Joo.... ensimmäinen määräaikais huolto maksoi 540euroa autokeskuksessa g puntoon. Olisi pitänyt kysyä mitä seuraava maksaa. varmaan 1000 euroa, mutta menin sanattomaski laskun saatuani!!!
Huolto 540e Autokeskuksessa!!!!
19
1699
Vastaukset
- Bapuska
Muuta ukrainaan.
- GrandePunto -09
Autokeskuksessa, kysyitkö hintaa,ennenku veit.oon nyt 2 kertaa kysynyt G punnon ekan määräaikaishuollon hintaa autokeskuksesta,on 8v 1.4 Grandeen n.310e (Sisältää työn ja suodattimet ja öljyt) näin Helsingissä.Onkohan eri liikkeissä eri hinnat?
- riippuu riippuu
myös siitä mitä sen määräaikaishuollon lisäksi on huollossa tehty. Tuo ilmaus määräaikaishuolto on sangen ylimalkainen, moni kehuu mm. vanhaa Tojoaan sanomalla ei ole tehty kuin määräaikaishuollot vaikka melkein koko auto on uusittu sellaisten yhteydessä vuosien varrella.
- grandepunto
"Autokeskuksessa, kysyitkö hintaa,ennenku veit.oon nyt 2 kertaa kysynyt G punnon ekan määräaikaishuollon hintaa autokeskuksesta,on 8v 1.4 Grandeen n.310e (Sisältää työn ja suodattimet ja öljyt) näin Helsingissä.Onkohan eri liikkeissä eri hinnat? "
Se on pelkän työn hinta se 310 euroa. Osat tulee siihen päälle, raitisilmasuodatin, tulpat, jarrruhuolto (?) ym. Bravon 2. vuosihuollon työ maksaa n. 350 ilman jarruhuollon työn osuutta:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Laskussa on 540 euroa kun haet auton. - Grande-09
grandepunto kirjoitti:
"Autokeskuksessa, kysyitkö hintaa,ennenku veit.oon nyt 2 kertaa kysynyt G punnon ekan määräaikaishuollon hintaa autokeskuksesta,on 8v 1.4 Grandeen n.310e (Sisältää työn ja suodattimet ja öljyt) näin Helsingissä.Onkohan eri liikkeissä eri hinnat? "
Se on pelkän työn hinta se 310 euroa. Osat tulee siihen päälle, raitisilmasuodatin, tulpat, jarrruhuolto (?) ym. Bravon 2. vuosihuollon työ maksaa n. 350 ilman jarruhuollon työn osuutta:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Laskussa on 540 euroa kun haet auton.Sitten295e! En ottanut jarruhuoltoa,ku ajettu 14,000km.
- Ilmeisesti?
Grande-09 kirjoitti:
Sitten295e! En ottanut jarruhuoltoa,ku ajettu 14,000km.
"Sitten295e! En ottanut jarruhuoltoa,ku ajettu 14,000km. "
Ilmeisesti tehtiin pelkkä öljynvaihto ilman tulppien ja raitisilmasuodattimen vaihtoa?
Mulla oli kans grandes 540 ecua jarruhuollon kanssa (tehtävä 12 kk välein että takuu säilyy). Ilmeisesti? kirjoitti:
Ilmeisesti tehtiin pelkkä öljynvaihto ilman tulppien ja raitisilmasuodattimen vaihtoa?
Mulla oli kans grandes 540 ecua jarruhuollon kanssa (tehtävä 12 kk välein että takuu säilyy).Tulpat ja raitisilmasuodatin, työt143e ja osat 152e , takuuseen huohotinletku (haljennut) ja vesipumppu !!!?
- Voihan Vinetto
Ilmeisesti? kirjoitti:
Mulla oli kans grandes 540 ecua jarruhuollon kanssa (tehtävä 12 kk välein että takuu säilyy).Lainaus: "Mulla oli kans grandes 540 ecua jarruhuollon kanssa (tehtävä 12 kk välein että takuu säilyy)."
Siis hä, voiko tuo olla totta, jurrut huollettava omakustanteisesti joka vuosi että takuu säilyy?
Jarrujenko osalta takuu ei ole voimassa jos niitä ei huolleta joka vuosi?
Eikös jarruosat ole muutenkin kulutustavaraa jolla ei ole takuuta (esim. normaali kuluma)
No mitäs tuo "jarru"takuu ja jokavuotinen huolto sitten käytännössä korvaa?
- Stilo_kuski
Itse olen maksanut 840 euroa Fiat Stilon määräaikaishuollosta.
Ei näissä hinnoissa ole mitään ihmeellistä. Italian ori täytyy pitää liikenteessä! Fiat on rahamiesten harrasteauto!- Money money money
Itsellä ollut toyotan T-Sport Yaris johon kolmen vuoden määräaikaishuollot eivät maksaneet edes 840 euroa, vaikka ne tehtiin merkkihuollossa.
Huollot (3 kpl) tehtiin vuosina 2006-2008 joista yksi oli ns. iso huolto, jossa uusittiin tulpat, kaikki suodattimet(öljy-, raitisilma- ja moottorinilmasuodatin) sekä jarrunesteet ja vaihteiston öljyt.
Jos autoon vaihdetaan öljyt ja suodattimet (öljy raitisilmasuodatin) niin hinnan pitäisi olla luokkaa 180 euroa.
Jos vaihdetaan myös sytytystulpat niin hinta saisi olla korkeintaan 250 euroa. Näihin hintoihin pitäisi sisältyä lukkojen ja ovien saranoiden voitelu(jos tarpeellista) ja vikakoodien luku.
Eihän tälläisiin perustoimenpiteisiin mene normaalisti aikaa kuin tunti tai kaksi ajanvarauksineen.
Sen ymmärtää että jos vaihdetaan myös jakohihna ja kiristin, se ottaa lisäaikaa noin 1,5 -2 h osat päälle jolloin työn ja osien hinta nousee noin 350 euroa. Siltikään tälläisen vuosihuollon hinta ei saisi olla paljon 600 euron päälle.
Jos ensimmäisen vuoden huollon hinta on perusautoon 540 euroa ja toisen vuosihuollon hinta 620 euroa, on se selvää rahastusta. Kolmas vuosihuolto maksaa jakohihnan vaihtoineen näillä taksoilla varmaan 1000 euroa ;o) Tonnin käteen saamiseksi saakin sitten tehdä töitä 85 tuntia (Ylemmän toimihenkilön palkalla)
- Kallis on, osta en
Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jälkiviisaskin, mutta miksi et vienyt toiseen huoltoon, eli miksi päädyit Autokeskuksen huoltoon.
Autokeskuksessa oli toisen vuoden määräikaishuolto maksanut 620 euroa, taitaa tämä huolto hinnoitella itsensä ulos aika nopeasti.
Täällä asiallista keskustelua Bravon huolloista mukaanlukien kallis Autokeskus:
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=9928.50
Auton saa nykyään huollattaa missä vaan, kunhan siihen tehsään huolto-ohjelman mukaiset toimenpiteet ajallaan. Esim. Fiateissa kolmen vuoden takuu säilyy näinkin.
Deltahan antoi aikanaan vielä kaksi vuotta tähän päälle, mutta se edellytti että huollattaa auton aina Deltassa. - puntukka
Mitä huollossa tehtiin?
- Grande-09
Missä autokeskuksessa huolto tehtiin?
- Järkevät hinnat
Tässä Grande Punton huoltokustannuset (1.3 diesel)
Huoltokulut (sisältää öljynvaihdon)
Lähde: AutoBild23-23 / 2009 (4.12.2009)
24tkm 89,31 €
35tkm 157,17 €
66tkm 438,52 €
73tkm 192,04 €
90tkm 281,54 €
Nämä hinnat ovat jo järkevällä tasolla. - huoltaja.
Kuka tahansa älyllinen kädellinen pystyy vaihtamaan öljyt, suodattimet, tulpat, tekemään jarruhuollon vaikka parkipaikalla.(kunhan ei sada, silloin se on kurjaa puuhaa). Jarrunesteenn vaihto vaatii yleensä kaverin avuksi, on paljon helpompaa ja nopeampaa silloin. Jollei ole halua niitä tehdä itse silloin pitää vaan maksaa mitä pyydetään. Näin pääse lähes autolla kuin autolla alle 150e vuotuisiin huoltokuluihin.
- yksityisyrittäjä
Yleensä takuun säilymisen ehtona on se,että auton isot huollot tehdään merkkiliikkeessä/valtuutetussa korjaamossa.Ei kuule kaikki edes pysty vaihtamaan talvirenkaita.Toisilla taas on muuta puuhaa ihan tarpeeksi,ei siinä joka paikkaan pysty repeämään.
- rules...
yksityisyrittäjä kirjoitti:
Yleensä takuun säilymisen ehtona on se,että auton isot huollot tehdään merkkiliikkeessä/valtuutetussa korjaamossa.Ei kuule kaikki edes pysty vaihtamaan talvirenkaita.Toisilla taas on muuta puuhaa ihan tarpeeksi,ei siinä joka paikkaan pysty repeämään.
"Yleensä takuun säilymisen ehtona on se,että auton isot huollot tehdään merkkiliikkeessä/valtuutetussa korjaamossa."
Höpö höpö. Etkö tunne ryhmäpoikkeusasetusta? Huollot saa tehdä kuka vaan. Mikäli takuun suorittava valtuutettu korjaamo väittää, että vika johtuu väärin tehdystä/puutteellisesti tehdystä/tekemättömästä huollosta, sen täytyy näyttää se toteen. On ihan sama missä huollot tekee vai tekeekö ollenkaan. Jos korjaamo jupruilee takuukorjauksessa, niin välittömästi valitus kuluttajariitalautakuntaan, loppuu ne jupruilut lyhyeen. - siinäseon
yksityisyrittäjä kirjoitti:
takuun ehto. Jos jotain hajoaa näytät vain ettei johdu huollon puutteesta.
- stadinfiidu
Kiinnostaa tietää missä voi luotettavasti ja sopuhintaan (halvalla ei saa hyvää) määräaikaishuollattaa Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla VW Boran, se on jo 8 v vanha eli missä vaan voinee sen tehdä? Jos joku vaan opettaa miten öljyt, suodattimet mys vaihdetaan, niin mikä ettei, jos aikaa riittää. Osaan vaihtaa renkaat (en aina vaan ehdi tai saa omilla hauiksilla muttereita auki), vaihtaa lamput, pestä ja vahata "oikeaoppisesti" yms pientä tehdä autoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481