Mitä ajattelet ihmisestä, joka puhuu tyyliin: "mä olen niin ruma, että kamera räjähtää", "mulla on vaan pieni katkarapu", "mä olen niin lihava, että läskit lotisee" jne. ?
Mitä ajattelet itseään vähättelevästä ihmisestä?
78
458
Vastaukset
- monte34
joka ei halua liioitella
- 21
kehujen ja mielistelyn kerjääjä. En ikinä mene mukaan siihen mielistelyyn: ei kun sähän olet tosi hyvännäköinen, höpö höpö, olet juuri sopiva jne. Se on niin ilmeistä, mitä niillä kommenteilla kerjätään.
Yleensä se on vielä sellainen, joka omahyväisenä odottaa kieli pitkällä niitä kommentteja, blääh!- grds
sähän menit mukaan siihen mielistelyyn samantien ja kehuit tosi hyvännäköiseksi, vaikket ole häntä edes nähnyt.
- kirpela
että joku vastakkaisen sukupuolen edustaja (monikko heistä siis) on maininnut samasta asiasta tarpeeksi monta kertaa. Kyllä sen tyhmempikin oppii muistamaan.
et keskimäärin ihmiset osaavat tehdä tuon ihan itekseen ilman suurempia muiden apuja. Toki olemukseen sopii vielä rypeä muiden syytöksissä, jottei tarvitse itse katsoa totuutta - väärää minäkuvaa ja itsekkyyttä.
- kirpela
ttuplai kirjoitti:
et keskimäärin ihmiset osaavat tehdä tuon ihan itekseen ilman suurempia muiden apuja. Toki olemukseen sopii vielä rypeä muiden syytöksissä, jottei tarvitse itse katsoa totuutta - väärää minäkuvaa ja itsekkyyttä.
kiva kun olet elänyt elämääni, harmi etten ole sitä matkan varrella huomannut :)
On se kumma, että jos joku sanoo suoraan olevansa mitä on, on itsekäs ja itsesäälinen. Entäs henkilö, joka kertoo olevansa "vaikka mitä", ja toinen pettyy löytäessään treffeiltä sen "ihan taviksen", ja sitä kiljutaan pitkinpoikin? Eikös se ole eppistä?
Muistaakseni Buddy sanoi joku päivä, että kaikki naiset täällä on kauniita arabialaisittain. Se pisti hymyilyttään. kirpela kirjoitti:
kiva kun olet elänyt elämääni, harmi etten ole sitä matkan varrella huomannut :)
On se kumma, että jos joku sanoo suoraan olevansa mitä on, on itsekäs ja itsesäälinen. Entäs henkilö, joka kertoo olevansa "vaikka mitä", ja toinen pettyy löytäessään treffeiltä sen "ihan taviksen", ja sitä kiljutaan pitkinpoikin? Eikös se ole eppistä?
Muistaakseni Buddy sanoi joku päivä, että kaikki naiset täällä on kauniita arabialaisittain. Se pisti hymyilyttään.treffeillä sanoo olevansa huippuälykäs, isokyrpäinen ja mieletön rakastaja niin mitäs siinä jos pitää paikkansa? Uskotko et myös tuollaisella realismilla on vaikutus kuulijaan - aivan kuten päinvastaisella. Realismi on siitä vaikeaa et silloin helposti päättää toisen puolesta - ja se on aikas itsekästä.
- kirpela
ttuplai kirjoitti:
treffeillä sanoo olevansa huippuälykäs, isokyrpäinen ja mieletön rakastaja niin mitäs siinä jos pitää paikkansa? Uskotko et myös tuollaisella realismilla on vaikutus kuulijaan - aivan kuten päinvastaisella. Realismi on siitä vaikeaa et silloin helposti päättää toisen puolesta - ja se on aikas itsekästä.
Selvä. Mukavia analyysejä toisista ihmisistä, joita ei edes tunne. Mutta se on sitä tämän paikan tyyliä.
kirpela kirjoitti:
Selvä. Mukavia analyysejä toisista ihmisistä, joita ei edes tunne. Mutta se on sitä tämän paikan tyyliä.
kenet?
- kirpela
ttuplai kirjoitti:
kenet?
*hymyilee vaan*
Tämä aloitus ajatuksella läpiluettuna on aika analysoiva. kirpela kirjoitti:
*hymyilee vaan*
Tämä aloitus ajatuksella läpiluettuna on aika analysoiva.saa myös muiden ihmisten sanomiset kohdistumaan aina itseensä ja siten tukea realismiinsa.
- kirpela
ttuplai kirjoitti:
saa myös muiden ihmisten sanomiset kohdistumaan aina itseensä ja siten tukea realismiinsa.
hyvää päivää. Anteeksi kun en jaksa saada minkäänlaista hysteriaa. Hauskaa iltaa siulle.
- sininen_sitruuna
Samaa mieltä, ei lisättävää.
- näinon,
itsetunnoton täti tai setä.
Rasittavaa jatkuvasti pönkittää kenenkään itsetuntoa.
- kirpela
Voipi olla ihan realistikin.
- ...
kirpela kirjoitti:
Voipi olla ihan realistikin.
Voi tulla sellainen olo että pitää antaa ymmärtää että tietää olevansa sellainen kuin on. Tuossa taas keskityttiin ulkonäköön, mutta sitähän se elämä on. Kaikkein kauheinta on huomata olevansa sekä ruma että tyhmä. Niinkuin minä, eikä se ole helppoa. Jotenkin siitä tunnustamisesta saa voimaa ja sanomalla sen ääneen. Se vie pohjan pois halveksunnalta kun sen ilmaisee itsekin tietävänsä.
- kirpela
... kirjoitti:
Voi tulla sellainen olo että pitää antaa ymmärtää että tietää olevansa sellainen kuin on. Tuossa taas keskityttiin ulkonäköön, mutta sitähän se elämä on. Kaikkein kauheinta on huomata olevansa sekä ruma että tyhmä. Niinkuin minä, eikä se ole helppoa. Jotenkin siitä tunnustamisesta saa voimaa ja sanomalla sen ääneen. Se vie pohjan pois halveksunnalta kun sen ilmaisee itsekin tietävänsä.
kuvittele itsestään liikoja kun on tottunut ajatukseen, ettei ole mitään. Siihenkin tottuu iän myötä. Varmaan vaan outo ajatus "kauniille ja rohkeille", että niin voi todeta ihan realismin vuoksi, eikä sääliä kerjätäkseen, kuten tässäkin ketjussa kuvitellaan.
... kirjoitti:
sama onko realistinen älykkö vai tampio jos sitä täytyy muille kertoa jatkuvasti. Ihan kuin sitä pitäs pyytää anteeksi tai muuten saada itselle huomiota. Huomaaminen hyvä - korostaminen ei.
- 17
ttuplai kirjoitti:
sama onko realistinen älykkö vai tampio jos sitä täytyy muille kertoa jatkuvasti. Ihan kuin sitä pitäs pyytää anteeksi tai muuten saada itselle huomiota. Huomaaminen hyvä - korostaminen ei.
Jos joku jatkuvasti kerjää huomiota itseään haukkumalla se vie kaiken energian muilta ja itseltään. Energiasyöppö.
- ...
kirpela kirjoitti:
kuvittele itsestään liikoja kun on tottunut ajatukseen, ettei ole mitään. Siihenkin tottuu iän myötä. Varmaan vaan outo ajatus "kauniille ja rohkeille", että niin voi todeta ihan realismin vuoksi, eikä sääliä kerjätäkseen, kuten tässäkin ketjussa kuvitellaan.
Aika ikävää huomata ettei realismia hyväksytä tällaisessa tilanteessa.
Mutta... kysehän ei ole siitä ettei olisi mitään. Arvonsa jokaisella ihmisellä on, vaikka olisikin tyhmä ja ruma. Sitä ei ole kieltäminen, vaikka kuinka huutaisi omaa rumuuttaan ja tyhmyyttään.
Mikä tekee itsensä vähättelystä muille niin vaikeaa? Miksi se ärsyttää? Miksi ei voisi vain sanoa että olet ihan ok sellaisena kuin olet? - kirpela
... kirjoitti:
Mutta... kysehän ei ole siitä ettei olisi mitään. Arvonsa jokaisella ihmisellä on, vaikka olisikin tyhmä ja ruma. Sitä ei ole kieltäminen, vaikka kuinka huutaisi omaa rumuuttaan ja tyhmyyttään.
Mikä tekee itsensä vähättelystä muille niin vaikeaa? Miksi se ärsyttää? Miksi ei voisi vain sanoa että olet ihan ok sellaisena kuin olet?että ellei kelpaa, mene pois.
ttuplai kirjoitti:
Siinähän se ärsyyntymisen syy tulikin.
- ...
kirpela kirjoitti:
että ellei kelpaa, mene pois.
Jos ei kelpaa, voi elellä ihan yksinkin. Niinhän me kelpaamattomat yksilöt teemmekin. Silti se pitää jatkuvasti todistaa sanoilla.
- ...
Ratikkakuski kirjoitti:
Siinähän se ärsyyntymisen syy tulikin.
Mikä siinä ihan oikeasti ärsyttää? Joudutko useinkin kuulemaan jonkun vähättelyitä itsestään?
- kirpela
... kirjoitti:
Jos ei kelpaa, voi elellä ihan yksinkin. Niinhän me kelpaamattomat yksilöt teemmekin. Silti se pitää jatkuvasti todistaa sanoilla.
aina on ihmisiä, joille kelpaa "pelkkä" tekijäkin. Kaikilla vaatimukset ei ala ulkonäöstä.
- 28
... kirjoitti:
Mikä tekee itsensä vähättelystä muille niin vaikeaa? Miksi se ärsyttää? Miksi ei voisi vain sanoa että olet ihan ok sellaisena kuin olet?jos sitä ei tarvitse hokea kerta toisensa jälkeen. Toisen itsetunnon pönkittäminen käy työstä.
... kirjoitti:
Mikä siinä ihan oikeasti ärsyttää? Joudutko useinkin kuulemaan jonkun vähättelyitä itsestään?
Muistan jotain entisiä heilojani, jotka puristelivat olemattomia vatsamakkaroitaan voivotellen odottaen, että sanoisin heitä hoikaksi ja kauniiksi. Eivätkä liene ainoita, jotka moiseen ovat sortuneet. Ja osaavat miehetkin samaan typeryyteen sortua, vaikka aiheet ovatkin erilaisia.
Mutta kyse ei olekaan asian yleisyydestä vaan sen ärsyttävyydestä yleisellä tasolla.- ...
Ratikkakuski kirjoitti:
Muistan jotain entisiä heilojani, jotka puristelivat olemattomia vatsamakkaroitaan voivotellen odottaen, että sanoisin heitä hoikaksi ja kauniiksi. Eivätkä liene ainoita, jotka moiseen ovat sortuneet. Ja osaavat miehetkin samaan typeryyteen sortua, vaikka aiheet ovatkin erilaisia.
Mutta kyse ei olekaan asian yleisyydestä vaan sen ärsyttävyydestä yleisellä tasolla.On ihan eri asia sanoa että voi hitto mitkä vatsamakkarat mulla on kuin sanoa voi hitto mitkä vatsamakkarat mulla on... :)
Naisetkin voivat joskus vain todeta asian ja sanoa sen ääneen. Jotkut kaipaavat kehuja, jotkut vain toteavat. Ihan totta, naisetkin voivat olla rehellisiä ja suorasanaisia ilman taka-ajatuksia.
Aloittaja ei vissiin tarkoittanut jälkimmäisiä? Ymmärrän. - ap.
... kirjoitti:
On ihan eri asia sanoa että voi hitto mitkä vatsamakkarat mulla on kuin sanoa voi hitto mitkä vatsamakkarat mulla on... :)
Naisetkin voivat joskus vain todeta asian ja sanoa sen ääneen. Jotkut kaipaavat kehuja, jotkut vain toteavat. Ihan totta, naisetkin voivat olla rehellisiä ja suorasanaisia ilman taka-ajatuksia.
Aloittaja ei vissiin tarkoittanut jälkimmäisiä? Ymmärrän.kaikkia mahdollisia itsensä väheksyjiä. Heidän (meidän) syitä ja motiiveja itsensä arvostelemiseen.
- ...
ap. kirjoitti:
kaikkia mahdollisia itsensä väheksyjiä. Heidän (meidän) syitä ja motiiveja itsensä arvostelemiseen.
Onhan se aika vaikeaa olla ja elää nuorena ihmisenä jos ei saa hyväksyntää muilta, mutta on oppinut tulkitsemaan ilmeitä ja eleitä. Jopa suoraan sanottuja kommentteja.
Kuten kirpela sanoi tuossa aiemmin: kun on tarpeeksi monta kertaa kuullut jne...
Siinä kai ne motiivit. Samat kai kuin niillä, jotka arvostelevat. Pitää siis tulla hyväksytyksi yhteisön jäsenenä ja sopeutua edes johonkin muottiin. - dayum
kirpela kirjoitti:
niin sen itsensä kanssa noin suunnilleen sinut olevan ei tarvitse kuin laskea liioitellusti esim. omista ulkoisista ominaisuuksistaan leikkiä, niin eiköhän vaan osa "kaunareista" tai wannabe-sellaisista näytä häivähdyksen karvoistaan ja pistä tylyttäen.
- kanapataa
Jazuli ja puudelinsa.
- Jazuli
mikä *itu puudeli..?? =o)
- Jazuli
joko helveitinhyvällä itsetunnolla varusteltu mies tai nainen, jolle toi on pelkkää huumoria...taikka sitte oikeesti itteensä kyllästyny..luuseri..=o)
- ---
esim. kirpela on mielestäsi?
- Jazuli
--- kirjoitti:
esim. kirpela on mielestäsi?
turhaan haukkuja saanu nainen, joka ei halua uskotella olevansa yli muiden..?? =o)
mut joteki must hän kestää palautteet hyvin..eli en sanos "luuseriksi"..häviäjät tyyppi alias luuseri on must pikemminki tyyppi joka lähestulkoon aina murtuu ja sortuu paineen alla..nimenomaan ulkoisen paineen alla.. - kirpela
Jazuli kirjoitti:
turhaan haukkuja saanu nainen, joka ei halua uskotella olevansa yli muiden..?? =o)
mut joteki must hän kestää palautteet hyvin..eli en sanos "luuseriksi"..häviäjät tyyppi alias luuseri on must pikemminki tyyppi joka lähestulkoon aina murtuu ja sortuu paineen alla..nimenomaan ulkoisen paineen alla..eletty elämä, ja tieto siitä mitä osaa, mistä tulee aito palaute, ja rakkaat ihmiset, jotka ei välitä miltä näytän, vaan mitä teen. Kutsun sitä inhorealismiksi.
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
eletty elämä, ja tieto siitä mitä osaa, mistä tulee aito palaute, ja rakkaat ihmiset, jotka ei välitä miltä näytän, vaan mitä teen. Kutsun sitä inhorealismiksi.
varmasti noin..rakkailleen yleensä kelpaakin sellaisena kun on..ja jollei kelpaa onko ne mitään rakkaita..?? =o)
inhorealismi on itellekki tuttu juttu..niikun toi ulkonäöstä haukkuminenki..kun sitä riittävästi kuulee ja sen on uskonut itsekkin, niin kehuminen tekee joskus tunteen turhasta puheesta..koska nykysin itelle riittää se mitä on..ei se mitä muut halauaa mun olevan..=o)
ei pinta ole kaikki..ja jos se jollekki on kaikki seurustelkoot kaltaistensa kanssa..just tasan nii simppeliä.. - kirpela
Jazuli kirjoitti:
varmasti noin..rakkailleen yleensä kelpaakin sellaisena kun on..ja jollei kelpaa onko ne mitään rakkaita..?? =o)
inhorealismi on itellekki tuttu juttu..niikun toi ulkonäöstä haukkuminenki..kun sitä riittävästi kuulee ja sen on uskonut itsekkin, niin kehuminen tekee joskus tunteen turhasta puheesta..koska nykysin itelle riittää se mitä on..ei se mitä muut halauaa mun olevan..=o)
ei pinta ole kaikki..ja jos se jollekki on kaikki seurustelkoot kaltaistensa kanssa..just tasan nii simppeliä..jossain kohtaa vaan alkaa toivottaa toisten mielipiteet osastoon "sulla on oikeus olla tota mieltä, mullakin on oikeus olla tätä mieltä, makuasioista on turha kiistellä".
Tääkin ketju kummasti henkilöityi, vaikka piti kertoa mielipiteensä asiasta. - Jazuli
kirpela kirjoitti:
jossain kohtaa vaan alkaa toivottaa toisten mielipiteet osastoon "sulla on oikeus olla tota mieltä, mullakin on oikeus olla tätä mieltä, makuasioista on turha kiistellä".
Tääkin ketju kummasti henkilöityi, vaikka piti kertoa mielipiteensä asiasta.joo mä huomasin henkilöitymisen..=o/..ikävä juttu..
mut noihaa se olis..ikä ainaki itellä lisänny itsevarmuutta ja toisaalta taas välinpitämättömyyttä jonninjoutavia vinkujia kohtaan..toki jokasella on oikeus mielipiteeseen, niiku pitääki olla..itelläki..=o)
ja oma mielipide on..jos ei ihmiset passaa ittenään seuraan, ei piä mennä siihi seuraan..seuransa kun voi aika pitkälle valitakkin..siis näin et pysykööt kaukana minusta ne joille en ittenäni passaa...sama hommeli toistepäi.. - kirpela
Jazuli kirjoitti:
joo mä huomasin henkilöitymisen..=o/..ikävä juttu..
mut noihaa se olis..ikä ainaki itellä lisänny itsevarmuutta ja toisaalta taas välinpitämättömyyttä jonninjoutavia vinkujia kohtaan..toki jokasella on oikeus mielipiteeseen, niiku pitääki olla..itelläki..=o)
ja oma mielipide on..jos ei ihmiset passaa ittenään seuraan, ei piä mennä siihi seuraan..seuransa kun voi aika pitkälle valitakkin..siis näin et pysykööt kaukana minusta ne joille en ittenäni passaa...sama hommeli toistepäi..toijollekin hyväolon, ja mie oon muuteski tämmöne kalakukko, etsin ihmisistä sen hyvän, jota korostan, ja sen huonon voi olla näkemättä, jollei se ylle käy.
Elämä vaan on paljon mielekkäämpää niin. - 35
Jazuli kirjoitti:
joo mä huomasin henkilöitymisen..=o/..ikävä juttu..
ja oma mielipide on..jos ei ihmiset passaa ittenään seuraan, ei piä mennä siihi seuraan..seuransa kun voi aika pitkälle valitakkin..siis näin et pysykööt kaukana minusta ne joille en ittenäni passaa...sama hommeli toistepäi..kirpelan vain siksi, että hän tuli mieleeni kun huomasin hänen vastauksensa. Muistin, että hän muistuttaa yhtä tuttuani. Enkä ole ap. Tuskin ap. ainakaan häntä ajatteli aloitusta tehdessään. Turha etsiä jotain vainoa, kun sitä ei ole.
- ap.
35 kirjoitti:
kirpelan vain siksi, että hän tuli mieleeni kun huomasin hänen vastauksensa. Muistin, että hän muistuttaa yhtä tuttuani. Enkä ole ap. Tuskin ap. ainakaan häntä ajatteli aloitusta tehdessään. Turha etsiä jotain vainoa, kun sitä ei ole.
palstan kirjoittajia aloitusta tehdessäni.
- kirpela
35 kirjoitti:
kirpelan vain siksi, että hän tuli mieleeni kun huomasin hänen vastauksensa. Muistin, että hän muistuttaa yhtä tuttuani. Enkä ole ap. Tuskin ap. ainakaan häntä ajatteli aloitusta tehdessään. Turha etsiä jotain vainoa, kun sitä ei ole.
voin muistuttaa tuttuasi, kun miusta ei oo, eikä tuu :) sitä kuvaa kuunapäivänä :D
Eikä kukaan mitään vainoa etsinytkään. Asioita voi todeta ihan tyynen rauhallisesti, ei aina tarvii mennä pitkin seiniä. Vaikka olenkin siinä hiton hyvä!
Joten anna olla :) - wanhapuska
ap. kirjoitti:
oletetaan _aina_ kaikkien aloitusten liittyvän solvaavasti tai kehuvasti johonkin palstalaiseen. Jos kehuvasti, kehujen kohteen oletetaan olevan aloittaja itse. Taidat olla vasta aloittelija täällä :D
- kirpela
ap. kirjoitti:
ny happea välillä. Jookos?
*kauhia puolustelu ilman syytöstä*
Asiat tappelee, ei ihmiset. - 15
kirpela kirjoitti:
voin muistuttaa tuttuasi, kun miusta ei oo, eikä tuu :) sitä kuvaa kuunapäivänä :D
Eikä kukaan mitään vainoa etsinytkään. Asioita voi todeta ihan tyynen rauhallisesti, ei aina tarvii mennä pitkin seiniä. Vaikka olenkin siinä hiton hyvä!
Joten anna olla :)minkä ottaa tyynesti ja minkä annan olla????
- Jazuli
35 kirjoitti:
vainoa..??..no ei sentään vainoa..vaikka on täällä saitilla semmoseenki joillaki taipumuksia et aletaan juosta tiettyjen perässä aukomassa päätä millon mistäki..mutta kun sen tietää et siellä päässä on sillon se vika..joka perässä käy rätkyttäen, niin sen voi ottaa ihan haha..ja justiisa jeps..=o)
- Jazuli
kirpela kirjoitti:
toijollekin hyväolon, ja mie oon muuteski tämmöne kalakukko, etsin ihmisistä sen hyvän, jota korostan, ja sen huonon voi olla näkemättä, jollei se ylle käy.
Elämä vaan on paljon mielekkäämpää niin.nii...kaikkeen ei tartte tarttua..niihän se olis..=o)
- kirpela
15 kirjoitti:
minkä ottaa tyynesti ja minkä annan olla????
joskus kaiken voi ottaa tyynesti, ja anna ollalla tarkoitin, että annetaan asian olla, soljua raiteillaan.
- 9
kirpela kirjoitti:
joskus kaiken voi ottaa tyynesti, ja anna ollalla tarkoitin, että annetaan asian olla, soljua raiteillaan.
haluat päättää keskustelun. Puhuisit suomea. Sopii mulle.
- kirpela
9 kirjoitti:
haluat päättää keskustelun. Puhuisit suomea. Sopii mulle.
mutten ilmeisesti osaa suomeakaan :)
Musta tässä nyt vaan on turha jauhaa olemattomasta.
Noilla tiedoilla en ajattele siitä ihmisestä vielä mitään..
Jos joku tuttu/ystävä ni saatan miettiä.. "älä liioittele" ja riippuen henkilöstä saatan sen sanoakin, jos kuulijalla vaan on huumorintajua.. :-)
Jos taas joku ensitapaamisella noin puhelee esimerkiksi, niin en sitä sen enempää ajattele ollenkaan. Asia muitten joukossa..
Jos joku samaa asiaa alkaa pitkään toistamaan ni silloin se alkaa olla jo ärsyttävää.. Tosin saman asian jankkaaminen mistä aiheesta tahansa menee välillä ärsyttäväksi.Jos itsensä vähättely on jatkuvaa niin pidemmän päälle se alkaa olemaan rasittavaa.. Siihen yleensä tepsii samaa mieltä oleminen toteamalla että niin oletkin.
Tässäpä oli vähän aikaa sitten eräs naispuolinen asiakas ja hän totesi masentuneena ohimennen, että inhottavaa joutua ostamaan isompia ja isompia housuja.. pitäis vissiin tehdä asialle jotain. Mä siinä jotain sopersin, että kaikkille se tulee varmaan jossain välissä eteen. Ei siinä mitään, nainen jatkoi sitten, että ei hänen miestä kyllä haittaa että hän on pulskean puoleinen, päin vastoin. Sanoi myös, että häntä itseäkään se ei haittaa mutta... Mä ihan ällistyin ja sanoin sitten, että eihän sulla sitten mitään hätää ole!
Se hymyili :) Ehkä hän vaan oli tottunut ajattelemaan itsestään negatiivisesti.- Jazuli
hehe..se oli varmaan aika hyvä kommentti sille..ehkäpä se pysäytti vähän ajattelemaan..et kannattaako valittaa..kun ei kerta häiritsekkään..=o)
Jazuli kirjoitti:
hehe..se oli varmaan aika hyvä kommentti sille..ehkäpä se pysäytti vähän ajattelemaan..et kannattaako valittaa..kun ei kerta häiritsekkään..=o)
No joo, todellakin. En muista mistä oli kuullut tai lukenut kun joku oli nähnyt jonkun videon joka oli kuvattu salaa koulun vessassa, tyttöjen puolella. Siinä oli kaksi tai muutama tyttö peilin edessä peilaamassa ja yksi sanoi, että hitsi kun on niin läski ja toinen valitti, että on niin ruma. Yksi oli sanonut, että hän tykkää siitä mitä näkee peilistä. Muut oli ihmeissään ja kysy, että etkö sä inhoakaan itseäsi?!
Tosi ihmeellistä. Miksi itseinho/morkkaus on niin tyypillistä, että sitä suorastaan odotetaan muilta ihmisiltä? Ehkä tuossa ikäluokassa (teinit) se on ns. normaalia ja jos joku ei inhoakaan itseään, hän on outo.- Jazuli
alruna kirjoitti:
No joo, todellakin. En muista mistä oli kuullut tai lukenut kun joku oli nähnyt jonkun videon joka oli kuvattu salaa koulun vessassa, tyttöjen puolella. Siinä oli kaksi tai muutama tyttö peilin edessä peilaamassa ja yksi sanoi, että hitsi kun on niin läski ja toinen valitti, että on niin ruma. Yksi oli sanonut, että hän tykkää siitä mitä näkee peilistä. Muut oli ihmeissään ja kysy, että etkö sä inhoakaan itseäsi?!
Tosi ihmeellistä. Miksi itseinho/morkkaus on niin tyypillistä, että sitä suorastaan odotetaan muilta ihmisiltä? Ehkä tuossa ikäluokassa (teinit) se on ns. normaalia ja jos joku ei inhoakaan itseään, hän on outo.varmaan joo normaalimpaa taikka tyypillisempää nuoremmalla iällä..mutta toki vanhemmissakin ihmisissä sitä epävarmuutta on..vaikuttaa varmaan palaute mitä ympäriltä saa..ja miten kovasti itseään muihin vertailee..???...kyllä mä muistan itekki koulu aikaan et porukassa oli aina muutama semmoi tyttö, joille se peili oli paras kaveri..ja joka finnikin oli *GAUHEETA* mä kuolen!!! siis semmosta ihan älyttömän turhamaista kouhkaamista..mitäs itte finnejä on lähetulkoon jokasella ihan ihotyypistä ja ravinnosta..hormooneista yms riippuen..
mutta sitten taas tommosta läski juttua ei tullu itelle koskaan vastaan..oikeestan ei ollu sillon viel kovinkaan pulskia nuoria..muutama harva..mutta ei nekään minusta itteään ääneen morkannu..niitä kyllä jotkut morkkas..mutta aika harva ...
mut sitten oli nää vaatejutut..jos ei ole merkkiä levis tms..ei ole mikään muu kun riepuriitta..=o(
ja sitte se et jos joku oli hoikempi..jopa laihempi kun muut tuli kyllä aina semmosta..*kauhee kun sä oot laiha*...ja sitte joillain niiki et*mä haluisin olla yhtä laiha kun sä*..että se muuten kasvatti nopsaan hepin ottaan..ei se nyt mikään autuus ollu olla tosi laiha..ja kalpee..=o/
seki sitte teki sen et hävetti se laihuus..muistan hyvin kun aloin lihomaan..ja naisellistumaan..mä suorastaan hehkuin onnesta..jeee...mä LIHON!!!!..hehe..
kait noita juttuja siis jokaine kelailee jossain vaiheessa elämäänsä josnku jutun kautta ainakin..kuka ulkonäön ja kuka sitte muuten jonku ominaisuutensa kautta..?? Jazuli kirjoitti:
varmaan joo normaalimpaa taikka tyypillisempää nuoremmalla iällä..mutta toki vanhemmissakin ihmisissä sitä epävarmuutta on..vaikuttaa varmaan palaute mitä ympäriltä saa..ja miten kovasti itseään muihin vertailee..???...kyllä mä muistan itekki koulu aikaan et porukassa oli aina muutama semmoi tyttö, joille se peili oli paras kaveri..ja joka finnikin oli *GAUHEETA* mä kuolen!!! siis semmosta ihan älyttömän turhamaista kouhkaamista..mitäs itte finnejä on lähetulkoon jokasella ihan ihotyypistä ja ravinnosta..hormooneista yms riippuen..
mutta sitten taas tommosta läski juttua ei tullu itelle koskaan vastaan..oikeestan ei ollu sillon viel kovinkaan pulskia nuoria..muutama harva..mutta ei nekään minusta itteään ääneen morkannu..niitä kyllä jotkut morkkas..mutta aika harva ...
mut sitten oli nää vaatejutut..jos ei ole merkkiä levis tms..ei ole mikään muu kun riepuriitta..=o(
ja sitte se et jos joku oli hoikempi..jopa laihempi kun muut tuli kyllä aina semmosta..*kauhee kun sä oot laiha*...ja sitte joillain niiki et*mä haluisin olla yhtä laiha kun sä*..että se muuten kasvatti nopsaan hepin ottaan..ei se nyt mikään autuus ollu olla tosi laiha..ja kalpee..=o/
seki sitte teki sen et hävetti se laihuus..muistan hyvin kun aloin lihomaan..ja naisellistumaan..mä suorastaan hehkuin onnesta..jeee...mä LIHON!!!!..hehe..
kait noita juttuja siis jokaine kelailee jossain vaiheessa elämäänsä josnku jutun kautta ainakin..kuka ulkonäön ja kuka sitte muuten jonku ominaisuutensa kautta..??Aivan taatusti ainakin jossain vaiheessa elämää tulee semmonen vaihe, että ei ole itseensä kauheen tyytyväinen. Teineinä tosiaan ei elämässä ollut kauheesti vakavempia asioita kuin se yksi kamala finni. Näkeehän sen jo mainoksissa, esim. Clearacil mainoksissa kuinka joku nuori kundi on pokaamassa jotain muijaa ja ei voikaan mennä kun on GAUHEE finni leuassa, silloinhan tulee pakit kun ei kukaan muka tykkää finninaamoista. Äkkiä Clearasilia ja homma hoituu, finni katoaa ja muija lähtee leffaan. Alitajuista aivopesua, tostahan oppii just sen että kukaan ei tykkää finneistä.
Lehdet otsikoi jos joku julkkis on lihonnut. Sehän on normaalimitoissa!
Joku on ottanut silikonit/botoksia/yms yms.
Varsinkin tää yksi mikä mua suorastaan ällötti Iltalehden tai -sanomien otsikoissa:
"Kiira tihkuu seksiä, KATSO KUVAT!"
Tää on niin ulkonäkökeskeistä tää meno. Onneksi mä en siitä jaksa silleen välittää, kunhan on itse tyytyväinen. Mutta ne ketkä vertailee itseään median antamiin kuviin voi tuskin koskaan olla tyytyväinen ellei satu olemaan anorektikko, sillonkaan se ei ole tyytyväinen vaan kärsii enemmän kuin normaalikokoinen ikilaihduttelija joka huokaillen katselee julkkismallien photoshopattuja vyötäröitä ja siloposkia.
Että silleen :DD- Jazuli
alruna kirjoitti:
Aivan taatusti ainakin jossain vaiheessa elämää tulee semmonen vaihe, että ei ole itseensä kauheen tyytyväinen. Teineinä tosiaan ei elämässä ollut kauheesti vakavempia asioita kuin se yksi kamala finni. Näkeehän sen jo mainoksissa, esim. Clearacil mainoksissa kuinka joku nuori kundi on pokaamassa jotain muijaa ja ei voikaan mennä kun on GAUHEE finni leuassa, silloinhan tulee pakit kun ei kukaan muka tykkää finninaamoista. Äkkiä Clearasilia ja homma hoituu, finni katoaa ja muija lähtee leffaan. Alitajuista aivopesua, tostahan oppii just sen että kukaan ei tykkää finneistä.
Lehdet otsikoi jos joku julkkis on lihonnut. Sehän on normaalimitoissa!
Joku on ottanut silikonit/botoksia/yms yms.
Varsinkin tää yksi mikä mua suorastaan ällötti Iltalehden tai -sanomien otsikoissa:
"Kiira tihkuu seksiä, KATSO KUVAT!"
Tää on niin ulkonäkökeskeistä tää meno. Onneksi mä en siitä jaksa silleen välittää, kunhan on itse tyytyväinen. Mutta ne ketkä vertailee itseään median antamiin kuviin voi tuskin koskaan olla tyytyväinen ellei satu olemaan anorektikko, sillonkaan se ei ole tyytyväinen vaan kärsii enemmän kuin normaalikokoinen ikilaihduttelija joka huokaillen katselee julkkismallien photoshopattuja vyötäröitä ja siloposkia.
