Tässä pohdiskelen oman koneeni jumiutumisia ja kun mitään muutakaan en keksi enää, niin ajattelin kokeilla tätäkin. Olen ihan aloittelija näissä konehommissa, mutta mulla on toi Aida -ohjelma ja se kertoo emolevyn ja prossun lämmöiksi jotaa 37 ja 50 astetta, en muista kummin päin ne oli. Onko ne liikaa? Tai kertokaas mitkä on sopivat lämmöt ja minkä alla pitäis pysyy?
Mitkä on oikeen lämmöt?
4
1362
Vastaukset
- Testailija
Sekä emosi että prossun lämpötilat
ovat normaalit, kaatuilun syy
ei johtune lämmöistä.
Jos vielä kerrot koneesi kokoonpanon,
ja missä tilanteissa kaatuilee,
on helpompi antaa lisävinkkejä
kaatuiliun korjaamiseksi.- winMe
Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.
Kaatuilee ihan millon sattuu, ei ihme kyllä koskaan kesken pelien ja pelaan kyllä monta tuntia päivässä (valitettavasti!), vaan esimerkiksi Resurssienhallintaa selatessa, netissä (Firefox) vaikkapa hiiren rullalla alaspäin rullatessa - aivan järjettömissä tapauksissa. Tai käynnistäessä konetta. Työpöytä saattaa tulla näkyviin, mutta pikakuvakkeet eivät ja hiiressä jää pyörimään tiimalasi - ja pyörii siinä sitten vaikka loppupäivän. No, se sentään jää pyörimään, usein jumahtaa täysin liikkumattomaksi. Huraa - tänään sellaista ei ole tapahtunut!
Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia. - Testailija
winMe kirjoitti:
Ja prossu joku mikä lie CeleronII ja muisti 384 Mb, emosta ei hajuakaan, näytönohjain GeForce2 ti4800 (meniköhän se nyt oikein..). Kiintolevy 40 gigaa, joista 10 käytetty. Kaksi ja puoli vuotta sitten ostettu.
Kaatuilee ihan millon sattuu, ei ihme kyllä koskaan kesken pelien ja pelaan kyllä monta tuntia päivässä (valitettavasti!), vaan esimerkiksi Resurssienhallintaa selatessa, netissä (Firefox) vaikkapa hiiren rullalla alaspäin rullatessa - aivan järjettömissä tapauksissa. Tai käynnistäessä konetta. Työpöytä saattaa tulla näkyviin, mutta pikakuvakkeet eivät ja hiiressä jää pyörimään tiimalasi - ja pyörii siinä sitten vaikka loppupäivän. No, se sentään jää pyörimään, usein jumahtaa täysin liikkumattomaksi. Huraa - tänään sellaista ei ole tapahtunut!
Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia.Tuo Win ME ei ole mikään vakain
mahd. käyttis, syy kaatuiluun
voi johtua ihan siitä. Jos et ole
asentanut Winukkaa koneen oston jlk,
puhdas uudelleenasennus voi korjata
kuvailemasi epävakausongelmat. - IronGuard
winMe kirjoitti:
Käytössä virusturva, palomuuri, ad-aware, EasyCleaner... hm, enempää en enää jaksaisikaan noita huolto-ohjelmia.Tietysti ongelma voi olla jopa XP:ssä tuttu explorer.exe eli työpöydän/resurssienhallinan omituinen jumiutuminen. Se lähtee kesken selailun syömään muistia tuhottomasti ja käyttää prosessorin ajan kokonaan. Minulla ongelmaan auttoi päivitys. Oliko tietoinen että WinME on Win98:n "service pack"? Toisin sanoen en yhtään ihmettele jos windows kaatuilee, minulla se kerta tuhosi itse itsensä. Melkein suosittlen käyttiksen vaihtamista Windows XP:seen, 2000:seen tai win98:iin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748