Mulla on puolivahingossa muuttuneet elämäntavat hiukan terveellisemmiksi. Osittain pakon edessä, mutta osittain ihan tietoisestikin. Ensinnäkin suurin muutos oli tää, että vaalea leipä vaihtui tummaan. Se on suuri muutos, koska mä en oo koskaan tykännyt ruisleivästä (en kyllä tykkää vieläkään, mutta kunnen leipää nyt kovin usein edes syö, niin sama se sit on). Toinen on tää, että oon yrittänyt vähentää kahvin juontia ja juon vihreää teetä päivittäin sitten muutaman kerran kahvin sijasta. Kolmas on tää, että mä oon alkuvuoden aikana ostanut varmaan enemmän kasviksia ja hedelmiä, kuin viimeksi kuluneen kolmen vuoden aikana yhteensä! Olen yrittänyt alkaa vettäkin juomaan, mutta se kyllä tökkii vieläkin ja pahasti:(
Sitten ois vielä yks juttu. Meinaan se liikuntapuoli. Edelleen kävelen paljon, mutta koska en oo keksinyt vielä mitään muuta liikuntamuotoa, joka innostaisi, niin tähän en oo keksinyt mitään ratkaisua. Uiminen on ihan kivaa, mutten rahallisista syistä sinne kovin usein haluu mennä. Seksi tietty ois hyvä.. sehän ois todellista hyötyliikuntaa :) Se pitääkin pistää nyt vakavaan harkintaan... Ois hyvä syy alkaa lutkailemaan, kun vois sanoa, et pidän kuntoani yllä.:D
Onko alkuvuosi tuonut teille muille mitään muutoksia ruoakavalion tai liikunnan suhteen?
Terveellisempi alkuvuosi
58
257
Vastaukset
- viIi
Hähä! :D
T: tampereen vili mutta pitäis kyllä :)
Vuosi sitten tähän aikaan mulla oli jo hyvä puhti päällä, vaan tarttis löytää nyt se henki uudestaan :D
Tsemppiä sulle; hyvältä kuullostaa ! ...ja tuosta kuntoilustakin olen kyl samaa mieltä ;)Hienoa että tollai puolivahingossa tapahtuu. Osta rehun lisäksi pähkinöitä napsittaviksi, hyvä lisä kun kohtuudella vetelee. Mantelit olis parhaasta päästä, kuulemma.
Alkuvuosi ei ole tuonut muutoksia, ne muutokset alko jo viime vuoden syksyllä. Kahvin osalta harkitsen, vieläkin, vakavasti siirtymistä jokapäiväisestä kahvittelusta satunnais -ja/tai viikonloppukahvitteluun.
Lenkkeily jäänyt alkuvuodesta, tonne pakastimeen viitti mennä juokseen. Nilkoissa on jotain outoa, koska ne ei kestä paljoakaan tavallista kävelyä, kipeytyvät nopeasti siitä. Lenkkeilyä, luistelua ja metsissä koikoilua voi vapaasti harrastaa. Ihme homma, pakko pitää kävelypäiväkirjaa ja seurata tilannetta, tohtorska kun ei osannut sanoa juuta eikä jaata, rötgenissäkään mitään näkyny. Venyttelyn suhteen olis tarkoitus aktivoitua enemmän, se on jäänyt sitten viime syksyn liian vähille.- vänksy
sipsejä, karkkeja, pullaa, keksejä tms en ole syönyt lainkaan lukuunottamatta jotain suklaapatukkaa, jonka suurinpiirtein kerran viikossa/kahdessa viikossa itselleni oon tottunut ostamaan.:) En silti muutenkaan tollasia oo hirveesti syönyt, joskus satunnaisesti vaan, esim. kylässä ollessa.
Limskoja ja mehuja en juo lainkaan, kuin korkeintaan viinan kanssa.:) Alkoholiakaan en käytä hirveen usein. Pähkinöissä on 60% rasvaa ja manteleissa 54%. Suklaassakin on vain 35%, joten keksitpä kaksi kaloripommia vailla vertaa. Enempää kaloreita ei enää taida olla kuin silkassa rasvassa. Kahvinkaan, kohtuudella nautittuna, ei ole haitallista terveydelle. Kahvin aiheuttama vatsaärsytyskin ylensä johtuu jostain muusta, minkä vaikutusta kahvi ainoastaan voimistaa.
Ratikkakuski kirjoitti:
Pähkinöissä on 60% rasvaa ja manteleissa 54%. Suklaassakin on vain 35%, joten keksitpä kaksi kaloripommia vailla vertaa. Enempää kaloreita ei enää taida olla kuin silkassa rasvassa. Kahvinkaan, kohtuudella nautittuna, ei ole haitallista terveydelle. Kahvin aiheuttama vatsaärsytyskin ylensä johtuu jostain muusta, minkä vaikutusta kahvi ainoastaan voimistaa.
Siinäpä on se pointtinsa, kohtuudella. Aika moni dietisti tumppaa jokseenkin kaiken rasvan pois ravinnostaan, mikä ei ole välttämättä hyvä homma. Samoin helposti jää proteiininlähteet vähiin. Ja pähkylöissä, vaikkis manteleissa, on paljon muitakin hivenaineita. Ihmisissä on eronsa, mutta mä en saa pähkinöillä itteeni lihomaan millään, niin paljoa en niitä pysty vetämään.
Mitä tohon kahviin tulee, niin sillä on tosiaan todettu monta hyvää vaikutusta, mutta sillä on myös stressitasoa nostava vaikutus, yllätys, sekä mielialavaikutuksia, lähinnä siis masiksen suuntaan menevää, ihan tavanomaisilla annoksillakin. Kaikessa taitaa olla kaksi puolta aina, noo tutkimuksetkin on vähän sellasia sun tällasia, kun tutkitaan helposti vain jotain osa-aluetta tai etsitään tietynlaista johtopäätöstä.
- scale
tuonut mitään muutosta. Muutoksen olen tehnyt jo joskus viime marraskuussa. Siis täydellisen ruokaremontin.
- Jazuli
sitte lopetat viel tupakoinnin nii avot..=o)
Njaa.. eipä oo suuria muutoksia.
En niin ajattele liikuntaa ja syömistä kausiluonteisena, vaan jatkuvana. :-)- alright
jos voi kysyy, nii kui lihava sä oot jos sä jatkuvasti syöt jotain? :s
- Jazuli
alright kirjoitti:
miks pitäs olla lihava, jos syö usein..?? =o)
mist tulee toi luulo..?? - alright
Jazuli kirjoitti:
miks pitäs olla lihava, jos syö usein..?? =o)
mist tulee toi luulo..??mutta jatkuvalla syötöllä se alkaa jo vaikuttaa terveyteen :s
Miten ihmisellä on edes varaa syödä jatkuvasti? - Jazuli
alright kirjoitti:
mutta jatkuvalla syötöllä se alkaa jo vaikuttaa terveyteen :s
Miten ihmisellä on edes varaa syödä jatkuvasti?jaaha..eiks se ole vähä siitki kii et mitä syö..yms ?? =o)
kyllähän syömättömyys taitaa vaikuttaa epäsuotusammin, kun syöminen..korjatkaa jos olen väärässä..
=o)
noh tartteeko sitä ostaa sitä kalleinta..?? alright kirjoitti:
En oo lihava..
alright kirjoitti:
mutta jatkuvalla syötöllä se alkaa jo vaikuttaa terveyteen :s
Miten ihmisellä on edes varaa syödä jatkuvasti?hehe.. jeps.. no mitä sitten luulet että syön?
Minä syön suoraan kaupan hyllyltä ni tulee halvemmaksi ;-)- alright
laskin..väärin kirjoitti:
hehe.. jeps.. no mitä sitten luulet että syön?
Minä syön suoraan kaupan hyllyltä ni tulee halvemmaksi ;-)sitä täytyy päästä koittaan :D
- alright
Jazuli kirjoitti:
jaaha..eiks se ole vähä siitki kii et mitä syö..yms ?? =o)
kyllähän syömättömyys taitaa vaikuttaa epäsuotusammin, kun syöminen..korjatkaa jos olen väärässä..
=o)
noh tartteeko sitä ostaa sitä kalleinta..??kyllä ne, jotka ei syö paljoa on laihempia ku ne jotka syö paljon.
tietysti se riippuu siitä mitä syö, mutta kyllä se ruuan kemiallinen energia kasautuu vaikka söis paljon hernekeittoa. - Jazuli
alright kirjoitti:
kyllä ne, jotka ei syö paljoa on laihempia ku ne jotka syö paljon.
tietysti se riippuu siitä mitä syö, mutta kyllä se ruuan kemiallinen energia kasautuu vaikka söis paljon hernekeittoa.jaa..usein laihat ihmiset mättää kaikenalaista naamaan eikä vaan liho..oisko aineenvaihdunnastaki vähäsen kuiteki kii..ja syömällä pysyy aineenvaihdunta käynnissä..toki jos mättää sontaa naamaansa..nii sit on sontaa..jne..=o)
eipä se ny automaatio ole et, kun syö usein on ilmamuuta lihava..
nälkäkuurit ne vasta perseestä on.. - alright
Jazuli kirjoitti:
jaa..usein laihat ihmiset mättää kaikenalaista naamaan eikä vaan liho..oisko aineenvaihdunnastaki vähäsen kuiteki kii..ja syömällä pysyy aineenvaihdunta käynnissä..toki jos mättää sontaa naamaansa..nii sit on sontaa..jne..=o)
eipä se ny automaatio ole et, kun syö usein on ilmamuuta lihava..
nälkäkuurit ne vasta perseestä on..syömällä paljon tulee laihemmaks?
kyllä se niin on, että jos syö paljon, eikä kuluta sitä energiaa liikkumalla paljon (esim. ennenvanhaan puutyöt), nii kyllä siinä lihoo. - Jazuli
alright kirjoitti:
syömällä paljon tulee laihemmaks?
kyllä se niin on, että jos syö paljon, eikä kuluta sitä energiaa liikkumalla paljon (esim. ennenvanhaan puutyöt), nii kyllä siinä lihoo.kirjotin kyllä usein en paljon..siin on vissi ero..=o)
- alright
Jazuli kirjoitti:
kirjotin kyllä usein en paljon..siin on vissi ero..=o)
miten se ero käytännössä näkyy?
- Jazuli
alright kirjoitti:
miten se ero käytännössä näkyy?
etkä oikeesti ite keksi..?? =o)
elä naurata.. - alright
Jazuli kirjoitti:
etkä oikeesti ite keksi..?? =o)
elä naurata..keksitkö sä?
alright kirjoitti:
syömällä paljon tulee laihemmaks?
kyllä se niin on, että jos syö paljon, eikä kuluta sitä energiaa liikkumalla paljon (esim. ennenvanhaan puutyöt), nii kyllä siinä lihoo.en olis jaksanu kommentoida mut nyt on pakko :-)
Jos syöt tasaisesti päivän aikana ruokaa, sun kroppa kuluttaa sitä koko ajna tehokkaasti vaikket juri mitään tekisikään.. kunhan nyt joskus vähän liikut edes.
Jos taas syöt sen saman määrän vaikka kahella aterialla, ni kroppa on säästöliekillä pitkän aikaa päivästä koska uutta ravintoa ei tule.. joten se alkaa varastoida aina sitä ruokaa koska sitä tulee vain kerta kaks päivässä... ja monien tuntien väli ruokailussa.
Vaikka liikkusitkin enemmän ni se ei välttämättä auta.. saattaa olla vaan kroppa enemmän kovilla kun se säästää ruokaa ja samalla lisäät itse sitä kulutustasi.. :-/ Sitten pitemmän ajan jälkeen oot aliravittu ja alkaa tulla kaikkia vaivoja..
Molemmat olis siis tärkeitä energiamärä ja aineenvaihdunta... ei toista ilman toista.- se jasu vaa..
alright kirjoitti:
keksitkö sä?
keksin keksin..=o)
mä loggasin itteni jo pihalle..ja meen nyt nukkuu...
=o) alright kirjoitti:
sitä täytyy päästä koittaan :D
Spurgu tuli asematunnelin Alepaan ja veteli tyytyväisenä nakkipakettia naamariinsa. Tiskin kohdalla se tokaisi kassatytölle: "Maksoin nämä jo lihatiskille." Eikä mennyt aikaakaan, kun spurgu määräsi suunnan ja stevari vauhdin.
Sitäpaitsi juoksulounashan on ravintoa perinteisimmästä päästä. ;-)- Jazuli
laskin..väärin kirjoitti:
En oo lihava..
sopusuhtainen mun silmään..=o)
sehän on kivaa.
- Jazuli
tai hiihtely..=o)
jeps tää menee nukkumaa..zip - vänksy
juoksua eikä mitään tollasta. Mulla on polvet tosi löysät(sanotaanko se noin?) että mulle on sanottu että tarvis laittaa jotkut rautatuet polviin tai jotain..mitä lie...
vänksy kirjoitti:
juoksua eikä mitään tollasta. Mulla on polvet tosi löysät(sanotaanko se noin?) että mulle on sanottu että tarvis laittaa jotkut rautatuet polviin tai jotain..mitä lie...
Pyöräile tai rullaluistele. Kumpikaan ei käy nivelien päälle niin kuin juokseminen.
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Pyöräile tai rullaluistele. Kumpikaan ei käy nivelien päälle niin kuin juokseminen.
pyöräilenkin, ja keväällä ja vielä syksylläkin kyllä! Talvella en pyörän selkään nouse. En ole talvella pyöräillyt sen aivotärähdyksen jälkeen, jonka lapsena sain talvella pyörällä kaatuessani.
Rullaluistimilla pysyn pystyssä ehkä puoli minuuttia. Tavallisilla luistimilla ehkä kokonaisen minuutin =) Mulla kun ei tuo tasapainokyky oo mikään paras mahdollinen.
Itsekin pistänyt elämäni taas kuntoremonttiin... Yli puolen vuoden aikana tuli sen komeamman puoliskon innoittamana mässättyä kaikkea sipseistä pirtelöihin. Ja sen huomaa.. =( Onneksi olen saanut vastakappaleenkin syömään hiukkasen terveellisemmin, vaikkei häneen epäterveellisempi ruoka näytä vaikuttavan mitenkään.
Omaan askeettiseen ohjelmaan kuuluu aterioilla riisi kasvikset (etenkin porkkana, parsakaali, pinaatti, sienet vaikkeivat biologisesti kasveja olekaan..) kana/kala/joskus liha. Aamiasella ja välipaloilla syön kaurapuuroa/mysliä/ruisleipää juustoa, jugurttia ja hedelmiä (baanaaneja, sitrushedelmiä, avokadoja, kiivejä, päärynöitä yms.). Iltakuuden jälkeen ei enää mitään tuhtia ateriaa.
Perunan ja leivonnaisten syömistä rajoitan. Ehdottomalla kieltolistalla ovat alkoholi (etenkin lonkerot yms. paitsi puna/valkoviini), limut, kahvi ja sipsit yms.
Sitten se liikunta, 5 kertaa viikossa, joista väh. 3 oikeata hikijumppaa. Ja riittävä uni. Siinä kaikki.
Jos ei tällä ohjelmalla pääse kesäksi huippukuntoon, niin ei sitten millään.. Intressejäni ei ole kuitenkaan lutkailu vaan se etten seuraa Tukiaisen jalanjälkiä plösööntymällä kun en pitäisi itsestäni huolta.- Äippäliini
Minun "kuntokuuri"jatkuu.Syksyllä laihduin toistakymmentä kiloa kuukauden aikana.Alipainoksihan se tipahti.Nyt olen koettanut saada menetettyjäni kiloja takaisin,mutta aika laihoin tuloksin.Vaikka kuinka olen koettanut syödä herkkuja,painoni ei lähde nousemaan.Liikuntaa olen hieman vähentänyt ja kaikkeni tehnyt painoni nostamiseksi,mutta ei tuo tulosta.Useimmat haluavat laihduttaa,mutta minä haluan "lihottaa":)
- alright
Äippäliini kirjoitti:
Minun "kuntokuuri"jatkuu.Syksyllä laihduin toistakymmentä kiloa kuukauden aikana.Alipainoksihan se tipahti.Nyt olen koettanut saada menetettyjäni kiloja takaisin,mutta aika laihoin tuloksin.Vaikka kuinka olen koettanut syödä herkkuja,painoni ei lähde nousemaan.Liikuntaa olen hieman vähentänyt ja kaikkeni tehnyt painoni nostamiseksi,mutta ei tuo tulosta.Useimmat haluavat laihduttaa,mutta minä haluan "lihottaa":)
vai onko se vaan normaalia painoa, jota ihmiset sanoo alipainoks, jos toinen näyttää laihalta?
mulla on painoindeksi noin 20, joka on wikipedian mukaan kaikkein terveellisin painoindeksi, mutta silti jotkut väittää, että mä oon liian laiha :s
sukulaisetki jos käy kylässä sanoo, että kyllä se maha siitä vielä kasvaa :s - Jazuli
Äippäliini kirjoitti:
aika hätänen pudotus..=o/
mullahan aikonaa kans kun pudotin ekan kerran painoa..reippaasti putos kuukaudessa 13 kiloa..se oli kyllä ihan liikaa liian pian..vaatekoko kyllä humahti hetkessä 44 siihi 38..ja olin toki ilone..mutta kait se olis parasta et suht tasaseen ja rauhaisaan tahtiin sais kiloja pois..?? =o)
aika shokki kropallekki tommoi.. - Äippäliini
alright kirjoitti:
vai onko se vaan normaalia painoa, jota ihmiset sanoo alipainoks, jos toinen näyttää laihalta?
mulla on painoindeksi noin 20, joka on wikipedian mukaan kaikkein terveellisin painoindeksi, mutta silti jotkut väittää, että mä oon liian laiha :s
sukulaisetki jos käy kylässä sanoo, että kyllä se maha siitä vielä kasvaa :sPainoindeksini nyt 17,6.En kuitenkaan sairaan laiha,mutta laiha kumminkin.Kyllä kylkiluut "törröttävät" pahasti.Olisi kiva saada lihaa luitteni ympärille:)
- alright
Äippäliini kirjoitti:
Painoindeksini nyt 17,6.En kuitenkaan sairaan laiha,mutta laiha kumminkin.Kyllä kylkiluut "törröttävät" pahasti.Olisi kiva saada lihaa luitteni ympärille:)
no siinä tapauksessa on parempi yrittää lihoa vähän, nimittäin tuo kuulostaa jo epäterveellisen laihalta :s
kannattaa syödä rasvasia ruokia kuten makkaraa ja muuta sellasta, kyllä sä siitä lihot ku vaan syöt tukevasti :D - Äippäliini
Jazuli kirjoitti:
aika hätänen pudotus..=o/
mullahan aikonaa kans kun pudotin ekan kerran painoa..reippaasti putos kuukaudessa 13 kiloa..se oli kyllä ihan liikaa liian pian..vaatekoko kyllä humahti hetkessä 44 siihi 38..ja olin toki ilone..mutta kait se olis parasta et suht tasaseen ja rauhaisaan tahtiin sais kiloja pois..?? =o)
aika shokki kropallekki tommoi..Sairastuin vakavasti ja painoni tippui siitä syystä.Nyt olen tervehtymään päin,mutten saa painoani nousemaan.Tietenkin vie aikaa ennenkun tervehdyn kokonaan.Jospa painonikin sitten alkaisi nousemaan,kun olen tervehtynyt täysin.
- Äippäliini
alright kirjoitti:
no siinä tapauksessa on parempi yrittää lihoa vähän, nimittäin tuo kuulostaa jo epäterveellisen laihalta :s
kannattaa syödä rasvasia ruokia kuten makkaraa ja muuta sellasta, kyllä sä siitä lihot ku vaan syöt tukevasti :DOlen kyllä syönyt ihan kaikkea mikä lihottaisi,muttei ainakaan vielä puntarin "viisari"ole värähtänyt ylöspäin:( Ja olen aloittanut yösyömisenkin,muttei sekään ole auttanut.
Äippäliini kirjoitti:
Olen kyllä syönyt ihan kaikkea mikä lihottaisi,muttei ainakaan vielä puntarin "viisari"ole värähtänyt ylöspäin:( Ja olen aloittanut yösyömisenkin,muttei sekään ole auttanut.
Heippa Äippäliini!
Hiukan on indeksit alhaalla. No eipä silti, itse kiikun 19-20 välillä ja oikeastaan itselläni on sama tavoite, saada lisää tavaraa luiden ympärille. Lihasmassa on mitattu ja se on hyvä, vain hiukan epätasaisesti jakautunut. Samaten rasvaa saisi olla hiukan enemmän, rasva% on 6,5-7 välillä killunut iät ajat. Koitan nyt hoitaa tätä rasvapuolta napostelulla. Lihaspuoli vaatiikin sitten hiukan toisenlaisia toimenpiteitä. Se täytyy sanoa, että jos laihduttaminen on haastavaa, niin ei tämä lihottaminenkaan ihan helpolla käy, samankaltainen elintaparemontti tässäkin on tehtävä.- Äippäliini
Toljake kirjoitti:
Heippa Äippäliini!
Hiukan on indeksit alhaalla. No eipä silti, itse kiikun 19-20 välillä ja oikeastaan itselläni on sama tavoite, saada lisää tavaraa luiden ympärille. Lihasmassa on mitattu ja se on hyvä, vain hiukan epätasaisesti jakautunut. Samaten rasvaa saisi olla hiukan enemmän, rasva% on 6,5-7 välillä killunut iät ajat. Koitan nyt hoitaa tätä rasvapuolta napostelulla. Lihaspuoli vaatiikin sitten hiukan toisenlaisia toimenpiteitä. Se täytyy sanoa, että jos laihduttaminen on haastavaa, niin ei tämä lihottaminenkaan ihan helpolla käy, samankaltainen elintaparemontti tässäkin on tehtävä.No heippa taas Toljake :)
Indeksit alhaalla,mutta mieli ylhäällä:) Pahimman yli olen päässyt ja nyt vaan odottelen tervehtymistäni.
Niinpä,kyllä lihottamisessakin on haastetta kerrakseen.Kyllähän se rupee ottamaan kuontaloon,kun ei liho vaikka kaikkensa tekee. Äippäliini kirjoitti:
No heippa taas Toljake :)
Indeksit alhaalla,mutta mieli ylhäällä:) Pahimman yli olen päässyt ja nyt vaan odottelen tervehtymistäni.
Niinpä,kyllä lihottamisessakin on haastetta kerrakseen.Kyllähän se rupee ottamaan kuontaloon,kun ei liho vaikka kaikkensa tekee.Justiinsa niin :)
Luin ketjua uudestaan ja silmiin pisti laskin..väärin:n kommentti ylempää, missä puhuttiin syömisen tasaisuudesta. Taitaa olla itselleni suurin syy painon alhaisuuteen tuo syömisen ajallinen epätasaisuus. Pannaanpa tarkkailuun :)- Äippäliini
Toljake kirjoitti:
Justiinsa niin :)
Luin ketjua uudestaan ja silmiin pisti laskin..väärin:n kommentti ylempää, missä puhuttiin syömisen tasaisuudesta. Taitaa olla itselleni suurin syy painon alhaisuuteen tuo syömisen ajallinen epätasaisuus. Pannaanpa tarkkailuun :)Mutta minä aloitan syömisen aamulla ja lopetan vasta yöllä:) Ihan tosissaan olen koettanut itseäni lihottaa,yritystä ei ole ainakaan puuttunut:) *lähtee taas jääkaapille*
- KoppavaHoro
niin sauvakävelystä tykkää kaksinkertaisesti! Se on ihmeliikuntaa!
Itse aloitin salin taas kolmen vuoden tauon jälkeen ja se tuntuu. Hyvällä tavalla sattuu. Ruokatottumuksissa mulla ei varsin paljon parannettavaa liene, joskin juustojen suhteen pitää olla tarkkana. Syön samoja soppia ja salaatteja kuin ennenkin, mutta määrällisesti nyt vähemmän ihan ajanpuutteen takia. Ja viidessä päivässä on yksi farkkukoko mennyt alaspäin!
Mikään ei oikeasti maistu niin hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu ;)- alright
siitä ei ole mitään muuta hyötyä ku se, että pystyy juoksemaan pidempään :s
- Jazuli
alright kirjoitti:
siitä ei ole mitään muuta hyötyä ku se, että pystyy juoksemaan pidempään :s
bmi on yliarvostettua tietoa..=o)
- alright
Jazuli kirjoitti:
bmi on yliarvostettua tietoa..=o)
elämä on yliarvostettua :s
- Jazuli
alright kirjoitti:
elämä on yliarvostettua :s
no seki on totta tavallaan..kuolema korjaa aina omansa..=o)
- alright
Jazuli kirjoitti:
no seki on totta tavallaan..kuolema korjaa aina omansa..=o)
ja loppujen lopuks millään mitä me tehään ei oo väliä, jos mennään vaikka pari miljardia vuotta eteenpäin :s
- Jazuli
alright kirjoitti:
ja loppujen lopuks millään mitä me tehään ei oo väliä, jos mennään vaikka pari miljardia vuotta eteenpäin :s
no jos nyt oikeen aletaan miettimään..mitä mä harvoin teen eteki näin älyttömän väsyneenä..menköö nyt..niin..mitä jää jäljelle ihmisen elämästä..??? =o)
mitä siitä jää..?? aikas heilut ja hosut täällä..ja mitä jää..??
nii just ei paljon mitään..loppuviimeks ihan turhaa kaikki..mutta sitten taas kun oivaltaa, et elämä on nauttimista varten niin johan rupee maittamaan..=o)
hei yks elämä..nauti..ja elä.. - alright
Jazuli kirjoitti:
no jos nyt oikeen aletaan miettimään..mitä mä harvoin teen eteki näin älyttömän väsyneenä..menköö nyt..niin..mitä jää jäljelle ihmisen elämästä..??? =o)
mitä siitä jää..?? aikas heilut ja hosut täällä..ja mitä jää..??
nii just ei paljon mitään..loppuviimeks ihan turhaa kaikki..mutta sitten taas kun oivaltaa, et elämä on nauttimista varten niin johan rupee maittamaan..=o)
hei yks elämä..nauti..ja elä..sitähän mä just teen, trollaan foorumeilla ja pelaan pelejä, kyllä palkittee :D
- Jazuli
alright kirjoitti:
sitähän mä just teen, trollaan foorumeilla ja pelaan pelejä, kyllä palkittee :D
no hittolaisee..sähän olet oivaltanu sitte et netissäki voi hurvitella..=o)
jeee..!!
En tiedä, pitäiskö. Vietän kuitenkin nykyään huomattavasti terveellisempää elämää kuin alle kolmekymppisenä. Harrastan päivittäin liikuntaa, biletän harvoin, säännölliset elämäntavat, normaali, terveellinen ruoka jne. Mutta niin se on vähän pakkokin. Sitä olisi varmaan muuten ihan raakki, tässä iässä jos jatkais nuoruuden malliin :D
- tr. me
koska mun ei tarvitse!
Kesällä kesäliikuntaa, talvella "talviliikuntaa" :D - alright
tr. me kirjoitti:
koska mun ei tarvitse!
Kesällä kesäliikuntaa, talvella "talviliikuntaa" :Djos sä runkkauksesta puhut, nii kesäliikunta ja talviliikunta on yks ja sama asia :s
- tr. me
alright kirjoitti:
jos sä runkkauksesta puhut, nii kesäliikunta ja talviliikunta on yks ja sama asia :s
nainen eli feministi en runkkaa
- alright
tr. me kirjoitti:
nainen eli feministi en runkkaa
kyllä naisetkin osaa sen jalon taidon, ei sun sitä tarvii hävetä :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164