Että silleen :DDkirjotit taas niin asiaa..=o)
media muokkaa yhtenä pää piruna ihmisten hentoja päitä..
*lol joo finni leuassa on kauhee juttu*...
x'P
se voi jopa olla oikeesti söpö..
ymmärrän sen huumoriksi, koska yleensä se ei pidä lähimainkaan paikaansa. Itse pyrin välttämään sitä kuitenkin, koska monelle tulee mieleen kehujen kerjääminen. Mutta joskus on kiva myös kerjätä kehuja ;)
Ja kehujen antaminen on vielä mukavampaa :)ihan senki uhalla että tietää ettei se pidä paikkaansa; joskus on vaan kiva mässäillä (varsinki naisena) eikä se aina tarkoita sitä että siihen pitäis toisten olla jotain pönkittämässä, en minä sitä ainakaan kaipaa. tuli mieleen se ketju jossa piti mainita muutamia hyviä puolia itsessään niin minä ja jazuhan heitettiin ettei keksi mitään (tosin jazuhan pinnisti siihen sitte kuitenki) niin ei se mitään kerjäämistä ollu, pelkkä heitto ja toteamus vaan ainaki omalta puoleltani. :) joskus se vaan voi nimittäin olla pelkkä toteamuski ilman mitään sen suurempaa.. huumoriakihan ne jotku osaa tuommosista tehä.
jatkuvana helvetin rassaavaa, ei sellasta tyyppiä kestä.silloin jos ja kun huomaa mitä se toinen ajaa takaa.. ja sitte ku ei sano mitä se haluaa niin se suuttuu. huoh.
- dayum
"niin ei se mitään kerjäämistä ollu, pelkkä heitto ja toteamus vaan ainaki omalta puoleltani"
En usko. Kuiteski olit vain kalastelemassa kehuja ja esittämässä vaatimatonta. dayum kirjoitti:
"niin ei se mitään kerjäämistä ollu, pelkkä heitto ja toteamus vaan ainaki omalta puoleltani"
En usko. Kuiteski olit vain kalastelemassa kehuja ja esittämässä vaatimatonta.taasko se alkoi. kuinkahan monennen kerran sua on pitäny puraista?
- Jazuli
ei hemmetti kyllä mä tahoin saaha kaikki pokkaan mulle ;oP
hehe..no ei oli kait sitä pakko jotain keksiä..ettei ihan pilkkana pidetä..
;o) - dayum
LaRito kirjoitti:
taasko se alkoi. kuinkahan monennen kerran sua on pitäny puraista?
En oo koskaan lopettanutkaan! Sitä paitti turhaan "vihjailet" puremisiin, eli rivien välissä uhkailet saadakseni mut vaikenemaan, sillä en enää pelkää sua senkin torahammas. Anna tulla vaan pejpe - JOS uskallat.
viittaavat mielestäni ihmiseen, joka tietää olevansa epätäydellinen, mutta on niin sinut itsensä kanssa, että uskaltaa laskea leikkiä näillä ominaisuuksillaan. - Riippuu tietenkin tapauksesta. - Voi joku olla oikeasti tosi syvästi masentunutkin, jolloin nuo sanomiset on ymmärrettävä vähän eri lähtökohdista.
- ...
"tietää olevansa epätäydellinen, mutta on niin sinut itsensä kanssa, että uskaltaa laskea leikkiä näillä ominaisuuksillaan."
Tuota minäkin tarkoitin...
Kaikki ei ole kehupyydystelyä.
- dayum
Hah, en nyt sentään. Eli joko se on heidän/meidän ainakin jonkinlaista huumoria, vaatimattomuutta, maanläheisyyttä, kuka idiootti korostaa itseään-ajattelumallia, huonoitsetuntoisuutta tai kehujen kalastelua. Tai eriasteinen sekoitus noita kaikkia, luultavasti onkin. Liiallisuuksiin mennessään tai MINUSTA väärällä tavalla esitettynä rasittavaa, etenkin jos kyse kalastelusta. Ja etenkin silloin, kun ei itse tajua/ei osaa lukea kyseisenlaista ihmistä.
- dayum
myös sekin kuuluu tietenkin joukkoon, mikä pitää_erikseen_nyt tehdä selväksi, eli ihminen voi olla täysin tietoinen omasta itsestään ja omista puutteistaan eikä koe sen kummempaa tarvetta oman itsensä ja olemisensa "kaunisteluun" ja "uskaltaa" laskea leikkiä asialla, eikä sillä välttämättä ole minustakaan mitään tekemistä niiden kehujen kalastelujen tai muunkaan suhteen. Se on vaan sitä eräänlaista huumoria/ihmisen omaa itseä.
- ...
dayum kirjoitti:
myös sekin kuuluu tietenkin joukkoon, mikä pitää_erikseen_nyt tehdä selväksi, eli ihminen voi olla täysin tietoinen omasta itsestään ja omista puutteistaan eikä koe sen kummempaa tarvetta oman itsensä ja olemisensa "kaunisteluun" ja "uskaltaa" laskea leikkiä asialla, eikä sillä välttämättä ole minustakaan mitään tekemistä niiden kehujen kalastelujen tai muunkaan suhteen. Se on vaan sitä eräänlaista huumoria/ihmisen omaa itseä.
Mielenkiintoista on se, miten ärsyttävää kaikki se itsensä vähätteleminen on. Miksi?
Onhan itsensä ylentäminenkin ärsyttävää?
Onko niin että jokainen kokee itsensä niin tärkeäksi että muiden oleminen ärsyttää aina kun se ei sovellu omaan olemiseen silleen sopivasti? - kirpela
... kirjoitti:
Mielenkiintoista on se, miten ärsyttävää kaikki se itsensä vähätteleminen on. Miksi?
Onko niin että jokainen kokee itsensä niin tärkeäksi että muiden oleminen ärsyttää aina kun se ei sovellu omaan olemiseen silleen sopivasti?vähätteleminen on ärsyttävää, mutta miksi realismi itseään kohtaan ei ole hyväksyttävää, sitä en vaan tajua.
*wttuku o viä tyhmäki* - dayum
... kirjoitti:
Onko niin että jokainen kokee itsensä niin tärkeäksi että muiden oleminen ärsyttää aina kun se ei sovellu omaan olemiseen silleen sopivasti?Joskus olen ollut huomaavinani, että jonkun niin itsensä vähättely kuin itsensä kehuminen alkaa ainakin silloin itseäni rassata, kun se ei ole samassa linjassa sen mielikuvan kanssa, minkä itse on kyseisestä ihmisestä muodostanut. Eli aivan kuin minulla itselläni ei olisi silmiä päässä tai minkäänlaista arviointikykyä kyseisen ihmisen (vähättelyjen/liioitteluiden) suhteen.
Minusta sellainen "vaatimattomuudesta ja maanläheisyydestä" ponnistava itsensä eräänlainen vähättely on yleensä kaikista eniten siedettävintä, etenkin kun se voi herkästi olla sellaista liioiteltuakin pilke silmäkulmassa kerrottua vähättelyä. Minusta/minulle tuollainen "asettaa vähiten paineita ja ennakkoasenteita" sille, että miten itse kyseiseen vähättelyyn ja vähättelijään suhtautuu, eli mieluummin korjaa näkemyksiä ylöspäin kuin laskisi niitä roimasti alaspäin.
Mutta annas olla jos joku perusteettomasti kehuu itseään, niin minulla ainakin tökkää heti korvissa ja koko juttuun tulee tietynlainen negatiivisen suhtautumisen vivahde. Nimittäin omasta mielestäni (onkohan kaikki omasta mielestään...) olen ja osaan olla kohtuullisen realisti/tasapuolinen asioiden/tekemisten arvioimisen suhteen vaikken niin ihmisestä pitäisikään, ja jos hänen esim. tekemisistään puhumiset eivät passaa omien näkemysteni kanssa, niin jo vaan ärsyttää.
Ulkonäköasioita jos erikseen sivuaa vähän, niin näissä asioissa jollain tapaa ehken korostuu ne ärsytykset, osin siksi kun makuja on monia. Minua jotenkin ärsyttää sellaiset, jotka - typerää kyllä - tavallaan minun makumieltymysteni vastaisesti pitävät itseään erityisen kauniina tai jotain muuta, tai vastaavasti vähättelevät liikaa itseään. Inhimillisiä piirteitä, ainakin osin, mutta silti yli mennessään ärsyttäviä. Edelleen; aivan kuin en itse osaisi arvioida jonkun ulkonäköä. Että joku sellainen kultainen keskitie lienee (tässäkin asiassa) meikäläisen mielestä siedettävin vaihtoehto.
"Onko niin että jokainen kokee itsensä niin tärkeäksi että muiden oleminen ärsyttää aina kun se ei sovellu omaan olemiseen silleen sopivasti?"
Eli tuossa taitaa olla perää. Ehkä ihmisiä monesti ärsyttää se, ettei he tavallaan saa ajatella omilla aivoillaan ja olla omaa mieltään vaan heille tuputetaan valmiita mielipiteitä? Ehkä kyse voi olla jossain määrin omista epävarmuuksistakin.
Mutta niin, olipahan miten oli, niin aina kait kannattaisi koittaa muistaa etenkin vieraampien kohdalla se, että jos joku vähättelee tai kehuu itseään, niin sillä ei välttämättä tarkoiteta yhtään mitään kehujen kalastelua.
- sirpamaikkarilta
Meinaatko täällä? Ei se nyt käy millään päinsä että joku ulkonäköään kehuu. Siitä nyt varsinkin alkaa paskaa satamaan niskaan.
Mä muuten oon taipuvainen liiottelemaa aika rankasti. Siinä yks syy, ainakin mulla. - cat_on_fire
Noo varmaan että on ihan vaan realisti, hyväksynyt sen tosiasian miltä näyttää ja voi vääntää siitä myös huumoria..;) Jännä että tuo otetaan heti kehujenkerjäämisenä ja jos joku kehuu olevansa tyyliin täydellinen, se halutaan heti romuttaa.. Eli jotenkin vaikuttais ettei omaa mielipidettä itsestään saisi kertoa ääneen, jos se ei vain miellytä kuulijaa. Mä ainakin tiedostan että olen aika oudon näköinen ja vaikka joskus se v*tuttaa, niin voin siitä leikkiäkin an laskea samoin kuin monesta muustakin asiasta:)
- Outi Pop
Ajattelen, että pitäisi nyt suusi kiinni sinäkin saatikka että jaksaisin kommentoida.
- ...,,
No sääliksi mulla sellaista ihmistä käy, joka niin paljon itseään vähättelee. Tulisin kiusaantuneeksi, jos joku mulle puhuisi noin. Ja olisi uuvuttavaa yrittää kehua tuollaista ihmistä. Ei mutta kehen viittaat? Onko tossa TAAS vittu kyse siitä, että viittaillaan jonkun palstakirjoittajan sanomisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164