päinvastaiseksi.
Ja hyvinkin herkästi huomaan, jos joku ei minusta pidä.
Missä päin Suomea sinä karaokessa lauleskelet? - x_x...
Kössönöm kirjoitti:
ei se ulkonäkö, vaan se karisma. Joitain ihmisiä, joiden karisma on ainakin minuun vaikuttanut läheltä seurattuna ovat Tuija Piepponen, Anneli Saaristo, Esko Valtaoja ja Heikki Kinnunen. Kun joskus saisi vielä Ritva Valkaman kättä puristaa.
Ihan uteliaisuuttani pohdiskelen tapaamiani ihmisiä ja sitä, mikä joissain ihmisissä viehättää ja mikä ärsyttää, niin en oikeasti tiedä. Jossain ihmisessä vaan jokin kolahtaa ja toisessa ei. Mutta ei sekään mitään pysyvää ole. Jostain saatu ensivaikutelma saattaa äkkiä kääntyä päinvastaiseksi.
Ja hyvinkin herkästi huomaan, jos joku ei minusta pidä.
Missä päin Suomea sinä karaokessa lauleskelet?Je en nyt niin kovin aktiivisesti.
Mutta aloittajan kanssa olen samaa mieltä. Vielä kun keksisin pysyvän nimimerkin, että voisi tunnistaa muissakin ketjuissa mutta enpä ole mitään kunnollista keksinyt. - Kössönöm
x_x... kirjoitti:
Je en nyt niin kovin aktiivisesti.
Mutta aloittajan kanssa olen samaa mieltä. Vielä kun keksisin pysyvän nimimerkin, että voisi tunnistaa muissakin ketjuissa mutta enpä ole mitään kunnollista keksinyt.että ateistit ovat rehellisempiä, avuliaampia, luotettavampia ja järkevämpiä kuin uskovaiset.
Kiva juttu. Ota nimimerkiksi karsima. - Kössönöm
Kössönöm kirjoitti:
että ateistit ovat rehellisempiä, avuliaampia, luotettavampia ja järkevämpiä kuin uskovaiset.
Kiva juttu. Ota nimimerkiksi karsima.karisma. Liian vhän maitoa tullu juotua tänään, niin ei oikeen timi nuo näppyläy.
- karisma
Kössönöm kirjoitti:
karisma. Liian vhän maitoa tullu juotua tänään, niin ei oikeen timi nuo näppyläy.
ehkäpä sitten näin :)
- ei jumalauta
karisma kirjoitti:
ehkäpä sitten näin :)
"Perustan väitteeni empiirisiin tutkimuksiin, joita olen kirjannut koko pitkän elämäni aikana. Kumpaakin homo sapiens-lajia tunnen suunnilleen saman määrän, joten tutkimus on luotettava."
Tuossa tutkimuksessa kohdejoukko, otanta, hajonta ja mediaani menivät kyllä harvinaisen nappiin. Mistä noin hyvä tilastotieteilijä sivuille eksynytkään... ei jumalauta kirjoitti:
"Perustan väitteeni empiirisiin tutkimuksiin, joita olen kirjannut koko pitkän elämäni aikana. Kumpaakin homo sapiens-lajia tunnen suunnilleen saman määrän, joten tutkimus on luotettava."
Tuossa tutkimuksessa kohdejoukko, otanta, hajonta ja mediaani menivät kyllä harvinaisen nappiin. Mistä noin hyvä tilastotieteilijä sivuille eksynytkään...hehhehh sällihän on ihan huumorimiehiä =D
- karisma
ei jumalauta kirjoitti:
Tuossa tutkimuksessa kohdejoukko, otanta, hajonta ja mediaani menivät kyllä harvinaisen nappiin. Mistä noin hyvä tilastotieteilijä sivuille eksynytkään...mutta jos nyt vaikka tätä palstaa lukee ja ihan IRL ihmisiä tapaa niin kumpi ihmisryhmä on ryppyotsaisempi sukovaiset vai ateistit?
Väittäisn omalla empiirisellä tutkimuksellä päätyvän ensimmäisiin vaikka ei mun avovaimo nyt niin ryppyotseinen olekkaan vaikka onkin uskossa.
Siten ei nyt ihan ketegorisesti voi väittää mutta kyllä mä viihdyn paljon paremmin piireissä missä uskonnolla ei ole mitään roolia tai jos on niin sitä ei ainakaan tuoda erityisesti esille. - Tällä palstalla
karisma kirjoitti:
mutta jos nyt vaikka tätä palstaa lukee ja ihan IRL ihmisiä tapaa niin kumpi ihmisryhmä on ryppyotsaisempi sukovaiset vai ateistit?
Väittäisn omalla empiirisellä tutkimuksellä päätyvän ensimmäisiin vaikka ei mun avovaimo nyt niin ryppyotseinen olekkaan vaikka onkin uskossa.
Siten ei nyt ihan ketegorisesti voi väittää mutta kyllä mä viihdyn paljon paremmin piireissä missä uskonnolla ei ole mitään roolia tai jos on niin sitä ei ainakaan tuoda erityisesti esille.et voi välttyä uskonnosta,kun ateistit itsekin siitä jauhavat..heh!
- korjaa ääniasetukset
missxcessive kirjoitti:
Joo kauniimpiakin vielä, sekin on totta. Johtuu varmasi paljosta hymyilemisestä. Katsoin kerran jotain amerikkalaista ohjelmaa jostain hihhulikokouksesta ja panin merkille heidän oudot ilmeet, ihan kuin jonkun huumehörhön ilmeitä jokaisella, semmonen kummallinen "autuas" ilme jokaisella tai jotenkin känninen en tiä, mutta pihalla porukka näytti tästä päivästä olevan.
Oliko ääni poissa ja tuijotit vain ulkonäköjä?
- mut ihan hyvä
Kössönöm kirjoitti:
Ei vaan, en minä koskaan hepun musiikista niin ihmeemmin ole pitänyt, mitä nyt eilen sen musiikin tahdissa pompsahtelin.
Oli sillä notkea lantio ja siitäkö jenkkilän moralistit närkästyivätkin ja määrättiin, ettei telkussa saa näkyä Elviksestä mitään pallean alapuolelta.se setä kun kuoli jo aikoja sitten huumeisiin.
- olisi hyvä viisastua
Jo uskovaisen elämänoppiin kuuluu rehellisyys ja toisten auttaminen, ja järjen käyttö on Raamatussa hyvä eikä huono asia, siihen kehoitetaan ja sanotaan että tyhmä on tyhmä omaksi vahingokseen. Mielestäni ateistit ovat jotenkin itserakkaita, omahyväisiä ja arvostavat eniten omaa mukavuuttaan kuin toisten. En tiedä ostivatko kaikki ateistit edes jouluna lahjoja kenellekkään, vaan täyttivät vain vatsaa jouluherkuilla? Mutta tietysti ateisteillakin äidit ja isät normaalisti toivottavasti ostivat lapsilleen lahjan jouluna?
- karisma
"Jo uskovaisen elämänoppiin kuuluu rehellisyys"
Miten voi olla rehellinen toisia kohtaan kun ei ole rehellinen edes itselleen?
Meidän ateistien kanssa ei niikn tarvitse edes sanojaan varoa koska olemme huumorintajuisia emmekä niin helposti vedä herneitä nenään. Osaamme nauraa itsellemmekin. Uskovaiset kulkee naamanorsunvitulla ja jos poikkipulisen totuuden rehellisesti siis huom. rehellisesti kertoo jostain heidän epäloogisesta uskomuksestaan, johon heillä ei ole muuta vastausta, kuin että ei tuollaisia asoita saa miettiä ne eivät ole ihmisen mietittäväksi tarkoitettu niin heti nousee älämölö.
Uskovaisten kanssa kyllä tulee toimeen kun vaan muistaa pitää uskonnot visusti erossa keskustelusta muuten vetää kyllä uskos pussillisen herneitä nenään, jos heille rehellisesti sanoo miten epäloogisia ja typeriä heidän uskomuksensa ovat.
Että se siitä rehellisyydestä.
Itserakkaus kyllä kuuluu selvästi uskovaisuuteen, koska he tuntevat olevansa parempia ihmisiä ja voivat katsoa toisia halventavasti. Noin yleistettynä ei tietenkään koske jokaista yksilöä. Ja miksi luulet ettei ateisti olisi valmis auttamaan muita, minä ainakin olen aina auttanut, jos olen jonkun huomannut apua tarvitsevan.
Sen sijaan enpoä olisi varma, että monikaaqn uskovainen pysähtyy vaikkapa pakkaseen sammunutta lähimmäistä auttamaan koska eivät halua koskea saastaiseen juoppoon. Sen sijaan me, jotka emme luokittele ihmisiä esim. uskonnon perusteella olemme yleisesti ottaen empaattisempia.
Ja jos et tiedä ostavatko ateistit joululahjoja, samalla tuiet paljastaneeksi, ettet taida tuntea yhtäkään ateistia vaan kirjoittelet vain pelkkien ennakkoluulojen perusteella. - 7+1
"En tiedä ostivatko kaikki ateistit edes jouluna lahjoja kenellekkään, vaan täyttivät vain vatsaa jouluherkuilla?"
Eikö jouluna saa syödä jos on ateisti?
- uskonsa menettänyt
olen kiertänyt vuodesta -72 maailmaa ja olen tullut siihen tulokseen,että ei ole sen epärehellisempiä ihmisiä kuin uskovaiset ( esim.hyväesimerkki asuu tällä hetkellä naapurissani ) ne kun luulee että ne saa tehdä aivan mitä vain ja sit riittää kun sunnuntaina käy kirkossa herralta anteeksi pyytämässä.Tälläkin hetkellä välimme on kärjistynyt poliisi asteelle ja me jotka olemme uhreja niin nää saatanan uskovaiset kääntää että he ovat niitä uhreja ja me ollaan syyllisiä.Syitä en rupee tässä kirjoittaa kin tästä tuli muuten romaani.
"sit riittää kun sunnuntaina käy kirkossa herralta anteeksi pyytämässä."
Tämä on todellakin vaarana. Samoin kuin usko kuolemanjälkeiseen elämään. Sehän tarkoittaa, että jos nyt kuolee niin "eihän se niin haittaa".
- ihmeiden todistaja
Itselläni on luotettavaa tietoa omasta ja ystävieni kokemuksesta, että Jumala ja näkymätön maialma on totta. Joten minunkin tutkimus on ainakin näiden kriteereiden valossa yhtä luotettava. Voin suositella uskottavaksi.
Hanna- rdsherpeskji
Miksi olet niin katkera ja vihainen?
- -Jaakko
rdsherpeskji kirjoitti:
Miksi olet niin katkera ja vihainen?
Eikös tämä kössönöm ole tämän palstan vakiokalustoa... nyt meni kyllä usko ateismiin lopullisesti - Kössönöm
-Jaakko kirjoitti:
Eikös tämä kössönöm ole tämän palstan vakiokalustoa... nyt meni kyllä usko ateismiin lopullisestiettä uskiksilla ei paljon pollassa liikehdi, eikä huumorintajua ole.
"nyt meni kyllä usko ateismiin lopullisesti"
- Ei a-teismi olekaan muuta kuin uskonpuutetta ihmisten luomiin jumaliin. A-teismi ei ole uskonto, johon tarvitsisi uskoa, tai muuten... - ehottomast
Kössönöm kirjoitti:
että uskiksilla ei paljon pollassa liikehdi, eikä huumorintajua ole.
"nyt meni kyllä usko ateismiin lopullisesti"
- Ei a-teismi olekaan muuta kuin uskonpuutetta ihmisten luomiin jumaliin. A-teismi ei ole uskonto, johon tarvitsisi uskoa, tai muuten...on tämän vuoisadan paras vitsi
- nössökössö
ehottomast kirjoitti:
on tämän vuoisadan paras vitsi
totuuksia tämän vuosisadan puolella..
- Pegush
nössökössö kirjoitti:
totuuksia tämän vuosisadan puolella..
Minäkin kuvittelin että vapaa-ajattelijoiden käsitys maailmankaikkeudesta perustuu enemmän tieteeseen kuin uskoon mutta jos tuo heidän "tieteensä" on kössönömin tasoa niin kyllä mieluummin uskon johonkin jumalaan
- Kössönöm
Pegush kirjoitti:
Minäkin kuvittelin että vapaa-ajattelijoiden käsitys maailmankaikkeudesta perustuu enemmän tieteeseen kuin uskoon mutta jos tuo heidän "tieteensä" on kössönömin tasoa niin kyllä mieluummin uskon johonkin jumalaan
Onko kovinkin hauskaa kirjoitella itsensä kanssa?
- ~~~
-Jaakko kirjoitti:
Eikös tämä kössönöm ole tämän palstan vakiokalustoa... nyt meni kyllä usko ateismiin lopullisestiTarkoitatko siis, että et enää usko siihen, ettei jumaliin uskota? Vai tarkoitatko, että aloit yhtäkkiä spontaanisti uskoa johonkin jumalaan tuon viestin luettuasi? Vai siis mitä?
- Thomaus
Mun empiiriset tutkimukset ovat johtaneet toisenlaiseen tulokseen. Ja jostain syystä mä pidän omia tutkimuksiani luotettavina.
Tätä näkemystä puoltaa myös mun oma elämäni. Olen nykyään rehellisempi, avuliaampi, luotettavampi ja ehkä hitusen jopa järkevämpi kuin ennen uskoa.
P.s. Tää viesti on aika turha, mutta niin oli mun mielestä toi edellinenkin.- Kössönöm
"Mun empiiriset tutkimukset ovat johtaneet toisenlaiseen tulokseen. Ja jostain syystä mä pidän omia tutkimuksiani luotettavina."
- Mitä ne tutkimustuloksesi olivat. Jätit kertomatta.
"Tätä näkemystä puoltaa myös mun oma elämäni. Olen nykyään rehellisempi, avuliaampi, luotettavampi ja ehkä hitusen jopa järkevämpi kuin ennen uskoa."
- Minä olen aina ollut avulias, luotettava ja järkevä. Ja ihan ilman jumaluskoa.
"P.s. Tää viesti on aika turha, mutta niin oli mun mielestä toi edellinenkin."
- Saattaa olla, mutta tämähän on keskustelupalsta. - ...
ehkä hitusen jopa järkevämpi kuin ennen uskoa.
hihhulit ovat tutkitusti tyhmempiä kuin ateistit katso vaikka täältä
Atheists scored 1.95 IQ points higher than Agnostics, 3.82 points higher than Liberal persuasions, and 5.89 IQ points higher than Dogmatic persuasions
http://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W4M-4TFV93D-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acc... - Thomaus
Kössönöm kirjoitti:
"Mun empiiriset tutkimukset ovat johtaneet toisenlaiseen tulokseen. Ja jostain syystä mä pidän omia tutkimuksiani luotettavina."
- Mitä ne tutkimustuloksesi olivat. Jätit kertomatta.
"Tätä näkemystä puoltaa myös mun oma elämäni. Olen nykyään rehellisempi, avuliaampi, luotettavampi ja ehkä hitusen jopa järkevämpi kuin ennen uskoa."
- Minä olen aina ollut avulias, luotettava ja järkevä. Ja ihan ilman jumaluskoa.
"P.s. Tää viesti on aika turha, mutta niin oli mun mielestä toi edellinenkin."
- Saattaa olla, mutta tämähän on keskustelupalsta."- Mitä ne tutkimustuloksesi olivat. Jätit kertomatta."
Ovat siis päinvastaiset kuin sinulla.
"- Minä olen aina ollut avulias, luotettava ja järkevä. Ja ihan ilman jumaluskoa. "
Tota mieltä minäkin olin ennen kuin usko paljasti kuinka avulias, luotettava ja järkevä mä todellisuudessa olen.
Huom! Puhun siis itsestäni enkä muista.
"- Saattaa olla, mutta tämähän on keskustelupalsta. "
Näin on, mutta en vaan oikeasti usko sinun ajattelevan noin. Tai sitten uskovat joita tunnet ovat täysin erilaisia kuin uskovat joita minä tunnen. - ...
... kirjoitti:
Atheists scored 1.95 IQ points higher than Agnostics, 3.82 points higher than Liberal persuasions, and 5.89 IQ points higher than Dogmatic persuasions
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W4M-4TFV93D-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acc...lisää
http://www.humanreligions.info/intelligence.html
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W4M-4TFV93D-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acc... - Thomaus
... kirjoitti:
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W4M-4TFV93D-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acc...No näin on.
- Kössönöm
Thomaus kirjoitti:
"- Mitä ne tutkimustuloksesi olivat. Jätit kertomatta."
Ovat siis päinvastaiset kuin sinulla.
"- Minä olen aina ollut avulias, luotettava ja järkevä. Ja ihan ilman jumaluskoa. "
Tota mieltä minäkin olin ennen kuin usko paljasti kuinka avulias, luotettava ja järkevä mä todellisuudessa olen.
Huom! Puhun siis itsestäni enkä muista.
"- Saattaa olla, mutta tämähän on keskustelupalsta. "
Näin on, mutta en vaan oikeasti usko sinun ajattelevan noin. Tai sitten uskovat joita tunnet ovat täysin erilaisia kuin uskovat joita minä tunnen.millä tvalla päinvastaiset? Jos väität, että uskikset ovat rehellisempiä, avuliaampia, luotettavampia ja järkevämpiä kuin ateistit, niin voisitko perustella sen jotenkin.
Minä perustelen omat väitteeni sillä, että tuntemani uskikset valehtelevat jatkuvasti. He valehtelevat mm lapsilleen, että jumala on olemassa ja jos ei usko jumalaan, niin joutuu helvettiin. Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa. Itse olen lainannut rahaa ihan luottaen siihen, että velallinen ne takaisin maksaa. Aina ei ole maksanut. Olen myös aina saanut ateistikavereiltani apua ja myös itse saanut tarvittaessa mitä moninaisiin toimiin. Järkevyys on myös asia, jossa ateistit voittaa 6 - 0. Vai onko mielestäsi järkevää laittaa tassua ristiin, kun auto sammuu maantielle sen sijaan, että yrittää tehdä asialle jotain? - Thomaus
Kössönöm kirjoitti:
millä tvalla päinvastaiset? Jos väität, että uskikset ovat rehellisempiä, avuliaampia, luotettavampia ja järkevämpiä kuin ateistit, niin voisitko perustella sen jotenkin.
Minä perustelen omat väitteeni sillä, että tuntemani uskikset valehtelevat jatkuvasti. He valehtelevat mm lapsilleen, että jumala on olemassa ja jos ei usko jumalaan, niin joutuu helvettiin. Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa. Itse olen lainannut rahaa ihan luottaen siihen, että velallinen ne takaisin maksaa. Aina ei ole maksanut. Olen myös aina saanut ateistikavereiltani apua ja myös itse saanut tarvittaessa mitä moninaisiin toimiin. Järkevyys on myös asia, jossa ateistit voittaa 6 - 0. Vai onko mielestäsi järkevää laittaa tassua ristiin, kun auto sammuu maantielle sen sijaan, että yrittää tehdä asialle jotain?"He valehtelevat mm lapsilleen, että jumala on olemassa.."
Tuo ei ole valehtelua, vaikket sitä vielä tiedäkään.
"Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa."
Joko sukulaisesi ei ole lukenut Raamattua tai sitten ei vaan suostu tekemään niinkuin siellä kehoitetaan. Minun tuntemani uskovat eivät käyttäydy noin.
"Järkevyys on myös asia, jossa ateistit voittaa 6 - 0. Vai onko mielestäsi järkevää laittaa tassua ristiin, kun auto sammuu maantielle sen sijaan, että yrittää tehdä asialle jotain?"
No minä en laittaisi "tassua ristiin" jos auto sammuisi. Kuka muka noin tekee? (:
Järkevyyttä voi mielestäni soveltaa paremminkin. - Kössönöm
Thomaus kirjoitti:
"He valehtelevat mm lapsilleen, että jumala on olemassa.."
Tuo ei ole valehtelua, vaikket sitä vielä tiedäkään.
"Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa."
Joko sukulaisesi ei ole lukenut Raamattua tai sitten ei vaan suostu tekemään niinkuin siellä kehoitetaan. Minun tuntemani uskovat eivät käyttäydy noin.
"Järkevyys on myös asia, jossa ateistit voittaa 6 - 0. Vai onko mielestäsi järkevää laittaa tassua ristiin, kun auto sammuu maantielle sen sijaan, että yrittää tehdä asialle jotain?"
No minä en laittaisi "tassua ristiin" jos auto sammuisi. Kuka muka noin tekee? (:
Järkevyyttä voi mielestäni soveltaa paremminkin.väittää lapsille, että jumala on olemassa, koska sellaisesta ei ole mitään todistetta.
""Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa."
Joko sukulaisesi ei ole lukenut Raamattua tai sitten ei vaan suostu tekemään niinkuin siellä kehoitetaan. Minun tuntemani uskovat eivät käyttäydy noin."
- Ahaa, että "oikeat" uskovaiset antavat rahaa tuosta vaan? Ne muut eivät sitten ole niitä oikeita, väittävät vaan olevansa. Niinkö?
Mitä rukoilemiseen tulee, niin Thronos kertoi miten uskis toimii kriisitilanteessa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8734229/41779750 - jeijee
Kössönöm kirjoitti:
väittää lapsille, että jumala on olemassa, koska sellaisesta ei ole mitään todistetta.
""Uskovaisilta sukulaisiltani en ole kuin kerran (kun olin todella pulassa) saanut apua 500 markan verran ja siitäkin tehtiin velkakirja jossa oli kaksi todistajaa allekirjoittamassa."
Joko sukulaisesi ei ole lukenut Raamattua tai sitten ei vaan suostu tekemään niinkuin siellä kehoitetaan. Minun tuntemani uskovat eivät käyttäydy noin."
- Ahaa, että "oikeat" uskovaiset antavat rahaa tuosta vaan? Ne muut eivät sitten ole niitä oikeita, väittävät vaan olevansa. Niinkö?
Mitä rukoilemiseen tulee, niin Thronos kertoi miten uskis toimii kriisitilanteessa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8734229/41779750Höpökössöä!
Sinä siis leimaat yhden huonosti käyttäytyvän ateistin perusteella kaikki ateistit hulluiksi?
Raamatussa on ohjeet, miten oikea uskova käyttäytyy. Jos joku ei käyttäydy niiden ohjeiden mukaan, ei hän myöskään, kas ja kumma, ole oikea uskova. Loogista, mutta niin kestämättömän ivan ateistille nostattama itsestäänselvyys. - Kössönöm
jeijee kirjoitti:
Höpökössöä!
Sinä siis leimaat yhden huonosti käyttäytyvän ateistin perusteella kaikki ateistit hulluiksi?
Raamatussa on ohjeet, miten oikea uskova käyttäytyy. Jos joku ei käyttäydy niiden ohjeiden mukaan, ei hän myöskään, kas ja kumma, ole oikea uskova. Loogista, mutta niin kestämättömän ivan ateistille nostattama itsestäänselvyys.Mitä rukoilemiseen tulee, niin Thronos kertoi miten uskis toimii kriisitilanteessa.
- jeijee
... kirjoitti:
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W4M-4TFV93D-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acc...Se pointti onkin, mihin sitä vähää tai paljoa järkeään käyttää. Kristitty on käyttänyt vähäisenkin järkensä oikean valinnan tekemiseen ja odottaa täydellistymistään, jolloin synnin valta on poissa ja sen myötä kaikki ihmisen ominaisuudet saavat aivan uudenlaisen ulottuvuuden. Saamme lisää järkeä, älykkyyttä, ongelmanratkaisutaitoa, kaikkea mahdollista, olemmehan suorassa kontaktissa Isään, jolta aina voi pyytää lissää kaikkea kivaa! :)
- jeijee
Kössönöm kirjoitti:
Sinä siis pidät yhtä uskovaa kaikkien uskovien mallina? Etkös pidä yhtä typerää ateistiakin kaikkien ateistien mallina?
- Kössönöm
jeijee kirjoitti:
Se pointti onkin, mihin sitä vähää tai paljoa järkeään käyttää. Kristitty on käyttänyt vähäisenkin järkensä oikean valinnan tekemiseen ja odottaa täydellistymistään, jolloin synnin valta on poissa ja sen myötä kaikki ihmisen ominaisuudet saavat aivan uudenlaisen ulottuvuuden. Saamme lisää järkeä, älykkyyttä, ongelmanratkaisutaitoa, kaikkea mahdollista, olemmehan suorassa kontaktissa Isään, jolta aina voi pyytää lissää kaikkea kivaa! :)
"Se pointti onkin, mihin sitä vähää tai paljoa järkeään käyttää. Kristitty on käyttänyt vähäisenkin järkensä oikean valinnan tekemiseen ja odottaa täydellistymistään, jolloin synnin valta on poissa ja sen myötä kaikki ihmisen ominaisuudet saavat aivan uudenlaisen ulottuvuuden."
- Miten pedofiilipapin touhut sopivat tuohon "täydellistymiseen"? Vai onko se juuri sitä täydellistymistä?
"Saamme lisää järkeä, älykkyyttä, ongelmanratkaisutaitoa, kaikkea mahdollista, olemmehan suorassa kontaktissa Isään, jolta aina voi pyytää lissää kaikkea kivaa! :)"
- Lisää "kivoja" uhreja? Lisää yhteisön apua pedoliilin toimien salailussa? - hitlerjugend
Kössönöm kirjoitti:
väittää lapsille, että jumala on olemassa, koska sellaisesta ei ole mitään todistetta.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8734229/41779750ei pidäymistä. mun mielestä yleistää uskovien käyttätäytymistä, no joo usko ja uskonto ovat vaikeita asioita???www.eroakirkosta.fi
- jeijee
Kössönöm kirjoitti:
"Se pointti onkin, mihin sitä vähää tai paljoa järkeään käyttää. Kristitty on käyttänyt vähäisenkin järkensä oikean valinnan tekemiseen ja odottaa täydellistymistään, jolloin synnin valta on poissa ja sen myötä kaikki ihmisen ominaisuudet saavat aivan uudenlaisen ulottuvuuden."
- Miten pedofiilipapin touhut sopivat tuohon "täydellistymiseen"? Vai onko se juuri sitä täydellistymistä?
"Saamme lisää järkeä, älykkyyttä, ongelmanratkaisutaitoa, kaikkea mahdollista, olemmehan suorassa kontaktissa Isään, jolta aina voi pyytää lissää kaikkea kivaa! :)"
- Lisää "kivoja" uhreja? Lisää yhteisön apua pedoliilin toimien salailussa?Et oikeesti viittis aikuinen mies alentua noin typerälle jankuttamiselle. Missä se ateistien paljon kehuma älynsä oikein luuraa, kun ei se kommenteissa näy!
Pedofiilipappi toimii vastoin Raamatun ohjeita eikä näin ollen ole OIKEA USKOVA.
"Vanhalla ihmisellä tarkoitetaan itsekästä minäkeskeinen asennetta, joka kaikessa etsii omaansa. Se on piintynyt luontoomme ja on hidas ja vastahakoinen hyvän tekemiseen, mutta aina valmis pahaan. Vanha on minä itse. Sen on aina oltava lain, syyttävän omantunnon ja kuoleman alainen ja sitä tarkoittaa Raamatun opetus vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta Jeesuksen kanssa. Uusi ihminen on paljon vaikeammin "löydettävissä" omasta sisimmästämme. Jumalan Hengen työ jää katseiltamme salaan. Uusi ihminen on Kristus meissä, Pyhä Henki meissä asuvana, emme me itse. Uusi ihminen on "vierasta lahjavanhurskautta" ja sen mukana alttiutta ja avoimuutta Hengen työlle, jota kuitenkin koko ajan vanha ihminen häiritsee. Myös uusi haluaa saada luontomme valtaansa. Emme pysty täsmällisesti useinkaan erottamaan, mikä meissä on vanhan ihmisen tahtoa ja mikä taas uuden. Ne ovat sekoittuneet toisiinsa ja ne ovat aina ja kaikessa samanaikaisesti läsnä. Siksi valvominen ja siihen liittyvä jokapäiväinen katumus, vanha ihmisen kuolettaminen ja kamppailu Hengen voitolle pääsemiseksi on oleellinen uskovan tunnusmerkki.
Aidossa uskossa säilyy aina Jumalan pyhyyden pelko."
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Mitaonollakristitty.htm - Kössönöm
jeijee kirjoitti:
Et oikeesti viittis aikuinen mies alentua noin typerälle jankuttamiselle. Missä se ateistien paljon kehuma älynsä oikein luuraa, kun ei se kommenteissa näy!
Pedofiilipappi toimii vastoin Raamatun ohjeita eikä näin ollen ole OIKEA USKOVA.
"Vanhalla ihmisellä tarkoitetaan itsekästä minäkeskeinen asennetta, joka kaikessa etsii omaansa. Se on piintynyt luontoomme ja on hidas ja vastahakoinen hyvän tekemiseen, mutta aina valmis pahaan. Vanha on minä itse. Sen on aina oltava lain, syyttävän omantunnon ja kuoleman alainen ja sitä tarkoittaa Raamatun opetus vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta Jeesuksen kanssa. Uusi ihminen on paljon vaikeammin "löydettävissä" omasta sisimmästämme. Jumalan Hengen työ jää katseiltamme salaan. Uusi ihminen on Kristus meissä, Pyhä Henki meissä asuvana, emme me itse. Uusi ihminen on "vierasta lahjavanhurskautta" ja sen mukana alttiutta ja avoimuutta Hengen työlle, jota kuitenkin koko ajan vanha ihminen häiritsee. Myös uusi haluaa saada luontomme valtaansa. Emme pysty täsmällisesti useinkaan erottamaan, mikä meissä on vanhan ihmisen tahtoa ja mikä taas uuden. Ne ovat sekoittuneet toisiinsa ja ne ovat aina ja kaikessa samanaikaisesti läsnä. Siksi valvominen ja siihen liittyvä jokapäiväinen katumus, vanha ihmisen kuolettaminen ja kamppailu Hengen voitolle pääsemiseksi on oleellinen uskovan tunnusmerkki.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Mitaonollakristitty.htmTämä on ateistipalsta, joten jospa otat ensi alkuun sen asian huomioon.
"Pedofiilipappi toimii vastoin Raamatun ohjeita eikä näin ollen ole OIKEA USKOVA."
Pedofiilipappi on ihan oikea uskova, jos kerran jumalaan uskoo. Joten? - ~~~
jeijee kirjoitti:
Höpökössöä!
Raamatussa on ohjeet, miten oikea uskova käyttäytyy. Jos joku ei käyttäydy niiden ohjeiden mukaan, ei hän myöskään, kas ja kumma, ole oikea uskova. Loogista, mutta niin kestämättömän ivan ateistille nostattama itsestäänselvyys.siis virheetön eikä lankea syntiin missään vaiheessa? Kappas, tämän näkökannan edustajat taitavat alkaa tosissaan nostaa päätään. Ennen vanhaan uskovaiset pitivät itseään syntisinä ja tekivät jatkuvasti parannusta synneistään.
Nyt on siis vain niin, että jos ehdot eivät täyty, ei ole oikea uskovainen.
Tuskinpa kaikki uskovaiset vielä ovat kuitenkaan noita uususkovaisia, joilla on hyvin vähän tekemistä perinteisen kristinuskon kanssa... - ~~~
jeijee kirjoitti:
Se pointti onkin, mihin sitä vähää tai paljoa järkeään käyttää. Kristitty on käyttänyt vähäisenkin järkensä oikean valinnan tekemiseen ja odottaa täydellistymistään, jolloin synnin valta on poissa ja sen myötä kaikki ihmisen ominaisuudet saavat aivan uudenlaisen ulottuvuuden. Saamme lisää järkeä, älykkyyttä, ongelmanratkaisutaitoa, kaikkea mahdollista, olemmehan suorassa kontaktissa Isään, jolta aina voi pyytää lissää kaikkea kivaa! :)
Tuo on niin surullista, tuo asenne. Ei nyt tarvitse sen kummempia kun sitten kuoleman jälkeen 'voi aina pyytää lisää kaikkea kivaa'. Elämä on tässä ja nyt.
Ei kai pitäisi enää edes mainita, mutta uskoosi kuulunee, että sitten kuoleman jälkeen valtaosa kituu loputtomiin. Sillä välin kun sinä iloissasi pyydät vähän lisää järkeä ja vähän lisää kaikkea mahdollista...
Jotenkin tekee pahaa. Miten empatia voi tukahtua niin täysin... - ~~~
jeijee kirjoitti:
Et oikeesti viittis aikuinen mies alentua noin typerälle jankuttamiselle. Missä se ateistien paljon kehuma älynsä oikein luuraa, kun ei se kommenteissa näy!
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Mitaonollakristitty.htmovat siis täysin synnittömiä? Vai lankeavatko he vain 'pikkusynteihin' tms?
Tuon määritelmän mukaista oikeaa uskovaa en ole eläissäni nähnyt.
- ihan kiva
Ei tietenkään tarvitse tyytyä pelkästään Kössön empiiriseen tutkimukseen (joka muuten on täysin
identtinen oman 50-vuotisen empiirisen tutkimukseni kanssa), kun löytyy oikeaaakin tutkimusta:
"Vapaa-ajattelijoista on monenlaisia ennakkoluuloja, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Tietoa saadaan luonnollisestikin ainoastaan tutkimustyötä tekemällä. Yhteiskuntatieteilijä Benjamin Beit-Hallahm on
tutkinut USA:n ateisteja teoksessa The Cambrigde Companion of Atheism (Cambridge University 2007).
Hänen johtopäätöksensä ovat seuraavia: Ateistit ovat keskimääräistä vähemmän autoritäärisiä ja
dogmaattisia, heillä on vähemmän ennakkoluuloja, he ovat suvaitsevaisempia muita kohtaan, lakia noudattavia, myötätuntoisia, omantunnontarkkoja ja hyvin koulutettuja. Heidän älykkyytensä on
korkea ja monet heistä ovat omistautuneet älylliseen ja oppineeseen elämään. Lyhyesti sanoen -
he olisivat hyviä naapureita."Suurinpiirtein näin päättelin minäkin jo 15 vuotiaana kun tajusin kunka mahdotonta jumalan olemassaolo on Ihmettelin miten aikuinen koulutettu viisas ihminen voi uskoa jumalaan ja pitää raamattua totena. Silloin häivähti jopa mielessä että olenko minä menettämässä järkeni, mutta onneksi aloin ottaa enemmän selvää asioista kirjoista ja netistä. Huomasin onnekseni että minunlaisia on paljon muitakin. Ja nyt vuosia myöhemmin silti ihmettelen miksi uskovaiset ei suostu käyttämään sitä järkeä kun sitä monella näyttää kuitenkin olevan. Ateisti on oikeasti erittäin suvaitsevainen. Ei kukaan vihaa uskista, enemmänkin pidämme heitä uskontojen uhrina. Minä ainakin.
- otto..
"Ateistit ovat keskimääräistä vähemmän autoritäärisiä ja
dogmaattisia, heillä on vähemmän ennakkoluuloja, he ovat suvaitsevaisempia muita kohtaan, lakia noudattavia, myötätuntoisia, omantunnontarkkoja ja hyvin koulutettuja"
Suurimmaksi osaksi se on noin. En ole kuullut, että ateistit kahlitsisivat esimerkiksi lapsiaan. Uskovaiset sitä kyllä tekevät. Nehän saa suurinpiirtein raivokohtauksen, jos oma lapsi paljastuu ateistiksi tai tai homoksi. Kirkosta ei ainakaan saa erota. Tai jos on jonkun lahkon jäsen, niin siitä ei sitten erota voi, jos sukulaisia haluaa tavata.
On niitä juttuja tullut seurattua. Olen huomannut, että usein uskovaiset ovat äärimmäisen "oikeassa" joka asiassa. Eivätkä siedä sitä, että heidän oppiansa kritisoidaan tai siitä poiketaan. Ja he ovat joskus hyvinkin julmia toisinajattelijoita kohtaan.
- Hitler, korpraali
mietityttää sinun kirjoituksesi. Eiköhän ole niin että uskonasiat ovat jokaisen omia? t eroakirkosta.fi
- Kössönöm
jokaisen omia asioita, mutta kun eivät ole. Tällä palstalla on moni kertonut, miten uskovaiset sukulaiset kohtelevat ateistia ja kirkosta eronnutta. Ja moni on myös kertonut millaista oli lapsuus uskovaisessa kodissa. Eikä nämä kertomukset ole mitään kivaa luettavaa.
Jos kirkko ja valtio erotetaan toisistaan ja pakkoliittäminen siinä samassa, kuten myös koulujen uskonnonopetus, niin ok, asiat ovat silloin paremmin. Mutta sitä ennen uskonto ei ole yksityisasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422224- 241780
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271435- 1091264
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151229- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846