Käytätkö tulostuspaerin molemmin puolin?

kitupiikki.

Minä olen niin niuho, että käytän vanhat paperit, joilla ei ole merkitystä, myös niiden toisenkin puolen. Kelallekkiin kun korvaushakemuksia lähetän, käytän jo kertaalleen käytettyjä papereita, eikä kukaan ole siitä närkästynyt.

Tietty, täytyy olla sallainen paperi, jonka tekstistä ei ole kellekkään haittaa eikä arkaluontoisia asioita. Omaan käyttöön kirjanpitotulosteena käytän aina jok kertaalleen käytettyjen papereiden tyhjää puolta. Mulla ainakin on paljon tulostettavaa, johon kelpaa nuo kertaalleen tulostettujen papereiden tyhjä puoli.

15

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhtaat paperit

Siinä vielä lisää säästövinkkejä.

• Siinä sinulle

Tuntuu, että kotoa puuttu jotain?

• kitupiikki.

Kuule, jos sinulla on hoksottimissa puutostiloja, niin annan neuvon. Vessapaperia voi käyttää lukemattomia kertoja uudelleen, kun työntää sormensa läpi vessapaperista, niin samaa paperia voi käyttää vaikka kuinka monta kertaa. Laitat naulan vessan seinaan, ja siinä se paperi säilyy aina seuraavaa kertaa varten.

• Siinä sinulle kirjoitti:

Tuntuu, että kotoa puuttu jotain?

Kelalla omat paprut joka lähtöön,tuskin edes tietää mikä on hakemus -;

• Jm-50
        kitupiikki. kirjoitti:

Kuule, jos sinulla on hoksottimissa puutostiloja, niin annan neuvon. Vessapaperia voi käyttää lukemattomia kertoja uudelleen, kun työntää sormensa läpi vessapaperista, niin samaa paperia voi käyttää vaikka kuinka monta kertaa. Laitat naulan vessan seinaan, ja siinä se paperi säilyy aina seuraavaa kertaa varten.

Aina ei mee nallekarkit tasan. No huumoria......

• netissä on
        kaimaliini kirjoitti:

Kelalla omat paprut joka lähtöön,tuskin edes tietää mikä on hakemus -;

Hei haloo, Kelan kaikki hakupaperit on netissä tulostettavissa. Siellä täytetään hakemukset, tulostetaan kukin mille paperille lystää ja kaikki käy.

• hermesetas

mitä vikaa uudelleen käytössä on? Itse teen samalla tavoin. Myös kirjekuoret käytän uudelleen. Jätettä on kaatopaikoilla riittävästi muutenkin - kaikkea paperia ei suositella poltettevaksi, pienhiukkasten vuoksi. Hesarissa oli joulun aikaan vinkki: joululahjat voi pakata sanomalehti- tai aikakauslehdistä tehtyihin kääreisiin. Tein näin, eikä kukaan valittanut. Etenkin monet joululahjapaperit ovat paperikeräykseen kelpaamattomia.

• UUSIO.

Tämä sukupolvi hukuttaa elinympäristönsä jätteisiin. Yksi oppiaine kansalaistaidossa tuli olla säästäminen, ja uusiokäyttö. Se on tälle hurlumlei hulvattomalle materiaalisukupolvelle täysin vierasta, UUSIOKÄYTTÖ.

• hermesetas
        UUSIO. kirjoitti:

Tämä sukupolvi hukuttaa elinympäristönsä jätteisiin. Yksi oppiaine kansalaistaidossa tuli olla säästäminen, ja uusiokäyttö. Se on tälle hurlumlei hulvattomalle materiaalisukupolvelle täysin vierasta, UUSIOKÄYTTÖ.

uusiokäyttö tulisi olla oppiaineena koulussa, mutta parhaiten nämä asiat opitaan kuitenkin kotona, mielestäni. Olen ajatellut, että meillä sodan varjossa eläneille uusiokäyttö olisi luonnollista, mutta ihmeekseni olen huomannut, että voi käydä toisinkin. Jotkut ystävistäni ovat täysin piittaamattomia kuluttajia ja perustelevat valintojaan sillä, että saivat lapsena tarpeekseen siitä, kun joutuivat käyttämään sisarusten vanhoja vaatteita ja muuta perittyä. Nyt kaiken pitää olla uutta, eikä omia "vanhoja lumppuja" voi viedä edes kirpputorille ketään halventamaan... Itse olen todella tyytyväinen, että toinen pojistani tekee ostoksensa kirpputorilta, toinen ostaa harkiten ja laatua.

• 1943
        hermesetas kirjoitti:

uusiokäyttö tulisi olla oppiaineena koulussa, mutta parhaiten nämä asiat opitaan kuitenkin kotona, mielestäni. Olen ajatellut, että meillä sodan varjossa eläneille uusiokäyttö olisi luonnollista, mutta ihmeekseni olen huomannut, että voi käydä toisinkin. Jotkut ystävistäni ovat täysin piittaamattomia kuluttajia ja perustelevat valintojaan sillä, että saivat lapsena tarpeekseen siitä, kun joutuivat käyttämään sisarusten vanhoja vaatteita ja muuta perittyä. Nyt kaiken pitää olla uutta, eikä omia "vanhoja lumppuja" voi viedä edes kirpputorille ketään halventamaan... Itse olen todella tyytyväinen, että toinen pojistani tekee ostoksensa kirpputorilta, toinen ostaa harkiten ja laatua.

olen parhaiten pystynyt opettamaan jätteiden uusiokäytön, muita kodin töitä en niinkään. Ensisijaista on, ettei osta turhaa. Seuraavaksi voi miettiä pystyykö itse tai joku toinen käyttämään uudelleen. Ellei niin pystyykö käyttämään raaka-aineena, sitten energiana. Kun kaikki nämä on mietitty,käteen jää jäte. Voin käyttää koipiopaperin uudelleen, jos olen sillä tuulella. Muistilappuina käytän ainakin. Puhutaan ilmastonmuutoksesta, mutta kun moni ei edes omia jätteitään pysty hoitelemaan, niin turha on sademetsistä vouhottaa.

• vanhasta uutta
        hermesetas kirjoitti:

Minunkin kouluvaattet oli tehty vanhoista vaatteista, niiden vähemmän kuluneista osista, ja olivat kauniita. Opettajakin nostatti minut luokan eteen näytille, miten kaunis koulupuku oli tullut puretuista vanhoista vaatteista. Itsekkin tykkäsin siitä.
        Joo, sodan jälkeen puute oli myös kankaista kova. Mutta kekseliäät ihmiset kyllä keksivät aina ratkaisuja. Vaikka vanhasta käytöstä poistetusta talvitakin vuorista syntyi kauniita vaatteita.

• Tänään illalla viimeksi tulostin jo neljännen loton samalle arkille!

• hieno homma,,

Mainoslehtisissä on yleisemmin toinenpuoli ns. puhdas. Taittelen moninkerroin ja leikon kauppalapuiksi, samoin kirjekuorista. Ei tarvi ruutulehtisiä ostella.
      Mies tulostelee peli/ravijuttujaan molemminpuolin, enkä näe siinä mitään ihmettelemistä kuin irvimistäkään.
      Useammalla vastaajalla on todella paha luonnevika, mistä koskee?
      Totta joulupaperit ei kelpaa paperikeräykseen, kekseliäisyys on jopa viehättävää.

• Saiturinainen

Ja kun kela lähettää postia,niin samassa kirjekuoressa omat postit eteenpäin.

Opiskelijanuoret,tyhjentävät pölynimuripussinkin pariin kertaan. Omistani tiedän.

• Pirre*

niistä kauppalappuja..harvoin tulostukseen, ellen sitten tulosta neistä jotain pitkää reklaamia, niihin ne kelpaa, en laita muuten uusiokäyttöön..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe