matkaoppaalla ei sovittuja tyotunteja!eika vapaapaivia!!!

turkkiturkki

matkaoppaan tyosopimuksessa lukee nain:
-tyoaikoja ei ole sovittu. (eli paivassa 10-16 h normaalia) tyota on tehtava kun firma sita haluaa..
-yksi vapaapaiva viikossa PYRITAAN jarjestamaan oppaalle mutta siita ei anneta takuita...
-Firma voi koska tahansa lahettaa oppaan mihin tahansa muuhun kohteeseen/kaupunkiin ilman mitaan ennakkoilmoitusta
-jos opas huonontaa firman imagoa voidaan opas heti irtisanoa (lihominen ja akne voivat olla syy erottamiselle ?)

tama on eraan firman (jossa mina olin oppaana) tyosopimuksesta...

onko tama normaalia ???

7

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ronya85

kuulostaa aika hurjalta..mahtoiko olla detur..päättelin vain siitä kun olet nimimerkillä turkkiturkki ja detur turkkilainen firma..muuten deturia mitenkään dissaamatta :)

• turkkiturkki

Ei ole Detur.. Detur kuulostaa ihan ok:lta. Tuo kyseinen firma, josta kirjoitin, on kylla myos Turkissa... Ja noita sopimussaantoja on monta sivua, vaikealla englannilla kirjoitettuna (niin kaikki oppaat eivat varamsti edes ymmarra mihin nimensa laittavat).

• ronya85
        turkkiturkki kirjoitti:

Ei ole Detur.. Detur kuulostaa ihan ok:lta. Tuo kyseinen firma, josta kirjoitin, on kylla myos Turkissa... Ja noita sopimussaantoja on monta sivua, vaikealla englannilla kirjoitettuna (niin kaikki oppaat eivat varamsti edes ymmarra mihin nimensa laittavat).

Toivottavasti ei finnmatkat koska olen heille hakemassa oppaaksi! :D

• turkkiturkki
        ronya85 kirjoitti:

Toivottavasti ei finnmatkat koska olen heille hakemassa oppaaksi! :D

sieltakin olen kuullut parempaa... eli don t worry

• No-Guide

Matkaoppaat -ohjelmaa katsellessa ei voi kuin ihmetellä, kuinka lihavia Deturin oppaat ovat. Heidän täytyy syödä todella paljon, koska liikkuvasta työstä huolimatta massaa kertyy ruhoon.

• ?

aika matkaoppaidenkin ruveta ajamaan asiotaan nykypäviän tasolle kuten muillakin aloilla. Eikö joka työhön pitäisi kuulua myös vapaata välillä? Vaikuttaa kyllä varmaan työn laatuunkin jos viikkotolkulla teetetään työtä ilman vapaita ja vielä ala-arvoisella palkalla. Mihin liittoon oikein kuulutte kun nuon huonosti ovat asioitanne ajaneet ? LAKON PAIKKA !!!!

• Ent. opas 10 v

Palvelualojen ammattiliitto on yrittänyt tehdä jotain asian hyväksi noin kyymmenen vuoden ajan mutta koska kyseessä on ulkomailla työskentelevä kohderyhmä jolla on alhainen palkkataso (pienet jäsenmaksut) niin liiton intressi on minimaalistakin pienempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe