Tuli tuosta edellisestä ketjusta mieleen, että voiko musiikkia tehdä tietokoneella vaikkei omistaisikaan midikoskettimistoa? Ihan näppiksellä ja hiirellä dataa syöttäen?
Voiko musiikkia tehdä ilman koskettimistoa?
6
363
Vastaukset
- etrytrrtt
nyt en kyllä oikein ymmärrä mitä meinasit mutta fl studiossa on ihan oma piano roll jolla vaan ladot hiirellä palkkia kohille
- suosittelen
suosittelen erillisen midikoskettimiston hommaamista, tosi hidasta alkaa näppiksellä ja hiirellä nuotteja syöttämään etenkin jos haluaa vähän "jammailla"
- Paras tapa....
itse asiassa se on helpompaa ja nopeampaa kuin että itse ensin soitat koskettimilta ja rupeat niitä sitten siirtelemään hiirellä paikasta toiseen ja muuttelemaan aika-arvoja ym. Hiirellä työskentely on nopeampaa ja tulee heti parasta jälkeä.
Paras tapa oppia säveltämään on että hankit valmiita hitti-biisejä eli tunnettuja sävellyksiä ja näet niistä mitkä soinnut sopivat yhteen toisten sointujen kanssa ja soinnuista teet ensin bassot ja myöhemmin oman melodian sointujen mukaisesti. Maailma on täynnä hyviä sointukuvioita ja kun teet oman melodian niiden päälle on oma sävellyksesi valmis. esim. G-duuri sävellajissa # : SOINTU (G B D) BASSO (G) MELODIA (D D D D - D C B D - D D E D - D B G A). - aitoa oltava
musiikkia voi tehdä ainoastaan oikein instrumentein SOITTAMALLA, kaikki muu on pelkkää äänikollaasin kasaanleikkelyä keinotekoisista, synteettisistä näytteistä.
- Äly hoi !
että koneella kirjoitettu teksti on keinotekoisempaa (huonompaa) kuin käsin kirjoitettu teksti. Lopputulos ratkaisee.
- xxxxxxxxxxxxxxx
jos alat tekemään musiikkia niin osta soitin, niitä saa nykyään aika edullisesti
siinä oppii soinnut ja muita juttuja.ja kaiken lisäksi soittamisen ilo.itse oon tehnyt
konemusaa 10 vuotta ja jos ei olisi soittimia ympärillä niin maku menisi tekemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214