Tosiaan minun vähäkolesteroliseen ja sydänystävälliseen ruokavaliooni sopiva tuote,
kun rasvan voi valita itse! Kylmäpuristetulla öljyllä leivottu muffinssi on terveellistä syötävää,
kun taas kaupan valmiit muffinssit sisältävät haitallisia transrasvoja eli kovetettuja kasvirasvoja.
Lisäsin perusohjeeseen vielä muutakin sydänystävällistä eli yhteensä desilitran verran kauraleseitä ja mantelirouhetta.
Seuraavalla kerralla kokeilen joko vadelmamuffinsseja tai päärynämuffinsseja, joihin hedelmän voi lisätä pieninä paloina. Molemmat sopivat ihanasti suklaan makuun. Ja viimeisestä kokeilupussista teen varmaankin leivoksia pääsiäiseksi - päälle tuorejuustoa ja pieniä pääsiäisrakeita.
Aion kokeilla myös Ruispizzamixiä (20 % ruista) ja karpalo-kinuskimuffinsseja (15 % täysjyvää), joissa kuitu näyttääkin jo olevan valmiiksi mukana.
Mutta nytpä uunista alkaakin tulla kypsän suklaista tuoksua - ei muuta kuin kahvi tippumaan!
Terveysleipojan herkku
Butternut
3
231
Vastaukset
- pikkuiida
Kiitos lesevinkistä. Pääsiäisleivoksiin mixi sopii varmasti hyvin. Taidan matkia sinua ja säästää viimeisen pussin pääsiäiseksi.
- Butternut
Pakastaminen tuntuu tehneen muffinsseilleni vain hyvää - maku on syvempi ja rakenne muuttui hivenen murentuvaisesta sitkaammaksi. Nam!
kun laitoimme muutaman muffinssin pakkaseen muka säästääksemme sen tähän viikonloppuun ja pah nehän otettiin jo seuraavana päivänä ja syötiin puolijäisinä, ja oli muuten ihanan makuista eikä muristanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642723
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201570
- 151422
- 481277
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239