paha olla..

apuatarvitseva

oon 14 vuotias tyttö. Tässä 2 päivää sitten tajusin että mulla on BED, syön jatkuvasti KOKOAJAN suuria määriä ruokaa enkä lopeta ennenkun tulee ähky. Kotona kun olen yksin ravaan kaikki kaapit ja etsin syötävää.. syön jopa tylsyyteeni... :S oon koittanu laihduttaa varmaan 40 kertaa , mut joka kerta kun yritän niin sorrun ahmimaan vaan lisää ja lisää..mikään ei näköjäään enään auta. Kävin puhumassa terkalle ja se sano että ei mulla mitään ole, että ''ei 14 vuotiaalla voi olla BEDIÄ'' kuvittelen muka vain... : ( , en jaksa enää ahmia ... nytkin ajattelen pihviannosta ja pirtelöä vaikkei ole nälkä suunnittelen jo huomisen päivän ruuat... tarvin apua oon 14 ja annan tän häiriön vallata mun elämän.. rahaniki menevät jo pelkkään ruokaan ... painan 64 kg ja oon 159cm pitkä. Ihailen Jennifer Nicole Leetä , hän pystyi laihduttamaan bikinimalliksi. tahtoisin samanlaiseksi kuin hän ja lopettaa tämän ahmimisen.... :S olen lihava tiedän sen. tiedän myös sen, että annan syömisen hallita elämää. En jaksa yksinkertaisesti enää ahmia.
Tälle on tehtävä loppu, mutta miten?
oisko teillä neuvoja ?

2

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

ja soita lekuriin aika siellä osaavat opastaa.
      Ite en kyseistä sairautta sairasta,mutta paras vinkki(lukemani perusteella) on unohtaa laihikset ne ruokkivat vaan entisestään ahmimis vimmaa.

• pinja010

Terkkarisi on todella väärässä - kyllä 14-vuotiaalla voi BED olla! Syömishäiriö kuin syömishäiriö.
        Olen sua 10 vuotta vanhempi, mutta kun olen itse tässä ahmimisvuosien aikana ajatellut, milloin aloitin liiallisen syömisen, se menee juuri yläasteikään. Ala-asteen lopulla tulin jo tietoiseksi kehostani, olin muita lapsia vain vähän isompi, mutta se yksi vaatekokokin oli paljon. Seiskalla etäännyin muista ja aloin silloin ostamaan ensimmäistä kertaa salaa karkkipusseja ja sipsejä, sillä häpesin niiden syömistä. Toki rahaa en saanut paljoa viikossa, mutta kyllä sillä aina pari ylimääräistä pussia sai ostettua.

Edelleen 10 vuoden jälkeen taistelen syömishäiriötä vastaan, ja mietin, miksen itse mennyt terkkarille puhumaan kun siihen vielä oli helppo mahdollisuus. Tällä olisin ehkä välttänyt monen kymmenen kilon jojo-vaihtelut, enkä olisi tuhlannut rahojani ja aikaani ruokaan.

Tsemppiä sulle, mee vielä puhumaan sille terkalle, ja jos se ei auta, soita lääkärille. Aina apua saa kun vain sitä osaa pyytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe