Hei!
Olen toisen vuoden lukion opiskeija ja minut on valittu alueparlamentin kautta kaupunginvaltuuston kyselytunnille pitämään puheenvuoro/kysymys kouluruuasta, koska koulussamme siitä on tullut nyt niin paljon valitusta.
Haluaisinkin nyt kuulla TEIDÄN mielipiteitänne, mikä siinä kouluruuassa oikeasti mättää(liian vähän mausteita, ei tarpeeksi monipuolista, jälkiruokien puutos, rajoitetut määrät jne.) ?
Entä löytyykö jotain hyvää, mikä on vuosien aikana kouluruokailussa parantunut(maksuttomuus, välipala jne.)?
Mitä tilanteelle voisi mielestänne tehdä?
Toivon asiallisia ja kattavia vastauksia, joiden pohjalta teen puheenvuoroni ja sitä kautta SINÄKIN pääset vaikuttamaan tulevaisuuden kouluruokailuun!
Haluatko vaikuttaa millaista kouluruokaa on tulevaisuudessa?
4
697
Vastaukset
- koululainen
mutta olen kyllä silloin sun tällöin syönyt ns. kouluruokaa (töissä oli "kouluruokaa"). Eräs asia oli sellainen, että onko pakko tunkee salaattiin lähes aina selleriä - sen poisnyppiminen (en voi syödä sitä) ei ollut välttämättä kauheen mukavaa ;) Myös puuropäiviä oli joskus vähän turhan paljon... En kuitenkaan tarkoita että joka päivä tai viikko tms tarvitseisi olla pizzaa / lasagnea / hampurilaisia yms, mutta yleisesti maistuva ruoka usein olisi ok juttu. Myös huonoja perunoita - esim. musta keskus - on ollut turhan usein - mutta jos ne kuorittaisi yms ja tehtäisiin muussia, voisi se olla parempaa ;)
- ei koululainen
Ruoka on monesti aika mautonta, mutta koska päiväkodeissa tarjoillaan samoja ruokia, ei sitä voi maustaa kauheasti. Hyvä asia olisi kuitenkin olla maustepurkkeja, että voisi itse maustaa lisää ;)
- Pakkoperuna
PERUNA. Maanantaina perunaa. Tiistaina perunaa. Keskiviikkona perunaa. Torstaina perunamuussia. Perjantaina perunaa. Joka päivä PERUNAA. Perunaa tarjoillaan paljon. Ehkä jopa liikaa.
- 345467
Nykyään kouluruuassa säästetään liikaa. Eilen oli perunoita joissa oli noin puolen cm säilöntäaine kerros. Viime viikolla taas oli puuropäivä joissa oli varmaan 7 hiutaletta ja 5 litraa vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751146
- 1151109
- 681085
- 75981
- 68905
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255900Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813