Tervehdys!
Olisi kysymys kun meillä on tuo 07 Yaris ja takasivuikkunat tuppaavat näin talvella menemään huuruun usein ja jäätyvät tietenkin sitten. Kaikkia asetuksia olen kokeillut ja ilmastointi päällä ( ei ole aut), mutta tuppaavat vielä menemään huuruun heti, on ihmisiä takana istumassa tai ei. Edessä sivuikkunatkin meinaavat mennä huuruun kanssa heti mutta vähä suuttimia säädellen saa ne suht hyvin sulaksi.
Mutta ihmettelen miten nuo menevät heti huuruun? Onko teillä samoja kokemuksia ollut ja mikä ratkasuksi, että sais sulaksi kaikki?
Yaris -07 ikkunat huurtuu
8
1122
Vastaukset
- sisällä
Ikkunat menevät jäähän kun sisällä on kosteutta. Sinun pitäisi saada auto sisältä kuivaksi välillä.
- k-s
Meillä diesel yaris ja aina lasit jäässä. Muutenkin auto on kuin pakastin, ei tahdo lämmetä millään. Ei vaan taida tuottaa moottori tarpeeksi lämpöä lisälämmittimestä huolimatta. Autossa kun ei ole lämpömittaria niin arvailua vain että mikä moottorin lämpö on näillä pakkasilla. Taidanpa laittaa tarvikemittarin lämpöjä mittaileen.
- 2+11
Sama ongelma on toyotan kaikissa malleissa. Ongelmaa voi lievittää nostamalla puhaltimen nopeutta ja laskemalla lämpötilaa. Yariksessa on kieltämättä, jopa toyotaksi heikko puhallusteho sivuikkunoille.
- tai jotain
siitä on apua, vaikka maahantuoja ei asiaan olekkaan lämmennyt.
- yariss
tai jotain kirjoitti:
siitä on apua, vaikka maahantuoja ei asiaan olekkaan lämmennyt.
itellä aineskin pysyvät kaikki lasit sulana auto, yaris 1.5l bensa 2001 5ovinen ja on kyllä aika lämmin ,esim tänään oli 20.-astetta pakkasta ja välillä sai laittaa lämpöjä vähän viileemmälle,ettei ihan ruvennut hikeä puskemaan.
- dwtfetwfet
noista b pilarien paksuudesta, jotta autosta on saatu turvallinen. Miinuksena se ettei ilma pääse takakasivu ikkunoille, niille pitäisi olla omat suuttimet.
- Ex-d4d
ominaisuus. Itel oli kans 1,4d4d -07 jarppa ja pakkasilla lämppäri on tehoton. Eberin kun laittoi päälle niin kyl sielt paikallaan olessalämpöä tuli mut ajaessa tosissaan tuppaa ikkunat jäätymään. Ilmastointi on kans sitten harvoina hellepäivinä tehoton myöskin.
- Nipponex
Kyseista autoa ei olisi koskaan pitänyt alkaa tehdä Ranskassa eurooppalaisilla lämmityslaitteen osilla. Itselläni on ollut 1.4 diesel, ja nyt 1.3 bensa Yaris,eikä kummassakaan ole lämmön vajavuus ollut ongelma. Mutta kummatkin ovat sen verran iäkkäitä olleet että ovat vielä Japanissa tehtyjä. Ja ilmastointikaan ei ole tehossa hävinnyt millekään,ja vielä siitäkin sen verran ettei sen kuulukaan lähteä pakkasella toimimaan,sillä ilmakanavassa on lämpöanturi joka antaa "käynnistysluvan" kompressorille vasta yli 5 lämpötilassa. Pikku vinkkejä ikkunoiden sulana pysymiseen: Lämmityslaitteen ilmanotto tulee olla ulkoa ottavana,ei siis sisäkierrolla. Ja kyseisestä b-pilarista johtuen takasivuikkunat eivät nykyautoissa pysy sulana edes neljä kertaa kalliimmissa mersuissakaan. Ja jos Webasto on oikein letkuihin kytketty,niin lämmöstä ei todellakaan ole puutetta,mutta jos letkut on moottorin kiertoon nähden ristissä,kuten monesti "ammattiliikkeen" asennuksissa,ei ole ihme jos joku mättää. Dieselin paradoksi on se,että kulutus on rutistettu niin pieneksi että lämpöä on tehtävä hyttiin öljypolttimella. Itsellä ei Kuusamon reissulla tarvinnut pitää Webastoa ajossa päällä ollenkaan,vaikka pakkasta oli yli 30 pahimmillaan. Tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa voi ollakin ettei koneesta löydy riittävästi ylimääräistä energiaa. Kylmä tuntuu olevan jopa ajossakin työkaverin diesel Golf vm -07.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997750- 1075577
- 2754831
- 494753
- 733513
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264