Minulla ongelmaksi omenapuille on ilmaantunut outo tuhoeläin. Se katkoo uusia hentoja saman kesän oksia jonkun kääriäiseläimen tapaan. Itse eläintä en ole tavoittanut itse teosta, mutta kyseessä on pakko olla hyönteinen, koska niin korkealla latvustossakin tuhokatkomista tapahtuu. Yhden vuosikasvun kohdalla huomasin työn jääneen puolitiehen, hento oksa jatkoi kasvuaan vinosti sen jälkeen kun siihen oli jyrsitty pikku kiila.
Uutta taimea elukat eivät vielä samana kesänä löydä, mutta jo seuraavana vuonna on täysi nävertäminen käynnissä. Mikä neuvoksi torjumisaineiden suhteen? Voiko keväällä vielä näitä ruiskutella vai olisiko se ollut syksyn asia? Entä luomutorjunta "kääriäisille"? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Minulla on myös luumupuita ja kirsikkapuu, niistä eivät pikkuötökät ole kiinnostuneet. Sen sijaan mansikkamaalla toisinaan kääriäinen tai vastaava jyrsii lehden ja marjanvarsia poikki. Voiko kyseessä olla sama eläin ja kuinka sen saa torjuttua, onko mansikkamaa suihkutettava samalla myrkyllä kun omenapuut?
Outo tuhohyönteinen
kuolema kääriäisille
0
449
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096