Liikkuessa ilmenevä allergia käsissä?

paksusormi

Minulla on jo ehkäpä viitisen vuotta sitten todettu kylmäallergia, eli iho turpoo tai siihen nousee yksittäisiä paukamia, jos se altistuu kylmälle. Antihistamiinilla omat oireeni pysyvät poissa.

Taisi olla sellainen talvi, jolloin minulla oli pieni paussi tästä kylmäallergiasta. Kävelin kotiin päin, kun huomaan, että käteni alkavat kuumottaa ja kutista. Luonnollisestikin ajattelin tämän johtuvan vain pakkasesta, mutta sitten huomasinkin saman asian kesällä. Olin lenkkeilemässä ihan normaalisti, kun käteni taas turposivat ja alkoivat kuumottaa ja kutista. Ihmettelin asiaa, koska tuolloin ei ollut mitenkään kylmä tai edes vilpoinen ilma - ennemminkin hellettä. Tämä toistui pariinkin kertaan, lenkkeillessä ja pyöräillessä, ja huomasin oireiden lievenevän ja häipyvän, kun nostan kädet ylös rinnan kohdalle.

Talven ja kylmäallergian tultua aloin jälleen syömään allergialääkkeitä ja olin oireeton. Kuitenkin, ihan yllättäen, huomasin saman sormien turpoamisen, kuumottamisen ja kutiamisen vasemmassa kädessäni (jota roikotan alhaalla) pelatessani sulkapalloa sisätiloissa. Tajusin, että loman vuoksi en ollut syönyt allergialääkkeittä - aiempina kertoina tätä ei ollut tullut.

Yhteenvetona siis:
Käteni turpoavat, alkavat kuumottaa ja kutista liikkuessani niin, että kädet ovat alhaalla. Allergialääkkeitä syödessä oireet eivät vaivaa, mutta heti kun pidän päivänkin taukoa, tulevat ne takaisin.

Onko kenelläkään samanlaista oireilua, ja mitä ihmettä tämä voisi olla?

2

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neste turvottaa

Nestettä kertyy niveliin, siitä se johtuu. Ei mitään tekemistä allergian kanssa.

• Myös muut oireet?

Aiheuttaa myös helvetinmoisen kuumotuksen ja kutinan? Miksi oireet tulevat vain silloin, kun en ole syönyt allergialääkkeitä (vaikken edes ole tiedostanut sitä, etten ole niitä syönyt)?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe