ajatuksesi tai tunteesi, jos välittäisit jostakin henkilöstä samanverran tai enemmän kuin omasta puolisostasi, muttet voisi hänen kanssaan olla syystä tai toisesta.
Olisko hän usein ajatuksissasi? Yrittäisitkö vältellä häntä ja toivoisit tunteiden joskus katoavan?
Mutta katoavatko ne? Koskaan?
Mitkä olisivat
49
312
Vastaukset
- Jazuli
sinä sen sanoit jo...raastavaa..=oI
- Hmm...
Se on siinä rajoilla, mitä teen. Olen ajatellut jättää tilanteen kellumaan ilmaan. Kun tiedän, että toinenkin on kovasti kiinnostunut, ja nautin hänen ihailustaan ja ihastumisestaan, niin en halua siitä luopuakaan, ja omia tunteitani en voi muuttaa. Ehkä kaikki hiipuu, kun tilanne ei etene.
Ensinnäkin minä välttelen tilanteita, joista moinen voisi saada alkunsa. En minä jää norkoilemaan jonkun puolitutun läheisyyteen, jolta saisin huomiota ja sytykettä vääränlaisille tunteilleni. Päinvastoin yrittäisin vältellä häntä vahingon välttämiseksi.
Tietysti jos oma suhde olisi niin paskassa kunnossa, että tunteet veisivät siltikin mukanaan, ottaisin eron ja jatkasiin sinkkuna uuden ihastuksen perään. Mikä tässä on niin vaikeaa niin monille ihmisille?
Ai niin vastaus kysymykseesi: Kyllä ne tunteet häviävät.- kirpela
oli joskus, oli pitkään. Jasu taitas muistaakin mun höpisseen... Nyt, 20 vuoden jälkeen ollaan kavereita,mut vältellään yhä tiettyjä aiheita tietoisesi, koska menee yhteen ja samaan keskusteluun :) Mut mahtava tuki ja turva ollut elämäni varrella.
Välteltiin muuten joskus sinnikkäästi 7 vuotta, ja sit repes totally yhden muuton jatkoilla :D No, elämä on.
Ne tunteet, ei ne kadonnu ennenkö tuli toinen yhtä mullistava ihminen.- Jazuli
meidänki jutelleen..=o)
eihän nuo helppoja tilanteita koskaan ole..jotenki niistä on vaan kyettävä selviämään..
=o) - kirpela
Jazuli kirjoitti:
meidänki jutelleen..=o)
eihän nuo helppoja tilanteita koskaan ole..jotenki niistä on vaan kyettävä selviämään..
=o)oikeestaan helppoa. Se,mikä ei oo helppoa, on tutustuttaa uus mies k.o. henkilöön... Ne saa aina jonku hepulin tavattuaan. Vaikkei enää oo mitään "sellasta". Mut ystävyydestä en enää miehen takia luovu niinku nuorempana. No, nyt se on taas eessä :( mut onneks murulla on aivot.
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
oikeestaan helppoa. Se,mikä ei oo helppoa, on tutustuttaa uus mies k.o. henkilöön... Ne saa aina jonku hepulin tavattuaan. Vaikkei enää oo mitään "sellasta". Mut ystävyydestä en enää miehen takia luovu niinku nuorempana. No, nyt se on taas eessä :( mut onneks murulla on aivot.
että exä ja nyksä siis näkee punasta nähessään toisensa..???..=o)
niihä meilläki nyksä oli ensin mustis..ja exäki oli vähän nyree..mutta ei se paljon auta..kun olleet on menneet ja sillain..paree vaan tottua..=o)
sulla kun on niit lapsia nii tilanne on toine..niih kyllähän se vaatii nykyseltäki oikista asennetta..kun lapsien isän kanssa kummiski on oltava tekemisissä..eis iinä auta määkiä ettet saa sitä entistä nähä..tms..=o) - kirpela
Jazuli kirjoitti:
että exä ja nyksä siis näkee punasta nähessään toisensa..???..=o)
niihä meilläki nyksä oli ensin mustis..ja exäki oli vähän nyree..mutta ei se paljon auta..kun olleet on menneet ja sillain..paree vaan tottua..=o)
sulla kun on niit lapsia nii tilanne on toine..niih kyllähän se vaatii nykyseltäki oikista asennetta..kun lapsien isän kanssa kummiski on oltava tekemisissä..eis iinä auta määkiä ettet saa sitä entistä nähä..tms..=o)sillä tyypillä oo mitään tekemistä mun muksujen kans. Paitti et kuskaa niitä millon minnekin :D
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
sillä tyypillä oo mitään tekemistä mun muksujen kans. Paitti et kuskaa niitä millon minnekin :D
äh..mä putosin kärryiltä..siis se on sun eksä muttei lasten isä..käsitinkö nyt oikein..???..=o))
Jazuli kirjoitti:
äh..mä putosin kärryiltä..siis se on sun eksä muttei lasten isä..käsitinkö nyt oikein..???..=o))
....siis sillä on elämässään ollu 2 ihanaa miestä ja sitten veilä se lapsille isäksi soveltuva :)
Et sä oo koskaan kuullut siitä teoriasta, että naiset rakastuu renttuihin, mutta lapset ne tekee niiden kunnollisten kanssa siinä välillä ;)
"Ihan huumorilla vaan...."- kirpela
Jazuli kirjoitti:
Ei yhenkään iskä. Harmi ;D Tästä on veistelty, et ois ainoo, jossa ois iskä-ainesta,jopa muksut joskus kysy eiks voitais viä koittaa. Eikä ole siis muksujen elinaikana oltu...no,ei lasketa...yhessä. Mut kelle me sit valitettais käsille meneviä suhteitamme :D
- Jazuli
Richartti kirjoitti:
....siis sillä on elämässään ollu 2 ihanaa miestä ja sitten veilä se lapsille isäksi soveltuva :)
Et sä oo koskaan kuullut siitä teoriasta, että naiset rakastuu renttuihin, mutta lapset ne tekee niiden kunnollisten kanssa siinä välillä ;)
"Ihan huumorilla vaan...."mitäh..perk..?? >:o( ..eihän mulla ole huumorintajua*retuuttaa Rikua kauluksesta*..x'P
oommä valitettavasti kuullu ja ihan käytännössä testannukki..paisti noilta lapsilta olen välttynny...
=o)
onhan niis miehissäkin ollu niin paljon hoidettavaa..xo) - kirpela
Richartti kirjoitti:
"Ihan huumorilla vaan...."Siis yks ihana mies, joka on ...isä-ainesta, ja sit nää kaikki stn hyypiöt, jotka on vieny ihan 6-0 *mökötimöksis*
- Jazuli
Jazuli kirjoitti:
mitäh..perk..?? >:o( ..eihän mulla ole huumorintajua*retuuttaa Rikua kauluksesta*..x'P
oommä valitettavasti kuullu ja ihan käytännössä testannukki..paisti noilta lapsilta olen välttynny...
=o)
onhan niis miehissäkin ollu niin paljon hoidettavaa..xo)paitsi siinä kyllä tarttis lukee..xo)
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
Ei yhenkään iskä. Harmi ;D Tästä on veistelty, et ois ainoo, jossa ois iskä-ainesta,jopa muksut joskus kysy eiks voitais viä koittaa. Eikä ole siis muksujen elinaikana oltu...no,ei lasketa...yhessä. Mut kelle me sit valitettais käsille meneviä suhteitamme :D
nomutta ponkasette nyt uuen kanssa yhen sinappituubin siihin niin...eikös se ole sillä sujut..xo)..???
- kirpela
Jazuli kirjoitti:
nomutta ponkasette nyt uuen kanssa yhen sinappituubin siihin niin...eikös se ole sillä sujut..xo)..???
no...kattoo nyt...
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
no...kattoo nyt...
kaikes rauhassa..sillai se viisaint onki..=o)
ei hosumalla hyvä tuu...sanotaa - kirpela
Jazuli kirjoitti:
kaikes rauhassa..sillai se viisaint onki..=o)
ei hosumalla hyvä tuu...sanotaanyt...alan olla vanha.
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
nyt...alan olla vanha.
olikko sä 36..?? muistanks oikein..??..=o) mua siis kolme vuotta vanhempi..eihän se ole vanha..=o)
- kirpela
Jazuli kirjoitti:
olikko sä 36..?? muistanks oikein..??..=o) mua siis kolme vuotta vanhempi..eihän se ole vanha..=o)
ettei täs enää vuosia pähkäillä. Ja mustahan voi tulla pian mummi...mieti sitä. Sit toi...hmmhmmhmm mummoo :DD
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
ettei täs enää vuosia pähkäillä. Ja mustahan voi tulla pian mummi...mieti sitä. Sit toi...hmmhmmhmm mummoo :DD
onks sulla jo aikunen laps..?? =o)
missä välis sä sen teit..??
=o)
nii no sillaihan sun tarttee tehä ko teet..mitä mäki ny neuvon täs..hehe..=o)
ai juma kun rupee oikeesti kaatuu..nyt on tosissaan väsy.. - kirpela
Jazuli kirjoitti:
onks sulla jo aikunen laps..?? =o)
missä välis sä sen teit..??
=o)
nii no sillaihan sun tarttee tehä ko teet..mitä mäki ny neuvon täs..hehe..=o)
ai juma kun rupee oikeesti kaatuu..nyt on tosissaan väsy..aikuinen oo...mut tohon viis vuotta niin sain hänet :D Miun vauvan, ton kun muris kun käskin puolilta öin vaakatasoon tai teen sen työtyyliin :D mut kyl on aivan ihku pentu, tänään sano ettei äiti o kalkkis niinku iskä :DD ja isäsä on sentäs nuorempi ku mie. No,pitää kai lykätä ne vaateostoksille ton iskäpuolikaskandin kans, tuntuu olevan sama vaatemaku :)
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
aikuinen oo...mut tohon viis vuotta niin sain hänet :D Miun vauvan, ton kun muris kun käskin puolilta öin vaakatasoon tai teen sen työtyyliin :D mut kyl on aivan ihku pentu, tänään sano ettei äiti o kalkkis niinku iskä :DD ja isäsä on sentäs nuorempi ku mie. No,pitää kai lykätä ne vaateostoksille ton iskäpuolikaskandin kans, tuntuu olevan sama vaatemaku :)
kätsyy pistää isäkandiaatti kauppaan ipanoien kaa..x'P
i like it..hyvää harjotusta, jos sattuu tulee viel jälkikasvuaki..=o) - Jazuli
Jazuli kirjoitti:
i like it..hyvää harjotusta, jos sattuu tulee viel jälkikasvuaki..=o)mut jepa..mä meen nyt nukkumaan..=o)
joten öli öli... - kirpela
Jazuli kirjoitti:
i like it..hyvää harjotusta, jos sattuu tulee viel jälkikasvuaki..=o)niistähä vois tulla kaverit... Sarkasmini ei oikeen onnistunu.
Nii ja olinha mie aika nuori silloin, vaa enpä kadu...ihmiseks olen kasvattanu. Ja mis välis..no mie olen nii nopia :D
Ja antaas nyt kattoo millo ny ees tapaavat, meni se eellinen nii...käsille... Tänää nuo alkovat kyseleen...olen kuulemma liian hyvän tuulinen nykysin... *mitä sekin nyt tarkottaa sitte* - kirpela
Jazuli kirjoitti:
mut jepa..mä meen nyt nukkumaan..=o)
joten öli öli...kun aamul töihin. Öippisii.
Jazuli kirjoitti:
mut jepa..mä meen nyt nukkumaan..=o)
joten öli öli...Hyviä Öitä ja makeita unia.. :-)
- Jazuli
laskin..väärin kirjoitti:
Hyviä Öitä ja makeita unia.. :-)
kato viel..sinne u Know..=o)
nuku hyvin ja kauniita unia..
=o}
- .
hänet inhoamaan minua ja sanomaan minulle jotain ikävää, niin rakkauteni häneen ehkä hiipuisi.
- //Mies//
Mitä tällä toisella naisella olisi sellaista mitä omalta kumppaniltani puuttuu?
puuttuuko jotain ihan oikeasti, vai katsonko toista naista -vaaleanpunaisten
lasien lävitse- niin etten huomaa hänessä yhtään mitään vikaa? - tosivaitaru
vai miksi tuota kaihomielisyyttä nimittäisi "ei voi olla yhdessä syystä tai toisesta", perin tuttu monelle ihmiselle paitsi Tosivaitarulle. Viimoseen asti järkiperäisenä en näe tuollaista tilannetta mahdollisena. Eikä sillä, etteikö rakkaita/ihastuttavia/kiinnostavia/sykähdyttäviä ihmisiä ole, mutta miksi varattuna tieten tahtoen lähtisi ruokkimaan ja kasvattamaan sellaisia tuntemuksia? Tunteet vaativat ruokkimista ja otollista maaperää (otollisia tilanteita), keskityn haalimaan niitä muualle kuin mahdollisille ihastuksille. Tilanteita tulee ja menee ja monen tilanteen tulee mennäkin ohi :)
ku vaan laittaa ne katoamaan.
- kirpela
paskat. :D
- vänksy
tietysti usein ajatuksissani, niinkuin hän onkin, enkä haluaisi että ne tunteet ikinä katoaisivat yhtään mihinkään. Ne ovat niin suuri osa mua.
tunteista.
Jos hyvällä ystävällä mene huonosti, toki sitä tukee mahdollisuuksien mukaan.- RitZ lady
..Ainakaan ne tunteet ei sammu ajan kanssa. Vältteleminen auttaa ihan hetkellisesti, mutta en usko niiden koskaan katoavan kokonaan. Enkä tiedä haluaisinko niiden edes katoavankaan. Pystyn kuitenkin jatkamaan arki elämääni kuten tähänkin asti. Hän pieninä herkkupaloina ajatuksissani.
RitZ lady kirjoitti:
..Ainakaan ne tunteet ei sammu ajan kanssa. Vältteleminen auttaa ihan hetkellisesti, mutta en usko niiden koskaan katoavan kokonaan. Enkä tiedä haluaisinko niiden edes katoavankaan. Pystyn kuitenkin jatkamaan arki elämääni kuten tähänkin asti. Hän pieninä herkkupaloina ajatuksissani.
se piristää päivää, kun kerran päivässä ihastuu.
Sinulla sitä piristystä riittää.
Toisaalta, suurin syy miksi toinen ihastuu palavasti suhteen ulkopuoliseen henkilöön, johtuu monesti siitä, että suhde on kauttaaltaan tasapaksua.
Kun liiton ulkopuolinen henkilö huomioi toista, tunteet hyppää riemusta "Jee, hän huomioi minut!"- RitZ lady
runontaja kirjoitti:
Toisaalta, suurin syy miksi toinen ihastuu palavasti suhteen ulkopuoliseen henkilöön, johtuu monesti siitä, että suhde on kauttaaltaan tasapaksua.
Kun liiton ulkopuolinen henkilö huomioi toista, tunteet hyppää riemusta "Jee, hän huomioi minut!"Onhan se tasapaksua välillä, arjen pyörittäminen jne mutta meidän suhde on kuitenkin erittäin hyvä kaikilla tasoilla. Olenkin useasti ihmetellyt miten joku toinen mies on voinut päästä vaikuttamaan minuun näin. Eikä se ollut ensin ollenkaan "jee, hän huomioi minut". Tämä lähti käyntiin niin varkain..etten edes tiedä rehellisesti sanottuna koska ja milloin näin pääsi käymään. Mä pohdin aina välillä tätä enkä siltikään ymmärrä kokonaisuutta.
- Jazuli
RitZ lady kirjoitti:
Onhan se tasapaksua välillä, arjen pyörittäminen jne mutta meidän suhde on kuitenkin erittäin hyvä kaikilla tasoilla. Olenkin useasti ihmetellyt miten joku toinen mies on voinut päästä vaikuttamaan minuun näin. Eikä se ollut ensin ollenkaan "jee, hän huomioi minut". Tämä lähti käyntiin niin varkain..etten edes tiedä rehellisesti sanottuna koska ja milloin näin pääsi käymään. Mä pohdin aina välillä tätä enkä siltikään ymmärrä kokonaisuutta.
semmost se on..juu elä muuta sa..=o)
- Jazuli
runontaja kirjoitti:
Kun liiton ulkopuolinen henkilö huomioi toista, tunteet hyppää riemusta "Jee, hän huomioi minut!"voi siinä olla totakin ja varmana onki..mutta myös sitä et joku ihminen loikkaa 4m 20 cm..ja osuu..sitten tulee toinen joka loikkaa 4m 23 cm ja osuu kohtaan johon toinen ei ihan vielä yltänny..=o)
eli vaikka kaikki hyvin oliskin sen kanssa joka loikka 4m 20 cm, niin joku kohta on viellä semmonen mihin ei ole "kosketettu"..ja sitten tulee se joku joka siihin koskemattomaan kohtaan ylettyy sillä 4m 23 cm loikalla..ei se oikiasti tarttee paljookan sen enempiä..
oikiasti.. - RitZ lady
Jazuli kirjoitti:
voi siinä olla totakin ja varmana onki..mutta myös sitä et joku ihminen loikkaa 4m 20 cm..ja osuu..sitten tulee toinen joka loikkaa 4m 23 cm ja osuu kohtaan johon toinen ei ihan vielä yltänny..=o)
eli vaikka kaikki hyvin oliskin sen kanssa joka loikka 4m 20 cm, niin joku kohta on viellä semmonen mihin ei ole "kosketettu"..ja sitten tulee se joku joka siihin koskemattomaan kohtaan ylettyy sillä 4m 23 cm loikalla..ei se oikiasti tarttee paljookan sen enempiä..
oikiasti..Mun kohdallani tuo toinen mies koskettaa mua sillä kielletyllä tasolla, 101% :sti! Meidän välillä on voimakas kemia, jota koitamme hälventää milloin milläkin konstilla. Lisäksi me vaan tunnutaan ymmärtävän toisiamme huippu hyvin, vaikkemme sen paremmin tunne toisiamme, tuntuu että olisimme tunteneet pitkään.
Hulluinta on, että parisuhteessani seksin suhteen menee loistavasti. Ei ongelmia. Siksipä ihan suorastaan pelottaa miten paljon tämä mies pystyy vaikuttamaan vielä lisää, meidän keskinäinen kemia on toki erilaista kuin mun ja mieheni muttei siinäkin kylmäksi jäädä, ehkä sitten 100%:iin... - Jazuli
RitZ lady kirjoitti:
Mun kohdallani tuo toinen mies koskettaa mua sillä kielletyllä tasolla, 101% :sti! Meidän välillä on voimakas kemia, jota koitamme hälventää milloin milläkin konstilla. Lisäksi me vaan tunnutaan ymmärtävän toisiamme huippu hyvin, vaikkemme sen paremmin tunne toisiamme, tuntuu että olisimme tunteneet pitkään.
Hulluinta on, että parisuhteessani seksin suhteen menee loistavasti. Ei ongelmia. Siksipä ihan suorastaan pelottaa miten paljon tämä mies pystyy vaikuttamaan vielä lisää, meidän keskinäinen kemia on toki erilaista kuin mun ja mieheni muttei siinäkin kylmäksi jäädä, ehkä sitten 100%:iin...voihan se olla, että sussa vaan on ollu uinumassa jotaki..minkä joku muu osaa herättää henkiin, toisin kun taas joku muu..=o}
oma puoliso voi olla maaliman ihan kumpani kaikin puolin ja tiiät et se on kaikki mitä oikiasti koskaan tuut tarttemaan...mutta sitten seki et jokaselle on varmana olemassa enempiki, ko se yks olemassa...kaikkia ei vain voi saaha...mutta kyllähän se mietteliääksi pistää, et hetkonen mitäs tää nyt oikee onkaan..
=o)
en tiiä sitte pitäskö vaan olla miettimättä..ja leikkiä sokeeta..?? vaiko tiedostaa se ja koittaa vaan purra, et näi on ja ei tässä oikeen mitään maha kun olla ja möllöttää vaan..=o)
hehe..kuka tietää..mikä on oikein..nii sydän mutta ei sekään kahella kumppanilla mitään tee.. xo) - Jazuli
Jazuli kirjoitti:
voihan se olla, että sussa vaan on ollu uinumassa jotaki..minkä joku muu osaa herättää henkiin, toisin kun taas joku muu..=o}
oma puoliso voi olla maaliman ihan kumpani kaikin puolin ja tiiät et se on kaikki mitä oikiasti koskaan tuut tarttemaan...mutta sitten seki et jokaselle on varmana olemassa enempiki, ko se yks olemassa...kaikkia ei vain voi saaha...mutta kyllähän se mietteliääksi pistää, et hetkonen mitäs tää nyt oikee onkaan..
=o)
en tiiä sitte pitäskö vaan olla miettimättä..ja leikkiä sokeeta..?? vaiko tiedostaa se ja koittaa vaan purra, et näi on ja ei tässä oikeen mitään maha kun olla ja möllöttää vaan..=o)
hehe..kuka tietää..mikä on oikein..nii sydän mutta ei sekään kahella kumppanilla mitään tee.. xo)siin tartti lukee..xo)..joo mutta sitten tarttis miettii, mitä tekee sillä 3 sentillä..?? =o)
ja piisaako se kaikissa muissaki asioissa pidemmälle..kun se lyhyemmän hyppääjän tulos..hehe..semmmost se on..
=o)
kun ei pysty yhistämäänkään..jeps teetä*kippis* - Jazuli
Jazuli kirjoitti:
siin tartti lukee..xo)..joo mutta sitten tarttis miettii, mitä tekee sillä 3 sentillä..?? =o)
ja piisaako se kaikissa muissaki asioissa pidemmälle..kun se lyhyemmän hyppääjän tulos..hehe..semmmost se on..
=o)
kun ei pysty yhistämäänkään..jeps teetä*kippis*aivot väsyy jos liikaa miettii..eli kun en banniakaa viel saanu nii feelings..=o)
http://www.youtube.com/watch?v=II6E9XBLuaE
sitte takas siivoomaa..kun on tuota sotkua nurkat täys..=o/
- scale
ne uinuvat jossakin ja joku tietty juttu saattaa laukaista ajatukset pintaan. Mulla esimierkiksi tällaisena liipasimena oli viimeksi eräs ohjelma telkkarissa ja siinä oli ihan saman näköinen ihminen.
Mutta kyllä mä senkin tiedostan, että jos mä todella tapaisin sen ihmisen, niin mä varmaan palaisin takaisin maan pinnalle nopeasti, koska se mikä päässä liikkuu, on kuitenkin ajan parantelema versio siitä ihmisestä. Jos se ei toiminut silloin, niin ei se toimisi nytkään.- vänksy
se mielessä oleva ihminen ei ole ex. Silloin ei päde toi että "jos se ei toiminut silloinkaan niin ei se voi toimia nytkään".
- samat merkit
Välitän eräästä miehestä todella paljon,
olemme jo useita vuosia katselleet toisiamme,
en usko tunteitteni koskaan loppuvan häntä kohtaan.
ajattelen häntä usein, joskus välttelen (riippuu mielentilastani) joskus yritän hakeutua
samaan paikkaan kuin hän,
kuullakseni hänen äänen...saadakseni katsoa häntä silmiin...
kaipaus paistaa molempien katseista...
tuskin koskaan saamme toisiamme, muuten kuin hetkellisesti
ja se ei tunnu riittävän...
raastavaa todella !!! - ......
En ole koskaan tuntenut ketään kohtaan yhtä suurta rakkautta ja yhteenkuuluvuutta kuin puolisoani kohtaan. Ihastunut olen kerran suhteemme aikana niin pahasti, että tämä kyseinen ihastus täytti aika paljon ajatukset joksikin aikaa. Puoliso tiesi ihastumiseni koska puhuin hänelle siitä. Toisaalta oli hyvä kun puhuin (hän kyllä sanoi, että se näkyi päällepäinkin), puoliso koki että luotan häneen. Toisaalta väänsikö siinä veistä puolison sydämessä? Kyllä sen näki, ettei hän tilanteesta pitänyt. Kukapa pitäisi?
Mutta se pahin ihastus meni aika nopeasti ohi koska näin tätä ihmistä hyvin harvoin ja hän tietoisesti vältteli minua (ihan viisasta koska hänelläkin niitä tunteita oli). Minkäänlaista fyysistä pettämistä ei välillämme siis ollut. Se oli lähinnä viestittelyä silloin tällöin sekä oman pääni sisällä olevaa harhaa.. Nyt voi sanoa, että se oli harhaa koska kyllä siinä taisi oma pää tehdä kepposia aika paljon. Luulen, että jos silloin olisi pitänyt jonkinlainen valinta asian suhteen tehdä, niin tuskin olisin sen ihastuksen matkaan lähtenyt kuitenkaan. Ihastumisen syyksi arvelen tietynlaista tasapaksuisuutta elämässäni (ei parisuhteessa, siinä ei ollut mitään vikaa) sillä hetkellä ja sellaisen tunteen kokemista jota itselläni ei aiemmin ollut ollut aivan ennalta tuntematonta mutta kuitenkin saavutettavissa olevaa ihmistä kohtaan. Sekä tietysti se, että sain tunteilleni myös vastakaikua. Ihastus oli myöskin varattu ja luulen (tai oikeastaan sen näki) että hänellä oli jonkinlaista tasapaksuisuutta nimenomaan parisuhteessaan, joka oli paljon pidempään kestänyt kuin omani.
Mutta vaikka pahin ihastus meni melko nopeaan ohi, niin vieläkin jonkinlaisia tunteita häntä kohtaan on. Mutta ehkä se on sellainen lämmin muisto jostakin, jota luulin, etten koskaan koe enää. En ole pitänyt häneen enää pitkään aikaan mitään yhteyttä ja näemme todella harvoin yhtään missään. Ja jos näen, niin enemmän nolottaa, kuin että kokisin jotain riemua näkemisestä.
Eli vastaisin tuohon kysymykseesi.. Ei ne tunteet kokonaan katoa..ne laimenevat. Niiden kanssa oppii elämään. Mutta siinä tapauksessa taas, jos tunteet ovat alunperin vahvemmat kuin tunteet puolisoosi, harkitsisin hieman asioita.. Oletko sitten suhteessa oikean ihmisen kanssa? Kannattaa kuitenkin miettiä puolisosi tunteitakin. Jos oma puolisosi sanoisi, että hänellä on vahvempia tunteita jotakin toista ihmistä kohtaan, kyllä siinä voisi palaverin paikka tulla vai kuinka? Kannattaako elää suhteessa ihmisen kanssa joka ei saa yhtä vahvoja tunteita aikaan? Onko sellainen sinusta reilua omaa puolisoasi kohtaan? Vai tiedostatko omat tunteesi, ovatko ne kuitenkaan niin vahvoja kuin luulet tätä ihastusta kohtaan?
Itselleni oli vaikeinta hyväksyä se, että saatoin edes mennä ihastumaan toiseen sillä tavalla. Se syyllisyyden tunne kummitteli taustalla koko ajan sen pahimman ihastumisenkin aikana. Mutta toisaalta tuo kokemus vahvisti. Se vahvisti itseluottamusta. Vaikka ihastun, en ole aivan tunteideni vietävissä. Se vahvisti uskoa omaan parisuhteeseeni koska puolisoni suhtautui asiaan niin aikuismaisesti. Ja itse osasin toimia kuitenkin niin, että oma kallisarvoinen parisuhteeni säilyi. Se, että joutuu tutkiskelemaan itseään, ajatuksiaan ja elämäänsä välillä vähän tarkemmin, ei välttämättä ole huono asia. Kokemus siitä, että elämä ei aina suju niin kuin sen ajattelisi sujuvan on myös hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846